• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels

Trip je liever overdag of als het donker is?

• Totaal aantal stemmers
    10

Cocos

Experimenterende gebruiker
Voornemen:
Op tijd beginnen zodat het geen nachtwerk word en ik eind van de avond rustig kan landen en eten.
Klusjes afgemaakt en de vloer geveegd. Goed gevoel.
Om 18,30 meng ik in een kom een bodempje vruchtenyoghurt met de helft van een zakje truffels. De lichtste soort. Goed kauwen.
De tweede helft van het zakje wil ik na een uur erbij nemen.
Ik ga op de bank zitten. Bedenk wat ik zou willen, muziek of een film, of helemaal niets. Ik ga zoeken op Netflix, een animatie kan wel eens leuke entertainment zijn dus die zet ik op. Het irriteert, druk gedoe en veel gerace en gesjees.
Muziek. Op you tube heb ik een trip playlist gemaakt, die zet ik op. Het doet niets. Ik word een beetje mistroostig, op de bank liggen en een beetje naar de boxen kijken. Ik verveel me. Voel honger en heb zin om te roken.
Roken is lekker. Voelt als een ritueel. Vredespijp.
Ik probeer verschillende soorten muziek. Beeld aan, beeld uit. Liggen op de bank, ogen dicht. Ik voel alleen maar verveling en wil steeds roken.
Het uur is snel voorbij en ik neem de tweede helft van het zakje truffels.
De bank voelt raar. Alsof ik er doorheenzak. Mijn huis voelt niet leuk. Ik moet steeds gapen. Ik merk dat ik zin heb in een joint. Dat is gek want ik heb al maanden niet meer geblowd of daar behoefte aan gehad. Ik bedenk dat ik voor een volgende keer dat ga halen voor erbij, om het een soort kickstart te geven. Maar dan meteen denk ik, nee, ik wil de essentie van de truffels voelen.

Ik voel me onwennig, een beetje mistroostig. Het schemert en realiseer me dat dat niet zo'n goed idee is om het op dit tijdstip te nemen. Liever dan op de lichte middag of als het donker is.
Er moet dus iets veranderen want zo gaat het niet goed. Ik zet de ramen wijd open en steek een stokje wierook aan.
Ik zet de tv aan en zoek mijn favoriete programma Utopia op. Dat kijk ik graag. De reclame is niet erg, zelfs vermakelijk en grappig.
Utopia is helemaal te gek. De personen zijn zacht en vezelig en hebben een zwart lijntje zodat het lijkt op een tekenfilm. Ik voel sterk het intermenselijk contact tussen bepaalde mensen en vind dat prachtig.
De uren daarna zijn verbazend mooi. Ik voel de wonderlijke ziel van de truffels. Ik heb drie honden en ik roep ze bij me, ze zijn echt prachtig en zo superlief. Ik voel me gelukkig.

Een paar uur later moet ik een hondje uitlaten. Dat vind ik spannend. De piek is een beetje weggezakt maar het voelt nog wel sterk. Ik ga naar buiten en besluit een route te kiezen waar ik het minste kans heb om mensen tegen te komen. Het is super, het licht van de lantaarnpalen zijn prachtig mooi en de ramen in de flats hebben ook de omlijning van een tekenfilm.

Weer thuis ga ik lekker eten. Koken is leuk en erg lekker. Ik drink sap. Eet een lekker toetje. Dan ben ik ineens moe. Heel moe.
In bed val ik onrustig in slaap. Er zijn wat dingen in mijn leven waarmee ik aan de slag moet. Dat moet ik dan echt nu eens gaan doen. Groeien, ontwikkelen. Loslaten.

Volgende keer toch wachten tot het donker is. Dan is het veel magischer.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik kan je vraag niet echt beantwoorden, het heeft beide zijn eigen charmes.

