tritzen

FerdFatoehaus

Badass junkie

Syl

Badass junkie
Bedoel je niet tripsen?

De natuurlijke vijand is de roofwants. Deze roofwants kun je online bestellen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Bedoel je niet spint?, een van de vele nare dingen waar Nederlandse kwekers mee om moeten gaan. Super kleine spinnetjes zijn dat en bijna elke buiten kweker heeft er last van. Ze zijn super klein en maken een klein web om je toppen.

Mocht het om wantsen gaan, geen idee. Als het om spint gaat: gebruik neemolie. Dat is de olie van een boom die helpt tegen spint. Met water mengen en met zeep, en spuiten op de bladeren. Dit hielp mij en ik had flink last van die kutbeestjes.

Kwak

Bewuste gebruiker
Ik ben een beginnende hobbykweker (netjes 5 plantjes meneer de agent). Ik hoorde van een kennis die zweert om
BAC Plant vitalty plus. Is iets duurder maar wel beter dan neemolie etc.
Ik gebruik het nu ook. Op mijn Blue Berry plant had ik op de blaadjes kleine gaatjes zitten. Gelijk met BAC op de hele plant, (onderkant(bladeren en bodem gesprayd. Tot nu toe geen nieuwe gaatjes meer gezien. Gisteren moest ik voor de tweede keer sprayen.
Als ik het goed heb uitgerekend. 5 ml bac op 100 ml water.

Als je neemolie gebruikt, spray dan niet op de toppen en check ook even tot wanneer je het nog mag sprayen.
Goed inlezen over neemolie over welke zeep je moet gebruiken, soms wordt er nog spiritus aan toegevoegd.
Maarja internet, iedereen zegt wat anders.

joetsie

Badass junkie
Ik ben een beginnende hobbykweker (netjes 5 plantjes meneer de agent). Ik hoorde van een kennis die zweert om
BAC Plant vitalty plus. Is iets duurder maar wel beter dan neemolie etc.
Ik gebruik het nu ook. Op mijn Blue Berry plant had ik op de blaadjes kleine gaatjes zitten. Gelijk met BAC op de hele plant, (onderkant(bladeren en bodem gesprayd. Tot nu toe geen nieuwe gaatjes meer gezien. Gisteren moest ik voor de tweede keer sprayen.
Als ik het goed heb uitgerekend. 5 ml bac op 100 ml water.

Als je neemolie gebruikt, spray dan niet op de toppen en check ook even tot wanneer je het nog mag sprayen.
Goed inlezen over neemolie over welke zeep je moet gebruiken, soms wordt er nog spiritus aan toegevoegd.
Maarja internet, iedereen zegt wat anders.
Hier moet ik even om lachen.Mijn zoon kweekt ze en een paar staan er bij ons.Nog even dit die wantzen hebben geholpen!Maar op jou vraag heb ik geen antwoord.Als ik in mijn kamerplanten vliegjes zag deed ik ook spiritus bij het water.Vertelde dat aan mijn zoon en hij dacht dat ik gek was

Bovenaan