Vragen over GBL

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en eigenlijk best wel nieuw op het gebied van drugs. Ik heb inmiddels een tijdje geleden wat kleine heisjes genomen van een joint en tja, dat was wel oke. Tot een week geleden een vriend van me aankwam met GBL.

Ik had in eerste instantie niet door dat het GBL betrof, aangezien hij het "dat spul van bij x" noemde. X is een andere vriend van hem toen hun GHB gebruikte (ik niet) en hij wilde het eens met me proberen. Samen. Thuis. Veilige omgeving.

Hij was nogal dom (en ja ik ook, want wist tenslotte niet echt wat het was, het had water kunnen zijn, of andere zooi for all i know. maar had inmiddels wel genoeg over GHB gelezen omdat hij dat dus vaker gebruikte en ik wilde weten hoe dat werkte en wat risico's voor mijn vriend zijn etc. En ik vertrouw hem, hij is voorzichtig genoeg) Maar hij heeft dus vaak niet door dat het GBL betreft en dat dus 2/3 keer zo sterk is. Lees veelal 2 keer en soms 3.

Nu zou ik zo'n 1.5ml of 2ml gehad hebben. Weet het niet 100% zeker meer. Volgens mij was het 2ml, hij zei 1.5ml later. (GHB standaarden) Wat dus eigenlijk als je het verdubbeld 3/4ml is. Had niet het idee dat het echt super zware dosering was toch, voor een 1e keer. Terwijl dat 5 ml wel de dosis zou kunnen zijn out te gaan. Was wel heel relax, en had goed in slaap kunnen vallen als ik moe was. Maar had niet t gevoel echt te willen slapen ofzo. En kon goed wakker blijven. Ik was super knuffelig en zat bijna letterlijk aan hem geplakt op een gegeven moment en heb me zeker in tijden niet zo gelukkig gevoeld. Was ook best wel opgewonden enzo. Beetje slap en lichtelijk duizelig soms wel.

Daarnaast had die vriend op een latere dag 2.5 genomen. Hij voelde dit eigenlijk niet en heeft eigenlijk te snel 2.5 bijgenomen. Maar hij gebruikt vaker. Tussen het gebruik zat zo'n half uur tot 3 kwartier.
later op de avond, zo'n 6/7 uur later heeft hij nogmaals 2.5 genomen. Wat in totaal dus 7.5ml in GHB standaard is. en 15 in GBL in 6/7 uur. Dat klinkt mij als erg veel. En vooral de 1e 2 innames zou hij in 3 kwartier zo'n 5ml GBL naar binnen hebben gegooit en daarmee 10ml GHB.
De reactie die hij gaf was best heftig naar mijn inzien, was slaperig, maar ging niet out. Heb hem wakker gehouden wel. Volgens hem ging achteraf alles goed. Maar eigenlijk was hij best wel raar naar mijn mening. Beetje agressief. En hij ging continu een toilet zoeken wat hij niet kon vinden en draaide continu een cyclus af naar t toilet te willen maar deze niet te vinden. Hoewel die het meer liet overkomen als dat hij hem gevonden had. Wat denken jullie hiervan? Is dat normaal? Is hij inmiddels best wel verslaafd en is hij daarom niet keihard out gegaan van de 5ml GBL in een half uur/3 kwartier? Of zou het, in samenhang met mijn verhaal, ook kunnen zijn dat het GBL gemengd met water is? (snap dat dit sowieso moeilijk te zeggen valt. Maar waar denken jullie zo aan?)

Daarbij vroeg ik me af, ik las een beetje op internet rond. *Modknip: Lees de regels even na. Deze informatie vragen is niet toegestaan. (niet dat ik dat van plan ben, maar vind dat best wel raar)

Hoewel ik als ik meer lees over GBL liever GHB zou gebruiken in de toekomst als ik het nog eens doe, vraag ik me toch af waarom dat niet echt populair lijkt om het te gebruiken als GBL. Het lijkt me veel makkelijker. *Modknip Is het dan echt zo heel veel schadelijker dan GHB? Of valt dat opzich mee, maar is GHB gewoon bekender?