Wel kan ik zeggen dat ik het veruit het liefst buiten trip, en wel met mooi weer in de natuur. Overdag lekkere felle kleuren in de zon, in de nacht is het dan weer lekker creepy en zie je overal dingen in. Zonsondergang, dus in de avond, is trouwens ook heel erg vet!

Cocos

Buiten ben ik bang om mensen tegen te komen.Ga je dan naar een stil plekje, acht.zes of heb je daar geen problemen mee?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik vind daarbij alle soorten trips wel wat hebben.
Paar paddo's naar binnen werken en de rest van de avond alleen maar een beetje muziek luisteren en je eigen gedachtes bekijken vind ik heerlijk.
Maar een leuke avond wandeling in de natuur bij zonsondergang is ook hemels met een paar paddo's op.

Van buiten trippen vind ik het wel nadelig om (nuchtere)mensen tegen te komen. Ik zorg er daarom wel voor dat ik dat op plekjes doe waar weinig mensen komen.

Zou niet goed kunnen zeggen waar me voorkeur naar uit gaat. In de natuur heb ik vaak geen muziek en op de bank weer vaak geen natuur.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Cocos & @Mezelf
Vroeger ging ik wel naar stille plekjes maar inmiddels ben ik die angst om mensen tegen te komen tijdens een trip kwijtgeraakt, en eigenlijk vind ik het tegenwoordig wel leuk om al trippend onbekenden tegen te komen en zelfs om te communiceren, nou ja, gewoon zeggen wat in me opkomt en dat zijn meestal wel grappige dingen. En ik krijg toch altijd wel leuke reacties terug.
De mensen bijten echt niet hoor als je tript, veruit de meeste mensen hebben het geeneens in de gaten heb ik gemerkt, ze komen gewoon de een of andere vrolijke flapuit tegen.

Cocos

Onbekenden vind ik niet erg, maar wel mensen met wie ik vaak een beleefd kletspraatje maak omdat onze hondjes elkaar vinden. Je kan je afvragen of ik daar sowieso nog wel zin in heb.
Strand en zonsondergang lijkt me echt geweldig. Dat ga ik zeker een keer doen, goede tip!

Hoe vaak trippen jullie, @Mezelf en @acht.zes ?
Ik wil het wel vaker doen, ben nog aan het zoeken hoe vaak, hoe en wat. Misschien volgende keer wat sterkere truffels. Uiteindelijk wil ik wel echt paddo's omdat ik van het visuele hou. Maar ik bouw het liever voorzichtig op omdat dit pas de tweede keer was na twintig jaar triploos.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Cocos & @Mezelf
Vroeger ging ik wel naar stille plekjes maar inmiddels ben ik die angst om mensen tegen te komen tijdens een trip kwijtgeraakt, en eigenlijk vind ik het tegenwoordig wel leuk om al trippend onbekenden tegen te komen en zelfs om te communiceren, nou ja, gewoon zeggen wat in me opkomt en dat zijn meestal wel grappige dingen. En ik krijg toch altijd wel leuke reacties terug.
De mensen bijten echt niet hoor als je tript, veruit de meeste mensen hebben het geeneens in de gaten heb ik gemerkt, ze komen gewoon de een of andere vrolijke flapuit tegen.
Het ligt ook niet zozeer aan die mensen maar meer aan mezelf. Ik moet van mezelf altijd een zekere vorm van scherpte hebben bij anderen en tijdens trippen ben ik dat verre van. Door deze gedachte kronkel wordt het alleen maar erger en krijg ik geen normale zin uit mijn mond. Wat het natuurlijk weer erger maakt.

Tijdje terug met 2c-b (wel een aardige hoge dosis) een patatje met kroket besteld. het bestellen lukte prima maar meneer vroeg welke kroket ik dan wilde en toen sloeg ik helemaal dicht haha. Mijn vriendin schoot mij toen te hulp gelukkig :)

Onbekenden vind ik niet erg, maar wel mensen met wie ik vaak een beleefd kletspraatje maak omdat onze hondjes elkaar vinden. Je kan je afvragen of ik daar sowieso nog wel zin in heb.
Strand en zonsondergang lijkt me echt geweldig. Dat ga ik zeker een keer doen, goede tip!

