Vraagje!

noppie

Newbie
Hallo,

Ik moet binnenkort een debat voeren voor het vak Nederlands. Nu hebben we als stelling: Het softdrugsbeleid moet strenger. Ik ben (als gebruiker) tegen. weet iemand nog goeie argumenten die ik kan gebruiken???

Alvast bedankt!

Nop

Bal0n

Badass junkie
noppie zei:
Hallo,

Ik moet binnenkort een debat voeren voor het vak Nederlands. Nu hebben we als stelling: Het softdrugsbeleid moet strenger. Ik ben (als gebruiker) tegen. weet iemand nog goeie argumenten die ik kan gebruiken???

Alvast bedankt!

Nop

Als je softdrugs gebruik ook in de illegale wereld wilt onderbrengen, krijg je VEEL problemen:

1. Je stimuleert de misdaad. Mensen zullen toch gebruiken, er is zelfs bewezen dat bij ons het drugsgebruik lager ligt dan bij landen met een streng drugsbeleid.
2. Je krijgt ongecontroleerde drugs. Mensen weten niet meer wat ze kopen, voorlichting die in coffeeshops wordt gegeven verdwijnt, etc etc.
3. De overstap van drugs als hasj en weed naar een (relatief) hardere drugs wordt kleiner. Marihuana moet van de straat worden gehaald, dat is ook waar opiaten en cocaine worden verkocht.
4. Als je het beleid nu strenger wilt maken, dan maak je een markt kapot. Alleen Amsterdam heeft al 300+ coffeeshops. Moet je voorstellen hoeveel instellingen, mensen en geld daar in om gaat?

Dit moet je wel even opweg helpen, denk ik zo :).

Bovenaan