THC gehalte

Deranged

Badass junkie
Ze blijven maar zeiken over dat stijgende THC gehalte in wiet. Nou kwamen mijn ouders alweer aanzetten met een kranten bericht erover. Hierin werd weer gezegd dat het nu eigenlijk een HARD DRUG is, ook werd er beweerd dat je zelfs al lichamelijk verslaafd zou kunnen raken door dit gehalte. Wat denk jij hiervan? Ik vind het complete flauwekul en gezeik om niks. Snap niet wat het probleem is met dat hoge THC gehalte. Daardoor hoef je juist minder wiet ineen keer te roken en veroorzaakt het minder schade.(lijkt mij) Ik zou me meer zorgen maken om een lager wordend THC gehalte. Dan moesten mensen steeds meer wiet ineen keer roken en dus werden hun longen steeds zwaarder belast. Gezeik om niks is het.

BombSki

Bewuste gebruiker
Jep, slaat echt nergens op \o/

Hetzelfde is met alcohol, er is ook stroh rum beschikbaar van 80% maar de meeste houden het bij een biertje.. :beer:

spacekonijn

Badass junkie
toch niet

hoeveel wiet je ook rookt van wiet met een laag thc gehalte , echt ik kan buitenwiet in principe de hele dag door roken , je word nooit zo verdoofd / in half coma.
en dat word je wel als je een zwaar dikke joint draait van echt topwiet, ( ik noem het altijd chemische wiet ) het ruikt niet eens meer naar een plant .
ik ben zeker tegen deze wiet , sowieso gebruiken wij nederlanders niet meer zoals het ooit bedoeld is door de natuur :wink: we misbruiken het zwaar.

BombSki

Bewuste gebruiker
wij nederlanders misbruiken het? over heel de wereld hoor :wave:

Ik vind het in ieder geval onzin dat het als harddrug moet worden gezien.. En tsja.. we gebruiken niets zoals moeder natuur het ooit heeft bedoeld..

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Het wordt niet over de hele wereld misbruikt, je hebt altijd nog eigen teelt. Ik heb het topic "schadelijk" ook geopend omdat ik niet weet hoe dat nou met die wiet zit, ik hoor veel dat het ECHT niet meer natuurlijk is, al die spullen die ze erover heen gooien om het zo SNEL mogelijik te laten groeien.. maar ja, een goeie eigen teelt... kost tijd :P

BombSki

Bewuste gebruiker
ja en je hebt dat artikel eerst niet gelezen waarin stond dat appels ondertussen slechter waren voor je tanden dan snoep? omdat ze er teveel shit bij deden voor de smaak ofzo?
wat een onzin.. als je het niet wil, hoef je het nog niet als slecht te bestempelen of te verbieden.. :stoned:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Het zou fijn zijn als ze net zoals paddo's die WEL legaal zijn: etiketten erop plakten met daarop de ingredienten, zodat je kan zien wat je binnenhaalt.

spacekonijn

Badass junkie
de rest van de wereld misbruikt het?

valt mee hoor , ze roken daar veel minder goede wiet , waarom denk je dat al die toeristen in amsterdam erbij lopen alsof hun ogen eruit vallen?

sowieso word er in america alleen puur gerookt , tabac is daar een DOODSzonde , kun je nagaan hoe weinig ( goede ) wiet ze daar hebben.

bovendien zijn er hier heel veel jongeren die de hele dag blowend doorbrengen , wat gewoon harddrugs is als je naar de gevolgen kijkt.

probleem is alleen weer , dat wiet niet het probleem is maar de mensen die er zo stom mee omgaan.
:cry:
zouden mensen ooit leren fatsoenlijk met (drugs) om te gaan? ik hoop t :)

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa, kijk maar eens op overgrow.com en kijk maar eens wat een mooie kwekerijen ze hebben in het buitenland. Ze hebben daar niet misschien zo veel sterke wiet, maar er zijn meer manieren om het te "misbruiken".