Hoe vaak trippen jullie, @Mezelf en @acht.zes ?
Ik wil het wel vaker doen, ben nog aan het zoeken hoe vaak, hoe en wat. Misschien volgende keer wat sterkere truffels. Uiteindelijk wil ik wel echt paddo's omdat ik van het visuele hou. Maar ik bouw het liever voorzichtig op omdat dit pas de tweede keer was na twintig jaar triploos.
heb ik ook trouwens. Onbekende vind ik dan wel minder erg idd.

Hoe vaak ik trip? ehm tja heb vanaf mijn 18de tot nu, 16 jaar later, zeker meer dan 100x getript. Afgelopen 4 a 5 jaren een stuk of 4 tot 6x per jaar echte trips en dan tel ik de zo nu en dan lage dosering trips op bijv 2C-B niet mee.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik merk dat ik zin heb in een joint. Dat is gek want ik heb al maanden niet meer geblowd of daar behoefte aan gehad. Ik bedenk dat ik voor een volgende keer dat ga halen voor erbij, om het een soort kickstart te geven. Maar dan meteen denk ik, nee, ik wil de essentie van de truffels voelen
Mooi! Dát is respect voor psychedelica en de natuur. Met deze instelling kunnen truffels je nog onvoorstelbaar mooie dingen bieden in de toekomst. Daar is combineren helemaal niet voor nodig. Zie het als een medicijn voor de ziel, een gift van de natuur. Het beste beleef je dat zo zuiver mogelijk voor optimale effecten.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het trippen bij nacht. De energie is dan ook anders. Om die reden vinden ook ayahuascaceremonies bijvoorbeeld hoofdzakelijk gedurende de nacht plaats. Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker! Ik gebruik deze setting overigens ook bij voorkeur wanneer ik echt diep wil gaan op paddo's of truffels. Een rustige, natuurlijke omgeving leent zich hier in mijn optiek het beste voor, voor mij zelfs nog beter dan thuis afgesloten in volledige stilte en duisternis. De kans om 's nachts mensen tegen te komen in het bos is bovendien erg klein. Dit wil ik liever niet als ik echt de intentie heb om diep te gaan, aangezien dat het proces waar je op dat moment in zit toch wat kan verstoren. Nou merk ik dat voor velen alleen trippen nogal een ding is, evenals 's nachts trippen en buitenshuis trippen, laat staan alle tegelijk. Volg hierin dan ook vooral je eigen gevoel zou ik zeggen. Doe dit alleen als je daar jezelf prettig en veilig bij voelt.

Cocos

@Psilocyloner

Dank voor het mooie uitgebreide antwoord.
Hier vlabij op loopafstand is een prachtig oer-park. Met oer bedoel ik niet zo aangeharkt en alles laten zoals de natuur dat wil. Een omgevallen boom blijft liggen en er lopen buffels. Daar moet ik wel een beetje voor opletten dan.
Ik kan eens daarheen gaan als de zon onder gaat en dan de trollen en natuurgeesten uit hoekjes en gaten zien komen. Heel gaaf lijkt me dat. Ik doe dat weleens nuchter, dan is het al heel bijzonder. Zaklampje mee en dekentje en vest. Hondje mee die voor me kan waken.
Er zijn plekken in het park waar het heel fijn is en het is altijd erg rustig.
Als de zon opkomt kan ik weer naar huis. Het wordt smorgens toch vroeg licht.