Want kijk, als ik zo nadenk zou ik denken ergens lijkt me GBL misschien wel schadelijker voor je slokdarm etc. Maar GHB kan ook fout gemaakt zijn en giftig zijn. *Modknip

Zijn er ook manieren te ontdekken of iemand verslaafd is, zonder dat je bij kunt houden hoeveel iemand gebruikt of hoevaak door het te zien? Zijn er dingen die je na tijden van veel gebruik kenmerkt ofzo? Waarschijnlijk niet denk ik, maar vragen kan geen kwaad.

Ik ben wel benieuwd naar deze vragen en de antwoorden erop. Zijn gewoon wat hersenspinsels die me dan toch doen afvragen en hoeveel schadelijker GBL is tegenover GHB.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Waarderingen: Bas

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb je post aangepast. Lees onze regels nog eens door. Omdat het niet de opzet van je topic lijkt te zijn, heb ik je dit keer geen ban gegeven. Pas hier in het vervolg goed op.

Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen in schadelijkheid. Ben benieuwd naar eventuele reacties. :wink:

Bas

Wijs gebruiker
GBL wordt in je lichaam omgezet in GHB. 'T is veel sterker en schadelijker dan GHB en kan voor serieuze verwondingen zorgen in je slokdarm, maag en andere plekken van je lichaam waar GBL langs komt. De stoffen hierin zijn lichaamseigenlijk, het komt in zeer kleine hoeveelheden voor in je lichaam. Verder hebben neurotransmitters in je hersenen ook iets met deze stof te maken. Verder dan dit kom ik niet, maar dit is wat ik zeker weet over de stoffen in GHB.

Als 1 van jullie 2 wilt blijven gebruiken, vermijdt sowieso GBL. Ik raad gebruik sowieso niet aan, helemaal niet na lange posts te hebben gelezen over andere mensen hier op het Forum die een jarenlange verslaving er in ruil terug voor hebben gekregen.

GHB is verslavend. En uit je bericht maak ik op dat je vriend wel in de buurt komt van een verslaving, probeer hem er uit te houden! Zijn gedrag kan tot zover ik weet door 2 dingen komen; door te veel of slechte GHB of omdat hij discussies over zijn verslaving uit de weg wilt lopen en nog wilt ontkennen dat hij lichtelijk verslaafd is.

Als iemand geen G heeft gebruikt voor een bepaalde periode, treden er ook zulle effecten op. Ik heb persoonlijk mensen gezien op festivals die helemaal lijp werden na G en op afters en zich zelf niet waren. (Paar hardcore festivals) Ze deden dit vaak in combinatie met speed. Als ik ze zag, zag ik dit; angst, agressief, enorm veel zweten, valt andere mensen lastig, kan niet praten en is zich zelf niet meer. Achteraf doet dit niet veel met hun, zeer riskant dus.

Elk voordeel heeft zn nadeel; gebruik kan worden herkent aan de bijwerkingen e.d. Iemand die G gebruikt wilt daar niet over praten, hij moet niets weten van z'n verslaving en hij loopt dit soort gesprekken ook uit de weg. Bijwerkingen weet ik zo 1,2,3 niet uit mn hoofd, dat kunnen andere hier wel aanvullen, hah. Tenminste, de meeste willen niks horen over hun verslaving. Sommige grijpen wel aan de bel en willen er iets aan doen, maar lukt het simpel weg alleen niet. Praat eens met je vriend en confronteer hem hiermee, zodat hij open praat en beseft dat andere om hem geven en hij er niet alleen voor staat.

Feit is dat meer dan 60% van de G gebruikers een keer out is gegaan. 'Ervaring' zegt dus niets. Out gaan is zo gebeurd, je kan het moeilijk tegengaan. (Zelf nooit meegemaakt) Maar je gaat knikkebollen en hup weg ben je, kan zeer snel gaan, maar je voelt het wel ergens aankomen.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vragen. Er zijn meerdere G (ex)gebruiker(s) actief op het Forum, zij kunnen dit sowieso wel aanvullen. Hopelijk vertel ik geen verkeerde dingen en adviezen. (Ik kan het soms wat te direct vertellen) ;p

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
GBL is schadelijker dan GHB om 2 redenen. Allereerst is GBL een nogal irriterende stof en zal het dus in tegenstelling tot GHB sterk verdund moeten worden met water om geen schade aan je stofwisselingssysteem toe te brengen. Een ander probleem met GBL is dat het veel sterker is. GHB heeft al een enorm steile doseringscurve (wat inhoudt dat het verschil tussen de gewenste dosering en out gaan dicht op elkaar ligt), maar omdat GBL nog sterker is, is die doseringscurve dus nog steiler en is de kans op out gaan dus nog groter.

