valeriaan wortel

good_TIMes

Experimenterende gebruiker
Hallo df ers

Ik heb de wortels van de valeriaan plant ik las dat deze drogen en er thee van zetten een zeer rustgevend effect zou hebben. Heefd iemand hier ervaring mee of zou her vers ook kunnen??
En weet iemand een specefieker effect en hoeveel zou een redelijk effect geven .

Alvast bedankt en always enjoy the good times :)

ik heb wel goede ervaringen met valeriaanwortel al zijn deze erg mild. het is meer een kruidig supplement dan een kalmerende drug. daardoor blijven dus ook enige nadelige neveneffecten afwezig, bij mij in ieder geval. werkt goed tegen stress, angst en slapeloosheid. vooral werkzaam wanneer het over een langere termijn gebruikt wordt om bijv slapeloosheid tegen te gaan. veel kruiden hebben een synergetisch effect wanneer deze icm kruiden met een soortgelijke werking worden gebruikt. je zou in dit geval dan kunnen denken aan hop (slaapverwekkend) en kamille (kalmeert het centraal zenuwstelsel). ik zelf meng deze drie om een slaapthee te mengen. een nadeel van valeriaan is de ietwat vieze smaak, dus daarom voeg ik graag nog wat rozeblaadjes en/of lavendel bloemen toe aan mijn "thee". succes ermee!

ik denk trouwens dat vers een evengoed effect geeft al heb ik dit nooit zelf geprobeerd. en een thee-eitje vol doet zijn werk wel (mogelijk gecombineerd dus met overige kruiden)

Bovenaan