Van plan 30 gram Valhalla truffels te nemen

Mehmet

Newbie
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en dit is ook mijn eerste post. Ik hoop dat ik dit goed doe haha, en zo niet vertrouw ik dat jullie mij zullen helpen met problemen en eventueel in de toekomst, oh en typfouten. Ik krijg het gevoel dat dit een hele vette forum is dus zullen jullie wel meer van me zien.

Mijn vraag is dus als volgt; Ik heb 3 keer eerder getript van truffels. Alle 3 keren was met de sterkste die ik in de smartshop kon krijgen en elke keer nam ik ook de hele 15 gram en heb voor mijn gevoel best wel hard getript. Ik heb zeker wel level 3 bereikt en misschien tijdens mijn peak rond de 4. Dit was wel een tijdje geleden en toen was ik ook nog minder stabiel. Toen kreeg ik ook steeds negatieve gedachtes tijdens het blowen en gewoon in het algemeen. Nu mediteer ik dagelijks en heb ik dat helemaal niet meer. Ik probeer ook altijd mijn comfort-zone te vergroten door nieuwe dingen te proberen, dingen die ik eng vind ofzo. Wat ik wil zeggen is dat ik nu veel sterker ben mentaal, een trip van de sterkste truffel als ik een portie van 15 gram kan ik makkelijk hebben nu.

Nu ben ik op een punt in mijn leven waarin ik niks zeker meer weet. Ik weet niet waar ik naartoe wil en ben dus maar wat aan het dwalen. Toen kwam ik op het idee truffels te nemen en uit de trip meer over mezelf te weten komen, en in de hoop dat de truffel mij richting zou geven. Nu wou ik dus in plaats van 15 gram het dubbele nemen zodat ik er het meeste uit kan halen en wat ik als inzichten zou opdoen veel zwaarder zouden zijn zodat ik het sowieso wel in acht moet nemen.

Ik ben het van plan alleen in mijn kamer te doen in het donker als iedereen slaapt waarschijnlijk. De truffels heb ik al, alleen ben aan het wachten op de goeie moment. Is dit verstandig? Hebben jullie nog advies voor zo'n intense trip?

Fool

Badass junkie
Nee dit is hartstikke dom. Je hebt op dit moment geen idee hoe een trip met zo'n dosering is, en daarom kun je je ook slecht inbeelden hoe je daarop gaat reageren.

De stap van 15 naar 30 is gewoon veel te groot. Hiermee verdubbel je het effect niet, maar de sterkte van een (truffel-)trip groeit exponentieel adhv de ingenomen dosering. Als je de volgende trip 20gr, of maximaal 22.5gr neemt zal je trip duidelijk een stuk zwaarder zijn. Mocht je dan besluiten om de volgende keer een nog hogere dosering te nemen, dan kun je je wat beter voorstellen waarvoor je dan precies tekent. :wink:

Daarnaast: bedoel je met 'als iedereen slaapt' dat je samen met ouders/whatever woont die op dat moment in huis zijn en niet mogen weten dat je tript?
Als dat het geval is dat dan raad ik het helemaal af om je dosering op te horen. Dat soort situaties zijn verschrikkelijk als je tript, en dat wordt nog veel erger als je je dosering verhoogd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Realiseer je je wel dat het verdubbelen van je dosis het effect veel meer dan verdubbeld? Ik zou echt niet zomaar de sprong van 15 naar 30 gram maken. Want dat gaat je echt zwaar overvallen qua heftigheid, zeker wanneer je zegt dat 15 gram al een heftige trip voor je opleverde. Bovendien heb je het pas 3 keer gedaan, geloof mij dan ben je nog maar een beginner.

Voor psychedelica moet je respect hebben en de dosis gewoon rustig opbouwen. Als je zo gaat stunten met de dosis dan kan dat eigenlijk alleen maar fout aflopen, want psychedelica zetten je dan echt direct op je plek. Bovendien zul je met dat soort doseringen niet direct meer bruikbare inzichten over je leven krijgen, maar vooral veel meer chaos en verwarring als je nog niet ervaren bent met dit soort doseringen.

Mehmet

Newbie
Ik wil even met tegenargumenten komen want ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd.

Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram. Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was. Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.

