verdommen

neti

Badass junkie
jaaaaaaaaaaaaa

:P

volgens recent onderzoek is frequent blowen niet van invloed om intelligentie

jasper

Wijs gebruiker
ik heb eens gehoord dat als je een keer zat bent je zoveel hersencellen verliest als die je op een jaar aanmaakt. maar je gebruikt zoveel hersencellen niet dus maakt niet veel uit denk ik.

Nirvana_646

Experimenterende gebruiker
Ja natuurlijk in welke mate er alcohol inzit, hoe slechter het voor je is.
Maar of 10 pintjes of 5 shotjes zal wel op hetzelfde neerkomen...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een keer een verhaal gelezen over een jongen die na een avondje "comazuipen" bewusteloos naar het ziekenhuis werd gebracht. Toen dit gebeurde zat hij op vwo niveau. Nadat z'n maag was leeggepompt en hij weer uit coma kwam, zat hij voorgoed op vmbo niveau....

rudyv

Experimenterende gebruiker
ik denk het wel, al hangt het er natuurlijk van af hoeveel je drinkt en met welke frequetnie.
Ook de individuele gevoeligheid speelt een grote rol

jasper

Wijs gebruiker
Nirvana_646 zei:
Ja natuurlijk in welke mate er alcohol inzit, hoe slechter het voor je is.
Maar of 10 pintjes of 5 shotjes zal wel op hetzelfde neerkomen...

1 pintje is gelijk aan 1 shotje dus 10 pintjes of 10 shotjes maakt geen bal uit.

en of het uitmaakt welke drank is ook bullshit, alcohol is alcohol nix meer of nix minder dus of jeje nu zat zuipt met bier of sterke het blijft hersencellen vernietigen, maar dan weer je gebruikt er zoveeeel niet dus moet je een beetje ongeluk hebben als net die celletjes die je gebruikt worden aangetast

BacingsPen

Badass junkie
Inderdaad VERDOMME. Ik ben fokking 19, en merk nu al dat ik heel wat hersencellen ben verloren. En dat te bedenken dat alles nog vol in ontwikkeling is..

jasper

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Inderdaad VERDOMME. Ik ben fokking 19, en merk nu al dat ik heel wat hersencellen ben verloren. En dat te bedenken dat alles nog vol in ontwikkeling is..

dat meen je nu toch niet?

edit: zie nu pas dat dit sarcastisch is? of dat hoop ik toch :tongueout:, je wordt er dus echt niet in een dalende grafiek dommer van fzo hoor...

BacingsPen

Badass junkie
barry zei:
SpacingBen zei:

dat meen je nu toch niet?

edit: zie nu pas dat dit sarcastisch is? of dat hoop ik toch :tongueout:, je wordt er dus echt niet in een dalende grafiek dommer van fzo hoor...

Ja dat meen ik dus echt wel :confused:

Heb in mijn reis naar het verre oosten, mijzelf 6 maanden lang bijna elke avond lam gezopen. Werd voor die tijd aardig bezopen van 6 bier. Nu drink ik een fles rode vodka leeg, en ik merk er nauwelijks iets van..

Heb zeker geen alcohol probleem ofzo, maar moet toch wel toegeven dat ik er absoluut niet beter op ben geworden..

Ik merk het vooral bij studeren/en maken van verslagen.

jasper

Wijs gebruiker
dat heb ik ook wel. + het zat worden/gevoel is ook helemaal anders dan vroeger.
maar dat wil toch niet zeggen dat je er dommer van wordt :confused: je hebt gewoon tollerantie fzo

azgaza

Badass junkie
Alcohol vernietigd wel hersencellen ja, als je het met mate doet valt de schade zodanig mee dat je er niks van merkt.

jasper

Wijs gebruiker
en je gebruikt meer als de helft van je hersencellen niet, dus zelfs als je het veel doet ga je er echt niets van merken hoor

acidboy

Badass junkie
^Grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Waarom denkt iedereen dat?

