• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

trip door je lichaam

pygar

Newbie
Trip door je lichaam
Een trip gaat niet enkel door je hoofd. Je hele lichaam staat op actief om impulsen te ontvangen, die uiteindelijk in je hoofd verwerkt worden. Al je zintuigen versterken zich, soms geraken ze op een rare manier aan elkaar gekoppeld; zo heb ik eens geluid een vorm zien aannemen, kleuren worden helder, het lijkt alsof je energie ziet, alles is sterk geladen. Een diepgewortelde liefde voor de natuur vloeit naar buiten en zorgt er soms voor dat je dierlijke kant terug wat ruimte krijgt. Alles is met elkaar verbonden vaak prachtig en fantastisch maar even gruwelijk en lelijk.

Ik vind trippen heel leerrijk. Er is een ervaring die mij voor altijd zal bijblijven en mijn visie op de mens heeft veranderd. Er zijn er meerdere, maar deze houd me al heel lang bezig.

Op een gegeven moment in mijn trip, zat ik plots in een soort van micro-macro wereld. Ik werd "uitgezoemd" door het heelal met al zijn planeten en sterren en van daaruit werd ik ineens weer "ingezoemd" naar de aarde, mijn lichaam, mijn huid en meer... tot in mijn lichaam tot aan de kern van een cel van mijn lichaam, dan weer het heelal in en terug naar die cel, deze keer een deeltje van een grassprietje naast me. en zo ging dat in en uitgezoem een tijd door tot ik begreep dat het heelal een lichaam is met cellen en dat iedere cel opzich een heelal is.

Nu dit is niet zo nieuw omdat veel mensen blijkbaar deze theorie delen dat het menselijk lichaam een weerspiegelijng zou zijn van de kosmos.
Wat mij zo boeit is dat ik deze bevinding heel visueel heb kunnen ervaren in een trip.

Qocaïne

Badass junkie
pygar zei:
Trip door je lichaam
Een trip gaat niet enkel door je hoofd. Je hele lichaam staat op actief om impulsen te ontvangen, die uiteindelijk in je hoofd verwerkt worden. Al je zintuigen versterken zich, soms geraken ze op een rare manier aan elkaar gekoppeld; zo heb ik eens geluid een vorm zien aannemen, kleuren worden helder, het lijkt alsof je energie ziet, alles is sterk geladen. Een diepgewortelde liefde voor de natuur vloeit naar buiten en zorgt er soms voor dat je dierlijke kant terug wat ruimte krijgt. Alles is met elkaar verbonden vaak prachtig en fantastisch maar even gruwelijk en lelijk.

Ik vind trippen heel leerrijk. Er is een ervaring die mij voor altijd zal bijblijven en mijn visie op de mens heeft veranderd. Er zijn er meerdere, maar deze houd me al heel lang bezig.

Op een gegeven moment in mijn trip, zat ik plots in een soort van micro-macro wereld. Ik werd "uitgezoemd" door het heelal met al zijn planeten en sterren en van daaruit werd ik ineens weer "ingezoemd" naar de aarde, mijn lichaam, mijn huid en meer... tot in mijn lichaam tot aan de kern van een cel van mijn lichaam, dan weer het heelal in en terug naar die cel, deze keer een deeltje van een grassprietje naast me. en zo ging dat in en uitgezoem een tijd door tot ik begreep dat het heelal een lichaam is met cellen en dat iedere cel opzich een heelal is.

Nu dit is niet zo nieuw omdat veel mensen blijkbaar deze theorie delen dat het menselijk lichaam een weerspiegelijng zou zijn van de kosmos.

Wat mij zo boeit is dat ik deze bevinding heel visueel heb kunnen ervaren in een trip.

En wat mij zo boeit is jouw ervaring met het in -en uitzoemen vanuit verschillende 'objecten'. Een kort en krachtig stukje! Lijkt me súper om eens mee te maken!

Wat heb je toen gebruikt? En hoeveel?

pygar

Newbie
Had een halve LSD trip genomen. Waarschijnlijk een hoffmannetje, maar ben niet meer zeker want het is al meer dan 5 jaar geleden.

