Vriend's eerste keer

raadvik

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, ik blow al wat langer, maar een vriend van me wil het ook eens proberen, ik heb een puurpijp, maar ook kan ik een joint kopen, maar mij lijkt een puurpijpje beter omdat je dan geen last hebt van de nicotine, (hij rookt niet) maar ik vroeg me af, is een puurpijp niet wat te sterk voor de eerste keer? Ik weet nog dat ik de eerste keer vreselijk over me nek ging, enige tips om hem gewoon lekker space te laten zijn? Ook had ik gehoord dat dat van mens tot mens verschilt of je de eerste keer goed of uberhaupt wat voelt?

Oh enne, kan in een puurpijp nou hasj? want dat zou ik er heel erg graag in doen.

Bedankt!

dain

Bewuste gebruiker
als hij helemaal niet rookt gaat de rook superhard aankomen in zijn keel met een puurpijpje, hoesten, kriebelen,... je gaat het heel voorzichtig moeten aanpakken dan. of hij lekker stoned word kan je zelf bepalen, begin gewoon rustig, en stop er minder in dan je denkt dat goed is, en bouw zo langzaam op. Focus je niet op het blowen alleen met hem, kijk ook rustig een filmpje, of ga ergens in de natuur zitten ofzo. Hasj kan ook gerookt worden in een puurpijpje (uiteraard). Sommige mensen hebben dan wel de gewoonte om als ze niet aan het branden of inhaleren zijn hun aansteker op het kopje te houden zodat er niet onnodig hasj verbrand.

Veel plezier ermee! (ik vind het zelf altijd wel leuk beginnende smokers hun eerste stapjes te zien maken :grin: )

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Een puurpijpje gaat wel hard aankomen denk ik. Waarom maak je niet gewoon een bong? Dit is naar mijn belevenis veel zachter aan de keel.
En zoals dain al zegt, begin rustig aan. Gewoon beetje bij beetje en het goed de kans geven om in te laten slaan (want dat het wel als je puur rookt, het effect komt plotseling opzetten)

raadvik

Experimenterende gebruiker
Hmm, een bong, ik weetniet, ik kan natuurlijk ook een joint kopen, maar dan krijg je misschien weer dat nicotine gevoel wat misschien slecht inslaat, maar denken jullie dat een joint beter is dan een puurpijp?

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
soldiermoney zei:
Een puurpijpje gaat wel hard aankomen denk ik. Waarom maak je niet gewoon een bong? Dit is naar mijn belevenis veel zachter aan de keel.
En zoals dain al zegt, begin rustig aan. Gewoon beetje bij beetje en het goed de kans geven om in te laten slaan (want dat het wel als je puur rookt, het effect komt plotseling opzetten)

Beginnen met blowen en dan gelijk aan de bong???..
Ik zou gewoon lekker een jointje(zelf draaien!!)nemen en hem daar een paar hijsjes van laten nemen..
Een bong is toch wel vrij heftig om mee te beginnen,zeker als je nog nooit gerookt hebt...

Bovenaan