Verschillende soorten truffels

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Aankomend weekend ga ik voor de eerste keer truffels proberen en daarom heb ik gisteren in de stad (Rdam) even rondgekeken of er nog verschillende soorten waren. Ze hadden de
- Psilocybe Tampanensis
- Psilocybe Mexicana
- Psilocybe Atlantis

Hierbij werd aangegeven hoe sterk ze waren en hierbij viel me op dat de Atlantis veel sterker is dan de andere varianten van de sclerotia. (zie deze website voor verduidelijking: http://www.flowerpower-tilburg.nl/)

Heeft iemand hier ervaring mee? Bij paddo's werd ook aangegeven dat de Hawaiaanse altijd de sterkste waren, maar daarover verschillen de meningen ook nogal. Ik dacht erover 15 gr Atlantis te nemen, aangezien ik al ervaring heb met paddo's, maar ik vraag me wel af wat de ervaringen zijn van anderen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wist niet dat er meer dan 2 soorten 'truffels' waren. Weer wat geleerd. Het enige advies wat ik kan geven is: ik ben iemand die vrij snel tript (een halve portie mexicaanse kan voor mij al een aardige trip opleveren) en mijn ervaring met de tampanensis variant is, dat 15 gram precies goed is. Dat levert een mooie trip op.
Dus als je een gemiddelde gevoeligheid hebt dan zou 15 gram Atlantis (ik leer net dat dat iets sterker is) ook een degelijke trip op kunnen leveren, lijkt mij. Tenzij het echt véél sterker is (qua hoeveelheid werkzame stoffen), dan zou ik eerst maar twee derde nemen ofzo, en dan eventueel bijpakken.

Maar ik heb dus geen ervaring met deze Atlantis.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Volgens die website is het wel een stuk sterker, maar ik verwacht dat het lichtelijk overdreven is. Ik heb in ieder geval vanmiddag al die Atlantis (15 gr) gehaald. :grin:

Hoe sterk de trip was, laat ik nog wel weten :wave:

phy

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
Volgens die website is het wel een stuk sterker, maar ik verwacht dat het lichtelijk overdreven is. Ik heb in ieder geval vanmiddag al die Atlantis (15 gr) gehaald. :grin:

Hoe sterk de trip was, laat ik nog wel weten :wave:

Hmmm... interessant! Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Misschien toch maar eens binnenkort een bezoekje brengen aan de lokale schimmelexploitant...

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Nou.. ik kan je vertellen dat die 15 gram Atlantis een behoorlijk zware trip heeft opgeleverd :openmouth: De hallucinaties waren even sterk als op paddo's. De mindfuck was zelfs meer dan ik gewend ben dan op mexicaanse en equadoriaanse paddo's. Ze waren alleen niet zo filosofisch als ik had gehoopt. Ik had de truffels gewoon gegeten en de trip heeft zo'n 5,5 uur geduurt, terwijl het op paddo's zo'n 4 uur duurt bij mij.

De trip was ook nog veel vermoeiender dan ik gewend ben, maar dat kwam mede omdat ik de weg ben kwijtgeraakt in de natuur :P

Al met al een zware, maar leuke trip.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Mmm dit topic lezen doet me zin krijgen om (een zwaardere variant van) truffels te proberen.. Ik moet toch eens een ritje naar Nederland overwegen.

TrippyShit

Badass junkie
Die Atlantis lijken me wel leuk :grin: Misschien maar eens bestellen.. Smartshops in utrecht hebben volgensmij niet de Atlantis..

liquid state

Belezen gebruiker
Ik vond die atlantis juist minder goed dan de "normale" sclerotia. De heftigheid van de visualisaties waren veel minder als anders en dat gold ook voor de mindfuck. Ik werd er juist wel weer filo-zo-vies van. Ach ja bij iedereen een ander effect non?