Kevin92

Even geleden en inmiddels ben ik toch een stuk verder in gebruik van onder meer GHB/GBL. De desbetreffende vriend is verder niet verslaafd gebleken, hij heeft moeten stoppen met gebruik van alcohol en drugs en voor zover ik weet lukt hem dat aardig.

Ikzelf ben wel meer gaan experimenteren met meerdere soorten drugs. ook GHB en GBL heb ik vaker gehad inmiddels. En toevallig kwam het laatst voor dat ik 1 dosis (3ml) GHB nam. En het weekend later op een feestje was waar ik een goede vooraad GBL aantrof en gedurende 2 dagen zo'n 5 keer een dosis GBL heb gebruikt (1.2ml)

Nu ben ik mij een aantal dingen af gaan vragen. Namelijk kwa verslavingskans. Stel je wisseld GHB en GBL af, zou het dan minder snel verslavend zijn? Stel ik heb nu dus 2 weken terug GHB gebruikt. En afgelopen weekend GBL. En over een maand gebruik ik dan juist weer GHB omdat m'n laatste keer (grotere dosis ook) GBL was. En pas 3 weken later weer opnieuw GBL Zou dit helpen verslaving tegen te gaan?

Of als je meerdere keren op 1 dag GHB/GBL gebruikt. En het dan om en om gebruiken? Zou dat beter zijn voor je lichaam dan 1 soort?

Ik bedenk dit me omdat het toch andere stoffen zijn die in je lichaam komen. En het een ander proces is voor je het effect daadwerkelijk voelt.

Misschien heeft het geen verschil, omdat het in the end beide eindigt als GHB. Maar de GHB die het lichaam van GBL maakt kan alsnog een ander soort GHB zijn dan GHB die je drinkt gemaakt van enkele schoonmaakmiddelen. En vandaar minder snel verslavend is?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Kevin92
Of als je meerdere keren op 1 dag GHB/GBL gebruikt. En het dan om en om gebruiken? Zou dat beter zijn voor je lichaam dan 1 soort?
Stel je wisseld GHB en GBL af, zou het dan minder snel verslavend zijn?
Misschien heeft het geen verschil, omdat het in the end beide eindigt als GHB. Maar de GHB die het lichaam van GBL maakt kan alsnog een ander soort GHB zijn dan GHB die je drinkt gemaakt van enkele schoonmaakmiddelen. En vandaar minder snel verslavend is?
Als je nou de reacties had gelezen dan had je bij die van @Bas al kunnen lezen dat GBL zich in je lichaam omzet naar GHB en dus op precies hetzelfde neerkomt.
Dus nee, nee en nog eens nee.

Overigens als je je serieus afvraagt hoe je dit spul zo vaak mogelijk kan gebruiken dan ben je al een heel eind op weg richting verslaving is mijn mening.

Kevin92

@Kevin92

Als je nou de reacties had gelezen dan had je bij die van @Bas al kunnen lezen dat GBL zich in je lichaam omzet naar GHB en dus op precies hetzelfde neerkomt.
Dus nee, nee en nog eens nee.

Overigens als je je serieus afvraagt hoe je dit spul zo vaak mogelijk kan gebruiken dan ben je al een heel eind op weg richting verslaving is mijn mening.
Nouja, Gemaakte GHB kan lijkt mij anders zijn met andere waarden dan lichaams eigen GHB wat waarschijnlijk voor ieder persoon ook anders is.

