Terugval

Lana

Wijs gebruiker
´k heb afgelopen weekend weer een terugvalletje gehad.
Weer pep op. Was hartstikke zat en dus extra vatbaar. Zat er al een tijdje tegenaan.
Normaal maakt een beetje pep niet uit natuurlijk. Maar voor mij betekent het weer het begin van het einde. Ik kan mezelf niet inhouden en heb nu een paar dagen later nog steeds een klotegevoel en de hunkering blijft weer zo´n lange tijd.
Ik zit al weer dagen te bedenken dat ik wel weer wat kan gaan halen en het alleen maar goed voor me is om het weer standaard te gaan doen. Want zonder heb ik ook geen leven blablabla.
Die kutgedachten.
Eraan komen is makkelijk. Maar hoe kom je er weer af...
Zo´n klein beetje genomen en het maakt weer zo´n wereld van verschil.
Kan niet meer spontaan zijn de laatste dagen, alles is me teveel.
Kan wel janken door die teringzooi. Waarom heb ik het er ooit zo naar gemaakt. Waarom heb ik nooit nagedacht over de gevolgen.
Ik zit nu 10 jaar in de drugs en ik heb er gewoonweg levenslang mee gekregen voor mijn gevoel.
En er is bijna geen mens aan wie je je gevoel kunt uitleggen. Of je wil er niemand mee storen.
Maar ja. Hopen dat de bui weer weg trekt binnen niet al te lange tijd..
Een lekker drankje doet al wonderen.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Het is heel normaal soms een terug vallertje te krijgen, ik begrijp wel dat je er rot over voeld, mja je moet naar te toekomst kijken, maak het jezelf niet te moeilijk, je moet gewoon denken hoe rot je je nu voeld, en de volgende keer dat je de neiging toe hebt eerst nadenken hoe teleurgesteld0 je was de vorrige keer dat je dat lijntje nam, Dus probeer het van je af te zetten en probeer deze terugval als een wijze les te zien. Om er vervolgens NU dus mee te stoppe :grin: meer kan ik ik niet zeggen

Veel suc6 :) hoop dat je het verder volhoud :wave:

Lana

Wijs gebruiker
Thanks.
Ja het stomme is, dat ik blij en teleurgesteld tegelijk ben. Ik ben blij dat ik weer wat in m´n neus heb gedouwd. Dat is echt zo lekker na zo´n tijd gespannen erover te zijn geweest. Een soort zucht van verlichting.
Maar ik ben wel teleurgesteld in het feit, dat ik er zulke naweeen van heb. Dat had voor mij niet gehoeven. :)

A

Anonymous

Gast
Sja, ik snap wat je bedoelt denk ik. Door een lijn te nemen voed je je 'verslaving' opnieuw, en kan je opieuw gaan afkicken.

Voelde je je schuldig na een lijn?

Lana

Wijs gebruiker
Ja dat is ´m ja. Je voelt je weer zoals vanouds. Die verslaving waar ik zo m´n best voor heb gedaan om er vanaf te komen.

Nee, ik voelde me op het moment zelf echt niet schuldig. Maar ja, was ook zo zat als een tor en die lijnen kwamen alleen maar als geroepen voor mijn gevoel . :)

A

Anonymous

Gast
Waarom probeer je niet opnieuw te stoppen? Voordat je een terugval krijgt?
Het is even buffelen, maar zeker de moeite waard!!

Lana

Wijs gebruiker
Ja zeker, ik ga zeker door met stoppen. Maar heb het nou alleen extra moeilijk weer. Zit nou al aan de wijn om de rest in te dammen.
Lekker fucked up weer.
En zweten. Of ligt het aan het weer. Ik weet het niet.
Moet er weer ff doorheen.

A

Anonymous

Gast
Sterkte!
Ik heb het ook moeilijk gehad, maar ik ben nu over me wietverslaving heen.
Het was me niet geluikt zonder drank moet ik toegeven. Ik verlang nu al naar een biertje. maar ik wil eigenlijk niets drinken vandaag.

Lana

Wijs gebruiker
BobG zei:
Sterkte!
Ik heb het ook moeilijk gehad, maar ik ben nu over me wietverslaving heen.
Het was me niet geluikt zonder drank moet ik toegeven. Ik verlang nu al naar een biertje. maar ik wil eigenlijk niets drinken vandaag.

Thanks.
Ja een drankje doet echt wonderen.
Maar ja, je verruilt al gauw het één voor het andere. En dat is ook weer link. Jij ook nog steeds sterkte in moeilijke dagen.
Zal toch altijd wel een beetje blijven. Maar vet knap dat jij er nou af kan blijven. Het is net zo strontvervelend om verslaafd te zijn aan de blow. Het is de tijd die je niet meer goed weet in te vullen en een soort onrust die over je heen komt.
Maar goed dat je er overheen bent. En nou volhouden. :wink:

A

Anonymous

Gast
Ja, we kampen allebei met problemen. Ik weet dat jou verslaving geen kattenpis is. Maar we hebben allebei waanschijnlijk evenveel moeite, maar dan op een andere manier.