Nieuwe missie voor een volgende trip!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner

Dank voor het mooie uitgebreide antwoord.
Hier vlabij op loopafstand is een prachtig oer-park. Met oer bedoel ik niet zo aangeharkt en alles laten zoals de natuur dat wil. Een omgevallen boom blijft liggen en er lopen buffels. Daar moet ik wel een beetje voor opletten dan.
Ik kan eens daarheen gaan als de zon onder gaat en dan de trollen en natuurgeesten uit hoekjes en gaten zien komen. Heel gaaf lijkt me dat. Ik doe dat weleens nuchter, dan is het al heel bijzonder. Zaklampje mee en dekentje en vest. Hondje mee die voor me kan waken.
Er zijn plekken in het park waar het heel fijn is en het is altijd erg rustig.
Als de zon opkomt kan ik weer naar huis. Het wordt smorgens toch vroeg licht.

Nieuwe missie voor een volgende trip!
Klinkt ideaal man! Je kan dan ook vrij snel naar huis mocht het opeens kouder zijn dan verwacht ofzo. Ik heb me ooit 'ns verkeken op de temperatuur. Het koelde toch flink af die nacht. Ik kwam toen in een loop vast te zitten. Die resulteerde uiteindelijk in een behoorlijk diepe, immens leerzame trip, dat dan weer wel. Ik moet altijd een dik uur fietsen naar mijn vaste tripplek, dus ik ben niet even snel weg op het moment dat het me even niet bevalt. Voordeel daarvan is dan weer wel dat je niet zo snel aan ongemakken kunt ontsnappen en je dus gewoon zult moeten ondergaan, wat doorgaans erg waardevolle ervaringen oplevert.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mooi! Dát is respect voor psychedelica en de natuur. Met deze instelling kunnen truffels je nog onvoorstelbaar mooie dingen bieden in de toekomst. Daar is combineren helemaal niet voor nodig. Zie het als een medicijn voor de ziel, een gift van de natuur. Het beste beleef je dat zo zuiver mogelijk voor optimale effecten.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het trippen bij nacht. De energie is dan ook anders. Om die reden vinden ook ayahuascaceremonies bijvoorbeeld hoofdzakelijk gedurende de nacht plaats. Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker! Ik gebruik deze setting overigens ook bij voorkeur wanneer ik echt diep wil gaan op paddo's of truffels. Een rustige, natuurlijke omgeving leent zich hier in mijn optiek het beste voor, voor mij zelfs nog beter dan thuis afgesloten in volledige stilte en duisternis. De kans om 's nachts mensen tegen te komen in het bos is bovendien erg klein. Dit wil ik liever niet als ik echt de intentie heb om diep te gaan, aangezien dat het proces waar je op dat moment in zit toch wat kan verstoren. Nou merk ik dat voor velen alleen trippen nogal een ding is, evenals 's nachts trippen en buitenshuis trippen, laat staan alle tegelijk. Volg hierin dan ook vooral je eigen gevoel zou ik zeggen. Doe dit alleen als je daar jezelf prettig en veilig bij voelt.
Mooi hoor. Ik heb het geluk gehad ook meerdere keren in een soortgelijke setting getript te hebben. Wel iets minder voorbereid en wel na de trip weer naar huis en eigenlijk meestal 's avonds en niet 's nachts. Als ik daarop terugkijk, waren dat misschien wel de meest bijzondere trips inderdaad.
Meeste trips heb ik alleen gedaan en vind dat heerlijk. Al kan je dan wel wat sneller met jezelf geconfronteerd te worden. Maar dat is dan omdat er wat te leren valt en dus dat gene wat je vaak nodig hebt of je kan helpen.

Maar dat klinkt als een juiste setting @Cocos. Lekker parkie op loopafstand. Goed voorbereid er heen en behandel de truffeltjes met respect. Grote kans dat het dan een onvergetelijke ervaring gaat worden.

Cocos

Maar dat klinkt als een juiste setting @Cocos. Lekker parkie op loopafstand. Goed voorbereid er heen en behandel de truffeltjes met respect. Grote kans dat het dan een onvergetelijke ervaring gaat worden.