Oh en als je het veel doet dan merk je niets... Syndroom van Korsakov is zeker verzonnen ofzo....?

jasper

Wijs gebruiker
je gaat me toch niet wijsmaken dat je je hersenen voor de volle honderd procent gebruikt?

syndroom van korsakov komt niet voor door enkel te veel alcohol. Je hebt dan ook een tekort aan weet ik veel welke vitamine.
+ komt bijna enkel voor bij alcoholiekers, en alles wat je te veel gebruikt, is het nu eten of water of alcohol is slecht voor je. We hadden het hier dus ook niet over alcoholiekers he jongen want dan kan je overal dommer van worden als je er maar genoeg in overdrijft...
syndroom van korsakov maakt je trouwens ook niet dommer, je krijgt er geheugenstoornissen van ...

edit: je kan volledig herstellen van een beroertje dus lijkt me dat alcohol je weinig dommer kan maken.

acidboy

Badass junkie
barry zei:
je gaat me toch niet wijsmaken dat je je hersenen voor de volle honderd procent gebruikt?

Euhm ja... niet dat het nut heeft want je geloof me toch niet. Maar ik ben van mening dat we al onze hersencellen gebruiken, zij het niet allemaal tegelijk, maar wel degelijk allemaal.

Korsakov maakt je wel degelijk dommer, zorgt met name voor een verminderd vermogen om verbanden te leggen. Je hebt gelijk dat het voornamelijk inspeelt op geheugenstoornissen en dementie, maar het tast je intelligentie, weliswaar in mindere mate, ook aan.
Vitamine B2 is het trouwens.. (het gebrek hieraan is vaak ook te wijten aan het overmatige alcoholgebruik)

En het feit dat kinderen van ouders (moeder) die tijdens hun zwangerschap hebben zitten drinken een veel lager IQ dan gemiddeld hebben zegt natuurlijk niets...

Ik vind de vergelijking tussen een beroerte (kortstondig iets van enkele minuten tot een paar uur) en langdurig alcoholmisbruik enigzins misplaatst en komt eigenlijk neer op appels en peren.

jasper

Wijs gebruiker
niet echt omdat (volgens mij ) je ij een beroerte ook hersencellen verliest.

nouja je zal wel gelijk hebben :) en dat van dat we onze hersencellen voor de honder procent gebruiken geloof ik inderdaad niet xD maar dat kunnen ze ook niet bewijzen denk ik?

Robdebob

Bewuste gebruiker
Het is een fabeltje dat mensen 'maar' zoveel procent van hun hersenen gebruiken. Als dat waar zou zijn zouden er veel minder mensen met een beroerte met een half-verlamd lichaam zitten....
Mensen kunnen niet grote gedeeltes van hun hersenen missen.

Het enige vervelende is, is dat er gewoon nog zó weinig info over beschikbaar is. Behalve de hersenen zijn vrijwel alle organen van de mens volledig in kaart gebracht qua werking. Ik kan niet wachten om hier meer onderzoek naar te doen en dit mysterieuze klompje cellen te ontrafelen... :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Robdebob zei:
Het is een fabeltje dat mensen 'maar' zoveel procent van hun hersenen gebruiken. Als dat waar zou zijn zouden er veel minder mensen met een beroerte met een half-verlamd lichaam zitten....
Mensen kunnen niet grote gedeeltes van hun hersenen missen.

Het enige vervelende is, is dat er gewoon nog zó weinig info over beschikbaar is. Behalve de hersenen zijn vrijwel alle organen van de mens volledig in kaart gebracht qua werking. Ik kan niet wachten om hier meer onderzoek naar te doen en dit mysterieuze klompje cellen te ontrafelen... :hearteyes:

Inderdaad ja; ik geloof ook dat mensen al hun hersendelen wel gebruiken, en dat we gewoon nog niet echt weten waarvoor.

Jeller

Badass junkie
kdenk dat je van bijna elke drugs dommer wordt..
toch alleszins van wiet, xtc, alcohol, speed, coke..

maar valt allemaal wel mee als je nie overdrijft en het is een lang aftakelingsproces :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Jeller zei:
kdenk dat je van bijna elke drugs dommer wordt..
toch alleszins van wiet, xtc, alcohol, speed, coke..

maar valt allemaal wel mee als je nie overdrijft en het is een lang aftakelingsproces :tongueout:

Van wiet alleen tijdelijk dacht ik toch echt, de 'schade' herstelt zodra ALLE thc uit je lichaam is, en dat kan soms dus lang duren. Nou is het wel zo, dat je hersens er luier van kunnen worden, dus dan moet je soms van die oefeningen doen met geheugen enzo om het weer goed te krijgen, maar het kan 100% herstellen.

Bij alcohol is dat niet zo.. en xtc, speed, coke.. geen idee, maar voor je lichaam is het niet goed, en je hersens zijn een lichaamsonderdeel, dus het is vast niet erg goed nee.

Bovenaan