• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels in mijn eentje

lolnoob

Bewuste gebruiker
Waar: op mijn studentenkamer
Wie: Alleen ik
Wat: ongeveer 15 gram Mexicaanse truffels
Wanneer: Gisteren 29 oktober 2010

Voorbereiding:
De eerste keer alleen trippen. Ik was redelijk zenuwachtig toen ik me bedacht dat ik het hele huis voor mezelf zou hebben en ik truffels kon gaan eten in mijn eentje. Ik had de afgelopen maand al leuke speeltjes voor tijdens het trippen gekocht. Ik had een laserlampje, glowsticks, bellenblaas potjes, snoep, chocola en mijn eerste zelfgedraaide jointje. Ook had ik 3 kaarsen gekocht, waarvan eentje met een herfstmotiefje. Verder nog potlood en papier neergelegd en heerlijke muziek en natuurfilms uitgekozen.

(Klik op de plaatjes om ze groter te maken)

De trip:

De truffels werden geconsumeerd met een halve pizza, omdat ik behoorlijk honger had en om de smaak (die helemaal niet zo smerig was) te verbergen. Dit had ik al eens eerder gedaan met paddo's en toen was het goed bevallen. Eerst at ik de helft op, omdat dit de eerste keer alleen trippen werd en ik wilde het rustig aan doen. Een natuurfilm en 3 kwartier verder besloot ik de rest er ook achteraan te gooien, want ik merkte er nog helemaal niets van. Nog een natuurfilm en 3 kwartier later was ik bang dat ik er niet veel van ging merken. Ik zette de muziek op en ging met een glowstick spelen.

Toen merkte ik dat het toch begon. Als ik een glowstick brak, zag ik de kleurige lichtgevende vloeistof heel mooi door de staaf verspreiden. Ik ging op mijn chille stoel zitten en pakte de dekens erbij. Ik had al een pyjama en badjas aan, dus alles was heerlijk zacht. De trip kwam heel langzaam opzetten, heel anders dan ik normaal gewend ben. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het langzame opeten van de truffels en omdat het mexicaantjes waren.

Het duurde het hele album Nothing Lasts van Shpongle totdat ik bij het hoogtepunt kwam. Ik pakte de joint en rookte hem erg langzaam op. Deze joint was echt heerlijk en toen Jimmi Hendrix begon te spelen was alles perfect. Ik keek naar mijn computerscherm en de Windows Media Player visualisatie was echt mooi. Ik had hem op Accu - willekeurig gezet en het leek alsof het programma precies wist wat er moest komen.

Hier had ik nog een mooi levensles uitgehaald. Ik zag telkens een willekeurige accu visualisatie (als je niet weet wat het is, rechtermuisknop op het scherm van media player en dan accu, willekeurig). Elke visualisatie vond ik zo prachtig dat ik wilde dat deze de hele tijd bleef. Maar telkens veranderde hij weer in een nieuwe. Dit vond ik dan eerst jammer, totdat ik zag dat de andere visualisatie ook zo prachtig was. Dit had ik ook met de muziek. Als Shpongle op stond wilde ik alleen nog maar Shpongle, maar als deze was afgelopen en Jimmi Hendrix kwam vond ik dit ook perfect en erg mooi. Dit stond voor mij gelijk aan het leven. Het leven verandert steeds, maar dit is niet erg, want verandering betekend niet meteen dat het slechter wordt.

Ik bleef niet de hele tijd naar het scherm kijken. Soms deed ik mijn ogen dicht. Ik wilde namelijk graag wat CEV's krijgen. Helaas zag ik helemaal niets. Ook geen OEV's trouwens, wat ik ook jammer vond. Alles was wel perfect mooi en heel scherp, maar ik zag bijna geen vervormingen. Misschien was dit achteraf gezien wel goed voor de eerste keer, maar op dit punt was de trip heel erg zwak. Mijn ogen dicht doen was trouwens wel erg fijn, ik dacht aan alles en niets. Helaas weet ik nu niet echt meer wat ik allemaal dacht.

De joint was ook geweldig. Ik rookte hem zo langzaam op dat hij telkens uitging (kwam denk ik ook doordat ik er weinig tabak in had gedaan). Ik deed de joint telkens weer aan met een lucifer, alleen was ik hier niet echt goed in. Ik vond de lucifer zo mooi en de vlam die er vanaf kwam dat de helft van de tijd de lucifer alweer uit ging voordat ik een trekje had genomen. Dit vond ik helemaal niet erg en ik was juist blij dat de joint steeds uitging zodat ik hem weer aan mocht steken.

