Vriend crack verslaafd

Molly5

Newbie
Dank jullie wel.. Heb te lang m’n kop in het zand gestoken,dat neem ik mezelf absoluut kwalijk,iets waar ik mezelf niet snel vergeef.. Vannacht de eerste nacht alleen in huis door gebracht,voor het eerst in een jaar tijd heeft ie zich aan een afspraak gehouden,de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. Heb weer een keer meer als 2u geslapen,was even nodig

Molly5

Newbie
Niet bepaald nee.. Heb volgende week zelf een intake voor therapie,hopelijk maakt dat me weer sterker. Had altijd het idee dat het op zijn werk begonnen was met het snuiven in eerste instantie ,ook daarin heb ik mij vergist,kwam iets dichterbij en ook dat had ik moeten weten.. 16 jaar wat zo eindigt,het is diep triest

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Heel heftig en moeilijk allemaal.

Hij wil dit ook niet maar maakt wel de keuze tot zover.
Jij niet dus dat jij iets had moeten weten, nee, ik denk van niet.
Misschien had kunnen en heel graag had willen weten maar niet moeten.
De fout ligt bij hem, zijn gedrag is zijn verantwoordelijkheid.

Maar ik hoor mezelf de therapeut uithangen terwijl ik dat helemaal niet ben.
Je intake is al snel, gelukkig!

Molly5

Newbie
Accepteren dat het is,zoals het is.. Idd snel hulp voor mezelf en hoewel ik hoop op even rust,hoop ik ook dat de afwikkelingen snel en rustig zullen verlopen. Tot nu toe neemt ie mij niet zo serieus,hij zal er wel achterkomen. Voor nu; Even lunchpauze houden en kijken of er nog werk uit handen komt

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Hey molly
Hoe gaat het nu met je?
Krijg je een beetje rust nu?
En hoe gaat het met je hulpvraag moet je lang wachten of kan je al snel terecht?
Hoop dat het elke dag een beetje beter gaat.
Dikke knuffel

Molly5

Newbie
Hoi hoi.. Ik kan aanstaande maandag al terecht voor een intake,de huisarts heeft er echt spoed achter gezet.. Verder... Het is zo onwerkelijk,alsof je in een slechte film zit. Ben nu verhuisd naar mijn moeder,die woont half bij haar vriend,het is wel fijn om even alleen te zijn in een veilige omgeving,al was dit absoluut niet wat ik wilde. Ben nog steeds een wrak,16 jaar is ook niet iets waar je zo overheen stapt maar het winnen van de coke,dat ga ik nooit..

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Fijn dat je maandag al terecht kan dat is eigenlijk heel erg snel als je de media moet geloven over de wachttijden dan lijkt het erop dat je huisarts je serieus heeft genomen en goed zn best heeft gedaan. Mooi dat je moeder zo half half woont dan ben je niet altijd alleen want dat is toch vaak ook heel anders als je al heel lang samenwoont. En 16 jaar is ook niet niks daar moet je gewoon de tijd voor nemen. Heb wel eens horen zeggen dat voor elk jaar dat je samen bent een maand verdriet / verwerken betekend. Vaak groeien mensen langzaam uit elkaar wat vaak het uiteindelijke breekpunt misschien minder lastig maakt. Maar bij jullie is dat nu eigenlijk versneld er valt ineens wat tussen jullie in wat het extra moeilijk maakt. Laat je niet gek maken. Hoor je nog hoe het met je ex-vriend(vriend) gaat? (Weet niet hoe je hem nu zelf ziet dus vandaar maar ff beide termen.) Of wil je het nu je ergens anders woont eigenlijk liever niet weten.

De Zandman

DF-koning
Ongelooflijk wat ik hier lees....en, hoe je de strijd tegen de bierkaai gevoerd hebt!
Je hebt er alles aan gedaan wat je kon, al voelt dat mss anders.
Tegen iemand die zwaar verslaafd is aan crack vechten om deze eraf te krijgen, dat is een zaak, die, als de betrokkene daar zelf niet voor de volle honderd procent achter staat, eigenlijk onmogelijk om van te kunnen winnen.
Ik vind dat je het al zeer lang hebt volgehouden!
Maar, de persoon, waar je van gehouden hebt, die is er niet meer.
Want deze is door de witte sloper danig veranderd. De vraag rijst, of deze persoon ooit nog terug zal kunnen keren tot de persoon die hij was, vóórdat hij aan de crack zat....
Mijn advies is:
Probeer om een nieuw leven op te bouwen, met iemand, die jouw liefde wél waard is.
Want de man die je nu hebt, daarmee is geen normaal leven mee mogelijk. Echt niet.
Al zou hij stoppen , dan nog, zijn hersenen zijn hoe dan ook, beschadigd. Definitief. Een terugval in crackgebruik overkomt 8 van de 10 verslaafden. Er is domweg niet van te winnen, hoe erg dat het ook is.
Want als hij niet wil, dan lukt het sowieso al niet...