@Mezelf, inderdaad. Een zwoele zomernacht, wellicht met volle maan, zodat het niet zo heel erg donker is.
Nou, dat wil ik wel. Hopelijk geen muggen.....
Na de trip wel naar huis hoor, ik wil smorgens geen mensen tegenkomen die naar hun werk gaan. Als het weer licht wordt zal de trip ook wel over zijn en kan ik thuis nog eten en naar bed.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Cocos
Hoe vaak trippen jullie
Hoe vaak ik trip verschilt nogal. Van een tot een paar keer per jaar (heb soms ook wel eens een jaar overgeslagen) tot zo vaak mogelijk zoals momenteel het geval is.

Ik heb vroeger vooral op paddo's/truffels getript, en dat had ik na een aantal keer redelijk dicht op elkaar dan toch wel weer gezien voor een tijdje. Maar inmiddels heb ik flink toegang tot een aantal andere tripmiddelen en combinaties die het lekker afwisselend maken en ik zit momenteel echt om de 2 weken te trippen lol, zo gauw als de tolerantie er weer op zit dus lol.

Ik ben overigens vroeger begonnen met buiten trippen (bij het karpervissen lol), pas na een keer of 10 tripte ik voor het eerst binnen, en dat moest ik dus echt leren, voelde me de eerste keren opgesloten met het gevoel dat ik echt naar buiten MOEST. Maar inmiddels kan ik me thuis ook wel vermaken, toegang tot al mijn muziek, soms beetje gamen of een filmpje kijken of iets dergelijks. Maar buiten blijft de voorkeur hebben.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner, chocola lijkt me heerlijk tijdens een trip, maar breekt dat niet de trip af?
Integendeel. Chocola (dan heb ik het dus echt over een goede kwaliteit pure chocola, met minstens 85% cacao en geen gewone melkchocolade die vooral uit suiker bestaat) heeft een zekere synergie met paddo's/truffels die verder lastig te verklaren is. Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die deze synergie ervaren. Ook wanneer je gaat Googelen zul je dit onderwerp redelijk veel besproken zien op fora en dergelijke, dus het is zeker niets onbekends. Ik geloof zelfs dat het traditionele gebruik van paddo's ook geregeld gepaard gaat/ging met cacaoceremonies. Of het de piek nou echt versterkt weet ik niet, maar wanneer ik een stuk pure chocola eet kort na de piek van de trip, dan verlengt het doorgaans de comedown en de na-effecten (de afterglow) wel aanzienlijk, met als groot voordeel dat je wat langer de tijd hebt om alles goed op een rij te krijgen en mee te nemen, te verwerken en te laten bezinken. Met wat pure chocola hou je de energie van de paddo's/truffels simpelweg wat langer vast, zo lijkt het. Ik zorg eigenlijk dat ik altijd een stuk pure chocola bij de hand heb, maar of ik het daadwerkelijk neem laat ik echt afhangen van het moment. Soms heb ik er gewoon geen zin in of behoefte aan of voel ik sterk dat ik het nu niet moet doen. Ik laat me daarin vooral leiden door de paddo's/truffels zelf, en/of mijn intuïtie.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Psilocyloner
Chocola is een heel lichte MAO-remmer, dat sowieso. Dan zit er ook nog theobromine in, een stofje met lich psycho-actieve eigenschappen en ook de stof die chocola giftig maakt voor honden en katten.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner
Chocola is een heel lichte MAO-remmer, dat sowieso. Dan zit er ook nog theobromine in, een stofje met lich psycho-actieve eigenschappen en ook de stof die chocola giftig maakt voor honden en katten.
Oh ja, natuurlijk, dat was 't. Theobromine vind ik op zichzelf trouwens wel bijzonder. Het is een stimulant met vaatverwijdende eigenschappen in tegenstelling tot de vaatvernauwende eigenschappen van de meeste stimulanten. Heb een tijdje terug nog ergens hier geschreven hoe theobromine bij mij ook helpt de scherpe randjes van cafeine af te halen.