DAnOoNtje

Experimenterende gebruiker
LSD heeft wel wat als ik het zo hoor :grin:
Uitzoomen lijkt me echt geweldig, ik heb het enigzins gehad tijdens een paddotrip maar toen vloog er opeens een vliegtuig vlak boven ons en begonnen we te spacen bij bewegende blaadjes :P
Heb je dat effect ook bij andere tripmiddelen?

neti

Badass junkie
geweldig man ik kan wel achter je theorie staan, klinkt erg boeiend

hbe ook wel eens iets dergelijks meegemaakt... reizen door mijn lichaam, reizen met mijn lichaam en reizen boven mijn lichaam... ook een kwestie van in- en uitzoemen... voelde een beetje als drie werelden

pygar

Newbie
Heb enkel paddootjes en tripjes gedaan. van andere middelen heb ik alleen nog maar gelezen ( mescal, datura, ayuasca cf. "De lessen van Don Juan" van Carlos Castaneda)
Maar er is wel een verschil ts lsd en paddo. Paddootjes neemt ik niet gauw op een drukke plaats (liefst met vrienden in de natuur) de impulsen van andere dingen rond je kunnen voor verwarring zorgen (hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe je jezelf voelt op dat moment). Je bent best vrij van grote zorgen of bekommernissen als je eraan begint.
Met LSD kan ik gemakkelijker onder een grote groep mensen komen, bv. op een festivaletje.
En een kleine voorbereiding, al is het maar een bewust moment, het besef dat wat je gaat nemen iets speciaals is, is volgens mij heel belangrijk. Gooi niet zomaar een trip in je keel met al een halve fles whisky op je maag!!!
Het meest zalige is te trippen als het ochtend wordt, wanneer de eerste zonnenstralen doorbreken begint alles nog mooier te stralen. MMMMHH...
Zorg voor geen al te plotse overgangen. een plotse overgang van gezellig binnen met wat vrienden en dan naar buiten in de felle zon heeft me als eens een griezelige trip bezorgd.
We kwamen in een parkje terecht in de stad, euforisch van het mooie weer, ff op een bank gaan zitten en plots zag ik dat mijn handen helemaal aan het uitdrogen waren. Ze verimpelde helemaal tot op het bot.
In het park leken er alleen maar oude mensen triestig aan het rondwandelen. Dacht dat ik aan het sterven was. WATER, WATER!!!
S. ging water halen voor ons en verdween om de hoek. Drama, drama, waar is S. naar toe?
Ben beginnen panikeren, gelukkig hebben mijn vrienden me gerust kunnen stellen. (Best is om te vertellen wat je voelt, als iemand anders je kan gerust stellen dat je handen niet aan het verschrompelen zijn, helpt dat wel, alhoewel je dat op dat moment wel echt zo ervaarde)
we zijn maar wat verder gaan wandelen en bleek dat we heel de stad door liepen en voordurend automatisch het water aan het volgen waren.
We kwamen S. daarna gelukkig terug tegen, wat een wonder hij was niet verdwenen en had water bij! Oef gered! zijn rustig terug naar huis gegaan en nog wat gechilld en langzaam in slaap gevallen.
Ben dan wel nog enkele dagen zeer moe, de werkelijkheid komt dan langzaam terug.
Als je daarna in die week nog een jointje (hash) rookt kan het zijn dat je nog een beetje van je tripgevoel terug krijgt! Wel heerlijk gevoel

J0rrit

Badass junkie
pygar zei:
Trip door je lichaam

huh? hoe zag je dan dat die vorm geluid was? klinkt interessant.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
lol, Dat moet je gewoon zelf meemaken, je kan dat moeilijk uitleggen denk ik. Het beweegt op de muziek enzo. en jah, je weet et gewoon.

pygar zei:
Trip door je lichaam

Dit klinkt inderdaad als een enorm leerrijke trip! Hoop ook zo eens eentje te beleven. Op dat moment, toen was je buiten, was je toen met vrienden? Of alleen ? Enorm boeiend allezins! Khoop op nog meer ervaringen/verhalen/theorieën te horen van jou. :)
Ik denk dat wij goed overeen zoude komen :tongueout:
Kzou wel een goede vriend kunnen gebruiken die ook zo geintresseerd/gefacineerd is in de psychedelica als jij.

Dat boek dat je voorstelt, "De lessen van Don Juan" van Carlos Castaneda, dat heeft je blijkbaar enorm aangesporken. Ik herrinner mij dat nog iemand het aanrade aan mij, maar weet niet meer wie enzo. Kga het zeker eens opzoeken en lezen. Bedankt voor de tip! :)

pygar

Newbie
Enesteene zei:
andersom laiverd

Inderdaad andersom en terug.
Is moeilijk te beschrijven, maar je voelt gewoon dat door het geluid er vormen onstaan die er mee samenwerken.
Zo zag ik op een gegeven moment tijdens de trip dat er zich allemaal fel gekleurde vlakje begonnen te vormen voor mijn zicht, zomaar in de ruimte. het leken wel uitvergrote pixels die danste op de geluiden rond mij.De muziek en de pratende mensen.
plots was mijn gezichtsveld een scherm en alles speelde zich af in een kader van ronddansende pixels.
of waren het pixies die op mijn wimpers aan het dansen waren? hi,hi

pygar

Newbie
Enesteene zei:
geweldig man ik kan wel achter je theorie staan, klinkt erg boeiend

hbe ook wel eens iets dergelijks meegemaakt... reizen door mijn lichaam, reizen met mijn lichaam en reizen boven mijn lichaam... ook een kwestie van in- en uitzoemen... voelde een beetje als drie werelden

Bij mij voelde het als één en dezelfde wereld, één grote fantastische samenhang.

pygar zei:
Trip door je lichaam

Dat is super :grin: Dat is een idee van Kees Boeke, zo'n filosofische gast die onze school heeft opgericht. En er is ook een documantaire gemaakt daarover, die wordt de hele tijd gedraaid in onze hal :) En die docu gaat ongeveer zoals jij beschrijft. Droogheid :sunglasses:

Osi`

Bewuste gebruiker
Qocaïne zei:
HALVE LSD trip! Ochjee... wat staat mij dan te verwachten? :grin:

Interessant!
Elke LSD trip is anders hoor, dat uit en inzoomen heb iknooit gehad bij trippen, maar heb nog maar 2x in mijn leven getript, halve lsd zegel shiva en halve portie hawaiiaanse :)

Flut

Belezen gebruiker
pygar zei:
Had een halve LSD trip genomen. Waarschijnlijk een hoffmannetje, maar ben niet meer zeker want het is al meer dan 5 jaar geleden.

Hoffman tripjes zijn ook wel goed, khad zo'n hoffman2000 voor de 1e keer, heel zegeltje. Zeker hard op getript, echt dikke visuals!

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik heb zo ooit bij een half portie paddo's zitten denken dat ik maar niet kon begrijpen dat een hoopje atomen bij elkaar een lichaam vormt.. Maar wat vormt dat mens nou dan? De persoon er in. Het moet dan toch wel zo zijn dat geest en lichaam afzonderlijk zijn..

Zo heb ik heel diep zitten denken toen, en het boeit me nog steeds wel. Al denk ik wel dat je interesse hier moet liggen, ik denk niet dat als je hier echt geen zak om geeft je ineens met paddo's aan dit gaat denken..

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik had afgelopen vrijdag 2 zegeltjes lsd genomen, valerium, en nog een of andere nader te verklare pillen (Timekiller weet nog welke, ik helaas niet meer)

Het grappige was dat ik op een gegeven moment ontzettend moest zeiken. Ik dus naar de wc, en het leek me een goed idee om even te gaan zitten (als man zijnde). :P
Na een kwartier was zat ik er nog, alles was zo intressant, en toen sloeg de genialiteit in.

Ik besloot om het licht op de plee maar eens uit te doen :mrgreen: . Toen ik dat deed was het net alsof ik en mijn pot door de ruimte zweefde. Door enkele lichtstralen die onder de deur vandaan kwamen leek het net alsof ik langs sterren en melkwegstelsel zweefde. Het was een ongeloofelijke ervaring!!

Alleen als ik er nu aan terug denk moet ik er erg hard om lachen, ik zie mezelf al op de plee zitten 'WAAA IK ZWEEF DOOR DE RUIMTE OP DE POT" :mrgreen: :P

paupie

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Ik had afgelopen vrijdag 2 zegeltjes lsd genomen, valerium, en nog een of andere nader te verklare pillen (Timekiller weet nog welke, ik helaas niet meer)

Het grappige was dat ik op een gegeven moment ontzettend moest zeiken. Ik dus naar de wc, en het leek me een goed idee om even te gaan zitten (als man zijnde). :P
Na een kwartier was zat ik er nog, alles was zo intressant, en toen sloeg de genialiteit in.

Ik besloot om het licht op de plee maar eens uit te doen :mrgreen: . Toen ik dat deed was het net alsof ik en mijn pot door de ruimte zweefde. Door enkele lichtstralen die onder de deur vandaan kwamen leek het net alsof ik langs sterren en melkwegstelsel zweefde. Het was een ongeloofelijke ervaring!!

Alleen als ik er nu aan terug denk moet ik er erg hard om lachen, ik zie mezelf al op de plee zitten 'WAAA IK ZWEEF DOOR DE RUIMTE OP DE POT" :mrgreen: :P

whahahaha had dan gefilmt :P dat had k wel willen zien hahaha

eXeCuze

Bewuste gebruiker
haha lsd lijkt mij echt geweldig kwil het ook nog ooit gaan proberen samen met een maat van mij maar ik denk voorlopig nog niet kben pas 15 jaar dus mja eerst maar een keertje paddo's dat zeer binnenkort :sunglasses:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
eXeCuze zei:
haha lsd lijkt mij echt geweldig kwil het ook nog ooit gaan proberen samen met een maat van mij maar ik denk voorlopig nog niet kben pas 15 jaar dus mja eerst maar een keertje paddo's dat zeer binnenkort :sunglasses:

Zeker eerst eens paddo's doen, kijken hoe heftig je daarop reageert, LSD kan altijd nog :)

eXeCuze

Bewuste gebruiker
mja ik weet bijna zker dat ik het aan kan mja als het fout gaat kan het ook goed fout gaan hebk gehoord

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Daar zou ik niet zo vlug over oordelen als je nog nooit getript hebt..Daarom men volgende vraag: Heb je al eens getript ?

Verder denk ik...:

Zou het niet verstandelijker zijin om eerst lsd te doen en dan paddos ? Ik vind paddos veel heftiger en moeilijker te 'controleren' dan lsd .. Bij lsd géén chaos, bij paddos wel.. Aleja, ik denk dat lsd voor eerste keer trippen duidelijker is dan paddos..

Hangt natuurlik ook wel van de dosis af waarschijnlijk..

Atropa

Bewuste gebruiker
Paddo's wekken onnodige angst voor acid op bij vrijwel iedereen. Hoewel het beide psychedelische middelen zijn, komt het heel anders aan.

Paddo's is een trip met een auto over een hobbelige weg, en Acid is een rit in een achtbaan die compleet vlak is.

LSD is makkelijker te sturen en de weg is compleet helder en uitgestippeld. Met Paddo's wordt je zonder kaart het bos in gestuurd.

LSD is zonder twijfel wel heftiger dan paddo's bij een hoge dosis, maar je heb een veel betere grip op de stroom van gedachtes, voelt kosmischer en wiskundiger, terwijl mushrooms juist die verwarring met zich mee brengen en het confronterende gevoel, terwijl LSD je verbind met je eigen bestaan, en dat van de natuur en kosmos.

Een lichte dosis LSD, 100 mcg, zal mensen veel beter bevallen dan èèn portie paddo's. Vaak is het idd zo dat na het proberen van Paddo's, het onnodige angst voor Acid heeft opgewekt.

Het gevoel dat seintjes door je lichaam bij je ziel terecht komen is een fantastisch begrip, zo wanen een baan richting je hersenen waar je ze waarneemt en verwerkt. Uiteindelijk komt alles in je hypofyse terecht, een miniscuul stukje weefsel dat ben jij, je ziel, de rest eromheen is niet meer dan 'aanhangsel' waar je gevoel in hebt.

Het frustrenende hiervan vind ik, dat ik niet snap en nooit zal weten waarom we zo zijn gevorm en geschapen. :wink:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
mja ik weet bijna zker dat ik het aan kan mja als het fout gaat kan het ook goed fout gaan hebk gehoord

Dat kun je pas zeggen als je een keer getript hebt. :grin:
Ik heb 1 keer lsd gedaan en vond dat eigenlijk wel minder heftig dan paddo's het is wat rustiger. Was wel LSD25 geloof ik.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
raging_bull zei:
Ik heb zo ooit bij een half portie paddo's zitten denken dat ik maar niet kon begrijpen dat een hoopje atomen bij elkaar een lichaam vormt.. Maar wat vormt dat mens nou dan? De persoon er in. Het moet dan toch wel zo zijn dat geest en lichaam afzonderlijk zijn..

Zo heb ik heel diep zitten denken toen, en het boeit me nog steeds wel. Al denk ik wel dat je interesse hier moet liggen, ik denk niet dat als je hier echt geen zak om geeft je ineens met paddo's aan dit gaat denken..

zoiets had ik laatst op alleen wiet.. ik heb echt anderhalf uur loom voor me uit zitten staren in een soort filosofische toestand, en ik dacht over waar alles nou uit bestaat en hoe dat kan, en wat het bewustzijn nou is en wat er gebeurt als je doodgaat.. op het laatst had ik wel een stuk of 5 verschillende theorieen, waaronder eentje dat alles één grote wiskundige berekening was :confused: :stoned: en waarom ik dat bedacht weet ik bij god niet want ik haat wiskunde :P

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
spiritualiteit is de weg mijn zoon's

Heel het leven is materialisme, een vaag omhulsel zodat wij het kunnen begrijpen, als je dat omhulsel eraf haalt zie je dat het alles één is en een alles is, totale verlichting van je geest, loskoppelen van je ego.

Osi`

Bewuste gebruiker
Als ik die ene post lees, en soms nog andere trip reports, is het altijd wel interessant en zeer boeiend op het toilet precies.

Precies wel een zeer goeie tripplaats. Zou het ook is moeten doen, mijn ervaring op LSD en toiletten was ook wel best vet bij een kameraad thuis.
Ik ging naar het toilet en wist niet waar het licht aan moest, dus ik liep ernaar toe (was in café) en ik zag zo'n witte schijn in de vorm van zo'n pispot. Ik ga dernaar toe en pis ertegen, terwijl de deur op de kier staat en het licht van de andere kamer in het toilet schijnt en steeds kleiner en donkerder werd, dacht ik zelfs ook wel sterren en planeten en gassen te gezien hebben in het toilet, en op een gegeven moment was het zelfs zo kleurleuk, zo fel van licht (besefde het amper) in het toilet, ook de muren waren precies van pudding. Nadien waks zo verbaasd dat ik de weg kwijt was en na zo 5 minuten denken dacht ik, fuck, kga maar op het licht af en toen wist ik weer waar ik was.

Toilet = fijne ervaring :grin:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Osi` zei:
Als ik die ene post lees, en soms nog andere trip reports, is het altijd wel interessant en zeer boeiend op het toilet precies.

Precies wel een zeer goeie tripplaats. Zou het ook is moeten doen, mijn ervaring op LSD en toiletten was ook wel best vet bij een kameraad thuis.
Ik ging naar het toilet en wist niet waar het licht aan moest, dus ik liep ernaar toe (was in café) en ik zag zo'n witte schijn in de vorm van zo'n pispot. Ik ga dernaar toe en pis ertegen, terwijl de deur op de kier staat en het licht van de andere kamer in het toilet schijnt en steeds kleiner en donkerder werd, dacht ik zelfs ook wel sterren en planeten en gassen te gezien hebben in het toilet, en op een gegeven moment was het zelfs zo kleurleuk, zo fel van licht (besefde het amper) in het toilet, ook de muren waren precies van pudding. Nadien waks zo verbaasd dat ik de weg kwijt was en na zo 5 minuten denken dacht ik, fuck, kga maar op het licht af en toen wist ik weer waar ik was.

Toilet = fijne ervaring :grin:

Zo heb ik eens 2 uur op een donker toilet rondgebracht terwijl ik zat te schijten op de LSD, ik vloog werkelijk door de ruimte en ik vond het zo mooi. Heb daarna al mijn vrienden uitgenodigt om bij me op de wc te kome :grin:

Bovenaan