Ik wens je alle sterkte toe in de moeilijke tijden die er nu gaan komen.
Maar over Een jaar dan ga ik ervan uit dat je een gelukkig.mens bent met een goede gezonde relatie!
Kop op!!
Houd ons op DF op de hoogte, webkunnenbje in elk geval zo nodig peptalk geven!

Laatst bewerkt:

Gezelligheid

Experimenterende gebruiker
Hii

Ik heb er geen ervaring mee maar de mensen die ik heb gekend die het rookte die waren allemaal helemaal verloren.
Succes met je nieuwe begin!

Groetjes

De Zandman

DF-koning
Ik heb het hele thread nog eens doorgenomen.
Het is ongelooflijk.
Wat ben jij een sterk en vooral ontzettend goed mens!
(Waar vind ik zo een wederhelft)
Ik zeg nu:
Zorg goed voor jezelf. Eet goed, beweeg, en...Ik hoop dat de hulp die je krijgt, goed is
Wees vooral voorzichtig!
Ook al heb je zelf geen angst, toch....Ik zeg het nog eens.
Wees voorzichtig!
Alle sterkte toegewenst
Patria

ea.peerdeman

Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt..

ea.peerdeman

Het is vreselijk maar waar de ervaring die ik heb:trap er niet in ze vinden altijd een sluipgang die mogelijk maakt eraan te komen,alle sterkte toegewenst door Elly.

De Zandman

DF-koning
Wie zijn " ze"? "
Is hier iedereen, iedere gebruiker mee bedoeld? Deze uitspraak komt nogal negatief op mij over.
" ze vinden altijd een sluipweg "
altijd "ze" . Generaliserend...
Vandaar mijn vraag.

Laatst bewerkt:

Brokencurly

Hoi Crack is een van de meest verslavende drugs als hij al een tijdje bezig is geweest helemaal.
Die cravings gaan niet zomaar naar een paar weken weg!
Je moet weten of hij het nu niet samen met iemand doet, iemand van zijn werk.
Want het is iid vreemd dat je niks merkt.
Alles afpakken kan dus maar even werken, want een crack roker word echt een junk en gaat dan wel stelen of iets verzinnen om aan zijn drugs te komen.

Mijn ervaring is dat als iemand een tijd lang crack heeft gerookt dat diegene zijn persoonlijkheid voorgoed is veranderd.
Het maakt iemand zijn geest voorgoed kapot.

Dat is ook de rede waarom ik nog nooit crack heb gerookt, ik heb echt allerlei soorten drugs gebruikt en ook veel van alles. Maar er zijn bepaalde dingen die je niet doet omdat je weet dat het je kapot maakt.
Dat is Heroïne en Crack roken. Terwijl zoals jij ook zegt een snuifje op zijn tijd kan ook gewoon.

Je zou dit de komende maanden moeten aankijken wat er gaat gebeuren en hoe dit verder gaat.
Want laat je leven niet kapot maken!
Er word ook niet voor niks de term crackjunk gebruikt als het meest erge wat er is.
Zo iemand kan je geestelijk helemaal kapot maken tot een punt dat je voor jezelf moet kiezen.

Als je hier voor wilt vechten hou er rekening mee dat zo íemand nog heel lang op het randje staat om terug te vallen en dat dit niet zomaar weg gaat.