Psychedelibee: Ik ben me bewust dat het vele male intenser zal zijn, en verwacht dan ook een level 5 trip. 15 gram vond ik inderdaad intens maar alleen omdat ik zoiets nooit eerder had meegemaakt, en het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond. Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit. Niet bang ofzo, alleen verwondering voor de intensiteit en wat ik heb ervaren.

Ik ben het wel met jullie eens dat ik nog niet ervaren genoeg ben, en 30 gram aan intensiteit voor ongeveer 5 uur lang, daar ben ik denk ik nog niet klaar voor. Het is alweer een tijdje geleden en ik ben vergeten hoe intens zo'n trip is, want ik weet nog dat ik momenten had van ik ben hier nu wel klaar mee, en hoelang gaat dit nog door hahaha. Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?

Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia. Ik zal er zeker eerst nog even over nadenken en zelf even wat meer research doen over hogere doseringen. Ik ben blij dat ik wel hier nog even heb gepost haha, anders had het misschien helemaal fout kunnen aflopen.

Dood zul je er in ieder geval niet van gaan. Het zal een mentale uitdaging worden, misschien ben je daar wel naar opzoek? Ik heb geen ervaring met psilocybine, dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik ervaring met DMT, ook maar 1 keer, maar toch.. Ik heb een Ayahuasca-ceremonie bijgewoond en iedereen die daar kwam kreeg exact dezelfde hoeveelheid, ook de mensen die er b.w.v.s. wekelijks kwamen. Stuk voor stuk hadden we een sterke trip. Voor mij was het heel erg overweldigend en intens. Ook heb ik momenten meegemaakt waar ik oprecht doodsangsten heb uitgestaan. Achteraf bezien vond ik het een geweldige ervaring. Je geeft aan de trip in je eentje te willen doen, dat zou dan niet mijn voorkeur hebben. Ik vond het fijn een beetje het gevoel te hebben dat er nog mensen waren die op me aan het letten waren. Ik had af en toe wel een hand op mijn schouder nodig, maar geen verbale communicatie; dat begreep ik niet meer:grin:. Maar misschien trip je liever helemaal in je eentje, it's up too you. Ik denk dat het per persoon afhankelijk is. Als je voelt dat je het moet doen, ga ervoor zou ik zeggen...

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Je zult je mee moeten laten voeren, want controle heb je niet. Probleem waar het juist vaak fout gaat is dat mensen die controle niet durven opgeven, waardoor ze dan echt totaal bad gaan.

Overigens is salvia niet echt een goed vergelijk met truffels, want dat duurt heel kort waardoor de enorme intensiteit makkelijker te doen is.

Ik zou eerst maar eens voor 20g gaan, je zal zien dat dit alweer een stuk sterker is dan 15g. En dan gewoon langzaam de dosis opbouwen elke volgende keer als het goed ging. Telkens 5g erbij is best te doen, maar in een keer 15g erbij is vragen om problemen.

Neem dit maar van mij aan. Ik heb er zelf al zo'n 50+ trips opzitten en ook wel eens doseringen van 30 en 40g gedaan, maar daar moet je echt niet te licht over denken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.

Mehmet

Newbie
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.

Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!

Fool

Badass junkie
Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram.
Dat kan wel wezen, maar 30 gram is wel even een stuk serieuzer dan 15.
Daarnaast blijkt uit de volgende quote ook hoe goed je kon dealen met die 15 gram. :wink:

het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond.
Je situatie als te intens ervaren is zelfs een bijzonder negatieve gedachte. Je hebt last van een situatie waar je de komende paar uur aan vast zit, terwijl je er niets aan kan doen. Vanuit deze gedachte is het nog maar een kleine stap voordat je ineens flink in paniek raakt hoor, onderschat dit niet!

Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was.
Onder invloed ga je op andere manieren denken dan nuchter. Vooral met zulke hoge doseringen kunnen punten die je nuchter niet uitmaken je ineens in de war schoppen. Als je bijvoorbeeld kort denkt 'mijn vader ging net op de gang naar de wc, hij is even wakker!' of 'mijn moeder zou vet teleurgesteld zijn als ze er nu achter komt', dan kan dit zomaar je complete beleving van de rest van de trip zwaar negatief beïnvloeden, zelfs al gaat alles goed.

Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.
Daar hebben ze in de financiële wereld een soort reclame-slogan voor uitgevonden. 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'

Ik herinner me ook nog een keer dat ik aan alles gedacht had, ik woonde toen nog bij mijn ouders. Mijn ouders waren op vakantie, iedere Nederlander was een of andere hoge wk-wedstrijd aan het kijken en wij zaten met een paar vrienden bij mij thuis in de tuin te trippen.
Net na de piek(ik had 22.5gr op) stopte er ineens een hele bekende auto voor onze deur. Mijn oma kwam, zo lief bezorgd, even kijken of het nog wel goed met mij en mn zusje ging nu mijn ouders op vakantie waren. Met een kutexcuus over bier in de achtertuin en een voetbalwedstrijd kijken heb ik haar weer op pad naar huis gestuurd, maar ik heb nog steeds geen enkel idee over hoe vreemd ik over moet zijn gekomen. :tongueout:
Maargoed, mijn punt is dat je nooit aan alles kan denken. De kans is gewoon aanwezig dat je ouders je zullen betrappen, en dat kan zomaar resulteren in een kutstemming tijdens je trip.

Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit.
Dat staat hier echt compleet los van. Van salvia ben je zo van de kaart dat alles gewoon compleet raar is geworden en je je niet kunt verzetten tegen het effect totdat het voorbij is. Bij truffels blijft je besef van een identiteit en je begrip van de situatie veel meer aanwezig, derhalve kan je ook veel harder in paniek raken op een hoge dosering truffels.

Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Dit is dus precies de reden waarom dit een dom idee is. Er zijn bepaalde manieren en trucjes om met de vervelende 'denkfouten' van psychedelica te leren dealen, en als je wat vaker tript raak je langzaam ook wat meer gewend aan het trippen zelf.
Dit is precies wat psychedelibee bedoeld als hij zegt dat je een beginner bent: je moet nog leren trippen. Je moet bekend worden met de effecten van het trippen zelf, je moet op je gemak zijn en je moet leren omgaan met bepaalde situaties. Als je steeds op dezelfde gedachtenloops uitkomt zonder dat je daar enige controle over weer uit te oefenen, hoe kun je er dan van overtuigd zijn dat je op een dubbele dosering nog steeds geen problemen hebt om bij je ouders thuis te trippen?

Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia.
Sterker nog, ik krijg steeds meer het idee dat je je dosering helemaal niet omhoog moet gooien. Als ik kijk hoe je over je laatste ervaring praat, dan klinkt het alsof deze eigenlijk toen al wat hoog voor je lag. Het lijkt me verstandig om nog een paar keer 15gram te doen, zodat je je op je gemak gaat voelen en wat meer ervaring op doet.

Uit je vragen merk ik dat je nog steeds de kracht van een sterke dosis truffels flink onderschat. Wees verstandig en neem van ons aan dat het mentaal echt sterk spul kan zijn.
Trippen op hogere doseringen is echt een eigenschap die je (langzaam) moet ontwikkelen, al lijkt dat voor jou nou misschien wel niet zo. Iedere ervaren tripper leert op zijn eigen moment dat het misschien toch wel wat heftiger is dan gedacht, en krijgt van ook een soort van respect/ontzag voor zwaardere doseringen/middelen. Zo'n moment kan best belangrijk zijn in je psychedelische Carriere, en daarom wil ik je nog éénmaal op het hart drukken dat zo'n moment beter niet gebeurd doordat je 'perongeluk' 30 gram truffels opeet terwijl je daar nog lang niet klaar voor bent.

Fool

Badass junkie
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:

Mehmet

Newbie
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:

Juist haha. Ik denk nu toch wel dat ik meer uit een trip van 15 gram kan halen dan eentje van hogere dosering. En waarschijnlijk is het gewoon mijn ego die denkt zo'n intense trip te kunnen hebben, onwetend en ook wel vergeten nu hoe gek het er aan toe kan gaan bij een trip. Ik zou wel voor de 30 kunnen gaan maar wie houd ik voor de gek, ik weet zelf ook wel dat dat veel te intens is en sowieso geen positieve ervaring zal zijn.

