'Toverdrank'

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Door verhitting kan ook een deel van de werkzame stoffen verloren gaan.

Als je het in een oven of iets dergelijks verhit kan dit misschien wel kloppen. Maar kan je bijvoorbeeld je alcoholisch mengsel niet au bain marie verwarmen? Dan denk ik dat het verlies beperkt blijft..

Het kookpunt van ethanol en water is minstens 100°C lager dan THC, dus in principe zal de THC niet verdampen.

Jammer dat er op die ene site niet bijstaat bij welke temperaturen de THC zal overgaan in de psychoactieve vorm. Geen zin om andere bronnen te zoeken atm :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar THC is niet de enige werkzame stof in wiet.
Het is niet eens bekend wat er nu allemaal in zit, en wat het doet.
Dus de verdampingstemperaturen daarvan zijn zeker niet bekend.

Ook zou ik persoonlijk nooit met ethanol en gasfornuizen gaan kloten.
Au bain marie of niet, het blijft donders gevaarlijk.
Ik wil moeders keuken niet opblazen :smilingimp:

Maar nog steeds, volgens mij heeft THC (en andere werkzamestoffen) niet perce een bepaalde temp. nodig om ''psychoactief'' te worden. Het heeft iets nodig waar het bij de juiste omstandigheden in kan oplossen.
(Vet,alcohol of in het geval van verbranding/verdamping: lucht).

Bij vet is lichte opwarming wel nodig weet ik uit ervaring, ik denk mede om het vet wat ''dunner/vloeibaarder'' te krijgen. Bij roken is dus bekend dat het vrij hoge temperaturen moet bereiken wil het ''oplossen'' in lucht. Bij alcohol heb je echter geen voorwaarde ( naar mijn weten geen relatieve voorwaarden dan).

Maar ik ben het atm zelf aan het proberen, zal mijn bevindingen hiervan later mededelen!

Edit: Ik heb nu in 60ml vodka van 35% alcohol verrijkt met 3 gram fijn gemaakt knipafval (bij cake gebruik ik: 1 gram wiet = 3 gram knipafval.)
Dit laat ik zo'n 3/4 weken trekken, waarbij ik het 2 maal daags ga schudden.
Ik laat het op een zo donker mogelijke plaats staan.

Het zijn dus ''shotjes'' van 20ml, waarbij dan 0,33 gram wiet in opgelost is.
Bij succes tik ik ook nog wat groene kleurstof op de kop, om het effect helemaal rond te maken :).

Een shotje drinken klinkt me beter in de oren dan een hele plak cake naar binnen werken.

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ook zou ik persoonlijk nooit met ethanol en gasfornuizen gaan kloten.

Een elektrisch fornuis misschien? En wat maakt het uit als je ethanol in brand zou schieten?
Even een natte handdoek erover en problem solved. Is een 35% alcohol oplossing wel brandbaar? Misschien mét opwarming wel..

PepTalk zei:
Ik wil moeders keuken niet opblazen

Deze week schoot er iemand zijn destilleer-opstelling in brand op school. Dacht ie het even uit te blazen :rolleyes: Maar zoiets gaat nooit opblazen denk ik, tenzij je er een serieuze druk op zet misschien.

PepTalk zei:
Bij vet is lichte opwarming wel nodig weet ik uit ervaring, ik denk mede om het vet wat ''dunner/vloeibaarder'' te krijgen.

Hoe zit het dan met olie? En als je THC en aanverwanten in vet wil extraheren, dan ga je dit niet op die manier consumeren hoop ik. Je gaat dit in voedsel verwerken dat op zijn beurt waarschijnlijk wél verwarmd gaat worden.

PepTalk zei:
Een shotje drinken klinkt me beter in de oren dan een hele plak cake naar binnen werken.

Wat is er mis met cake? Preventief optreden tegen een vreetkick noemt dat. :P

lolnoob

Bewuste gebruiker
Een shotje is en meer stealth, en het is ook leuk voor op een feestje lijkt me.

En er kan wel iets ontploffen, dus ik zou voorzichtig doen. De alcohol can verdampen en deze dampen zijn licht ontvlambaar. Als het niet meteen in de fik vliegt maar eerst een tijdje opbouwt en dan ineens met een vlam in aanraking komt dan heb je wel een probleem.