Cocos

Ja, de film Chocolat is daar wel een prachtig voorbeeld van.
Zijn het de suikers die een trip afbreken? Ijs lijkt me ook zo lekker om te proeven tijdens een trip. Proef sensaties. Smaak en geur.
Ik dronk water, maar drank zonder suiker kan eigenlijk best toch. Ranja limonade met een vrolijk smaakje. Jammie.

Vroeger tripte ik ook wel wekelijks. Dat ging dan met blowen en drank. Nachtjes doorhalen, maar altijd wel therapeutisch/creatief. Papier klaar leggen en schrijven of tekenen.

Vandaag voel ik me een beetje blue. Er zijn wel wat dingen veranderd, waar ik heel blij mee ben. Transformatie gaat soms gepaard met een dipje. Loslaten, dipje, opbouwen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Suiker werkt enigszins bij te veel wiet/hasj maar dat betekent niet automatisch dat dit ook zo maar werkt bij andere drugs.

Suiker breekt dus geen trip af, maar als je daar in gelooft dan zal je wel wat aan het placebo effect hebben.

Purplext

Badass junkie
Ik trip het liefste overdag, maar dat is nieuw.
Vroeger tripte ik altijd bij 's avonds en dan binnen.
Altijd hetzelfde ritueel; natuurfilm op, gordijnen dicht, op de bank.

Twee jaar geleden ging ik overdag truffels nemen met een collega en toen het begon uit te werken wilden we meer. We belden de smartshop en die gast zei dat als we nu meer zouden nemen de trip voortgezet kon worden. Dus tja, toen moesten we naar de stad fietsen. Dat was een aparte ervaring; zaterdagmiddagdrukte in de stad terwijl je tript...
Omdat we toen wisten dat we het buiten ook fijn vonden, hebben we de keren daarna steeds in een park getript. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik het binnen kan volhouden, en zeker niet met tv aan, in ieder geval niet op de piek!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker!
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Zo hé... 10 gram...

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring!

Portobello

Belezen gebruiker
Ik ben enorm benieuwd naar je report! Jezus...haha! 3 gram gedroogde paddo's is mijn 'record'.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb nog een andere recente trip die ik ook nog graag uit zou willen werken tot een report, aangezien ook die trip heel veel voor me betekend heeft. Ik heb onderhand echt een la vol met materiaal dat ik nog eens uit zou willen werken, maar het komt er steeds niet van. Naja, wie weet geschiedt er eens een wonder en rolt er zomaar wat uit. Ik zou het graag willen, tripreports schrijven, maar ik kan me er maar moeilijk toe zetten. Het laat zich ook allemaal zo moeilijk in woorden vatten...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar had je nu dan wel een visuele trip met 10 gram? En mindloops? Andere werelden? Aliens? :tonguewink:

Cocos

Ik ben gisteravond rond schemer in het park geweest om eens even te checken hoe dat zou zijn tijdens een trip.
Er waren nog best veel mensen en ook muggen. Ai, dat is niet relaxed. Ik werd aangesproken en er fietste een creep rond die er heel raar uit zag.
Maar toch heb ik wel een plek gevonden denk ik die fijn zal zijn. Ruimte, water, stilte, heel veel bomen in groene kleurschakeringen.
Ik ben aan het zoeken naar truffels die iets sterker zijn dan de vorige.
Leuk om er mee bezig te zijn, het geeft inspiratie.

Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatste keer had ik de helft genomen en na een uur nog eens de helft.
Met paddo's misschien wel anders, dat is veel sterker.
Als ik naar het park ga neem ik maar heel weinig. Later thuis zal ik dan de rest nemen voor een lekkere goede trip.