• Like
Waarderingen: Fool

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen.
Verstandig dat je het advies ter harte neemt en meer tijd neemt om ervaring op te bouwen. Een week later alweer trippen zou ik niet doen, aangezien je dan nog tolerantie hebt en je niet het volle effect krijgt. Na zo'n twee weken is de tolerantie pas zo goed als helemaal verdwenen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eigenlijk is het meeste wel gezegd, maar ik had nog wat dingen in m'n hoofd:

30 gram truffels lijkt me ook een te grote stap als je van 15 af komt. Ik heb met truffels maximaal 1,5 pakje (samen 22,5 gram) gedaan, dat gaf een goede trip. Met paddo's heb ik hoge doseringen gedaan. Destijds had ik toen een soort sweet spot gevonden welke op zo'n 30 a 35 gram paddo's lag (vergelijkbaar met die 22,5 gram truffels). Hoger dan 40 gram paddo's gaf dan niet zozeer meer diepgaande trips, maar vooral meer intensiteit (mentaal en qua visuals) waardoor de kans op verwarring sterk toenam. Een 'normale' paddo trip was dan 20 gram (vergelijkbaar met 15 gram truffels), maar zodra ik rond de 30 gram paddo's nam, werden de trips intenser zonder nog echt te intens te worden. Het was nog niet chaos zeg maar.

Wat ik denk over diepgang in relatie tot hoog doseren:

De diepte zit niet in het middel dat je tot je neemt. De diepte is in jou. 2 dingen zijn nodig om die diepte te ervaren: voldoende intensiteit en accepterend vermogen. Intensiteit kan zowel intern verkregen worden (door concentratie/meditatie) als extern (op verscheidene manieren waaronder tripmiddelen consumeren). Maar accepterend vermogen is een intern proces. Met behulp van entactogenen bijvoorbeeld kun je dit vermogen wel kunstmatig vergroten, maar dat is een vrij oppervlakkige en onstabiele acceptatie. De echte accepterende capaciteit zit daaronder, in onszelf. Daarom kun je niet een willekeurige lompe boer van straat plukken en die een gegarandeerde spirituele ervaring geven door hem LSD of iets dergelijks te voeren. Zolang er tijdens het trippen geen accepterend vermogen is, zullen mensen geen diepgang ervaren maar enkel intensiteit (in visuals en in het denken).

Of je moet zó hoog gaan doseren dat je identiteit compleet weggevaagd wordt. :wink: Dat denken niet meer mogelijk is. Maar mij lijkt de slimste manier om gemiddeld tot misschien iets boven gemiddeld te doseren en vooral aan je accepterend vermogen te gaan werken. Dan worden trips heel gauw heel interessant, zonder al teveel kans op mindfucks.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Bij mij is een (minstens) dubbele portie truffels/paddo's de normaalste zaak van de wereld.

Ben ervaren en de kans op een bad trip is precies nul en ik heb een hekel aan zo'n net niet trip van een normale portie.

als paddo-gebruiker ga je denk ik door verschillende fases. de eerste keren vooral lachkicks, dan de mentale fases met fantastische inzichten in jezelf, en daar tussendoor de onvermijdelijke bad trip die je eigenlijk gewoon nodig hebt om dus ook je demonen te leren kennen alsmede je trip beter te kunnen sturen. en op een gegeven moment ben je wel klaar met die ontdekkingsreis door jezelf en blijft over gewoon lekker genieten van de body-high en het visuele en audiotieve (psychedelische muziek luisteren) en kan je de trip gemakkelijk sturen ook tijdens hele hoge doseringen zoals dus dubbele en driedubbele porties zonder ook maar enige kans op een bad trip.

Laatst bewerkt:

Fool

Badass junkie
Bij mij is een (minstens) dubbele portie truffels/paddo's de normaalste zaak van de wereld.
Een dubbele portie van de smartshop, hoop ik dan. Onze TS wou graag een dubbele portie van de hoogste dosering die hij ooit henomen heeft. :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Mijn beste Fool,

TS spreekt toch over 3 keer 15 gram te hebben gedaan, en 15 gram IS een portie in de smartshop. en dan is 2 porties een dubbele portie en 3 porties een driedubbele. toch geen hogere wiskunde dacht ik zo...

Fool

Badass junkie
En hoe sterk is zo'n driedubbele portie dan als je het moet verdelen over 3 verschillende tripmomenten? :)

Zelf heb ik een keer 30 gram Vahalla en nog iets van 7,5 gram Utopia gehad, samen met passiebloem en wiet.
Als je het een keer wilt proberen zorg dan dat je in een rustige en vertrouwde omgeving bent (zoals bij elke tripmiddel).
Neem dit niet als je nog niet ervaren bent met tripmiddelen, maar als je het wel bent gewend dan is het echt een aanrader!