Einstein

Badass junkie
PepTalk zei:
Maar nog steeds, volgens mij heeft THC (en andere werkzamestoffen) niet perce een bepaalde temp. nodig om ''psychoactief'' te worden. Het heeft iets nodig waar het bij de juiste omstandigheden in kan oplossen.
(Vet,alcohol of in het geval van verbranding/verdamping: lucht).
Wiet bevat de stof THCA in veel hogere concentraties dan THC. Dit is een stof die qua structuur erg lijkt op THC, maar nauwelijks werkzaam is. Als je deze stof verhit (hetzij door het te roken, hetzij door het te bakken als spacecake) wordt de THCA vanzelf omgezet in THC. Hierdoor krijg je, als je op een enigszins normale manier je wiet wegwerkt en niet de scheikundefreak moet gaan uithangen, een stuk meer THC binnen dan er oorspronkelijk in de onverhitte plant zat. Als je de wiet echter niet verhit, wordt deze THCA niet omgezet, volgens mij ook niet bij oplossing in alcohol. Het beste is dus waarschijnlijk de boel te verhitten als je een tinctuur wilt maken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
We zullen zien..
0,33 gram per dosis is niet erg veel.
Ik kan wel inschatten hoe sterk die 0,33 gram dan is, in vergelijking met roken en verhit oraal gebruik.

Is het beduidend minder, dan moet er ook bij oplossen in alcohol verhit worden.
Maar ik ga er nog steeds van uit dat THCA ook bij het oplossen in ethanol word omgezet in THC.

En ik bedenk me net, misschien is juist die THCA verantwoordelijk voor die knetternde high die je krijgt bij oraal gebruik, omdat het oraal een stuk potenter is dan bij het roken/vappen?

Dan zou het hoe dan ook niets uitmaken of je het verhit of niet..

poison drink zei:
en elektrisch fornuis misschien? En wat maakt het uit als je ethanol in brand zou schieten?
Even een natte handdoek erover en problem solved. Is een 35% alcohol oplossing wel brandbaar? Misschien mét opwarming wel..

Deze week schoot er iemand zijn destilleer-opstelling in brand op school. Dacht ie het even uit te blazen :rolleyes: Maar zoiets gaat nooit opblazen denk ik, tenzij je er een serieuze druk op zet misschien.

Hoe zit het dan met olie? En als je THC en aanverwanten in vet wil extraheren, dan ga je dit niet op die manier consumeren hoop ik. Je gaat dit in voedsel verwerken dat op zijn beurt waarschijnlijk wél verwarmd gaat worden.

Zoals je uit m'n vorige post kon opmaken woon ik thuis, en beschik ik over 1 GASfornuis.
Elektrisch zit er helaas niet in.
Hoeveel % je oplossing is maakt niet uit, want de ethanol zal al bij een veel eerdere temperatuur verdampen dan het water in de drank. De damp is dus geconcentreerde ethanoldamp. Een beetje is niet erg, maar als dit op gaat stapelen en zoals lolnoob al zei pas later ontsteekt dan heb je toch echt wel een paddenstoeltje hoor.
Dit zal bij die 60ml van mij zeker niet gebeuren, maar bij grotere hoeveelheden heb je toch zeker wel rekening te houden met dat risico..

Ik heb wel vaker wiet opgelost in olijfolie en dan over een salade.
Erg lekker! En zeker werkzaam. Moet je wel flinke portie salade wegwerken wil je niet te veel olie op een beetje salade hebben.

poison drink zei:
Preventief optreden tegen een vreetkick noemt dat. :P

Zie de salade =)
Vind space cake alleen niet zo lekker, en dat is het enige oraal consumeerbare cannabisproduct wat ze hebben in de shop hier..

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Maar ik ga er nog steeds van uit dat THCA ook bij het oplossen in ethanol word omgezet in THC.

Rond deze stelling draait de hele discussie. Ik zou dit toch in twijfel nemen, aangezien ethanol een redelijk neutrale pH heeft in waterige oplossing.

PepTalk zei:
Hoeveel % je oplossing is maakt niet uit, want de ethanol zal al bij een veel eerdere temperatuur verdampen dan het water in de drank. De damp is dus geconcentreerde ethanoldamp.