Tof, Psilo, dat je een mooie nacht had! Het was vast heerlijk buiten met dit zomerweer!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat is wel een hele hoge dosering inderdaad. Haal je daar nou echt meer uit dan bij relatief normale dosissen of heb jij gemiddeld sowieso al meer nodig? Ik heb wel meerdere keren 7 tot 8 gr gedroogde gehad maar dat vond ik die keren echt wel de max. Bij meer zou ik ook alleen maar meer vergeten en simpelweg niks meer kunnen dan alleen maar liggen ijlen. Daarbij vind ikzelf dosissen van 2,5 tot 5 gr vele malen leerzamer. Maar iedereen is anders natuurlijk maar het maakt me wel een nieuwsgierig naar wat iemand ertoe zet om dit soort doseringen te nemen. Wat is de toegevoegde waarde aan doseringen van laten we zeggen boven de 5 a 6 gr?

Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatse keer had ik de helft genoemen en na een uur nog eens de helft.
Als ik naar het park ga neem ik maar heel weinig. Later thuis zal ik dan de rest nemen voor een lekkere goede trip.
Mijn huis is leuk als het donker is.
Hou heel goed truffels en gedroogde paddo's uit elkaar. 15gr truffels vers is een redelijke dosis. Vergelijkbaar met 2,5 tot 3gr gedroogde paddo's. Ligt natuurlijk een beetje aan het soortje. @Psilocyloner had het dus over gedroogde paddo's en dan is 10gr erg veel. Meer dan 3 volledige dosissen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatste keer had ik de helft genomen en na een uur nog eens de helft.
15 gram is een normale dosering. 10 gram is dus een lichte trip. Het is een beetje de ondergrens voor trippen. Voor sommigen is het net te weinig om echt te trippen.

Paddo's veel sterker? Je moet het niet vergelijken met gedroogde hè. :wink: Snap nooit zo goed waarom mensen zeggen dat paddo's veel sterker zijn. Vrij veel paddo's en truffels genomen in mijn leven en imo ontloopt het elkaar niet zoveel.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Maar had je nu dan wel een visuele trip met 10 gram?
Behoorlijk ja... :sweatsmile: Ik vertelde eerder vandaag aan iemand over de PM, op een gegeven moment was ik dieper het bos in gelopen zonder headlight. Was allicht handig geweest om mee te nemen bedacht ik me gaandeweg, maar had geen zin om weer terug te lopen. Nou, doorgaans zijn mijn trips eigenlijk niet zo visueel, maar dat wandelingetje in het pikkedonker was op een gegeven moment echt gewoon een weg banen door allerlei verspringende patronen en recursies. Ik dacht maar ''gewoon recht blijven lopen''.

En mindloops?
Ik had een aantal moeilijke momenten. Steeds kwam hetzelfde weer terug. Vast in analyseren. Geen oplossing. Geen uitweg. De gehele trip was eigenlijk erg dysfoor. Op verscheidene momenten voelde ik me gewoon echt kut. Gesloopt. Lamgeslagen. Overgeleverd. Goed en wel na de piek veranderde de toon van de trip echter vrij abrupt, tegen al mijn verwachtingen in. Ik had verwacht fysiek en mentaal gesloopt, verslagen en met een enorm zwaar gevoel teleurgesteld weer naar huis te zullen moeten fietsen, maar bij het opruimen kwam dan toch dat ''all good'' gevoel, die staat van berusting en alles is goed zoals het is. Een hogere energie die zijn onvoorwaardelijke liefde, acceptatie en vergeving als een warme deken om me heen sloeg. Het is allemaal goed. Daarmee is echt een enorm zware ballast, een ballast die ik eerst uren heb moeten doorvoelen en doorleven, waar ik eerst meedogenloos mee heb moeten worstelen, van me afgevallen.

