Vraag over roken

Elektronik

Experimenterende gebruiker
Hallo,
Ik ben namelijk 16 jaar en ik rook ongeveer meer als 1jaar nu. Nu had ik een vraag, ik rook dagelijks 6 sigaretten (gaat nog wel hé :wink: ) en in het weekend rook ik meestal een heel pakje op. Nu, sinds januari heb ik een paar "probleempjes". Als ik nu rook merk ik dat ik vaak moet hoesten, meer bronchitis heb. Als ik rook nu (dus sinds januari) doet het een beetje "pijn" in mijn longen waardoor ik moet hoesten. Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van! Kan mij iemand dit uitleggen? En kan je doodgaan op je 16e door roken?
+ aub, geen reacties van stop met roken, ik weet dat dat het beste is maarja :wink:

Thx

Elektronik

Experimenterende gebruiker
En ik heb nu enorm keelpijn en zin in een sigaret. Rookt er hier nog iemand die toch ziek is, bronchitis heeft of keelpijn heeft?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Elektronik zei:
Als ik nu rook merk ik dat ik vaak moet hoesten, meer bronchitis heb.
Dus je hebt al bronchitis en begint ook nog met roken? Slim joh.

Elektronik zei:
Als ik rook nu (dus sinds januari) doet het een beetje "pijn" in mijn longen waardoor ik moet hoesten. Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van!
Misschien ben je te druk bezig met andere dingen of heb je er andere drugs bij die de pijn onderdrukken?

Elektronik zei:
En kan je doodgaan op je 16e door roken?
Dat meen je toch niet serieus hoop ik? De dood is echt niet leeftijdsgebonden en als je gaat roken vraag je er ook wel om.

psych-out

Bewuste gebruiker
jah dat krijg je van roken, maar dat moet je erbij nemen of stoppen.
en dood gaan op je 16de door roken...
nee, de kans is zeer klein dat je door 1jaar roken op zijn jonge leeftijd,
al longkanker of iets dergelijks zou krijgen.

ilyas

Bewuste gebruiker
ik had ook zoiets toen ik nog niet zo lang rookte. ik was toen gestopt wat eigenlijk echt niet moeilijk was, maar ik begon na een paar maanden weer. Nu heb ik natuurlijk meer last van hoesten, maar niet zoals ik net rookte.
Mijn gok is: Je longen zijn die rook niet gewoon, je longen willen alle vuiligheid eruit dus ga je hoesten en dat kan idd pijn doen.

Oom Klaas

Badass junkie
Met bronchitis roken is natuurlijk heel erg slim :rolleyes:
Eerst stoppen met roken, je kuur afmaken en dan minimaal een maand of 2 ervan af blijven.
Daarna kan je altijd weer verder kijken, als je ballen hebt.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Elektronik zei:
Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van! Kan mij iemand dit uitleggen? En kan je doodgaan op je 16e door roken?

:rolleyes: :tearsofjoy:

Wat zou je moeten voelen als je rookt dan? Ik heb nog nooit iets gevoeld van roken.. En de kans dat je op korte termijn doodgaat is niet zo groot. Op langere termijn zal het roken voor steeds meer gezondheidsproblemen zorgen. Op korte termijn zou ik me vooral zorgen maken over kortademigheid en benauwdheid.

geekos

Bewuste gebruiker
Ja je kan doodgaan op je 16e door roken, de kans is denk ik wel zeer klein
En waarom ben je hier zo over bezorgd op je 16? Meer hoesten, keelpijn, verkoudheden, .. horen er nu eenmaal bij als je begint te roken, het tast je afweersysteem aan
Dacht toch dat dit algemeen geweten was en als je dan toch een oplossing wil voor je probleem (tjah je geeft aan dat je ze niet wil horen maar ik kan het echt niet laten) STOPPEN MET DIE HANDEL. Kijk naar mij (en vele anderen) : rook nu al 4-5 jaar en hoe langer je wacht met stoppen, hoe moeilijker het wordt. En geloof me, na een tijd wil iedereen stoppen

Jan janssen

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
TimKGB zei:
haha okidoki :stoned: al zie ik er nooit dom uit :grin:
Behalve wanneer je reageert op posts die niet bestaan

Fulairyn

Belezen gebruiker
Tuurlijk kan je doodgaan op je 16e (en dan misschien door roken, who knows). Maar als je dit soort vragen stelt kan je je beter afvragen waarom je rookt. En wat iemand voor me al zei, ik rook nu ook zo'n 5 jaar en het is een stuk moeilijker om te stoppen met roken dan 2 jaar geleden. En ik kan het nu weten, ik ben vandaag met een serieuze stop poging begonnen. :grin:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Fulairyn zei:
En wat iemand voor me al zei, ik rook nu ook zo'n 5 jaar en het is een stuk moeilijker om te stoppen met roken dan 2 jaar geleden. En ik kan het nu weten, ik ben vandaag met een serieuze stop poging begonnen. :grin:
Succes :wink:

Ik ben na 4 jaar gestopt met roken, en dat was een stuk moeilijker dan toen ik nog maar een jaartje rookte.

Ook al wil je het niet horen: als je al zoveel lichamelijke problemen krijgt, stop dan gewoon of blijf door roken met de risico's die eraan vast zitten. Het blijft je eigen keus natuurlijk.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vanadesse zei:
Ik ben na 4 jaar gestopt met roken, en dat was een stuk moeilijker dan toen ik nog maar een jaartje rookte.
Ik ook na 4 jaar en ik vond het wel meevallen deze keer. Zodra je de nadelen ervan gaat merken is het ook niet leuk meer. Als je dan door blijft gaan ben je gewoon een eigenwijze lul en verdien je het misschien ook niet om verder te leven.