Een ethanol-water mengsel is een azeotroop met minimum kookpunt. Als je maar een alcoholgehalte van 35% hebt gaat de dampfase zeker geen zuiver ethanol zijn. Maar dit gaat te ver de chemische kant op. :P

PepTalk zei:
als dit op gaat stapelen en zoals lolnoob al zei pas later ontsteekt dan heb je toch echt wel een paddenstoeltje hoor.

Een raampje opendoen zal wel voldoende zijn in dit geval. Maar als men bijvoorbeeld een gerecht flambeert, dan is dit toch ook niet explosief?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
poison drink zei:
Rond deze stelling draait de hele discussie. Ik zou dit toch in twijfel nemen, aangezien ethanol een redelijk neutrale pH heeft in waterige oplossing.

Dat klopt, en ik ga nu voor mezelf (want het is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs) eens kijken hoe het nu zit.

poison drink zei:
Een ethanol-water mengsel is een azeotroop met minimum kookpunt. Als je maar een alcoholgehalte van 35% hebt gaat de dampfase zeker geen zuiver ethanol zijn. Maar dit gaat te ver de chemische kant op. :P

Zoals je zelf al zegt, dat is iets te scheikundig voor mij.

poison drink zei:
Een raampje opendoen zal wel voldoende zijn in dit geval. Maar als men bijvoorbeeld een gerecht flambeert, dan is dit toch ook niet explosief?

Het zal misschien allemaal wel meevallen met het gevaar, maar toch doe ik liever voorzichtig.
Bij het flamberen van een gerecht kun je wel degelijk een hoge steekvlam boven het gerecht krijgen hoor! Vooral als je het in de pan flambeert.
Je zal hier alleen geen explosies mee kunnen creëren omdat je nooit zoveel drank gebruikt als wanneer je een flinke pan met THC tinctuur wil maken.

the butcher

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
the butcher zei:
Als iemand hier toch van plan is het te proberen, dan zou ik het toch eventjes verhitten in een oven, kan geen kwaad en kost niet veel moeite. :)

Succes

Dat kan wel kwaad.
Door verhitting kan ook een deel van de werkzame stoffen verloren gaan.

Heb jij het dan al ooit succesvol gedaan zonder te verhitten?

poison drink

Belezen gebruiker
Ik ben best benieuwd naar dit onderwerp. Jammer dat ik geen knipafval heb of veel wiet koop.

Vallen wel wat simpele experimentjes mee te doen, om te testen of opwarming een beter resultaat oplevert. Moest ik THC aan het oplossen zijn in ethanol, dan zou ik waarschijnlijk wel verwarmen. Maar met een gasfornuis begrijp ik best dat je dit misschien té riskant vindt.

Denken jullie dat verwarming ook negatief kan zijn voor het rendement? Want als de THC al in de alcohol zit, kan dit weinig kwaad lijkt me.

En er zijn inderdaad wel andere stoffen dan THC die ook psychoactieve invloed hebben, maar ik vermoed dat deze een verwante molecuulstructuur moeten hebben met THC. Zoals bijvoorbeeld deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Ik wens je alleszins veel succes toe met je extractie! :)

Einstein

Badass junkie
Om THCA om te zetten naar THC is wat chemische slagkracht nodig, ik denk niet dat een neutrale stof als ethanol dat zomaar voor elkaar bokst.
Op internet vind ik hier en daar discussies over dit onderwerp, kan er niet anders uit concluderen dan dat het van tevoren verhitten van de wiet een potentere tinctuur oplevert. Meeverhitten van de alcohol is niet alleen overbodig maar ook gevaarlijk, je kan beter gewoon je wiet in de oven flikkeren, lijkt mij, en het daarna in de alcohol mikken.

poison drink

Belezen gebruiker
Einstein zei:
je kan beter gewoon je wiet in de oven flikkeren, lijkt mij, en het daarna in de alcohol mikken.

Kan volgens mij ook wel lukken zonder dat er een (groot) verlies is. Maar bij welke temperaturen wordt de THCa dan omgezet in THC? Als dit niet warmer is als ongeveer 75°C dan kan je je alcohol ook gewoon verhitten zonder dat deze gaat koken.