Verder was meer de vraag hoe kan ik het bij vaak gebruik een verslaving beter voorkomen? Het is niet mijn bedoeling vaak te gaan gebruiken. Maar stel het komt eens voor dat ik 2 weekenden achter elkaar gebruik en miss met een week ertussen de week erna weer. Omdat het toevallig zo uitkomt met feestjes enzo. Vervolgens een maand geen gebruik volgt lijkt me dan prima. Maar is dan een afwisseling een voorkomende factor voor verslaving of niet? Afgaande van of je nu elke week een ander product neemt (met dus andere waarden) of zelfs als je vaker op 1 dag wat (bijneemt) dat je dan verslaving sneller voorkomt.

Niet om te kunnen zeggen van dan kan ik vaker gebruiken. Ik wil de kans op verslaving gewoon verminderen. Deze 2 weekenden was het toevallig achter elkaar en ik plan daarom ook voorlopig geen GHB of GBL meer te gebruiken. Maar ik vraag me wel af, stel ik pak over 2 weekenden dan GHB, is dat dan een groot probleem omdat ik 3 weken ervoor 6ml GBL naar binnen heb gewerkt. Of Is het dan minder erg GHB te pakken dan GBL? Omdat dat eerder verslavend zou zijn?

Bas

Wijs gebruiker
Nouja, Gemaakte GHB kan lijkt mij anders zijn met andere waarden dan lichaams eigen GHB wat waarschijnlijk voor ieder persoon ook anders is.

Verder was meer de vraag hoe kan ik het bij vaak gebruik een verslaving beter voorkomen? Het is niet mijn bedoeling vaak te gaan gebruiken. Maar stel het komt eens voor dat ik 2 weekenden achter elkaar gebruik en miss met een week ertussen de week erna weer. Omdat het toevallig zo uitkomt met feestjes enzo. Vervolgens een maand geen gebruik volgt lijkt me dan prima. Maar is dan een afwisseling een voorkomende factor voor verslaving of niet? Afgaande van of je nu elke week een ander product neemt (met dus andere waarden) of zelfs als je vaker op 1 dag wat (bijneemt) dat je dan verslaving sneller voorkomt.

Niet om te kunnen zeggen van dan kan ik vaker gebruiken. Ik wil de kans op verslaving gewoon verminderen. Deze 2 weekenden was het toevallig achter elkaar en ik plan daarom ook voorlopig geen GHB of GBL meer te gebruiken. Maar ik vraag me wel af, stel ik pak over 2 weekenden dan GHB, is dat dan een groot probleem omdat ik 3 weken ervoor 6ml GBL naar binnen heb gewerkt. Of Is het dan minder erg GHB te pakken dan GBL? Omdat dat eerder verslavend zou zijn?
Ga leren plannen en wat discipline kweken, ik denk dat je daarna een heel eind komt. Als je niet plant, dan is dat gebruik van je zoals nu aan de gang is, altijd onverwachts. Je gaat huiswerk of andere opdrachten, weet ik veel, toch ook inplannen? Zodat je weet wanneer je wat doet en hoeveel. Je laat het niet tot een verassing komen door op de laatste dag erachter te komen dat je geen fuck gedaan hebt.
Of Is het dan minder erg GHB te pakken dan GBL? Omdat dat eerder verslavend zou zijn?
Beiden even erg en het is beiden even verslavend, je kan het zo verslavend maken als je zelf wilt, lol.

Befbrein

Even geleden en inmiddels ben ik toch een stuk verder in gebruik van onder meer GHB/GBL. De desbetreffende vriend is verder niet verslaafd gebleken, hij heeft moeten stoppen met gebruik van alcohol en drugs en voor zover ik weet lukt hem dat aardig.

Ikzelf ben wel meer gaan experimenteren met meerdere soorten drugs. ook GHB en GBL heb ik vaker gehad inmiddels. En toevallig kwam het laatst voor dat ik 1 dosis (3ml) GHB nam. En het weekend later op een feestje was waar ik een goede vooraad GBL aantrof en gedurende 2 dagen zo'n 5 keer een dosis GBL heb gebruikt (1.2ml)

Nu ben ik mij een aantal dingen af gaan vragen. Namelijk kwa verslavingskans. Stel je wisseld GHB en GBL af, zou het dan minder snel verslavend zijn? Stel ik heb nu dus 2 weken terug GHB gebruikt. En afgelopen weekend GBL. En over een maand gebruik ik dan juist weer GHB omdat m'n laatste keer (grotere dosis ook) GBL was. En pas 3 weken later weer opnieuw GBL Zou dit helpen verslaving tegen te gaan?