Wat ik erg vaag vond is dat er op het doosje stond dat er tandenstokers in zaten. Ik snapte er niets van, en nu vind ik het eigenlijk nog steeds raar :P

Ik denk dat ik ongeveer anderhalf uur over de joint heb gedaan. Daarna probeerde ik wat bellen te blazen. Dit is echt geweldig als je tript. In de bellen zie je alle kleuren van de regenboog en als ze op je blote voet uit elkaar spatten duurt het heel even voordat je alle minuscule spettertjes op je voet voelt vallen. Ik snap na gisteren weer waarom kinderen bellen blazen zo leuk vinden.

Na het hele album Spontaneous Illumination van Entheogenic kwamen een paar nummers van U2. With Or Without You was het mooiste dat ik deze trip had gehoord. Het klonk zo perfect en hij duurde voor mijn gevoel ook een half uur. Deze heb ik met mijn ogen dicht beleeft, en toen ik mijn armen in de lucht hield voelde het alsof het niet beter kon. Ik was zo dankbaar voor dit gevoel.

Na nog een album van Shpongle (Tales of the Inexpressible) voelde ik dat mijn trip begon af te nemen. Ik vond het veel minder vervelend dan mijn vorige trips. Dit kwam denk ik omdat ik wat papier en een potlood had gepakt en ik al tekenend weer terug op aarde kwam. Ik heb een behoorlijke tijd getekend, maar ik weet niet voor hoe lang.

(voor de tekeningen zie de volgende post, omdat ik maar 5 links per post kan maken)

Achteraf:
Toen ik er echt uit was ben ik niet meteen gaan slapen, omdat ik voelde dat ik toch niet meteen in slaap ging komen. Het was 1:30 uur, ongeveer 6 uur nadat ik de eerste truffel had genomen. Ik voelde me goed en ik voel me nu nog steeds goed, heerlijk even de wereld met een ander paar ogen bekeken :hearteyes:

Einstein

Badass junkie
Erg leuk report :rock: Misschien jammer dat je geen visuals hebt gehad, maar volgens mij heb je je prima vermaakt :grin:
Die tekeningen zijn ook lekker vaag :hearteyes:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Met die foto´s enzo vind ik dit echt een voorbeeldreport van hoe je een sfeerverslag kunt maken. :)

Als ik het goed begrijp was trip niet heel indrukwekkend, maar wel zeer geslaagd te noemen?
Ik vind het altijd leuk om te lezen als iemand ook in zijn eentje een leuke trip kan hebben.

lolnoob

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Met die foto´s enzo vind ik dit echt een voorbeeldreport van hoe je een sfeerverslag kunt maken. :)

Als ik het goed begrijp was trip niet heel indrukwekkend, maar wel zeer geslaagd te noemen?
Ik vind het altijd leuk om te lezen als iemand ook in zijn eentje een leuke trip kan hebben.

Inderdaad. Geen zware trip, maar het was voldoende. Zou ik weer in mijn eentje gaan trippen zou ik een wat sterkere soort nemen en het meteen in 1 keer eten.

@ Einstein: ik heb me zeker vermaakt :) en die tekeningen zijn echt vaag, ik heb er ook niet veel nuttigs over te zeggen :P

KoxBox

Badass junkie
Volgens mij kwam het toch doordat je de truffels samen met een pizza gegeten hebt. Misschien daarom dat de trip zo licht was.

NEYS

Experimenterende gebruiker
Wat een super vet report zo met die foto's en filmpjes... Ik herken het helemaal zo lekker met al je spulletjes bij de hand :wink:. Je kan btw echt mooi tekenen! Volgens mij al helemaal voor iemand die aan het trippen is. Ik heb ook wel eens wat proberen te tekenen, ben hier normaal ook niet zo'n kei in, maar kom dan meestal niet verder dan een paar lijnen en dan wil ik weer gewoon naar visualisaties kijken.

lolnoob

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Volgens mij kwam het toch doordat je de truffels samen met een pizza gegeten hebt. Misschien daarom dat de trip zo licht was.

Ja dat zou het ook kunnen zijn. Maar ik heb het ook een keer gedaan met paddo's en toen heb ik het hardste ooit getript (iedereen had lang haar en als ik mijn ogen dicht deed zag ik iedereen nog maar dan in tekenfilmstijl :P).