Ik hoop voor je dat je relatie zo sterk is met hem dat je hem kan redden om er uit te komen.
Want daar ligt nog wel zijn hoop.
Veel mensen verliezen alles wat ze hebben als ze aan de crack gaan.
Succes ermee en zorg dat je niet word meegesleurd in de negatieve energie.
Ik weet hier helaas alles van.. mijn ex vriend ( 1 mnd geleden relatie moeten verbreken) is crackverslaafd..
Hij was echt DE liefde van mijn leven.
Heb het heel erg zwaar nu..
Totaal andere man geworden .. veel meegemaakt en geaccepteerd..
En nu...
Ben ik de gebeten hond .. en ligt het allemaal aan mij.. stampt me de grond in.. AFSCHUWELIJK

De Zandman

DF-koning
Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag kunt bezien als een gevolg van het feit dat het niet meer hijzelf is, die je ziet, nee, maar een totaal ander iemand.
Het is een feit dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen. Net zoals coke basen en heroïne gebruiken dit doet...
Hij is zichzelf niet meer.
Het is de crack, die de baas is geworden.
Heeeeel moeilijk om te handelen!

@ Modepop 2, kom er eens in?

Laatst bewerkt:

Rozekoekje

Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag het gevolg is van het feit dat het niet meer hijzelf is, maar dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen.
En juist dat wat jij zegt geloof ik.. maar dat is zo moeilijk om te begrijpen als buitenstaander..
Dan denk je, blijf er dan toch vanaf, je hebt alles wat je hart begeerd.. maar toch.. zo werkt het niet helaas..
Je staat machteloos toe te kijken hoe iemand zich de vernieling in helpt

Brokencurly

Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag het gevolg is van het feit dat het niet meer hijzelf is, maar dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen.
Dat heb ik zo ook echt ervaren .. maar waarom zo intens gemeen naar diegene die hem steunt en juist wil helpen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat heb ik zo ook echt ervaren .. maar waarom zo intens gemeen naar diegene die hem steunt en juist wil helpen
Als je geen liefde voor jezelf hebt, hoe kun je het dan aan een ander geven.

Sommige drugs kunnen in sommige mensen die zelfliefde helemaal vervangen door alleen nog een "liefde" voor die drug misschien. En een zelfhaat die geprojecteerd wordt op naasten.

Brokencurly

Als je geen liefde voor jezelf hebt, hoe kun je het dan aan een ander geven.

Sommige drugs kunnen in sommige mensen die zelfliefde helemaal vervangen door alleen nog een "liefde" voor die drug misschien. En een zelfhaat die geprojecteerd wordt op naasten.
Mooi verwoordt..
Het enigste.. voor mijn relatie met hem.. was ik sterk en zelfverzekerd,
Heb mezelf weggecijferd.. dat besef is er zeker.. omdat ik te graag wilde door alles wat we samen meemaakte het toch nog goed zou komen..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi verwoordt..
Het enigste.. voor mijn relatie met hem.. was ik sterk en zelfverzekerd,
Heb mezelf weggecijferd.. dat besef is er zeker.. omdat ik te graag wilde door alles wat we samen meemaakte het toch nog goed zou komen..
Het is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met degene die zij als hun 'alles' zien.

Goed dat je inziet dat je jezelf hebt weggecijferd, dan kun je dat ook weer omdraaien en weer je oude sterke zelfverzekerde zelf worden. :)

Brokencurly

Het is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met degene die zij als hun 'alles' zien.

Goed dat je inziet dat je jezelf hebt weggecijferd, dan kun je dat ook weer omdraaien en weer je oude sterke zelfverzekerde zelf worden. :)
Dank je wel

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè!

Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt.

Rozekoekje

et is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met andere mensen.
Klopt, ikzelf ook. Je hebt een beeld voor ogen met iemand en op sommige momenten is dat er ook. Dat maakt het zo lastig te accepteren dat het m niet gaat worden..

Ook dat is waar.. en als je maar hard genoeg schopt kan je zelf niet geschopt worden..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
en als je maar hard genoeg schopt kan je zelf niet geschopt worden..
Ja dat is ook nog iets ja... Uit zelfbescherming vanuit diegene gezien misschien. Als je geen zelfliefde hebt, leef je eigenlijk in complete angst en voel je je dat je jezelf constant moet beschermen. En dan kun je iemand alles wel aandoen...

Brokencurly

Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt.
Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook..
Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk..
Loslaten en beseffen dat het funest was en is...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook..
Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk..
Loslaten en beseffen dat het funest was en is...
Je ziet het denk ik allemaal heel goed in en dat zal je enorm helpen in dat loslatingsproces.

Heel veel sterkte jij :kissingheart:

Brokencurly

Loslaten en beseffen dat het funest was en is

Je ziet het denk ik allemaal heel goed in en dat zal je enorm helpen in dat loslatingsproces.