Ik bedenk dit me omdat het toch andere stoffen zijn die in je lichaam komen. En het een ander proces is voor je het effect daadwerkelijk voelt.

Je kan beter van die troep afblijven man. Er valt niks van te leren. Als je graag wilt experimenteren met drugs, probeer dan een keertje truffels ofzo. Deze zijn helemaal niet schadelijk, en er gaat een wereld voor je open. + Je leert zooooveeeel tijdens een truffel/paddo trip.

Dit is mijn mening :wink:

Groetjess

Kevin92

Julle lezen gewoon niet... Ja dan is GHB idd GHB ja. Maar is GHB ook echt GHB als je kijkt op verschillende mensen, verschillende sinthetische batches en leveranciers?

Coca cola is in NL ook wel wat anders dan de coca cola uit amerika. En de coca cola uit china. Het scheelt misschien niet veel maar wel iets.

Nu kunnen we het hebben over GHB en GHB. En dan zijn het beide idd 3 letters. Leuk. Maar GHB is meer dan 3 letters en een leuk gevoel als je het opdrinkt. Daat zitten hele chemische zaken achter. Je lichaam doet dat lijkt mij anders. Volgens mij zit er in je lichaam geen kabouter die even wat GBL aanneemt en vervolgens naar de supermarkt gaat, even wat bepaalde andere stoffen en wat van dat speciale water haalt en in een pannetje gaat zitten koken precies zoals de dealer van 3 wijken verder. Om dan hetzelfde recept te volgen en hetzelfde resultaat heeft. Misschien ook wel hoor, ik weet het niet. Zoveel verstand heb ik er niet van. Maar misschien maakt het wel verschil. Hoeveel verstand hebben de reageerders hier nu daarvan? Van elke waarden binnen GBL, en de andere ingredienten voor GHB. En hoe het lichaam GBL omzet in GHB?

Plannen is soms gewoon niet handig. Ik werd zaterdagmiddag pas voor een feestje gevraagd. Hoe moet ik dat inplannen? Een glazen bol kopen die me 2 weken vooraf verteld dat ik gevraagd ga worden voor een feestje? Denk dat dat lastig wordt.

Beide is idd verslavend. Maar als het anders is, en je afwisseld, kan het misschien minder snel verslavend zijn. Er zullen waarschijnlijk overeenkomsten zijn. maar misschien niet 100% gelijk en daardoor iets minder verslavend. Misschien is dat verwaarloosbaar en is de mindere verslavingskans een 2%. Misschien is het 22% Idk. Waarschijnlijk is er ubberhoupt nooit onderzoek naar gedaan en is ieder antwoord hier sowieso bullshit. Maar dan moeten jullie misschien dat zeggen? En erover nadenken hoe dat zou kunnen zitten. Hebben we allemaal meer aan...

GHB en GBL vind ik leuk om te gebruiken. Dus dat zal ik ook blijven doen. Wel op een goede manier om risico's en risico's op verslaving tegen te gaan. Vandaar mijn vraag.
Zo'n onzin, adviseren om te stoppen met een bepaalde drug. Zullen we stoppen met drugs want alle drugs is soort van slecht. Doek dit forum dan ook maar op... Zo werkt dat niet. Ik ben wel over mijn expirimenteerfase heen inmiddels. Het is niet dat ik leuk een keertje expirimenteer. GHB/GBL is samen met XTC iets wat ik graag beide blijf gebruiken.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Kevin92
We hebben het niet over kokerellen, we hebben het over chemie en chemische reacties.

De werkzame stof in al die brouwseltjes is allemaal 4-hydroxybutaanzuur, oftewel GHB. Er zijn geen verschillende soorten GHB. Wel heb je Gamma-butyrolacton, oftewel GBL, en dat is een agressief schoonmaakmiddel, een verfverwijderaar. En nou wil het dat als je die GBL tot je neemt (Die schadelijker is voor je mond, slokdarm en maag omdat het een agressiever en meer bijtend goedje is), dat je lichaam (ik dacht je maag, maar weet niet zeker) die omzet in GHB, wat precies dezelfde stof is als de normale GHB.
Dus het is allemaal precies dezelfde stof, alleen de sterkte verschilt. Oh, en de zuiverheid, als ze het niet goed doen dan blijven er nog wat reststoffen in je GHB die overigens ook niet echt gezond zijn.