Wanneer kun je volgens jou eten? Want na 6 uur niets eten heb ik altijd best wel honger. En als ik tijdens de trip niets eet krijg ik op de coming down meestal buikpijn en voel ik me niet echt goed omdat ik honger heb, maar dan nog niet begrijp dat ik honger heb.

NEYS zei:
Wat een super vet report zo met die foto's en filmpjes... Ik herken het helemaal zo lekker met al je spulletjes bij de hand :wink:. Je kan btw echt mooi tekenen! Volgens mij al helemaal voor iemand die aan het trippen is. Ik heb ook wel eens wat proberen te tekenen, ben hier normaal ook niet zo'n kei in, maar kom dan meestal niet verder dan een paar lijnen en dan wil ik weer gewoon naar visualisaties kijken.

Bedankt :)

Ik zie nu trouwens ook die appel op de foto en bedenk me ineens dat ik die ook nog op heb gegeten. Die was ook heerlijk, alleen de volgende keer ga ik hem voordat ik ga trippen in stukjes snijden denk ik.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Heel leuk tripreport, zit echt een hele positieve vibe aan. Tekenen en dergelijke is geweldig op truffels. Ik kan zelf niet tekenen, maar was helemaal gefascineerd door photoshop.
Jou tripreport heeft me overtuigd om een keertje iets soortgelijks te doen. Doosje truffels, jointje en gewoon alles alvast klaarhebben staan wat je denkt nodig te hebben, zoals snoep bellenblaas en glowsticks.

quootje uit een oud tripreport:

Ik ging mijn kamer in en zette een lekker nummer op van Pendulum. Ondertussen zat ik maar een beetje rond te klooien en besloot opeens te fotoshoppen omdat ik gefascineerd was door mijn wallpaper die ik had gemaakt de volgende dag na een intens lekkere 2cb trip.De gedachten schoten door mijn hoofd en zette het uiteindelijk in kleuren op het witte "canvas".
Ik heb daardoor 2 prachtig, psychedelische tekeningen gemaakt, waar ik best trots op ben. Ik werkte er met veel plezier aan, de muziek gaf me een drive die niet normaal was. Mn hoofd was een wirwar van gedachten en ideeën van hoe ik het plaatje compleet moest maken. De kleuren waren vooral de dingen die me fascineerden, en hoe mooier het leven zou zijn met MEER kleur xD

Karhu

Wijs gebruiker
Mooi reportje en slim dat je alles al klaar hebt gelegt. Joint roken is inderdaad super lekker ook al voel je het effect helemaal niet zo sterk. Ook een joint draaien is een leuke bezigheid! Leuk gedaan ook met die foto's en kaarsen geven een leuke sfeer aan de kamer.

Ik heb gisteren ook truffeltjes gegeten. Ik heb lachgas gebruikt om toch de visuals te krijgen, misschien dat je dit ook eens kunt proberen. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat als je er thee van zet de truffels binnen 15 minuten al te voelen zijn! In plaats van appel heb ik komkommer gegeten omdat deze zo heerlijk sappig is :tearsofjoy: . Goede appel is dit natuurlijk ook :P.

KoxBox

Badass junkie
lolnoob zei:
Wanneer kun je volgens jou eten? Want na 6 uur niets eten heb ik altijd best wel honger. En als ik tijdens de trip niets eet krijg ik op de coming down meestal buikpijn en voel ik me niet echt goed omdat ik honger heb, maar dan nog niet begrijp dat ik honger heb.

Als je honger krijgt kan je eten... Gewoon kleine beetjes, dingen die je lekker vindt. Wat fruit ofzo of desnoods een smoothie, dat vult ook goed en is makkelijker naar binnen te werken.
En het is ook nog eens een ware smaaksensatie zo'n smoothie tijdens het trippen. :hearteyes:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Lachgas heb ik nog nooit gebruikt, maar dat moet ik ook maar een keer proberen dan. En een smoothie is echt een goed idee, thanks :)

spacelord

Wijs gebruiker
Als je de eerste keer lachgas doet, doe het vooral niet als je tript. Want het is echt HEEEEL erg heftig tijdens psychedelics. Je hallucineert echt de pan uit.

