Het leuke is.. dat ik zelfs in mijn slaap lig te kauwen, gewoon, zonder pillen gebruikt te hebben.... Mijn vriend zag het van de week toen hij wakker lag en ik sliep.
En ik vermoed dat ik dat ook een tijd geleden al deed, voordat ik ooit drugs gebruikt heb. Had toen ook vaak last van mijn kaak, heb zelfs physiotherapie gehad hiervoor. En daar kreeg ik oefeningen, die heb ik ooit al een keer eerder op dit forum gezet.... want het helpt wel. Ik doe het gewoon altijd als ik last heb van mijn kaak en ook op een feest probeer ik dit te doen als ik mezelf betrap op kauwen/klemmen.
Even de verkorte versie..
Zet je tong tegen je gehemelte net achter je voortanden, kiezen zachtjes op elkaar. Beweeg dan je kaak rustig en in een rechte lijn naar beneden. Houdt hierbij je tong waar die was. Dan weer je kaak omhoog. In een rechte lijn! Je zorgt op deze manier dat je kaak niet naar voren schiet, en het werkt ook nog enigszins ontspannend. Dit houd je een tijdje vol en je moet de oefening zo veel mogelijk herhalen.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik het briefje met alle info erop nog kan vinden, dan kan ik het nog wat beter uitleggen.