Ik hoop dat het nu eens duidelijk is, want ik denk niet dat iemand nog zin heeft om het je een vierde keer uit te leggen.

Over XTC, als je die neemt dan gebruik je een stof die je in je hersens nodig hebt. Die stof, serotonine, kan je lichaam maar heel langzaam aanvullen, dat duurt een maand of 2 a 3. Daarom wordt geadviseerd om 2 a 3 maanden tussen je gebruik te laten. Als je vaker gebruikt op regelmatige basis dan krijg je problemen met een tekort aan die stof, en kan je ernstige psychische klachten ontwikkelen. En dat niet alleen, het gevoel dat je van XTC krijgt wordt minder tot zelfs dat er geen reet meer aan is, hoe veel je ook pakt.
Dus als je ook op lange termijn van je XTC wil blijven genieten, dan zorg je dat je die 2 a 3 maanden pauze neemt voor je weer pakt.
Met of je al dan niet in de experimenteerfase zit heeft dat niets van doen, wel met verantwoord en verstandig gebruik.

Ik heb nog wel een algemeen advies, lees je alsjeblieft goed in in alle drugs die je gebruikt. Hoe meer kennis, hoe veiliger je het voor jezelf maakt. Al geeft dat uiteraard ook geen garanties.

Laatst bewerkt:

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Alles is eigenlijk al wel gezegd maar ik wil toch ook nog even benadrukken om aub echt geen GBL meer in te nemen.
Veel te schadelijk.
En dan nog even niet te vergeten dat GBL niet altijd van dezelfde kwaliteit is. Vroeger was dit geen probleem en was het echt allemaal Duits en van dezelfde fabrikant met dezelfde kwaliteitsnorm. Die tijd is al jaren voorbij en van die Chinezen kan er altijd een afwijking in zitten die kijken niet zo nauw. (Ondanks hun spleetogen -niet beledigend bedoeld :wink: )

GHB is heel verleidelijk om vaker in te nemen. En zo raak je dus verslaafd. Tot het moment dat je niet meer slaapt maar enkel slaapt als je out bent gegaan. Wat eigenlijk geen echte of iig geen normale slaap is. (Je mist een paar fases vergeleken met het normale slaappatroon)
Als je op dat punt bent gekomen kun je het schudden en zijn andere psychische klachten onvermijdelijk en het kan het jaren duren voor je daar weer vanaf bent. Als je er al vanaf komt.

Alles is hier al gezegd soor anderen en neem dat ter harte en denk er niet te luchtig over.
GHB is leuk, zeker icm andere middelen. Maar ook een sneaky sluipmoordenaartje.

Neem altijd met buisjes in, -bij gebrek aan buisjes een dopje van frisdrank fles, iig nooit uit een flugeltje gaan lurken!- geen 2 kort achter elkaar omdat je de eerste niet voelt want dat kan soms wat langer duren en dan slaan ze ineens tegelijk in en ga je Knock. -als het goede is dan toch-
Dat Knock gaan stelt in principe allemaal niet zoveel voor en hoort erbij.
Zelf heb je dat niet in de gaten en is het net of je met je ogen hebt geknipperd, aan de tijd dat het ineens is of dat het ineens licht is of donker dat soort dingen besef je het.
Maar als iemand bij je is en in paniek raakt kun je wel eens wakker worden in het ziekenhuis met een katheter in je pik. En dat is niet fijn. Tenzij je kinky bent en het leuk vind dingen in je plasbuis geschoven te krijgen.
Wat ik ook allemaal gezien heb met Knock gaan is dat iemand vol met zijn kop op ergens op is gevallen en terwijl ze Knock liggen een grote gapende bloedende wond hebben.
Natuurlijk ook nog het braakrisico en dat je stikt in je eigen braaksel, daarom moet je eigenlijk op je zij liggen.
Maar als je Knock gaat heb je dat niet door dus dat zullen vrienden moeten doen.
Wat ook kut is als je teveel hebt ingenomen is dat je je als een spast kunt gaan gedragen, wat hierboven ook al staat volgens mij, druk, stuiptrekkingen, wartaal, agressief. Heb je zelf geen last van, maar de mensen die erbij zijn wel!
Wat ook wel eens lastig is met GHB is dat je vergeet dat je net al een potje op hebt en dus nog een potje pakt. Dan ga je dus knock.. -bij goede dan toch, veel is met water gemengd, hoe stroperiger hoe puurder over het algemeen-
Vroeger kon je een buisje ondersteboven houden en dan bleven de druppels kleven, dat zie je bijna niet meer tegenwoordig.
Veelsteveel mensen die het thuis maken en het niet zo nauw nemen met het samenstellen vd producten.