Heel veel sterkte jij :kissingheart:
Nu idd helen en werk aan winkel voor mijzelf.. wil dit nooit meer meemaken.. goed aan mezelf gaan werken..
Dank je wel.. je begrijpt waar de knauw zit.. en wat ikzelf er aan moet doen om dit te gaan doorbreken ..thx
Xxx

De Zandman

DF-koning
Sommige drugs zijn zo sterk aanwezig, en grijpen zo diep in persoonlijke gevoelens en gedachten, dat het voor de gebruiker haast onmogelijk wordt, om ermee te kunnen stoppen.
Naast een geestelijke verslaving is er ook nog de lichamelijke afhankelijkheid...en als partner is het heel moeilijk om je zelfs te kunnen voorstellen alleen al, waarom je partner dit allemaal doet...
Hier op DF is er heel veel informatie over te vinden!
Neem eens de tijd, om te lezen waar anderen hun ervaringen over deze materie beschreven hebben?
In dit geval denk ik zoals ik al aangaf, aan het verhaal door Modepop 2.....
Alle sterkte toegewenst, dit wordt een nare, zware tijd!

Brokencurly

Sommige drugs zijn zo sterk aanwezig, en grijpen zo diep in persoonlijke gevoelens en gedachten, dat het voor de gebruiker haast onmogelijk wordt, om ermee te kunnen stoppen.
Naast een geestelijke verslaving is er ook nog de lichamelijke afhankelijkheid...en als partner is het heel moeilijk om je zelfs te kunnen voorstellen alleen al, waarom je partner dit allemaal doet...
Hier op DF is er heel veel informatie over te vinden!
Neem eens de tijd, om te lezen waar anderen hun ervaringen over deze materie beschreven hebben?
In dit geval denk ik zoals ik al aangaf, aan het verhaal door Modepop 2.....
Alle sterkte toegewenst, dit wordt een nare, zware tijd!
Dank je wel.. voel het zeer als gewaardeerd worden.. en jazeker.. ik probeer veel info te vinden hierover.. vandaar ook dat ik mijn verhaal wilde vertellen.. en of er andere mensen zijn die dit ervaren hebben of er nog in zitten.
Geeft enorm steun.. thx!!

De Zandman

DF-koning
@ Modepop 2, alhier aanwezig, maakt precies hetzelfde mee.
En wie weet nog hoeveel anderen..
Misschien wil zij eens contact met je opnemen?
Ik ben ervan overtuigd dat jullie elkaar heel goed kunnen helpen met dit probleem om te kunnen gaan!

Brokencurly

Ik ben ervan overtuigd dat jullie elkaar heel goed kunnen helpen met dit probleem om te kunnen gaan!
Altijd prettig om te delen en elkaar tot steun te zijn

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Even los van de inhoud: als je de spatie tussen @ en de gebruikersnaam (van degene waarover je het hebt in je bericht) weglaat, dan 'tag' je die gebruiker en krijgt hij/zij dat als een melding. Dus gewoon @ en dan direct de gebruikersnaam erachteraan. Misschien wel handig om te weten, want dan wordt degene waar je het over hebt even ingelicht en kan hij/zij meedoen in de conversatie mocht hij/zij dat willen.

Brokencurly

Even los van de inhoud: als je de spatie tussen @ en de gebruikersnaam (van degene waarover je het hebt in je bericht) weglaat, dan 'tag' je die gebruiker en krijgt hij/zij dat als een melding. Dus gewoon @ en dan direct de gebruikersnaam erachteraan. Misschien wel handig om te weten, want dan wordt degene waar je het over hebt even ingelicht en kan hij/zij meedoen in de conversatie mocht hij/zij dat willen.
Thx

De Zandman

DF-koning
Thnx voor deze info!

Modepop2

Belezen gebruiker
Ik

Ik heb je verhaal gelezen,ik heb te maken met heroine waar ik oorlog mee heb..jij met crack...je mag me prive berichten hoor want als partner van een verslaafde is leven in een hel...ik wil je steunen in waar ik kan dus mocht je daar behoefte aan hebben ben ik er 😘

Brokencurly

Ik

Ik heb je verhaal gelezen,ik heb te maken met heroine waar ik oorlog mee heb..jij met crack...je mag me prive berichten hoor want als partner van een verslaafde is leven in een hel...ik wil je steunen in waar ik kan dus mocht je daar behoefte aan hebben ben ik er 😘
Heel lief.. en altijd idem dito.. dank je wel

Bovenaan