Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Volgens mij is eerder het tegenovergestelde waar, kijk maar eens hier. GHB verhoogt de afgifte van het menselijk groei hormoon en naarmate je ouder wordt neemt de afgifte van het groei hormoon af.
Volgens mij is eerder het tegenovergestelde waar, kijk maar eens hier. GHB verhoogt de afgifte van het menselijk groei hormoon en naarmate je ouder wordt neemt de afgifte van het groei hormoon af.
Maar dan is de vraag natuurlijk of ouderdom wordt aangegeven door de hoeveelheid beschikbare groeihormoon, door het aan het lichaam totaal blootgestelde hoeveelheid groeihormoon of door iets compleet anders waar de verlaging van de concentratie groeihormoon een gevolg van is?
In alle drie de gevallen zou het effect van GHB op het menselijk groeihormoon wat anders betekenen met relatie tot het verouderen.
Ik wil ook niet zo ver gaan door te stellen dat er een relatie is tussen GHB en veroudering. Maar het groeihormoon stimuleert in ieder geval reproductie van cellen en regeneratie. Dus als er al een relatie is tussen GHB en veroudering, dan vind ik het aannemelijker dat GHB eerder bijdraagt aan verjonging dan veroudering. Maar het blijft allemaal maar speculatie natuurlijk.
Ik meen me te herinneren eens ergens gezien te hebben dat veroudering ontstaat doordat cellen zich steeds minder gaan vernieuwen, maar zeker weet ik dit ook niet. Ik heb helaas ook te weinig verstand van biologie om op basis van het feit dat GHB de afgifte van het groei hormoon stimuleert gedegen conclusies te trekken over een mogelijke relatie tussen GHB en veroudering.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.