Thunderdome

Wijs gebruiker
Hoi DF!

Ik wil in het voorjaar weer eens een (stevige) truffeltrip doen met wat vrienden en mijn vriendin.

Ik heb in het verleden al verschillende truffels gehad, maar dit is alweer zo lang geleden dat ik op dit moment niet weet welke keuze ik moet maken.

Ik zelf ben op zoek naar een sterkere soort, omdat ik redelijk wat ervaring heb. Voor mijn vrienden en mijn vriendin zoek ik een gemiddeld tot sterke soort.

Kom maar op met de suggesties! :grin:

Kweken heb ik overigens geen ervaring mee, dus liefste kant en klaar. :wink:

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Volgens mij zijn al die kwalificaties met bijvoorbeeld 4 van de 5 sterren voor visuals slechts marketing. Het is een natuurproduct dus de sterkte hangt van veel onbekende factoren af behalve de soort. Dus kwantiteit is waar het hier om gaat. Dus 20 gram ipv de standaard 15 zal je ook gewoon een stuk harder laten trippen.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Volgens mij zijn al die kwalificaties met bijvoorbeeld 4 van de 5 sterren voor visuals slechts marketing. Het is een natuurproduct dus de sterkte hangt van veel onbekende factoren af behalve de soort. Dus kwantiteit is waar het hier om gaat. Dus 20 gram ipv de standaard 15 zal je ook gewoon een stuk harder laten trippen.
Duidelijk antwoord, dus eingelijk maakt het niet uit welke soort je haalt? En kan je dus beter 2x15 van een goedkopere soort halen dan 1x 'eentje met 4/5 sterren'?

Thunderdome

Wijs gebruiker
Ja. Maar 30gram is wel echt veel he! De intensiteit loopt exponentieel op. Dwz het verschil in intensiteit tussen 15 en 20 is groter dan dat tussen 10 en 15.
Die had ik door :wink: Toch bedankt voor het waarschuwen!

Denk dat ik zelf voor 20 tot maximaal 25 wil gaan. 25 is ook het hoogste wat ik tot nu toe heb gedoseerd met truffels in het verleden. Mijn vrienden en vriendin nemen 15.

Wou in principe alleen weten of er grote verschillen tussen de soorten is, maar begrijp dat dat niet een merkbaar verschil zou moeten geven.

Bedankt voor je hulp!

Kwak

Bewuste gebruiker
Ik hoor vaker dat het om een marketeting truuk gaat. Maar is dit echt zo? Ik heb eerder het idee dat nu mensen elkaar napraten :)

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ik kan voor mijzelf bevestigen dat het om marketing gaat. Dit is natuurlijk mijn eigen gevoel, maar toch.

Mijn voorlaatste trip was met Mexicana truffels, welke bekend staan als middelmatige sterkte. Het merk zelf geeft de truffels 3/5 sterren en sommige zelfs 2.5/5 sterren. Nu tripte ik hier een stuk harder op dan mijn laatste trip, waarbij ik een merk/soort had die aangaf de maximale sterkte te zijn. Beide keren het zelfde gedoseerd en bij de laatste trip zelfs een zwaardere MAO remmer gebruikt.

Ik heb hard getript op "zwakke" truffels en slecht getript op sterke. Ik zoek meestal gewoon goede aanbiedingen en prijzen uit voor truffels en kijk niet meer echt naar daar soort. Uiteindelijk moet je gewoon een beetje geluk hebben met je batch. Soms getript op x aantal gram en gebeurde vrij weinig. Vervolgens later getript met zelfde hoeveelheid en bizarre dingen meegemaakt.

Naar mijn mening maakt het aantal grammen veel meer verschil dan de soort of het merk.

@Thunderdome Je kan altijd eens proberen om je truffels te combineren met passiebloemthee. Dit is een hele milde MAO die voor mij een nieuwe wereld opende. Is een vrij goedkope optie om je trip intenser te maken zonder heel veel meer truffels aan te moeten schaffen wat aardig kan oplopen in de kosten.

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Doordat truffels een natuurlijk product is, kan de werkzame stof per truffel nogal verschillen. Er zullen misschien best truffels zijn die gemiddeld veel werkzame stof bevatten, maar daar kun je dan dus nog steeds wat minder goede van hebben. Eigenlijk willen we hier op drugsforum het altijd over de hoeveelheid werkzame stof hebben, maar dat is met truffels eigenlijk niet te doen. Kort door de bocht zeg je bij "ik heb 15gram truffels op" hetzelfde als; "ik heb 1 xtc pil op".

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Doordat truffels een natuurlijk product is, kan de werkzame stof per truffel nogal verschillen. Er zullen misschien best truffels zijn die gemiddeld veel werkzame stof bevatten, maar daar kun je dan dus nog steeds wat minder goede van hebben. Eigenlijk willen we hier op drugsforum het altijd over de hoeveelheid werkzame stof hebben, maar dat is met truffels eigenlijk niet te doen. Kort door de bocht zeg je bij "ik heb 15gram truffels op" hetzelfde als; "ik heb 1 xtc pil op".
Eens! Omdat het natuurproducten zijn weet je van tevoren nooit exact hoe potent je truffels of paddo’s zijn. Vroeger ( jaren 90) kocht ik meestal een standaard bakje van 3 gram gedroogde paddo’s. Meestal kwam de sterkte redelijk overeen maar ik heb ook wel eens opvallend zwakke en opvallend sterke trips gehad met deze standaard dosering.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens! Omdat het natuurproducten zijn weet je van tevoren nooit exact hoe potent je truffels of paddo’s zijn. Vroeger ( jaren 90) kocht ik meestal een standaard bakje van 3 gram gedroogde paddo’s. Meestal kwam de sterkte redelijk overeen maar ik heb ook wel eens opvallend zwakke en opvallend sterke trips gehad met deze standaard dosering.
Hadden ze die per 3 gram droog? Dat is best nog veel.

Voelt echt lang geleden dat ik paddo's kant en klaar kocht bij de smartshop. Maar dat was 2007, 2008 denk ik. Jij kocht ze dus al ver daarvoor. Volgens mij kochten wij ze per 20 gram vers, toch wel flink wat minder.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja in de jaren ‘90 was een “standaardverpakking” paddo’s 3 gram gedroogd. Dat was het equivalent van 30 gram verse paddo’s. Waarschijnlijk hebben ze door ongevallen met toeristen de standaard verlaagd toen gedroogde paddo’s verboden werden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja. Maar 30gram is wel echt veel he! De intensiteit loopt exponentieel op. Dwz het verschil in intensiteit tussen 15 en 20 is groter dan dat tussen 10 en 15.
Je kan de dosis inderdaad beter in aantal gram wegen dan de merknaam en hoeveel vakjes er staan bij 'lachen' en 'visuals'.
De subjectieve effecten zijn sterk afhankelijk van je mindset en de omgeving. Maar de intensiteit van het middel voornamelijk bepaald door de hoeveelheid psilocybine in de truffels. Nou kan de hoeveelheid werkzame stof wel wat wisselen tussen de ene en de andere truffel, maar hoeveel, dat weet je toch niet. Daarom is het gewicht van de truffels de meest betrouwbare indicator voor de sterkte.

Bovenaan