Waarom ga je niet bedenken hoe trots je op jezelf kan zijn als je er echt mee kapt? Bespaard geld en jezelf!!

BacingsPen

Badass junkie
Lana, ik lees je berichtje en ik denk: mmmmmmz, wat klote dit zeg! En ik vind het echt jammer dat je ook nog eens het gevoel hebt dat je er niet echt over kan praten, of dat je erover praten zelfs maar laat om anderen niet tot last te zijn?!

doorgaan met stoppen zal je volgens mij best lukken! Ik denk alleen dat je toch een manier moet vinden om meer over je gebruik te kunnen praten. Het is duidelijk dat je de drugs nog niet helemaal vaarwel wil zeggen, sterker nog, ik vermoed dat je toch nog regelmatig meer drinkt dan goed voor je is? Is dat dan niet in principe net zo erg? Is dat niet nog slechter dan een lijntje speed?

Hoe dan ook, ik merk dat je het best wel moeilijk hebt, en ik vraag me eigenlijk af of je het wel red allemaal? (ik heb een beetje het vermoeden dat je er op deze wereld nogal alleen voor staat, en daarom steeds naar de drugs grijpt/grijpte...) Wat ga je doen om er voor te zorgen dat je drugs ook echt uit je leven kan krijgen? Of in ieder geval, dat je geen drugs meer gebruikt die zoveel (negatieve) invloed op je hebben dat je je je er achteraf schuldig over voelt? (het lijkt mij dat alcohol in jouw geval niet bepaald verstandig is om te gebruiken?!)

Maar goed, dat vertel ik je dus nu ik zelf onder invloed ben van dat o zo lekkere goedje :beer: Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoop in ieder geval dat je op een of andere manier weer kracht kunt vinden om weer uit deze situatie te kunnen komen... Als je maar weet dat je je verhaal hier altijd kwijt kunt :)

Lana

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Lana, ik lees je berichtje en ik denk: mmmmmmz, wat klote dit zeg! En ik vind het echt jammer dat je ook nog eens het gevoel hebt dat je er niet echt over kan praten, of dat je erover praten zelfs maar laat om anderen niet tot last te zijn?!

doorgaan met stoppen zal je volgens mij best lukken! Ik denk alleen dat je toch een manier moet vinden om meer over je gebruik te kunnen praten. Het is duidelijk dat je de drugs nog niet helemaal vaarwel wil zeggen, sterker nog, ik vermoed dat je toch nog regelmatig meer drinkt dan goed voor je is? Is dat dan niet in principe net zo erg? Is dat niet nog slechter dan een lijntje speed?

Hoe dan ook, ik merk dat je het best wel moeilijk hebt, en ik vraag me eigenlijk af of je het wel red allemaal? (ik heb een beetje het vermoeden dat je er op deze wereld nogal alleen voor staat, en daarom steeds naar de drugs grijpt/grijpte...) Wat ga je doen om er voor te zorgen dat je drugs ook echt uit je leven kan krijgen? Of in ieder geval, dat je geen drugs meer gebruikt die zoveel (negatieve) invloed op je hebben dat je je je er achteraf schuldig over voelt? (het lijkt mij dat alcohol in jouw geval niet bepaald verstandig is om te gebruiken?!)

Maar goed, dat vertel ik je dus nu ik zelf onder invloed ben van dat o zo lekkere goedje :beer: Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoop in ieder geval dat je op een of andere manier weer kracht kunt vinden om weer uit deze situatie te kunnen komen... Als je maar weet dat je je verhaal hier altijd kwijt kunt :)

Dankjewel. Tja ik weet niet hoe ik ervoor ga zorgen dat ik de drugs helemaal uit m´n leven krijg. Ik zou het echt niet weten.
Toen ik m´n zoon kreeg, dacht ik eigenlijk dat het allemaal wel vanzelf zou gaan omdat ik hem had. Maar dat blijkt nu helemaal niet zo te zijn. En da´s een tegenvaller.
Het lijkt wel of ik uit een gespleten persoonlijkheid besta. Ik zit totaal niet lekker in m´n vel als moeder zijnde. Omdat ik een rol moet spelen die me niet past.
Zeker, ik ga 100% voor m´n kind. Maar dat neemt niet weg dat ik er zelf ook nog ben en ik weet niet hoe ik mezelf weer kan vinden op een goede manier.
Ik heb wel een rijk leven wat betreft mensen om me heen. Maar ik ben niet het type dat iemand belt als ik me kut voel. Ik probeer het altijd zelf uit te zitten.
Het ene groepje bestaat uit drugskikkertjes, met hun kan ik wel overal over praten. En echt mezelf zijn. Dat zijn gewoon mensen bij wie ik me het goed voel.
Maar ik moet ook verder in het nuchtere leven en iets opbouwen. En in dat leven heb ik andere moedertjes om me heen en mensen die wel geslaagd zijn in het leven. En bij hun kan ik echt niks kwijt hoor. Die schrikken zich dood joh.
Evenals m´n familie. Als ze eenmaal denken dat je niks meer gebruikt, denken ze ook meteen dat alles weer koek en ei is. Kan ik ook niks aan kwijt.

