Tolerantie bij combineren?

Aard

Newbie
Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum.

Ik probeer al een tijdje iets uit te zoeken maar lijk niet echt een antwoord op mijn vraag te vinden. Dus dacht ik laat ik het hier vragen.

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het gebruik van 3-mmc. “Geen echte drug”, dacht ik.
In de zin van vergeleken met cocaïne, speed e.d.

Na de eerste keer gebruiken was het voor mij en een vriend een fantastische ervaring. Die vond het alleen teveel pijn doen en voelde wat minder. En hoefde niet meer. Ik zei dat ik ook ermee zou stoppen dat lukte alleen niet zo eenvoudig.

Het ging gebruik ging toen vrij snel omhoog, ik had dit goedje voor mijn doen aardig onderschat.

week 1: 2g
week 2: 10g
week 3: 15g
week 4: 15g
week 5: 15g
week 6: 15g
week 7: 5g

In week 7 besefte ik mij dat het niet langer zo kon en nu (een maand later) doe ik het alleen nog om het weekend.

In mijn vriendengroep stuurde iemand dat hij volgende keer cocaïne mee zal nemen. Ik ben best geïnteresseerd om het een keer te proberen. Nadat ik vrijwel in 1 klap kon stoppen met 3-mmc, waar ik erg blij mee was, ben ik toch maar meer gaan uitzoeken over wat ik eens wil gaan proberen.

De echte vraag nu is heeft mijn (hevige?) vrij kort tijdig gebruik van 3-mmc effect op tolerantie van bijvoorbeeld cocaïne ookal heb ik dit nog nooit gebruikt. Omdat ik las dat het een beetje hetzelfde effect geeft en dezelfde neurotransmitters aanspreekt.

Alvast bedankt voor het reageren!

Ps: als ik iets fout zeg of verkeerd heb begrepen wordt ik graag gecorrigeerd. Ben hier immers om te leren :)

Rob90

Experimenterende gebruiker
In mijn geval wel maar of dit over het algemeen zo werkt durf ik niet te zeggen. Ik denk van wel omdat je toch met je neurotransmitters speelt (weliswaar niet dezelfde als bij cocaine).

Ik heb jaren lang frequent cocaine gebruikt en vorig jaar een keer 3mmc. Na het nemen van 1 lijntje voelde ik werkelijk waar niks, vervolgens 2 dikke lijnen gepakt en toen voelde ik wat.

Vind dat goedje helemaal niks.

HappyMind

Badass junkie
Het is wellicht eerder de vraag of het verstandig is om aan coke te beginnen? Als je met 3-MMC zulke hoeveelheden wekelijks hebt genomen. Coke werkt veel korter dan bv 3-MMC en is (geestelijk) erg verslavend; chasing the dragon. Je wilt hetzelfde effect als de eerste dosis die je neemt maar daarmee kom je bedrogen uit.

En qua tolerantie is waarschijnlijk de 3 maanden regel ook van toepassing.

Green Dude

Belezen gebruiker
Beste AardappelTeler,

Ik vermoed dat de coke wel degelijk een effect zal teweegbrengen laar of het de volle honderd procent zijn werk zal doen denk ik niet. Echter is dit vermoeden gewoon puur subjectief.

Verder vraag ik me net als HappyMind af of het wel verstandig is te gaan rondklooien met coke als je ziet hoe snel het is gegaan bij 3-MMC. Je geeft aan 3-MMC aardig onderschat te hebben, probeer hieruit te leren en coke misschien een tijdje achterwege te laten. Puur als waarschuwing bedoeld.

Mvg. GreenDude

Bovenaan