Vraagje ivm. potgrond

buzzrider

Wijs gebruiker
ik ben drie plantjes aan het laten groeien.
twee daarvan zijn pas beginnen groeien en zijn zo'n twee cm groot, het andere is nog niet ad oppervlakte gekomen.
maar tegen dat ze tien cm zijn zou ik ze graag overpotten, maar ik heb hierbij een vraag, ik heb deze grond die ik nu gebruik gewoon buiten opgeschept (een lemige grond) en dit gaat goed, maar wat nu als ik ze moet verplaatsen, maakt het dan uit in welke grond ik ze plant of moet dit echt dezelfde zijn? maakt dit uberhaupt iets uit? en dan zou ik nog graag weten welke voedingsstoffen de beste zijn. ik heb nog nooit gekweekt dus het is een beetje rondvragen en proberen nu..
alvast bedankt :)

buzzrider

Wijs gebruiker
oeps, in het verkeerde subforum sorry ik weet het. het mag wel verplaatst worden naar kweek- en creahoek, maar ik zou toch graag een antwoord hebben :wave:

Xtc Bob

Belezen gebruiker
Een goeje grond bestaat uit verschillende komponenten om een ideaal te cereeren voor je plantje.Nu is het makkelijkste om naar de growshop te rijden en daar een paar zakken lightmix te halen en deze in je bakken te gooien.Meng hier je schimmels en evt andere toevoegingen doorheen en je kunt van start.

*Universele potgrond (zonder bemesting)
*Cocopeat (cocos mengsel)
*Seramis (perliet mag ook)
*Wormen mest (druivenpulp gebruik ik ook wel eens)

Bovenaan