Mentaal is het idd wel zwaar maar als de trip over is dan voelt het net alsof je een parcour hebt gelopen, je hebt altijd de kans dat je verkeerd land maar als je het allemaal hebt doorlopen dan heb je weer een overwinning op je naam staan (in dit geval een psychedelisch winst)

Ik vond de ervaring het meer dan waard, maar de kans op een bad trip word ook groter met dit soort dosissen. dus doe eerst zelf je onderzoek voordat je iemand op het internet gaat geloven :wink:

REA3

Newbie
Ik weet niet of het verstandig is om je portie te verdubbelen . Zelf ben ik een beginner en heb verleden week 33 gram valhalla truffels genomen in combinatie met wiet. Had pas twee keer ervaring met 15 gram als hoogste dosis. Ik wilde het langzaam verhogen echter uit gierigheid ( moest een deel wegdoen ) had ik de volledige dosis genomen. En ondanks dat ik er achteraf het een super ervaring vond. Was het tijdens de trip een grote hel. Had amper controle over mijn gedachtes en was volledig op toen de trip klaar was. Het is lastig. Tijdens de trip heb ik letterlijk mijn excuses aangeboden aan de truffel. Het is goed voor je nederigheid.

• Like

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
in combinatie met wiet.
Dat kan het echt geweest zijn hoor. Psychedelica icm wiet is tricky en gaat heel vaak fout. Je kunt met psychedelica alleen ook bad gaan, maar ik heb het idee dat wiet erbij nemen dat risico zeer vergroot. Een beetje toegevoegde paranoia kan makkelijk uitgroeien tot ware paniekaanvallen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat kan het echt geweest zijn hoor. Psychedelica icm wiet is tricky en gaat heel vaak fout. Je kunt met psychedelica alleen ook bad gaan, maar ik heb het idee dat wiet erbij nemen dat risico zeer vergroot. Een beetje toegevoegde paranoia kan makkelijk uitgroeien tot ware paniekaanvallen.
Dat is zeker waar, maar na amper ervaring meteen zo'n dosis nemen lijkt me toch ook duidelijk wel een recept voor te hard gaan.

Zelf blow ik eigenlijk standaard bij psychedelica en bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan, maar cannabis erbij verhoogt zeker het risico op fout gaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik blow ook bij 2cb. 2cb is wel minder sterk psychedelisch dan truffels of lsd. De combi voelt lekker maar de wiet versterkt zeker de trip. Pas er dus wel mee op.

Fool

Badass junkie
Zelf blow ik eigenlijk standaard bij psychedelica en bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan, maar cannabis erbij verhoogt zeker het risico op fout gaan.
Ik ook, maar ik heb me persoonlijk wel eens zo trippend-stoned geblowed dat ik niet meer kon dansen op het festival :(
Toen heb ik de rest van de dag maar in het zonnetje gezeten :tongueout:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is zeker waar, maar na amper ervaring meteen zo'n dosis nemen lijkt me toch ook duidelijk wel een recept voor te hard gaan.