GHB is leuk maar kijk ermee uit. Ken teveel mensen die door een hel zijn gegaan erdoor, ook die nog in een hel leven en ook een paar die erdoor zijn overleden.
Doe wat die 8.6 hierboven zei, neem het eens in de zoveel tijd. Beter afwisselen met wat je gebruikt dan een tijdje steeds hetzelfde want dan word het eerder een gewoonte en het gevolg van gewoonte resulteerd vaak in verslaving.
En met alle slecht geprocudeerde krijg je tevens een hoop ongewenste troep in je lichaam. Niet echt gezond.

Veel plezier ermee verder.

*edit* wat ik was vergeten te zeggen.
Neem GHB altijd in met wat drinken. Eigenlijk vanzelfsprekend gezien het zo smerig smaakt maar toch word het soms gedaan. Dat kan ook resulteren in een verbrande slokdarm. Beste is in een drankje doen.

Laatst bewerkt:

Kevin92

Nou meneer koekepeer. Beetje jammer die spleetoog opmerking, want je wilt duidelijk wel provoveren en beledigen. En je weet het dat je het doet.

GHB is verleidelijk vaker te nemen? Mwa, ik heb op dit moment geen enkele behoefte het te nemen. Gedurende het weekend dat ik op het feest was en vaker gebruikte ook niet echt. Het was meer van dat andere gingen nemen. En oh hoelang is het geleden? Ja idd alweer even uitgewerkt, wel prima, ach laten we er idd nog een dosis ingooien. Of ik sloeg ook wel eens gewoon een keer over. Als ik erg moe ben nam ik het liever niet. Ik wil het niet gebruiken om beter te slapen ofzo. Want dat zie ik net zo goed als een soort out gaan. Ik heb wel de behoefte het vaker te nemen op bijvoorbeeld een feestje als toen, want ja, om eerlijk te zijn nee dat zou ik niet aangaan zonder GHB/GBL. Maar ik verkrijg er wel m'n behoeftes. Dus hee, prima.

Ik neem aan dat als je bijvoorbeeld eens in de paar weken wat GHB/GBL gebruikt, en de rest van de dagen gewoon normaal slaapt zonder GHB ofzo. Je echt niet zo snel verslaving opbouwt.
Natuurlijk is het iets wat je altijd in de gate moet blijven houden. Een drugsdagboek met afspraken voor jezelf en planning kan hierbij helpen. Soms is een planning niet echt goed te doen. Feestjes zijn vaak wat beter te plannen. Thuisfeestjes niet altijd. Vooral niet als je spontaan wat nieuws ontdekt of dat er misschien onverwachte dingen gebeuren. Je kunt denk ik altijd eens een uitschieter maken, als je daarna de rotzooi maar op kunt ruimen.

Ik probeer er ook zeker niet te luchtig over te denken. Maar het is ook nergens echt duidelijk vanaf wanneer je nu een grens overgaat dat je verslaafd kunt raken. Stel ik gebruik 2 jaar lang elk eerste weekend van de maand een 15 ml ghb. Ben ik dan na die 2 jaar sowieso verslaafd? Of zou het slechts kunnen dat ik dan verslaafd ben? En hoeveel % kans is dat dan? Of is die kans haast nihil? Zoals ik op internet kijk is die kans nihil. Maar hoe zo'n verslaving echt gaat, kwa mensen met de ervaring vind je zo niet. Maar nu ik dit schrijf, ik ga eens kijken op het forum of ik zulke verhalen kan vinden. Want waarom zou je GHB echt elke dag gaan gebruiken? Ja misschien door slaapproblemen, en dat het een gewoonte wordt. Maar ontstaan die van gebruik eens per maand? Of laten we het smaller nemen, eens per week een paar shotjes in het weekend?