Andere werelden?
Ik heb thuis een shiftkristal uit Mongolië. Dat kristal moest die nacht mee, om een of andere reden. Het zou me iets gaan brengen. Op een gegeven moment toen ik aan het wandelen was werd ik er plots aan herinnerd en haalde ik het uit mijn zak en hield het vast. Ik werd met dat kristal in mijn hand soort van gegrepen. Het kristal zelf straalde een helder wit licht uit. Wat er nou precies gebeurde weet ik niet, maar het was wel wat overweldigend. Even te veel om in één keer te verwerken. Voor nu is het vooral een vaag, niet echt goed te duiden moment. Ben ik middels het kristal misschien naar een hogere vibratie getild? Ik weet het niet. De tijd zal het leren wellicht.

Nee, deze keer niet. :wink:

Tof, Psilo, dat je een mooie nacht had! Het was vast heerlijk buiten met dit zomerweer!
Dat viel me eigenlijk nog tegen. Het was een beetje vochtig. Alles, waaronder m'n kleding, werd wat klam en daardoor voelde het toch nog behoorlijk kil aan toen ik stil lag. Daarop besloten om maar een stukje te wandelen, hoewel ik gedurende een aantal momenten echt weer even ergens moest gaan liggen.

Dat is wel een hele hoge dosering inderdaad. Haal je daar nou echt meer uit dan bij relatief normale dosissen of heb jij gemiddeld sowieso al meer nodig? Ik heb wel meerdere keren 7 tot 8 gr gedroogde gehad maar dat vond ik die keren echt wel de max. Bij meer zou ik ook alleen maar meer vergeten en simpelweg niks meer kunnen dan alleen maar liggen ijlen. Daarbij vind ikzelf dosissen van 2,5 tot 5 gr vele malen leerzamer. Maar iedereen is anders natuurlijk maar het maakt me wel een nieuwsgierig naar wat iemand ertoe zet om dit soort doseringen te nemen. Wat is de toegevoegde waarde aan doseringen van laten we zeggen boven de 5 a 6 gr?
Ik lijk sowieso gemiddeld al meer nodig te hebben, maar deze dosering was ook voor mij natuurlijk niet van alledag. Waarom ik zo hoog doseerde? Mijn laatste paddotrips, variërend van 3 tot 9 gram, vielen allemaal wat tegen. Niet zoveel diepgang. Het leverde me weinig op. Was er even weinig te bieden of was er iets anders aan de hand? Was het niet het juiste moment om de trip ongehinderd tot me te kunnen laten komen? Was het de setting die niet voldeed? Immers, ik heb recent een aantal keer paddo's thuis gedaan, maar kan daarbij gewoonweg mijn draai niet vinden. Paddo's en truffels moeten bij mij echt in de natuur. Overdag of 's nachts, dat is om het even, maar natuur sowieso. Het gras onder m'n voeten, fluitende vogels, kwakende kikkers, het geruis van de wind door de bomen, de geur van vochtige bosgrond. Zonder natuur kan ik niet aarden op paddo's of truffels. Hoe dan ook, het liep even niet meer. Al enige tijd keek ik daarom uit naar deze eerste kans van het jaar om weer eens tijdens een zwoele zomernacht 's nachts in het bos te kunnen trippen. Ik wou me daarbij verzekeren dat het hoe dan ook aan de dosering niet zou hebben kunnen liggen. Of deze trip nou echt leerzaam was weet ik niet. Heilzaam, dat wel. Leerzaam trouwens ook wel. De feilbaarheid van het geheugen...

In de regel denk ik zelf ook dat absurd hoge doseringen niet per se echt iets wezenlijks toevoegen. Meer is niet per se beter. Less is more, kun je misschien zelfs wel stellen. De meerwaarde van mijn trips houdt geen enkel verband met de dosering. Ik heb geweldig mooie en leerzame trips gehad op 3 gram paddo's gedroogd of 15 gram truffels vers. Voor nu voelde ik echter dat dit echt even zo moest. Ik zocht even een soort bevestiging denk ik, bevestiging dat het allemaal nog steeds bij me is en toegankelijk blijft. De volgende keer heb ik weer het volste vertrouwen ook op lagere doseringen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan