Verschil paddenstoelen en truffels?

Deliriant

Newbie
Wat is het wezenlijke verschil tussen paddenstoelen en truffels, qua uitwerking dan? Ik heb hier namelijk nog een truffel liggen van 7,8 gram kan ik die gewoon zo maar opeten?

Deliriant

Newbie
Er is geen verschil tussen de uitwerking van paddenstoelen en truffels? Maar dat is toch krom dan de paddenstoelen hebben ze verboden, god mag weten waarom en de truffels met exaxt dezelfde uitwerking is nog gewoon te verkrijgen....het vreemde is ik hoor niets over truffelincidenten en dit terwijl het exact dezelfde uitwerking is als paddenstoelen, tenminste als ik Knokbox moet geloven. Misschien moeten ze valeriaan, tijm en dat soort plantjes ook maar verbieden, ach jo, je verbied gewoon alles wat groeit en bloeit in de natuur. Die ab klink denkt zeker dat ie god is ofzo....

KoxBox

Badass junkie
Deliriant zei:
Er is geen verschil tussen de uitwerking van paddenstoelen en truffels? Maar dat is toch krom dan de paddenstoelen hebben ze verboden, god mag weten waarom en de truffels met exaxt dezelfde uitwerking is nog gewoon te verkrijgen....het vreemde is ik hoor niets over truffelincidenten en dit terwijl het exact dezelfde uitwerking is als paddenstoelen, tenminste als ik Knokbox moet geloven. Misschien moeten ze valeriaan, tijm en dat soort plantjes ook maar verbieden, ach jo, je verbied gewoon alles wat groeit en bloeit in de natuur. Die ab klink denkt zeker dat ie god is ofzo....

Truffels bevatten dezelfde stoffen als paddo's nl. psilocybine en psilocine maar truffels hebben een hoger psilocine gehalte (dacht ik). Truffels zijn niet verboden omdat ze het verbod niet duidelijk genoeg gemaakt hebben, het zijn vruchtlichamen die zich onder de grond vormen dus is het geen paddenstoel.

Je hoort niets van "incidenten" omdat ze niet van plan zijn om het te verbieden.

Bovenaan