Wat is je mening hierover? Vind je dit positief, maakt het je niets uit of vind je dit een gevaar?
Ik kan uit mijn ervaring zeggen dat vervroegde seksuele activiteit voor eem meisje nare gevolgen kan hebben. Ik ben vanwege een verstoorde seksualiteit (klinkt wat mooier dan misbruik en verkrachting) veel vroeger begonnen met seks dan mijn leeftijdsgenoten, en ook meteen veel extremer. Volgens mijn puberende hoofd toen draaide seks alleen maar om de jongen, en vonden jongens mij alleen wat wanneer ik seks met ze had. Ik ben zo ook in veel situaties beland waar ik niet wilde belanden, en kreeg zo een heel laag zelfbeeld zonder zelf echt door te hebben wat ik mezelf aandeed. Goede raad luisterde ik niet naar, want ik was toch al 'volwassen genoeg' om zelf te beslissen?
Nu ben ik een stuk opgegroeid, en heb ik al die shit wel achter me gelaten, maar ik maar me nog steeds zorgen over wat dit soort situaties kan veroorzaken bij jonge meisjes (en jongens). Ik ben sterk van mening dat dit een stuatie is waar dringend wat aan gedaan moet worden, want nu lijkt het wel alsof er een blind oog voor is. Seksuele voorlichting is er genoeg, maar voorlichting over de mentale kant? Over gevoelens en gevolgen? Dat moet dringend in de lesstof gepropt worden imho.
Zo, wel even een flink persoonlijk verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk was.
Ik kan uit mijn ervaring zeggen dat vervroegde seksuele activiteit voor eem meisje nare gevolgen kan hebben. Ik ben vanwege een verstoorde seksualiteit (klinkt wat mooier dan misbruik en verkrachting) veel vroeger begonnen met seks dan mijn leeftijdsgenoten, en ook meteen veel extremer. Volgens mijn puberende hoofd toen draaide seks alleen maar om de jongen, en vonden jongens mij alleen wat wanneer ik seks met ze had. Ik ben zo ook in veel situaties beland waar ik niet wilde belanden, en kreeg zo een heel laag zelfbeeld zonder zelf echt door te hebben wat ik mezelf aandeed. Goede raad luisterde ik niet naar, want ik was toch al 'volwassen genoeg' om zelf te beslissen?
Nu ben ik een stuk opgegroeid, en heb ik al die shit wel achter me gelaten, maar ik maar me nog steeds zorgen over wat dit soort situaties kan veroorzaken bij jonge meisjes (en jongens). Ik ben sterk van mening dat dit een stuatie is waar dringend wat aan gedaan moet worden, want nu lijkt het wel alsof er een blind oog voor is. Seksuele voorlichting is er genoeg, maar voorlichting over de mentale kant? Over gevoelens en gevolgen? Dat moet dringend in de lesstof gepropt worden imho.
Zo, wel even een flink persoonlijk verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk was.