Fulairyn

Belezen gebruiker
Inderdaad, of;
Shut up and smoke, of stoppen met roken, want dat is uiteindelijk toch de enige oplossing.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Wat je natuurlijk ook kan doen is enkel roken wanneer je uitgaat. Zo blijf je 'cool' (want dat zal waarschijnlijk het motief zijn om te blijven roken op jouw leeftijd :wink: ) en gaan de lichamelijke klachten fors verminderen.

Paf dan goed door op vrijdag en zaterdag en blijf er in de week af. Je zal later minder moeilijkheden hebben om te stoppen met roken dan dagelijkse rokers en het is veel goedkoper!

of misschien toch beter stoppen :)

:stoned: ik steek er alvast eentje op

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Het is elke keer maar een sigaretje, behalve in het weekend dan kan ik het begrijpen dat je een sigaretje naast je biertje wilt.

'k Rook meestal gewoon een jointje en ga weer naar binnen.

Oom Klaas

Badass junkie
HetEindeVanAlles zei:
Wat je natuurlijk ook kan doen is enkel roken wanneer je uitgaat. Zo blijf je 'cool' (want dat zal waarschijnlijk het motief zijn om te blijven roken op jouw leeftijd :wink: ) en gaan de lichamelijke klachten fors verminderen.

En waar baseer je dat op?
Weer van die onzin praat wat echt totaal nergens op slaat, jij hebt zeker ook internet om cool te zijn? Of een deurklink omdat 't hip is?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
:tearsofjoy: Oh klaas toch, wat een geweldige associatie. Dus je wil daarmee zeggen dat roken een nuttig iets is wat je nodig hebt?

@ TS: Overstappen op zware Brandaris! Gaat de hoest vanzelf weg, de snelweg moet je natuurlijk ook eerst asfalteren voor je lekker kunt scheuren met je auto. :smoke:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Weer van die onzin praat wat echt totaal nergens op slaat, jij hebt zeker ook internet om cool te zijn? Of een deurklink omdat 't hip is?
Ik denk dat hij dat baseert op logisch redeneren. Sigaretten geven geen effect en nog heb je mensen die zeggen dat het stress vermindert of rustgevend werkt.. leugens! Het is stoer en iedereen weet het.

iraqio

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Oom Klaas zei:
Ik denk dat hij dat baseert op logisch redeneren. Sigaretten geven geen effect en nog heb je mensen die zeggen dat het stress vermindert of rustgevend werkt.. leugens! Het is stoer en iedereen weet het.

wie ben jij om te weten wat mensen voelen? ik kom toch tot rust wanneer ik een sigaretje neem. Ook al ben ik gestopt ga ik het niet afkraken. roken is lekker. alleen slecht.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
iraqio zei:
wie ben jij om te weten wat mensen voelen? ik kom toch tot rust wanneer ik een sigaretje neem. Ook al ben ik gestopt ga ik het niet afkraken. roken is lekker. alleen slecht.
Het is lekker, ja, dat ontken ik ook niet, maar het is de nadelen die eraan kleven niet waard. En kom je tot rust omdat je met je hoofd even bij iets anders bent of wil je zeggen dat je daadwerkelijk effect ervan ondervindt? En wie ben ik om te weten wat mensen voelen? Ik heb 4 jaar gerookt en in die 4 jaar heb ik nooit enig effect gemerkt, op de nadelen na dan.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
iraqio zei:

ik rook nu zelf en roken geeft mij ook rust op de momenten die ik het nodig heb. En het stimuleert me op de momenten die ik het nodig heb. Maar waarom denk je dat dit zo is? Het is je verslaving hé... De nicotine die door je lichaam gaat en na een paar uren (of minuten) heb je een nieuwe sigaret nodig om dat nicotinepeil stabiel te houden.

Het IS lekker, maar het zit allemaal in ons hoofd hoor :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Elektronik zei:
Hallo,
Ik ben namelijk 16 jaar en ik rook ongeveer meer als 1jaar nu. Nu had ik een vraag, ik rook dagelijks 6 sigaretten (gaat nog wel hé :wink: ) en in het weekend rook ik meestal een heel pakje op. Nu, sinds januari heb ik een paar "probleempjes". Als ik nu rook merk ik dat ik vaak moet hoesten, meer bronchitis heb. Als ik rook nu (dus sinds januari) doet het een beetje "pijn" in mijn longen waardoor ik moet hoesten. Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van! Kan mij iemand dit uitleggen? En kan je doodgaan op je 16e door roken?
+ aub, geen reacties van stop met roken, ik weet dat dat het beste is maarja :wink:

Thx

Sommige mensen roken hun hele leven, van hun 14e tot hun 90e levensjaar.

een aantal mensen roken niet en drinken niet, maar krijgen spontaan die ziekte, en gaan dood voordat ze van het leven hebben kunnen genieten.

Roken verhoogt de kans op lonkanker. Maar er word niet gezegd dat je het er zeker van krijgt

(twee lotto loten verhogen de kans op de jackpot, maar krijg je die jackpot ook als je elke dag een lot koopt? ? ?) of is daar maar 1 lot voor nodig...

Bovenaan