Verslaafd, wat vind jij ?

Kim

Wijs gebruiker
als je er niet van afkan blijven :flushed:

je voelt je toch beter anders gebruik je t niet :confused:

tenminste ik vind het een lekker gevoel

Krs

Bewuste gebruiker
jah maar ik bedoel van als je niet lekker in je vel zit dat je er ff geen zin meer in hebt en dan gaat gebruiken om je beter te voelen

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Als je verslaafd bent kun je niet meer zonder drugs. dat kan lichamelijk of geestelijk zijn. zoals ik met mn rookverslaving. :rolleyes: :wink:

jaja

Bewuste gebruiker
Christiaan18 zei:
jah maar ik bedoel van als je niet lekker in je vel zit dat je er ff geen zin meer in hebt en dan gaat gebruiken om je beter te voelen

Mee eens.
Je bent imo verslaafd wanneer je gebruikt terwijl je eigenlijk niet wilde gebruiken.

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Ik zie tabak ook niet als een drug maar je kunt er wel verslaafd aanraken dus daarom zette ik ut er bij als vergelijking :wink:

spacekonijn

Badass junkie
tja kom je weer uit op het feit dat het woordje ''drugs'' nietszeggend is...

in principe is : tabak een drug: je voelt je kut als je het niet hebt (geestelijk en lichamelijk en het is slecht voor je.

BacingsPen

Badass junkie
Je bent naar mijn idee sowieso verslaafd als er onbewust mee bezig bent.

Natuurlijk zijn er ook veel mensen die bewust zijn van hun verslaving maar het verschilt heel erg per persoon denk ik :P Je zou om er achter te komen of iemand verslaafd is of niet zijn of haar hele situatie moeten weten en eigenlijk zou je diegene ook persoonlijk moeten kennen :wink:

Momenteel gebruik ik cannabis om vaker een langer bezig te kunnen zijn met school. Ik kan wel stellen dat ik verslaafd ben momenteel, ja.

echte problemen ondervind ik echter nog niet. (moet dat per se?)

Mac...

Badass junkie
Je bent afhankelijk vanaf het moment dat je niet meer zo makkelijk kan stoppen. Als je bv zoiets hebt van ik ga nu een maand niks meer gebruiken en, om wat voor reden ook, je gebruikt dan toch ben je in mijn ogen al verslaafd. Al is het maar een weekendverslaving. Nicotine is dus echt wel een drug. Zo ook caffeïne en in lichtere mate zelfs cacao.

Lady_Me

Newbie
Mee eens, roken is ook een verslaving maar wel minder erg dan 'drugs' bij drugs moet je je beter voelen als je je rot voelt. En met roken is het zo dat je je gewoon hetzelfde voelt na mijn idee? want van roken krijg je geen fijn gevoel toch..??

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Als je als verslaafde roker een paar dagen geen nicotine hebt gehad of zelfs een paar uurtjes maar dan voel je je echt wel beter als je weer een sigaret opsteekt :smoke: :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Het gekke is dat ik bij veel definities nergens verslaafd aan zou zijn. Met alcohol heb ik eens gezegd, nu drink ik een half jaar niet kijken hoe moeilijk dat is. Dit ging zonder problemen en dus ben/was ik hier niet aan verslaafd.

Met wiet zeg ik ook wel eens en nu stop ik een maand (dat zeg ik alleen maar 2 keer per jaar ofzo :P) en dan lukt dat ook zonder problemen.(maar dan drink ik wel meer.)

Toch ben ik momenteel wel verslaafd aan wiet kan ik zeggen...

Bovenaan