Dat out gaan erbij hoort vind ik nogal schrikken dat je dat zegt. Ik zou er persoonlijk erg van schrikken als ik out zou zijn gegaan. Dat lijkt mij niet de bedoeling en ik doseer dan ook liever wat te weinig dan precies goed en eventueel een uitschieter naar teveel een keer dat ik out ga.

Je moet ook niet vergeten dat je net al hebt gepakt. Daarom schrijf je op hoelaat je gebruikt hebt en dat check je voor je nieuwe neemt. Als er wat gebeurt dan weet je ook hoelaat je wat op hebt.

Ik neem GHB/GBL idd altijd in met genoeg drinken. En drink erna ook wat water na.

Overigens zou GBL slechter zijn. Vind ik een lastige stelling, want hoewel het bijtender is, in GHB kan ook nog GBL zitten, wat de dosering lastiger maakt. Mocht er nog best wat GBL in de GHB zitten, kan je dus een hogere dosering krijgen dan nodig is en kun je out gaan.
Ook kan er tijdens de productie andere zaken in de GHB komen waardoor je je lichaam volgooit met nog grotere troep dan de troep die je eigenlijk plant naar binnen te werken.

Is de stelling dat zuivere GBL beter is dan vervuilde GHB niet best een goeie dan? I mean, mijn idee is dat ik liever (zuivere) GBL drink dan thuisgebrouwen troep wat ze GHB noemen. Misschien is GBL hoe dan ook slechter voor je. Wel benieuwd naar. Ookal vermeng je het dan met drinken en drink je goed water na?

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Die tijd is al jaren voorbij en van die Chinezen kan er altijd een afwijking in zitten die kijken niet zo nauw. (Ondanks hun spleetogen -niet beledigend bedoeld :wink: )
Nou meneer koekepeer. Beetje jammer die spleetoog opmerking, want je wilt duidelijk wel provoveren en beledigen. En je weet het dat je het doet.
Fijn dat ik niet de enige ben die dit beneden peil vondt. Ik had er wel iets van willen zeggen maar Meneer is door andere kutposts al een week geband dus het had weinig zin.

Kevin92

Verder las ik iets grappigs. Iets wat ik wel even wil bevragen. Ik was aan het lezen over verslaving en daar kwam ik de volgende zaken tegen die ik de laatste tijd wel wat bij mezelf heb herkent. Al heb ik helemaal niet vaak GHB of GBL gebruikt.
Mijn 1e keer was ergens september vorig jaar. Wat zo'n ik gok 1.5/2ml GBL was. (en ja, dit was veel voor de 1e keer, ging goed wel, ik gebruikte laatst dus een stuk minder) Met oud en nieuw dit jaar heb ik 3ml GHB op. 2 weekenden geleden opnieuw 3ML GHB en week erna, verdeeld over 5 dosissen, 1.2 ML GBL (totaal 6ml) Zou het enigsinds kunnen dat het idd afkickingsverschijnselen van GHB/GBL zijn? Of zou het veel logischer zijn dat dit bijvoorbeeld toeval/dinsdagdip van XTC (en GBL combi) zijn? Ik heb dit dus niet eerder herkent. Alleen nu na het meerdere keren op 36 uur gebruikt te hebben.

Afkickverschijnselen:

• somberheid
  • {nervositeit}
  • angstklachten (woensdagavond even last van)
  • {paniekklachten}
  • depressieve gevoelens
  • {slaapproblemen}
  • {zweten}
  • trillen (wisselde af, soms wel, meestal niet)
  • {spierpijn}
  • {kramp}
  • stuiptrekkingen (vooral deze vind ik opvallend het gaat dan vooral over stuiptrekkingen rond het in slaap vallen)

Bovenaan