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik had laatst ook de Atlantis. Wel 10 gram pp omdat ik al een jaar niet had getript en ff in moest komen. Wat mij opviel was dat het visueel erg mee viel, ik zag bloemetjes patronen en gezichtjes maar het licht/laser/vuurwerk spektakel bleef uit zoals ik dat van paddo's gewend ben. Ook leek er veel minder te leven en er schommelde en golfde praktisch niks.
Maar de body en brain high was echt zalig :hearteyes: Ik kon naar mijn gevoel uren op de bank liggen en tevreden naar een hoek in m'n kamer kijken. Ook vond ik ze filosofisch erg leuk, ik ging mijn interpretatie van het leven tekenen enzo, terwijl ik mezelf daar echt geen type voor vind :wink:

Dit waren ze btw, van Euphoria uit Den Haag

cuber3

Experimenterende gebruiker
Toen ik een goeie 2 maanden geleden naar de smartshop ging voor truffels gaf men mij gewoon een bakje sclerotia mee.
Tot mijn grote verbazing kwam ik vorige week weer in dezelfde shop, en stonden er ineens 3 of 4 verschillende soorten bakjes.
Ik zou het verschil absoluut niet weten, maar ik heb uiteindelijk 2 bakjes 'space shuttles' meegenomen, er stond verder niet op welke soort het exact was...

gummyfrog

Nou, ik heb tot 2 keer toe met goede tussen pozen de owl sclerotia geprobeerd. 1 met mijn vriend en 1 keer met een vriendin. Beide keer zoog (om het maar zo te noemen) werden alleen goed stoned en erg moe en van die dikke ogen die je krijgt van blowen. Vond het dus erg teleurstellend. Wel heeft de smartshop hier nu 3 soorten truffels van een andere 'fabrikant' en geeft hij toe dat hun vorige lijn bagger was, maar dat deze beter werken. Of ik mijn geld er nog aan durf te spenderen weet ik niet dus ben benieuwd naar de verhalen van mensen die wel de nieuwe soorten hebben geprobeerd.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Als je 1,5 portie (15 gram) haalt van hun sterkste soort (en elke hap truffel goed kauwt), dan denk ik dat je wel een stevige trip kan verwachten.

ImmortalTech zei:
Als je 1,5 portie (15 gram) haalt van hun sterkste soort (en elke hap truffel goed kauwt), dan denk ik dat je wel een stevige trip kan verwachten.
thee zetten en goed spoelen werkt mijns inziens zowiezo beter.
Truffels zijn over het algemeen harder dan paddo's dus is t lastig om ze toch goed fijn te krijgen zodat de werkzame stoffen opgenomen kunnen worden :)

KoxBox

Badass junkie
Dit is wel DE slechtste reclame voor jezelf Mark.... Heerlijk tussendoortje, word je lekker onstpannen van. Het is mede door smartshophouders als jij dat de paddo's verboden zijn!

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Dit is wel DE slechtste reclame voor jezelf Mark.... Heerlijk tussendoortje, word je lekker onstpannen van. Het is mede door smartshophouders als jij dat de paddo's verboden zijn!

inderdaad :openmouth: :angry: ARGhhh

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Met Mexicana heb ik heerlijke trip gehad, uurtje of wat na inname er wat wiet bij gerookt. Geweldige trip! :grin:

Misschien de volgende keer die Atlantis eens proberen, daar wist ik het bestaan niet van, maar als die nog wat sterker is dan wordt die het dus.

KoxBox

Badass junkie
Kan een mod deze ongelooflijk irritante nutteloze persoon verwijderen van het forum aub.

Dank bij voorbaat en waarschijnlijk in de naam van heel DF.

Royban

Ik weet dat dit iemands anders topic is maarja ik dacht als we het toch al over truffels hebben kan ik net zo goed ook een vraagje stellen.
De zomervakantie staat weer voor de deur en ik wou dus deze zomer voor het eerst truffels gaan eten, wat raden jullie mij aan? ( ik heb nog nooit andere drugs naast thc en alcohol gebruikt :grin: )

KoxBox

Badass junkie
Royban zei:
Ik weet dat dit iemands anders topic is maarja ik dacht als we het toch al over truffels hebben kan ik net zo goed ook een vraagje stellen.
De zomervakantie staat weer voor de deur en ik wou dus deze zomer voor het eerst truffels gaan eten, wat raden jullie mij aan? ( ik heb nog nooit andere drugs naast thc en alcohol gebruikt :grin: )

Mijn advies: gebruik de zoekfunctie rechts bovenaan je scherm. Er zijn hier al honderden topics over.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Royban zei:

Mijn advies: gebruik de zoekfunctie rechts bovenaan je scherm. Er zijn hier al honderden topics over.

kox is god! :hearteyes: +100

LSDelicious

Ik had al ervaring met LSD en heb mijn eerste keer truffels 20g atlantis genomen

Mijn visuals waren sterker dan met de LSD maar het brain effect was wel minder bij mij
maar er zal zeker niks misgaan als je hier 15g van eet.

grtz !

Bovenaan