Truffels invriezen?

sipan

Experimenterende gebruiker
Beste lezers
Vrijdag had ik een bakje truffels gekocht. Bij thuiskomst bleek die niet luchtdicht te zijn verpakt, vandaag heb ik een nieuw bakje meegekregen van de igenaar. Gisteren heb ik getript en voorlopig wil/kan ik dus niet trippen. Truffels die ik nu mee heb gehad zijn tot 22 februari houdbaar.
De eigenaar zegt dat ik ze kan invriezen?? Weet iemand of hij gelijk heeft?
Hij zegt dat die dat zeker weet, maar ik betwijfel het.
Kan iemand me helpen?
alvast bedankt

Riel

Bewuste gebruiker
ik denk dat de eigenaar van een smartshop er wel verstand van heeft. als je het niet vertrouwd kun je net zoals ellesdee zegt: drogen.

azgaza

Badass junkie
Ik weet het niet, drogen werkt iniedergeval wel. Ik zou ze trouwens wel uit elkaar plukken om het droogproces een beetje te helpen als je dat doet. Ik verplaats je topic wel even naar Natuurlijke Empatheogenen.

sipan

Experimenterende gebruiker
Drogen?

Truffels drogen? Dus wcpapier eronder en een paar dagen laten staan? Kan iemand me anders vertellen hoe ik ze het beste kan drogen?(de truffels) want ze zien er wel als nootjes uit

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik zou twee lagen keukenrolpapier nemen en ze dan tussen een boek leggen. Elke dag het papier verversen ofzo.

azgaza

Badass junkie
Als het lukt, peuter ze dan uit elkaar in kleine stukjes en verspijdt dat over een vel keukenrol, en leg daar een vel keukenrol op, en ververs dat af en toe. Of tussen een boek werkt weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat niet al het vocht er dan uitgaat en je boek gaat naar paddo ruiken.

Indie

Newbie
Heej!

Zou vandaag eigenlijk iemand in de wondere wereld der paddo's introduceren, maar die gast die heeft zich op het laatste moment terug getrokken. Ik ga echt niet in mijn eentje 40 gram truffels wegwerken, dus ik zal ze moeten bewaren (daar kom ik nou normaal echt niet aan toe...) Kan ik ze invriezen of is het beter ze te drogen?

Zwaar klote trouwens als paddo's verboden worden. Maar ja, de maatschappij ziet mensen de realiteit het liefst zo serieus mogelijk nemen, men zou wel eens door deze opgelegde illusie heen kunnen kijken...

:smoke: :xtc:

shokora

Wijs gebruiker
Invriezen gaat niet werken. Psilocybine wordt enorm snel afgebroken bij lage temperaturen, dus je kan het beste die dingen gewoon drogen :)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je de truffels droogt worden het enorme harde stukjes die je niet goed weg gaat krijgen. Het best is gewoon in de koelkast bewaren. In de vriezer is een minder goed idee trouwens.. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
shokora zei:
Invriezen gaat niet werken. Psilocybine wordt enorm snel afgebroken bij lage temperaturen, dus je kan het beste die dingen gewoon drogen :)

't is al een oud topic dus ts zal er niet veel meer aan hebben. Maar reageer toch maar even.
Ik ben het met shokora eens dat invriezen van de truffel op zich wsl niet echt zal werken.
Maar het is niet zo dat de psilocybine verloren gaat door het invriezen.

Want ik heb al meermaals paddothee ingevroren en daar een paar dagen later prima op getript nadat ik het ontdooit had. De werking wordt er naar mijn idee wel door beinvloed. Maar als het psilocybine gehalte afneemt door invriezen, dan is het denk ik vri j gering.

zie trouwens hier mijn report over ingevroren paddothee: viewtopic.php?f=21&t=10683&p=360317&hilit=gulden+middenweg#p360317

Bovenaan