Lang voordat ik regelmatig wiet gebruikte nam ik geregeld hogere doseringen psilocybine en ik heb het idee dat die hogere intensiteit (hard gaan) niet per se een probleem is, tenzij er paranoia aanwezig is. Bij mij lijkt paranoia veel eerder op te komen met wiet dan met psychedelica en zo lijkt het voor veel mensen te werken. Uiteraard zal iemand sneller overmand worden door 30 dan 15 gram truffels, maar ik denk dat het voor veel mensen gewoon niet slim is om wiet erbij te nemen omdat het vaak een element van paranoia toevoegt. Velen ervaren dat al met wiet alleen, maar kunnen het dan handelen. Maar psychedelica versterkt alles en dan kan het heel gauw heel verkeerd gaan... Als er geen element van paranoia is, kun je super intense trips meemaken, zonder verkeerd te gaan. Voor mezelf gesproken, ik denk dat ik veel meer kans heb op bad gaan met 15 gram truffels + wiet, dan 30 gram truffels alleen. 30 gram truffels + wiet erbij is dan natuurlijk helemaal een recept voor verkeerd gaan (maar hoeft natuurlijk niet, er zijn vele uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld bij jou dus).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ook, maar ik heb me persoonlijk wel eens zo trippend-stoned geblowed dat ik niet meer kon dansen op het festival :(
Toen heb ik de rest van de dag maar in het zonnetje gezeten :tongueout:
Haha ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lang voordat ik regelmatig wiet gebruikte nam ik geregeld hogere doseringen psilocybine en ik heb het idee dat die hogere intensiteit (hard gaan) niet per se een probleem is, tenzij er paranoia aanwezig is. Bij mij lijkt paranoia veel eerder op te komen met wiet dan met psychedelica en zo lijkt het voor veel mensen te werken. Uiteraard zal iemand sneller overmand worden door 30 dan 15 gram truffels, maar ik denk dat het voor veel mensen gewoon niet slim is om wiet erbij te nemen omdat het vaak een element van paranoia toevoegt. Velen ervaren dat al met wiet alleen, maar kunnen het dan handelen. Maar psychedelica versterkt alles en dan kan het heel gauw heel verkeerd gaan... Als er geen element van paranoia is, kun je super intense trips meemaken, zonder verkeerd te gaan. Voor mezelf gesproken, ik denk dat ik veel meer kans heb op bad gaan met 15 gram truffels + wiet, dan 30 gram truffels alleen. 30 gram truffels + wiet erbij is dan natuurlijk helemaal een recept voor verkeerd gaan (maar hoeft natuurlijk niet, er zijn vele uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld bij jou dus).
Daar ben ik het wel mee eens hoor, alleen zou ik het effect van een dubbele dosis na slechts twee ervaringen ook niet onderschatten.

REA3

Newbie
Ik weet niet wat het precies was. Maar het feit dat ik nooit echt getript had speelde denk ik de grootste rol. Ik ben volgens mij in paniek geschoten. Ik weet nog dat ik lekker in het zonnetje zat. De zon voelde heerlijk een lekker muziekje erbij aan en voila. Toen begon de zon opeens heel erg heet te worden en de muziek kreeg een soort doemgevoel . Toen ik mijn ogen opende was alles een grote visual alles draaide. Achteraf schrok ik daarvan omdat het in een keer teveel was. Weet iemand waarom ik het altijd koud krijg ? Nu had ik het echt extreem koud liep te rillen in mijn bed. Dat zorgde er ook voor dat de ervaring wat minder was omdat ik echt onder twee dekens in mijn bed moest liggen.

Ik wilde zelfs 112 bellen :sweatsmile: overigens. Ik wist dat het een trip was . Alleen voelde het alsof ik psychisch in elkaar geslagen werd . Het deed mentaal pijn zeg maar. Ik had zoiets van geef maar een spuitje ik wil dit niet meer. Op het moment dat ik door kreeg dat ik issues aan het verwerken was stopte de "bad' trip ook.

Achteraf alleen verwondering dat dit mogelijk is en meer begrip voor mensen die een psychose hebben oid.

• Like

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Weet iemand waarom ik het altijd koud krijg ? Nu had ik het echt extreem koud liep te rillen in mijn bed.
Vasoconstrictie wellicht. Met uppers is dat een bekend verschijnsel en psychedelica kunnen dit in mindere mate ook veroorzaken. Daarnaast ook nog eens een intensere beleving uiteraard, die het dan vooral uitvergroot.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vasoconstrictie wellicht. Met uppers is dat een bekend verschijnsel en psychedelica kunnen dit in mindere mate ook veroorzaken. Daarnaast ook nog eens een intensere beleving uiteraard, die het dan vooral uitvergroot.
Het kan ook meer mentaal zijn denk ik. Ik heb meerdere keren ervaren dat wanneer ik bad leek te gaan (dat doem gevoel waar REA3 het over heeft), de temperatuur in de kamer ineens heel erg daalde.

Maar in de regel denk ik bij psilocybine aan vasoconstrictie ja, dat je ongeacht je mentale staat lichamelijk gewoon koud bent.

REA3

Newbie
Thanks Psychedelibee en Mindless. Een goede cognac er maar bij nemen de volgende keer :kissingsmiling:. Kan ik nog altijd zeggen dat ik dronken ben mocht ik een ambulance moeten bellen:grin:. Fool ook bedankt overigens . Toen ik eenmaal klaar was met trippen heb ik nog een flink gelachen als een boer met kiespijn dat ik niet naar Fool geluisterd had :sweatsmile: . Ag we zijn zo weer wat wijzer .

• Like
Bovenaan