flololo

Newbie
happy

Heeej
weet je, ik ben zelf geen gebruiker, maar voelde me toch veeel te lang naar mijn goesting RoTTtt. Ik heb er ook lang overgedaan om er uit te raken. Lees nog steeds allerlei boeken. En beetje bij beetje helpt die extra aandacht voor ik en mijn shit gevoel wel.. je moet gewoon hulp zoeken, niet in een andere drug of slechte gewoontes (ik zoek bv troost in eten), maar overal op gezonde, goeie plekken... misschien ergens in de buurt in een tof cafe, zoals mij tussen de boeken en muziek enzo, (ik zocht over adhd, wat is liefde, genieten van het leven, succesvolle intelligentie haha... en ga zo door, tot stress en dit drugsforum ook nog zelfs.. alles ivm mijn 'problemen' om er over te raken, om me weer goed in mijn vel te voele...:) wens je veel succes. En belangrijk; blijven lachen, vooral lachen.. xx

Solidius

Badass junkie
Pep gebruik inruilen voor drank? Je het echt niet voor lange tijd blijven compenseren d.m.v. een ander genotsmiddel te gebruiken (in dit geval drank) en de pep onder de fles te zetten, de fles zal vroeg of laat toch keer van tafel komen. Het is beide (van dosis afhankelijk) even 'slecht' voor je, dus ik vind het om eerlijk te zijn een beetje bizarre keuze. Als ik al je posts in deze topic zo lees kom ik tot de conclusie dat je liever een alcoholist wilt zijn dan een speedgebruiker, of heb ik het nu fout?

Desalniettemin wens ik je veel succes met afkicken, je zult het nodig hebben :P

Lana

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Pep gebruik inruilen voor drank? Je het echt niet voor lange tijd blijven compenseren d.m.v. een ander genotsmiddel te gebruiken (in dit geval drank) en de pep onder de fles te zetten, de fles zal vroeg of laat toch keer van tafel komen. Het is beide (van dosis afhankelijk) even 'slecht' voor je, dus ik vind het om eerlijk te zijn een beetje bizarre keuze. Als ik al je posts in deze topic zo lees kom ik tot de conclusie dat je liever een alcoholist wilt zijn dan een speedgebruiker, of heb ik het nu fout?

Desalniettemin wens ik je veel succes met afkicken, je zult het nodig hebben :P

Ja ´k snap ook niet helemaal hoe ´k de laatste tijd bezig ben. Toch zeker de afgelopen week gaat t kut.
Ik wil ook geen alcoholist zijn. Ik wil helemaal niks zijn. Gewoon mezelf. Maar ja. D´r is ergens toch ff storing opgetreden. Het liefst wil ik negatieve gevoelens onderdrukken natuurlijk.
Ik kan het anders ook niet oplossen.
Verzin wel dingen om te doen. Lekker gitaar spelen ofzo. Maar alles wat ik doe of hoor, herinnert me weer ergens aan. Ga ik daar weer over doordenken. En uiteindelijk kom ik altijd weer op iets negatiefs uit.
Ik moet gewoon een knop omdraaien en vooruit gaan kijken ipv achteruit. En iets vinden wat ik echt leuk vind voor mezelf, wat ook nuchter kan. Ergens voldoening uit halen.
By the way, heb vandaag nog niks op. Geen drank en geen joint. Even een dag van bezinning. :)

Jeller

Badass junkie
Je kan juist ook heel fier op jezelf zijn dat je je gebruik terug onder controle hebt.. om af en toe ies te gebruiken zeker als je nog ene verslaving hebt gehad is echt moeilijk en je bent tenminste sterk gebleven en maar één lijn gedana in plaats van een gram of meer..

kbegrijp wel dat je je zwak voelt, ik had het ook toen ik weer begon met smoren, maar als je maar één keer om de 2 maandne 1 lijn zou doen dan zou ik het juist heel sterk vna je vinden dat je sterker dan de drugs bent. zo blijft het ook nog iets speciaals ipv dagelijks routine

Bovenaan