Einstein

Badass junkie
Er geldt waarschijnlijk dat de reactie sneller verloopt als de temperatuur hoger wordt. Een goede temperatuur om het proces uit te voeren is ongeveer 100°C, lager kan dus ook maar dan moet de boel langer in de oven. Er is ook een forum dat het nodig vindt de boel in olie te gooien voordat je het verhit, maar ik vermoed dat dit onzin is.
Nogmaals, van tevoren alles oplossen in alcohol is gevaarlijk: ik zou eerst de droge wiet enkele minuutjes verhitten en het daarna oplossen in alcohol.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Einstein zei:
Nogmaals, van tevoren alles oplossen in alcohol is gevaarlijk: ik zou eerst de droge wiet enkele minuutjes verhitten en het daarna oplossen in alcohol.

Is alleen gevaarlijk wanneer je de alcohol oplossing toch gaan verwarmen right?
Ik zie niet in waarom onverhitte wiet in alcohol oplossen gevaarlijk zou zijn?

Het ziet er trouwens al mooi uit =) Bijna fluorescerend groen. :mrgreen:
Heb er nog 200ml van gemaakt, met in totaal 15 gram knipafval (5 gram wiet).
20ml per dosis van 0,5gram dus.

Einstein

Badass junkie
PepTalk zei:
Is alleen gevaarlijk wanneer je de alcohol oplossing toch gaan verwarmen right?
Ik zie niet in waarom onverhitte wiet in alcohol oplossen gevaarlijk zou zijn?
Dat bedoel ik ook inderdaad :rock:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke hier even een update van mijn uit probeerseltje...

Het eerste projectje is geheel mislukt, onze zieke hond heeft de fles open gekraakt en alles opgegeten/gedronken. (Heeft door kanker een nier- en bijschorsaandoening waardoor z'n honger en dorst nooit gestild worden..)

Toen besloot ik het even wat groter aan te pakken, want mocht het een succes zijn dan zou ik na een paar dosissen weer opnieuw moeten maken.

Nu heb ik dus 200ml (10 shotjes) vieux (35%) verijkt met een aantal gram knipafval. (lees 15+gram, voor een ''maximale bezetting''.)
Hoeveel het precies is weet ik niet, maar de literfles zat goed vol met maar 200ml vloeistof.

Het geheel heb ik elke dag een paar keer goed geschud, en zo'n 2 weken op een koele en donkere plaats bewaard.

Nieuwjaarsochtend vond ik een goede tijd om het eens uit te testen.
Het oude advies: Er werkt niets beter tegen een kater dan een borrel op een nuchtere maag, gecombineerd met mijn wijsheid dat blowen ontzettend verlichtend werkt bij een kater zorgde ervoor dat ik dit ideale katermiddel zou gaan proberen.

Netjes 20ml genomen, en wat was het ontiegelijk smerig.
Met een verschrikkelijke oliebollen kater, een glaasje vieux naar binnen gieten. Dat is tot daar aan toe, maar die o zo bekende THC smaak achteraan... En dan bedoel ik geen wiet smaak, maar echt die THC smaak die je in bijv. wietboter of hasjolie ook proeft. :kots:

Maar ik dacht alleen dat dit een goed teken zou zijn.
Jammer maar helaas, zelfs op een nuchtere maag en opgelost in een vloeistof merkte ik na een uurtje nog niets. Pas na anderhalf uur begon ik een licht effect te voelen, die de kater wel iets verlichte maar me niet echt een stoned gevoel gaven.

Verder bleef het effect behoorlijk medicinaal, hoofdpijn en misselijkheid verdween.
Hongergevoel was iets opgewekt, maar totaal geen psycho-actieve effecten.

Ik had er ook wel erg veel van verwacht, maar misschien dat een iets hogere dosis+innemen als ik een beetje bij zinnen ben wel wat betere resultaten gaat opleveren.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Peptalk dat knipafval lost op in Alcohol dat weet je, maar als je dan met 35 % doet en met

maar 200ml zal er niet veel thc opgenomen worden denk ik, laat staan dat 20ml effect zou geven? :)

Maar het concept is sowieso wel leuk, misschien eerst oplossen in hasjolie-alcohol en dan daar bijgooien wat je wil? :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb volgens Poisen drinks formule gerekend, daar vanuit gaand zo er bij 20ml 0,33 gram inzitten. Genoeg voor een orale dosis bij mij. Voor de zekerheid heb ik er later nog extra bij gegooid, om zeker te zijn van die ''maximale bezetting''.

