vervallen alcohol?

Reckless

Newbie
hoe weet je of bier/peche, drank met een laag percentage slecht is?
ik heb hier n fles staan waar dingetjes in drijven smaakt nog wel ok? binnenhijsen?

Oom Klaas

Badass junkie
Reckless zei:
hoe weet je of bier/peche, drank met een laag percentage slecht is?
ik heb hier n fles staan waar dingetjes in drijven smaakt nog wel ok? binnenhijsen?

Op een bierfles staat (bijna) altijd een houdbaarheidsdatum.
Anders kan je er van uitgaan dat het na een jaar of 2 niet zo lekker meer is.

Is het niet een biertje dat gewoon nog gist op de fles?

Casplantje.

Belezen gebruiker
Op bier staat inderdaad altijd een houdbaarheidsdatum, maar meestal is het ruim voor die datum al wel op. :grin: Maar ik heb ook nog wel eens bier gedronken dat een aantal weken over datum was en daar zag/proefde je niets van, dus het moet denk ik wel behoorlijk over de houdbaarheidsdatum heen zijn voordat het niet meer drinkbaar is..

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Casplantje. zei:
Op bier staat inderdaad altijd een houdbaarheidsdatum, maar meestal is het ruim voor die datum al wel op. :grin: Maar ik heb ook nog wel eens bier gedronken dat een aantal weken over datum was en daar zag/proefde je niets van, dus het moet denk ik wel behoorlijk over de houdbaarheidsdatum heen zijn voordat het niet meer drinkbaar is..

Meestal zegt de THT-datum ook weinig over de echte houdbaarheidsdatum van het product. Met melk enzo is het wat anders.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Als er al "dingetjes" in drijven hoef je echt niet meer op zoek te gaan naar een houdbaarheidsdatum... :rolleyes:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Casplantje. zei:

precies, ik heb ook wel eens wat biertjes gedronken die toch al een half jaar over datum waren. was echter niks mis mee.

maar zoals gezegd, wel even opletten of er wat op drijft of niet. zo ja, dan zou ik ze toch ff wegspoelen (zelf ook gedaan). :wink:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Heb wel eens bier dat een jaar over de datum was gedronken, smaakte een beetje anders maar werkte nog perfect. Ook geen bijverschijnselen toen gehad.

Maar als er stukjes in drijven zou ik er vanaf blijven.

Bovenaan