Ik ben 18 en ik blow dagelijks.. harddrugs? tsja wat is harddrugs.. ik ben ervan overtuigd dat LSD goed is voor de mensheid (iedereen zou het 1x moeten nemen) in tegenstelling tot de softdrug tabak :)

btw ik blow wel puur, tabak roken is ook gewoon een doodszonde omdat de effecten van wiet en tabak elkaar tegenwerken :wave:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
zouden mensen ooit leren fatsoenlijk met (drugs) om te gaan? ik hoop t :)

Zolang het nog steeds "drugs" heet... tis niet alleen drugs.. men kan ook niet omgaan met "medicijnen"....

spacekonijn

Badass junkie
mja bombski,

deze discussie komt weer uit dat de term 'drugs' nogal nietszeggend is.

voor mij persoonlijk was LSD zeker goed , en ik vind het ook geen harddrugs , echter voor iemand die niet goed in zn vel zit kan dit de allerheftigste drug zijn die er maar bestaat..

zelfde voor wiet , de een krijgt lak aan alles en zn hele leven staat stil , de ander ondervind er nauwelijks nadelen aan.
alcohol, de een doet het ene domme naar het andere , de ander is gewoon gezellig als hij drinkt.
verschilt allemaal zo per persoon , en het is jammer dat mensen dat niet echt goed inzien ze zien drugs vaak gewoon als 1 ding

spacekonijn

Badass junkie
goed , als ik mensen zie de de hele dag door de sterkste shopwiet roken , dan zijn de nadelige effecten ongeveer net zo erg als bij het gebruik van harddrugs.

ik zelf vind wiet niet eens een drugs als ik het op mezelf reflecteer :wink:

BacingsPen

Badass junkie
Bullshit zoals gezegd :)

Al ben ik het er zeker mee eens dat we het allang niet meer gebruiken zoals het zou moeten. Heeft iemand een adres waar ik zaadjes kan bestellen die rechtstreeks uit de natuur komen? :wink: :grin: :stoned: :smoke:

Ik wou dat ik vroeger wiet had uitgevonden :)

BacingsPen

Badass junkie
ik snap je reactie precie, maar tog...

je weet het niet, je weet het niet... wat moet ik hier nou eigenlijk va ndenlen?

Waterpijp

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:

je weet het niet, je weet het niet... wat moet ik hier nou eigenlijk va ndenlen?

Dat je denk ik nooit meer de ECHTE wietplant zou kunnen krijgen... aangezien die plant niet meer zo natuurlijk is zoals ie was. Maar je kan wel dat zaadje in de grond stoppen en natuurlijk laten groeien (zonder lamp, zonder warmte, laat de natuur zijn werk doen) dan kan je misschien wel weer de echte wiet hebben... maar ja, als die zomer niet goed is.. is je oogst ook niet zo best... of zit ik maar wat raar te praten ? hehe :grin:

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Misschien moet ik binnenkort toch maar eens wat meer proberen van die buitenteelt van een kennis van me.

Ik merk zelf dat het lekkerder stoned worden is wanneer het langszaam gaat. Dus niet dat ik één of twee rook en meteen überstoned ben, zoals ik soms heb met sommige koffiewinkelwiet.

Ik gebruik sowieso de laatste tijd al meer hasj omdat hasj meestal natuurlijker is dan wiet.

matthijs

Badass junkie
Waterpijp zei:
SpacingBen zei:

Dat je denk ik nooit meer de ECHTE wietplant zou kunnen krijgen... aangezien die plant niet meer zo natuurlijk is zoals ie was. Maar je kan wel dat zaadje in de grond stoppen en natuurlijk laten groeien (zonder lamp, zonder warmte, laat de natuur zijn werk doen) dan kan je misschien wel weer de echte wiet hebben... maar ja, als die zomer niet goed is.. is je oogst ook niet zo best... of zit ik maar wat raar te praten ? hehe :grin:

Nou, wij zin de coffeeshopwiet gewend dus geloof me. Je wordt niet meer stoned van buitenwiet. Het is lekker, maar je merkt er echt bijna niets van. Als je goede wiet wilt hebben moet je het professioneler aanpakken. En wat maakt het ook uit dat de wietsoorten sterk zijn en dat ze zijn gekruist.

matthijs

Badass junkie
Ja, het kan wel..maar niet als je het, als amateur, zelf kweekt lijkt me...Of je moet het heel goed doen.

Bovenaan