Dat het alcohol percentage te laag is zou wel goed kunnen.
Of ik heb het niet lang genoeg laten ''trekken''.
Of het blijkt dat THC bij oplossen in alcohol toch echt even die verhitting nodig heeft.

Ik ga daar nog wel eens mee aan de slag, omdat een shotje nemen voor mij echt wel een ideale manier is om stoned te worden. Aangezien ik vaak in ruimtes verblijf waar niet gerookt mag worden. En omdat ik gewoon onwijs veel van het orale effect hou!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens datzelfde forum is die 20mg iets te hoog genomen, wat mij ook erg aannemelijk lijkt aangezien de ethanol niet alleen maar THC opneemt.

400mg THC per shot zou wel iets te veel zijn.
Het kan dat ik nu te stoned ben om maat eenheden te begrijpen, maar 400mg = 0,4 gram.
0,4 gram THC is bij een THC percentage van 10-15%: 4-6 gram wiet per shotje.

Daarom is het misschien slim om niet 20ml*20mg te hanteren, maar eerst het aantal ml drank om te zetten naar ml in ethanol. 20ml : 35 = 7ml ethanol.

7ml*20mg = 140mg per shotje.
140mg THC is bij een THC percentage van 10-15% 1,4-2,1 gram wiet per shotje.

Aangezien het effect wat ik kreeg van 1 shotje zelf gemaakte tinctuur, schat ik de THC waarde op zo'n 50-150mg THC per shotje. Lang niet de maximale bezetting, dus nog veel werk te gaan.

Wel bedankt voor die link! Aan de rest van het topic heb zeker wat aan!

Elohtibbar

Badass junkie
Ahh PepTalk, ging je hond daar niet raar van doen? Alcohol en wiet kan toch nooit goed voor zo'n beestje zijn. :(

Elohtibbar

Badass junkie
lolnoob zei:
Ach het is ook niet goed voor mensen maar die gaan er na 1 keer ook niet aan dood hoor.

Dieren reageren anders op stoffen hè, er zijn zat stoffen die mensen kunnen eten/drinken maar die giftig zijn voor bepaalde dieren. Chocola is bijvoorbeeld giftig voor katten, en zo zijn er nog een heleboel voorbeelden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
chocolade is giftig voor bepaalde dieren omdat het een lichte Mao remmer is.
Maar nog steeds is het totaal onverantwoordelijk van mij dat zo'n beesie daar uberhaupt bij kan komen natuurlijk.

Maar heb niets kunnen ontdekken aan m'n hond. Het was qua alcohol natuurlijk te verwaarlozen, en hij heeft uit gekkigheid wel eens meer wat toppen uit m'n tuintje lopen vreten:P Dus dat komt ook wel goed denk ik.

lolnoob zei:
Ach het is ook niet goed voor mensen maar die gaan er na 1 keer ook niet aan dood hoor.

Heb wel eens een hond compleet zien veranderen na 1 plak space cake (niet mijn hond, zeker niet mijn cake).
Eerst was het een ADHD hond, heel erg speels en vooral waaks/beetje vals.

Na 1 plak cake, en een avond in z'n mand liggen en voor zich uit staren is hij altijd een rustige, aanhankelijke en vooral lieve hond geworden. Wel echt zo'n domme hond, die je als inbreker met een brokje kunt omleidden:P

the butcher

Experimenterende gebruiker
Zo te zien wordt hier alleen naar je geluisterd als je genoeg posts onder je naam hebt staan...

PepTalk, als je de wiet eerst 5 minuutjes verwarmd in de oven (120°) en vervolgens enkele dagen laat trekken in alcohol, heb je gegarandeerd effect. Mijn broer en ik hebben zo al enkele zeer potentiele tincturen gemaakt, met knipafval.

Groeten en succes.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee hoor, maar die mensen met veel posts onder hun naam zijn gewoon erg koppig :wink:

Bij mijn volgende poging wil ik wel gaan verhitten, maar ben toch een beetje terughoudend over het wiet in de over stoppen idee. Ik ben van plan het hele mengsel te verhitten.

Ook ga ik er nu vanuit dat 35% te laag is, en zal voortaan dus hogere percentages gebruiken.

