Truffel dosering

Hallo,

ik ben 18 jaar oud, 1,80m lang en weeg zo'n 63kg. 5 maanden geleden had ik voor het eerst truffels geprobeerd, 12g atlantis truffels, en dat ging niet helemaal goed. We waren met ze 4e en geen tripsitter (regel ik volgende keer wel). Een vriend van mij zei dat hij zich erg misselijk voelde en wou heel graag dat het ophielt. Ik bracht hem naar de wc om te kotsen. Na een paar minuten helpen werd ik zelf ook bang. Daarna heb ik een 3 uur lange badtrip gehad die weken leek te duren.

Aan het einde voelde ik me weer beter en had ik het erg naar mijn zin maar al snel werd het effect minder.

Binnenkort ga ik het weer proberen maar weet nog niet hoeveel ik ga nemen. 12g was misschien te veel maar denk dat de paniek en angst van die vriend overhad geslagen op mij waardoor het bij mij ook misging. Veel mensen raden tussen 5-10g maar andere zeggen daarop dat je dan geen visuals hebt terwijl ik dat juist leuk vond.

Kunnen jullie mij vertellen wat een goede dosis is? Een paar extra tips voor een leuke trip mag ook.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik denk inderdaad dat jouw slechte ervaring kwam door die vriend die het niet leuk vond. 12 gram is een deftige portie, maar niet erg hoog, dus deze zou handelbaar moeten zijn. Als je een dosis van bijvoorbeeld 7,5 gram neemt is het sowieso nog handelbaarder inderdaad maar het kan zijn dat je geen tot minimale visuals hebt zoals je zegt. Mijn advies zou zijn: neem zelf dezelfde portie opnieuw zonder die vriend (want hij vind het niet leuk). Hoop dat je dan wel omringt bent door mensen die het leuk vinden. Dan heb je misschien een betere tijd. Zorg ook dat je in een comfortabele omgeving bent waar je luidop kunt zeggen wat je wilt en dat je geen verplichtingen te kortbij hebt, enzovoort.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Net als @Cerberus denk ik dat de negatieve emoties van je vriend een effect op je hadden. Dat is vrij gebruikelijk bij psychedelica. 12 gram is weliswaar geen zware dosering maar is ook niet niks. Ik raad zelf meestal 10 gram aan voor een eerste kennismaking.

Je bent nog jong en misschien niet optimaal voorbereid de trip ingegaan. Wat in ieder geval naast de dosering ook van belang is:
- Een goede mindset voor iedereen die tript. Stel je trip uit als je down/depri bent... het is echt veel leuker als je lekker in je vel zit!
- Een veilige omgeving waar je niet gestoord kunt worden door nuchtere mensen. Bij voorkeur thuis!
- Trip met mensen die je vertrouwt en waarbij je jezelf helemaal kunt laten gaan.
- Zorg dat je rustgevende/vrolijke muziek op hebt staan ipv duistere muziek (zelfs al vind je die duistere muziek normaal gesproken mooi/prettig)
- Qua dosering zou je opnieuw voor die 12 kunnen gaan maar je zou ook eens 10 kunnen proberen. Als het goed bevalt kun je later altijd nog eens meer nemen toch?

Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik dan rond de 10g ga pakken. Een vraag nog, vorige keer wist ik niet meer wat echt of nep was. Elke keer droomde ik weg voor 30 sec tot een hele minuut en in die droom liep ik weg en ging ik op een andere plek zitten bv, daarna werd ik wakker en bleek er maar 5 sec voorbij te zijn gegaan. Maar op een moment gebeurde dit zo vaak dat ik niet meer wist of ik nou droomde dat ik ergens heen liep of dat ik er echt heen liep. Hoe kan ik dit vermijden? Ben ik misschien erg gevoelig voor truffels of lijkt het door een bad trip ofzo een stuk heftiger? Toen ik goed ging waren de patronen en effecten het zelfde maar kon ik mijn dromen van de werkelijkheid scheiden.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
De oplossing is minder nemen of juist meer: als je minder neemt blijft alles echt en als je meer neemt kom je erachter dat alles nep is 😉.

Nee maar zonder dollen dit is wel een beetje de essentie van trippen: een verkenningstocht naar de werkelijkheid of waarheid. Ik wou dat ik dat had, dat ik ergens kon gaan zitten maar dat ik er toch niet zat 🤩.

De oplossing is minder nemen of juist meer: als je minder neemt blijft alles echt en als je meer neemt kom je erachter dat alles nep is 😉.

Nee maar zonder dollen dit is wel een beetje de essentie van trippen: een verkenningstocht naar de werkelijkheid of waarheid. Ik wou dat ik dat had, dat ik ergens kon gaan zitten maar dat ik er toch niet zat 🤩.
Dankjewel, ik had het zo nog niet bekeken!

Cerberus

Wijs gebruiker

Haha, dat is wel een beetje de essentie goed samengevat inderdaad.

Dus Triptrap123: goed dat je minder neemt volgende keer, want 12 gram was blijkbaar intens voor je. Tenzij je die intensiteit net wilt opzoeken dus maar blijkbaar niet uit je post af te leiden. Lijkt inderdaad dat je wat gevoelig bent want zo diep ben ik nog niet geweest op die portie dat ik niet meer weet waar ik ben.

रति

Wijs gebruiker
Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik dan rond de 10g ga pakken. Een vraag nog, vorige keer wist ik niet meer wat echt of nep was. Elke keer droomde ik weg voor 30 sec tot een hele minuut en in die droom liep ik weg en ging ik op een andere plek zitten bv, daarna werd ik wakker en bleek er maar 5 sec voorbij te zijn gegaan. Maar op een moment gebeurde dit zo vaak dat ik niet meer wist of ik nou droomde dat ik ergens heen liep of dat ik er echt heen liep. Hoe kan ik dit vermijden? Ben ik misschien erg gevoelig voor truffels of lijkt het door een bad trip ofzo een stuk heftiger? Toen ik goed ging waren de patronen en effecten het zelfde maar kon ik mijn dromen van de werkelijkheid scheiden.
Het is goed je te beseffen dat je niet je gedachten bent. Je bent niet de beelden die je ziet. Of de gevoelens die je voelt. Mensen zeggen vaak: ik ben boos. Of ik ben verward. Of ik ben onrustig. Meer correct is te zeggen: Ik voel me... (verward, rusteloos, etc.)
Binnenin die constante stroom van gedachten en gevoelens ben jij- onveranderd. Een centrum van stilte, waar je kan komen via bijvoorbeeld meditatie. Vanuit jouw kern- je Zelf kan je in rust observeren, kijken naar beelden, gevoelens, gedachten, etc. zonder dat je je er teveel mee identificeert. Kijken en loslaten. Zo ook met het niet kunnen scheiden van de realiteit die je gewend bent en de realiteit waar je op dat moment in zit. Gewoon accepteren en er niet tegen vechten. En hé, dat soort realiteiten zijn nou juist eigen aan truffels :wink:

Laatst bewerkt:
Bovenaan