Trazolan tegen angst

endor

Badass junkie
Hier ben ik weer met een vraag !

Ik heb sinds mijn 15 al een slaapverlamming.
Helaas kan niemand me echt goede tips geven. Ik weet dat risperdal een beetje helpt , maar dat neem ik al lang.
En echt helpen doet het niet..

Nu heb ik dit vorige week tegen mijn moeder gezegt (zij wist er de hele tijd niets van af , omdat ik haar niet ongerust wou maken)
Ze gaf ma trazolan om te slapen , maar ik heb niet echt het gevoel dat het mijn angst wegneemt.
Het zou een soort anti depressiva zijn met slaperige bijwerking.
Mijn moeder wilt niet dat ik aan de benzo's ga (wat ik perfect versta) , door mijn vorige verslavingen.
Mijn moeder wilt wel eens met me naar de kruiden dokter gaan , maar ik heb daar twijfels in.

Nu vroeg ik me af of trazolan wel het juiste middel is?
Ik neem nu een halve trazolan , maar ik weet niet hoeveel miligram..

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Trazolan is een antidepressivum en geen slaappil. Soms kan er wel als bijwerking slaperigheid optreden. Je moet zo'n pil nooit nemen zonder een indicatie van de psychiater.

Als je naar een kruidendokter gaat, vergeet dan niet te zeggen dat je trazolan neemt wan dat medicijn mag je niet zomaar met kruiden nemen.

endor

Badass junkie
Bontkikker zei:
Als je naar een kruidendokter gaat, vergeet dan niet te zeggen dat je trazolan neemt wan dat medicijn mag je niet zomaar met kruiden nemen.
Ja dat weet ik , maar ik heb mijn twijfels over een kruidendokter. Zeker op het gebied van slapen.
Het zou me niet verwonderen als die me valeriaan voor zou schrijven , wat dus niets met me doet.

joni43

Belezen gebruiker
Toen ik wou stoppen met wiet ben ik naar een psychiater gestapt die me Trazolan heeft voorgeschreven. Dit omwille van het slaperige effect, had helemaal geen zin in lange slapeloze nachten, en omwille van lichte angsten.
In mijn geval hielp dit wel, maar het is ook geen wondermiddel. De pillen die ik voorgeschreven kreeg zijn 100mg, waar ik ook elke avond maar een halfje van nam.
Het werkt ook pas na een tijdje, dus heb geduld. Wat ook wel hielp bij mij was 15mg oxazepam doorslikken met een pintje, maar dit deed ik sporadisch om verslaving en tolerantie te vermijden.

Ik wens je ieder geval het beste toe om die slaapstoornis te overwinnen :rock:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Trazolan werkt alleen maar bij angst en stress.

Je kunt altijd eens naar de kruidendokter gaan. Misschien dat het wel werkt, dat weet je niet. En als het niet werkt, ga dan gewoon langs bij de gewone dokter. :wink:

endor

Badass junkie
Sublimo zei:
Trazolan werkt alleen maar bij angst en stress.

Je kunt altijd eens naar de kruidendokter gaan. Misschien dat het wel werkt, dat weet je niet. En als het niet werkt, ga dan gewoon langs bij de gewone dokter. :wink:

Bij een gewone dokter wilt mijn moeder niet met me langsgaan , jammer genoeg hangt alles van haar af..
Als ik naar de dokter gaat , zal die benzo's voorschrijven.
Of hij schrijft zolpidem voor , andere opties zal die niet nemen.
En mijn moeder wilt niet dat ik aan de benzo's ga.
En ik wil niet met zolpidem zitten want dat helpt helemaal niets tegen angst.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Sublimo zei:
Wat is de oorzaak van jouw angst ? Je slaapverlamming ?

Inderdaad , mijn slaapverlamming.
Door de dingen die ik dan voor mijn ogen zie als werkelijkheid.

En valt er niks te doen aan zo een slaapverlamming ?

Wat houd dat eigenlijk in voor jou ? Ik kan wel een deel vinden op internet maar ben eens nieuwsgierig over wat dat nu precies is.

endor

Badass junkie
Sublimo zei:
endor zei:
Sublimo zei:
Wat is de oorzaak van jouw angst ? Je slaapverlamming ?

Inderdaad , mijn slaapverlamming.
Door de dingen die ik dan voor mijn ogen zie als werkelijkheid.

En valt er niks te doen aan zo een slaapverlamming ?

Wat houd dat eigenlijk in voor jou ? Ik kan wel een deel vinden op internet maar ben eens nieuwsgierig over wat dat nu precies is.

Er is nog geen middel gevonden dat goed werkt ertegen.
Nou ik word wakker (als ik al kan slapen) en dan droom je eigenlijk nog verder.
Vooral zeer angstopwekkende dingen. Je kunt enkel je ogen bewegen en kunt heel moeilijk ademen.
Ik zie voornamelijk heel enge dingen.
Bevoorbeeld , het gene wat ik me nog het best kan herinneren.
Ik werd wakker en lag met mijn hoofd naar de kamer gericht. ik kon niet meer ademen en bewegen. Ik zag een blondharig meisje in de stoel zitten met een wit trouw achtig kleed , vol bloedplekken en een mes.
Maar , eigenlijk kan ik er op dit moment echt niet aan denken , anders slaap ik deze nacht weer niet..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wow, dat is niet mis ! :openmouth:

Is dat erfelijk ? Of hoe krijg je dat ?

Opzich lijkt me Trazolan een goed middeltje hierbij. Maar werkt het voldoende bij jou ? Is de angst zo ver weg dat je kunt slapen ?

Uiteindelijk kun je dit toch beter met een dokter bespreken. :wink:

Irezz

Bewuste gebruiker
ik heb't keilang moeten nemen! 't Doet echt niets ingrijpends hoor, en het wordt snel voorgeschreven. kwartiertje na inname word je moe. En erg hongerig. That's like it :)

endor

Badass junkie
Sublimo zei:

Opzich lijkt me Trazolan een goed middeltje hierbij. Maar werkt het voldoende bij jou ? Is de angst zo ver weg dat je kunt slapen ?

De oorzaak van een slaapverlamming is jammer genoeg nog niet bekkend.
Neen trazolan werkt niet echt goed voor me.
En neen de angst blijft.

endor

Badass junkie
Irezz zei:
ik heb't keilang moeten nemen! 't Doet echt niets ingrijpends hoor, en het wordt snel voorgeschreven. kwartiertje na inname word je moe. En erg hongerig. That's like it :)

Daarmee dat ik altijd opsta om te eten. :openmouth:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Sublimo zei:

De oorzaak van een slaapverlamming is jammer genoeg nog niet bekkend.
Neen trazolan werkt niet echt goed voor me.
En neen de angst blijft.

Dan denk ik dat je toch naar de dokter moet.

endor

Badass junkie
Ik heb vrijdag een afspraak met een kruidendokter , de normale zal toch benzo's voorstellen maar dat mag ik niet.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Ik heb vrijdag een afspraak met een kruidendokter , de normale zal toch benzo's voorstellen maar dat mag ik niet.

Ik ben benieuwd wat je gaat krijgen, hopelijk werkt het. Je moet er wel in geloven. :) Als je het neemt met de gedachten dat het toch niet werkt, werkt het vaak ook niet. :wink:

endor

Badass junkie
Sublimo zei:
endor zei:

Ik ben benieuwd wat je gaat krijgen, hopelijk werkt het. Je moet er wel in geloven. :) Als je het neemt met de gedachten dat het toch niet werkt, werkt het vaak ook niet. :wink:

Dat is wel waar ja.
En ik zal een update geven van zodra ik het kruidje heb getest. :)
Maar ik geloof eigenlijk echt niet dat kruiden zullen helpen tegen mijn angst.
De slaapverlamming zelf is super eng , maar door angst het opnieuw te hebben kan ik niet slapen.
Dat is net het probleem , die slaapverlamming.. fuck dat. Die angst moet weg !!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Maar ik geloof eigenlijk echt niet dat kruiden zullen helpen tegen mijn angst.

Vroeger geloofde ik niet in de plantkunde. Maar vandaag de dag wel, ik zou eerder iets proberen op te lossen met de plantkunde dan met de allopathie en al zijn benzo's.

Ik geloof erin dat voor alles een natuurlijke remedie bestaat. Paddestoelen zijn er toch ook niet zomaar ?

endor

Badass junkie
Ik neem nu aconitum , doet helemaal niets met me..
Ik krijg ook cannabis indica (zo bolletjes) homeopathisch , omdat mijn dokter dacht dat ik slaapverlamming had gekregen door te stoppen met wiet roken.

Eigenlijk voldoet deze medicatie echt niet..

Ik heb wel nog etumine gekregen van mijn liefje , dat werkt zeer goed.

endor

Badass junkie
Ik geloof er toch echt niet in eigenlijk.
Blijkt dat het middel is tegen de angst om te sterven , ik ben niet bang om te sterven.
Ik ben bang voor de slaapverlamming..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Blijkt dat het middel is tegen de angst om te sterven , ik ben niet bang om te sterven.

Je moet er vertrouwen in hebben. Dat is de enigste manier.

endor

Badass junkie
Sublimo zei:
endor zei:

Je moet er vertrouwen in hebben. Dat is de enigste manier.

Misschien wel.
Maar dan nog zijn dat geen middelen om goed te slapen zonder enige angst.
Ik hou 't voorlopig bij mijn etumine.
Ik mag zelf geen fucking koffie drinken met die herboristische shit. :openmouth:

endor

Badass junkie
Ik heb dat plantaardig middel al een kans gegeven , het werkt niet.
Ik hou 't bij etumine.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
endor zei:
Ik heb dat plantaardig middel al een kans gegeven , het werkt niet.
Ik hou 't bij etumine.

Wat noem je een kans geven ? Twee dagen ?

Dit stond bij aconitum:

Hij is bang voor de dood, grote menigten of voor iets onbekends dat hem kwaad wil doen.

Het werkt dus niet alleen bij angst voor de dood. Het laatste gedeelte past meer bij jou. Het onbekende is je slaapverlamming.

Bovenaan