Karhu

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Heb wel eens een hond compleet zien veranderen na 1 plak space cake (niet mijn hond, zeker niet mijn cake).
Eerst was het een ADHD hond, heel erg speels en vooral waaks/beetje vals.

Na 1 plak cake, en een avond in z'n mand liggen en voor zich uit staren is hij altijd een rustige, aanhankelijke en vooral lieve hond geworden. Wel echt zo'n domme hond, die je als inbreker met een brokje kunt omleidden:P

Wauw, klinkt als mijn hond... traag, dom en vind het alleen maar gezellig als er een onbekende binnen komt.

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ik ben van plan het hele mengsel te verhitten.

Ook ga ik er nu vanuit dat 35% te laag is, en zal voortaan dus hogere percentages gebruiken.

Lijkt me ook beter om op deze manier te werken. Zo'n laag alcohol gehalte heeft er misschien voor gezorgd dat je drank slecht ging smaken.

Ik zou proberen om zo zuiver mogelijke alcohol te gebruiken en daarna (eventueel) verdunnen met andere dranken. :P

Karhu

Wijs gebruiker
Werkt dat? Verhitten met alcohol erin? Verdampt de alcohol dan niet voordat de THC "verbrand".

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
poison drink zei:
Lijkt me ook beter om op deze manier te werken. Zo'n laag alcohol gehalte heeft er misschien voor gezorgd dat je drank slecht ging smaken.

Je bedoelt dat het gewoon bedorven is? Dat zou best wel eens kunnen.. :(
Hoewel ik er niet ziek van word, en ook smaakt het wel naar vieux met die typerende THC smaak.

Ik zou proberen om zo zuiver mogelijke alcohol te gebruiken en daarna (eventueel) verdunnen met andere dranken. :P

Volgende keer word het gedaan met strorum denk ik.
Of ik ga toch eens op zoek naar een slijterij die nog ethanol(96%) verkoopt.

Dat verdunnen met andere dranken gebeurd nu met die vieux ook al!
Hoewel het de bedoeling was dat in 1 keer de gehele dosis naar binnen gewerkt kan worden heb ik het toch verdund met cola om de smaak draagelijker te maken. Vond het toen niet zo heel verkeerd smaken.

poison drink

Belezen gebruiker
Xeloc zei:
Werkt dat? Verhitten met alcohol erin? Verdampt de alcohol dan niet voordat de THC "verbrand".

We weten niet exact vanaf welke temperatuur de THC geactiveerd wordt, dus kan je hier nog geen uitspraak over doen. Iemand zin om een paar artikels door te nemen? :P

En toch denk ik dat het laten intrekken van veel plantaardig materiaal in drank een formule is voor slechte smaak. Misschien dat dit minder is met ethanol dan met water, geen idee eigenlijk.

PepTalk zei:
Je bedoelt dat het gewoon bedorven is? Dat zou best wel eens kunnen.. :(

Hmm.. Bedorven niet, want zo'n alcoholpercentages kunnen weinig bacteriën overleven. Daarom dat wijnen maar maximum 15% (?) kunnen zijn. Daarna zullen de gistcellen die suiker in ethanol omzetten, afsterven. Sterkere dranken moet men dus destilleren.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En hoe zit dat dan met port? Dat krijgen ze ook op natuurlijke wijze met een hoger alcohol percentage dan 15%. Annyway, het is dus wel bedorven...

De slierten hangen erin, terwijl het 3 keer gefilterd is. Door zowel een panty en koffiefilters.
Hierna was het een kristalheldere vloeistof, maar nu drijft er van alles in. :kots:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
aii, dat wist ik niet!

Die slierten... Tja, ik heb het wel vaker gezien bij bedorven drinken...
Wanneer je de vloeistof tegen het licht aan houd, zie je een heldere, iets wat transparante vloeistof met daarin dus slierten niet transparant materiaal.

Als je zachtjes schudt dijnt het mee, schud je echt dan lost het op en is het na een half uurtje weer zichtbaar..

poison drink

Belezen gebruiker
Komt me niet bekend voor. Jammer dan van je drank en knipafval! Maar al doende leert men het zeker? :)

Zou het geen idee zijn om eerst een butane honey oil extractie uit te voeren op je knipafval, en daarna deze olie op te lossen in zo goed als zuivere alcohol? Of gaat dit niet lukken..

Bovenaan