Heb 2 weken geleden ook voor het eerst alleen getript, op LSD. Ik vond het wel de moeite maar zie mezelf het toch niet vaker doen dan een keer om het half jaar ofzo. Ik heb als ik trip toch wel behoefte aan sociaal contact :sunglasses:

drain bamage

Badass junkie
Vette tekeningen zeg, dat ga ik ook eens proberen tijdens et trippen. :P
Leuk reportje, goed voorbereid ook. Nice one.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik zal eraan denken spacelord :)
Ik denk dat ik de volgende keer ook weer gezellig met meerderen trip, maar het valt eigenlijk bijna niet te vergelijken, het is een hele andere sfeer in je eentje.

Ik vond het voorbereiden wel leuk, mooi alles klaarzetten enzo. Ik vind het heel erg vervelend als ik tijdens het trippen iets wil doen of eten maar ik heb het niet goed voorbereid en daardoor kan ik het niet doen.

Volgende keer wil ik ook nog eigenlijk een kijkdoos gaan maken. Volgens mij moet dat ook wel vet zijn voor tijdens het trippen. En douchen moet ik ook nog steeds een keer proberen, lijkt me ook gaaf.

Arthur King

Wijs gebruiker
lolnoob zei:
Lachgas heb ik nog nooit gebruikt, maar dat moet ik ook maar een keer proberen dan. En een smoothie is echt een goed idee, thanks :)
Lachgas en truffels is zeker aan te raden, toch wel een van de bizarste dingen die ik ooit heb gedaan.
Ik kreeg er een 'Ik ben God' gevoel van, erg leuk. :grin:

spacelord

Wijs gebruiker
Arthur King zei:
lolnoob zei:
Lachgas en truffels is zeker aan te raden, toch wel een van de bizarste dingen die ik ooit heb gedaan.
Ik kreeg er een 'Ik ben God' gevoel van, erg leuk. :grin:

Ik wordt meestal totaal bedwelmd en zak weg in mijn eigen hoofd. De CEV zijn bijna even fel als op DMT. De laatste tijd ga ik er echter niet meer goed op, heb een trauma overgehouden aan een lachgasje tijdens LSD die ik altijd weer opnieuw beleef met lachgas :P

spacelord

Wijs gebruiker
Op LSD trippen in je eentje is wel een stuk makkelijker. Ik ga ook wel eens truffels op mijzelf doen, maar eerst nog een keer LSD alleen. Ik vond het die ene keer toch tamelijk zwaar om zonder houvast aan een tripmate mijzelf te verliezen.

NEYS

Ik heb nog nooit LSD gebruikt.. Weet niet of het verstandig is om het dan alleen te gebruiken. Ookal weet ik nu nog geen reden waarom niet

spacelord

Wijs gebruiker
Als ik LSD alleen gebruik (wat ik nog maar 1 keer heb gedaan) gebruik minder dan 100 mics. Als je het nog nooit hebt gedaan best niet alleen gebruiken lijkt me.

NEYS

Ik ken niemand die het gebruikt, heeft gebruikt.. LSD is bij heel veel mensen in mijn omgeving een taboe. Denk dat als ik in mn vertrouwde huisje met 2 dagen vrij 80 mics drop er weinig zou kunnen gebeuren.. Heb al ruime ervaring met mdma en psilocine

spacelord

Wijs gebruiker
Dan moet het wel lukken. Op mijn eerste keer ben ik alleen naar brussel gegaan met de trein en daar naar een metalfeestje geweest zwaar trippend. Is ook zonder probleem gegaan :P

LSD is een pak stuurbaarder dan paddestoelen, maar ik vind het ook wel minder leuk. Puur persoonlijk wel, kan zijn dat jij het veel neiger vindt.

NEYS

Hoe lang ben je denk je bezig als je voor de 1e keer 100 mics dropt? Uurtje of 10?

KoxBox

Badass junkie
NEYS zei:
Gewoon een keer op een zaterdag morgen testen dus
Ja, zo gewoon eens als het uitkomt. Het is niet dat je veel voorbereidingen moet treffen en in de juiste stemming moet zijn bij LSD. Gewoon even gezellig een zegeltje droppen en alles komt wel goed.

:wave:

NEYS

Ik ben uit mezelf wel iemand die het goed voorbereidt doet, zorgen dat ik niet gestoord wordt, dat ik geen belangrijke dingen de dag erop moet doen.. Anders heb ik toch een onrustige trip.. Maar laten we dit topic niet kapen :grin:

Bovenaan