tegenvallende trip, truffels

Hallo Hallo,

Ik denk heel vaak: Ik ga een tripreport schrijven maar dat doe ik eigenlijk nooit. Nu dacht ik laat ik dat eens proberen.
Laat dit nu een van mijn meest saaie trips zijn geweest.... Het was een tegenvaller.
Laat ik hier even bij vermelden dat ik een gemiddeld ervaren tripper ben. Tot nu toe zijn ze allemaal anders geweest. Mooie reis in het buitenland in de jungle tot lekker thuis met mijn vriendin of vrienden.
Mijn heftigste trip was thuis, alleen (dit wilde ik graag een keer ervaren en voelde sterk deze behoefte, wel was mijn vriendin op belafstand en later thuis, just in case) Deze trip is eigenlijk niet te beschrijven, ik heb geprobeerd alles in mijn dagboek te verwoorden maar je weet hoe dat gaat, dat gaat haast niet. Bij deze trip had ik een bakje Atlantis truffels gegeten (15gram). Toen deze trip begon spraken de truffels tegen mij, met een hele strenge stem: Oke je wilt gaan trippen? Dan ga je dit ook krijgen, geen zorgen en geniet van deze reis. Nou dat was het ook!!! Wat een heftige en mooie visuals zeg. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Mandala's op de vloer, in het trappengat, vormen op het behang, lichtjes in de tuin, dansende schutting. Uur, of 5minuten, de tijd is weg, naar jezelf kijken in de spiegel en hele conversaties in je hoofd met allemaal gedachte kronkels en inzichten. Dansen in de woonkamer en helemaal één met de muziek zijn. Korte paniekaanval gehad maar goed doorheen gekomen.
Ook bij andere trips ervaar ik alles heel mooi, voel ik mij één met de natuur (als ik in de natuur ben), geniet ik intens van beelden en geluid, visuals en diepgaande en grappige gesprekken, slappe lach en soms wat tekenen. En natuurlijk skittels eten, you taste the rainbow!

Welnu mijn trip gisteren:
Zaterdag alle voorbereidingen gedaan zoals ik altijd doe, dan voel ik mij rustiger. Het huis gepoetst en opgeruimd, playlist aangevuld, boodschappen gedaan en naar de smartshop. Ik was aan het twijfelen tussen de Atlantis net als vorige keer, of de Mushrocks. De man van de smartshop zei dat de Mushrocks een tikkie intenser zijn en dit durfde ik aan dus voor deze gekozen. (en allebei gemiddelde) Daarna naar huis en het huis nog energetisch gereinigd met salie (ik ben spiritueel ingesteld en voel mij hier altijd prettig bij)
Mijn trip zal alleen zijn, zoals ik al eens eerder heb gedaan, maar mijn vriendin is thuis, ze zal einde van de middag, begin avond thuis zijn.
De Zondag:
Ik heb sowieso slecht geslapen, maar dat heb ik vaker voordat ik begin aan truffels dus dat lijkt mij geen probleem, ik voel mij altijd erg energiek, met vlagen wat minder natuurlijk maar altijd gewoon goed ondanks wat ik de vorige dag heb gedaan (op truffels)
OM 15.30 eet ik een bakje Mushrocks truffels. Ik voel mij al een beetje moe. Heb het vandaag ook rustig aan gedaan. Ik loop na een 10min. naar boven naar mijn kamer, als ik thuis ben begin ik altijd mijn trip daar. Ik heb een mooie mandala en die is prachtig voor visuals. Ik begin mij steeds vermoeider te voelen en heb het ongelofelijk koud. Ook stapelen mijn gedachtes zich op, op een onprettige manier. Weer hoor ik de truffels spreken, maar het is een andere stem dan vorige keer. Of beeld ik mij dit maar in? Ik doe mijn ogen dicht en zie kleuren. Ik hoor toch echt een stem, een vrouwenstem die zegt: Tuurlijk heb ik een andere stem, dit zijn ook andere truffels. Dit wordt een saaie trip met veel gedachtes en ja, zie maar. Ik denk huh, echt?! Naja het bleek achteraf ook geen intense trip te zijn.
Ik ga in bed liggen want ik heb het heel koud. Onder de dekens is het lekker warm en ik ben zo moe dat ik wil gaan slapen (?) Dit lukt niet en ik heb veel gedachtes. Vooral veel levensvraagstukken en andere meer random dingen. Nu ben ik de laatste tijd ook bezig met een nieuwe richting in mijn leven en ben ik aan het uitzoeken wat ik wil. Ik wil een opleiding gaan, maar welke? Ik ben de laatste tijd nog meer bezig met het spirituele en meer aan het connecten met mijn intuïtie wat als erg prettig voelt. In deze corona tijd ben ik erg gaan focussen op mezelf en dus meer 'introspectie' (als ik dat zo goed verwoord)
Na een uur in bed te hebben gelegen en even kijkend naar de mandala op mijn kamer die beweegt, ga ik maar naar beneden. Ik zet een muziekje aan en dit voelt prettig. Ik maak een 'nestje' op de bank met dekentjes en kussens. Ik eet de watermeloen die ik heb gekocht voor vandaag. De smaak is een beetje weird (zoals altijd op truffels vindt ik) maar de structuur en het 'waterige' is erg lekker! Ik voel mij eigenlijk een beetje bored maar weet ook niet waar ik zin in heb. Wordt gek van mijn eigen gedachtes en weet niet zo goed raad met mijzelf. Ik heb wel wat visuals en dat is wel leuk, erg genieten ervan doe ik niet. Niks is goed ofzo, lastig uit te leggen. Ondertussen komt mijn vriendin thuis en ze vraagt lachend hoe het gaat (ze heeft ervaring met trippen, wat heel prettig is) Ik probeer te verwoorden hoe ik me voel maar het is lastig uit te leggen. Misschien even buiten zitten? Ik vraag of ze meegaat. We praten en in het begin spring ik een beetje van de hak op de tak maar ik krijg er steeds beter structuur in. Ze vraagt naar al mijn gedachtes en ik ben aan het vertellen. Ik voel mijzelf kalmer worden en ik vindt het prettig dat ze thuis is merk ik (en zeg ik) Ondertussen geniet ik van de muziek en van onze tuin, de bomen die eromheen staan en de vogels die overvliegen. IK geniet hier wel wat intenser van dan normaal en vindt dit heerlijk. Tevens luister ik naar haar verhalen en hebben we fijne gesprekken. Soms ook stil omdat ik lekker van mijn omgeving aan het genieten ben en bellen aan het blazen ben. IK voel me kalm en fijn
weer terug op de bank: Man wat ik moe! Weer even liggen. Wil ik een stukje gaan wandelen? Ja? Nee? Nee toch niet. Ik ga een wietje roken, hopelijk wordt het dan wat intenser. Daarna wandelen? Ja is goed zegt mijn vriendin. Na een half uur buiten te hebben gezeten toch niet wandelen maar lekker thuisblijven in onze fijne woonkamer.
Ik zet mooie videoclips op waar ik intens van geniet. De muziek is ook prachtig en komt intenser dan normaal binnen. Ik kijk naar de afbeelding van de videoclip. Deze is van een vrouw, voor mij ziet ze eruit als moeder aarde, het is een prachtige tekening met prachtige muziek. De clip duurt 2uur, ik luister deze een uur lang afwisselend met mijn ogen open en dicht.(mijn ogen zijn zo zwaar dat ze dicht vallen) Als ik met mijn ogen dicht lig voel ik de muziek dansen door mijn lichaam, helemaal fijn onder mijn dekentje wat zo aangenaam veilig en prettig als een coconnetje aanvoelt. IK wordt er helemaal blij van. Toch merk ik dat ik mij ietsjes meer moet concentreren op de muziek dan normaal met truffels op om er zo intens van de genieten. In de tussentijd geniet ik van kleine stukjes pure chocola, lekkere kruidenthee en af en toe wat skittels. Ik zet nog de videoclip op van Istanbul Dubphonics: Shaman's dream (drumspyder remix). Deze heeft prachtige bewegende caleidoscopen en hier ga ik helemaal in op: Prachtig.
Ondertussen ergens heb ik maar geaccepteerd dat dit het is voor mij deze keer, helaas pindakaas, het wordt niet meer dan dit.
Rond 22uur ben ik kapot en ga ik naar bed. Ik luister nog wat muziek en ga slapen wat me redelijk snel lukt

AL met al was het dus een saaie trip. Ook onrustig maar werd ik later wel wat kalmer, niet zo kalm en rustig als normaal als ik niet zoveel visuals heb. Ik was blij dat mijn vriendin erbij was, daardoor werd ik kalmer. Mij gedachtes bleven de hele trip, soms gewoon superrandom of kwam er ineens iets naar boven waar ik flink om moest glimlachen.
Ik vindt het jammer dat het zo was, maar goed, elke trip is anders. Misschien had ik er teveel van verwacht. Ik vraag me alleen af of meer mensen dit zo vaker hebben en of het misschien ergens aan ligt?
Het is ongeveer mijn zevende trip geweest waarbij ik ook een keer lekker ben gegaan op 10gram. mexicana of mexicaanse of hoe ze dan ook heten. Ik ben 1.68 En weeg rond de 60kg.
(Ik wil hier wel bij vermelden dat ik een erg positief ingesteld mens ben, dankbaar en geniet van kleine dingen in het leven, ik ben boven de 30)
Ik hoor hier graag reacties over :)

Lieve groet,
Medium ervaren Tripster

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hee :)

Interessant en ook erg herkenbaar voor mij. Ik heb ook vele (vooral truffel en paddo) trips gehad waarin verveling een grote factor was. Als je eenmaal een gedachte in je hoofd hebt tijdens een psilo trip, is het soms erg lastig om die van je af te schudden. En aangezien psychedelica je gevoelens vaak sterk uitvergroot, kan dit heel vervelend (no pun intended) zijn. Maar toch, een staat als verveling is natuurlijk een interpretatie van het verstand. Het betekent dat je in je hoofd zit, dat je luistert naar je gedachten en ze ook daadwerkelijk gelooft. Wat is verveling? Verveling betekent denk ik dat je je intellectueel niet voldoende gestimuleerd voelt. Je kunt dit ofwel oplossen door intellectuele uitdaging, óf door uit je denken te stappen. Voor mij betekende dit dat ik moest stoppen met constant de situatie te beoordelen. Je hoofd weet altijd wel redenen te verzinnen waarom de situatie niet goed genoeg is. Als je dus aandacht blijft schenken aan wat je hoofd (gedachten) zegt, dan kun je dus in principe de hele tijd in dat (negatieve) oordelen blijven zitten en zo verveling ervaren.

De oplossing voor mij was om van mijn hoofd, naar mijn lichaam te gaan. Dit betekent dat ik van het denken naar de zintuigen ga. Welk zintuig maakt niet uit, zolang je maar uit je hoofd komt. Omdat ik vrij visueel ingesteld ben, is dat voor mij meestal de visuele waarneming. Dus kijken naar mijn omgeving. Echt de tijd nemen om mijn omgeving in me op te nemen. Je hoofd kan je op zo'n moment intens proberen om je in het denken te houden door allemaal gedachten op je af te vuren. Gedachten die beweren dat het niet goed is zoals het is, dat deze trip geen leuke trip gaat worden, dat het geen zin heeft om het te proberen, enzovoorts. Dit zijn allemaal leugens en hier zul je doorheen moeten door simpelweg je aandacht in het lichaam/op de zintuigen te houden. Heb je daar eenmaal een soort momentum in te pakken, dan wordt het makkelijker en makkelijker om uit je hoofd te blijven. Dan hebben je gedachten niet meer zo'n aantrekkingskracht op je. Op deze manier stap je zeg maar uit je hoofd en wanneer dat gebeurt is verveling niet meer mogelijk. Verveling is echt een soort illusie. Je kunt je in werkelijkheid niet vervelen, alleen in je fantasie/voorstelling. Toch kan dit een hardnekkige illusie zijn, zodat je uit gewoonte toch weer in je hoofd gaat zitten. Ik heb ditzelfde proces dan ook vele malen moeten herhalen, vaak elke keer dat ik weer ging trippen. Inmiddels is verveling praktisch verdwenen uit mijn leven, dus het heeft echt positieve invloed op jezelf om dit proces te doorlopen.

Maar wees in je lichaam dus. Houd je aandacht op je zintuigen, zodat je aandacht niet op je gedachten gericht is. Doe je dit met je volle aandacht, dan duurt het niet lang om uit die staat van verveling te komen. :)

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet reageren dus ik probeer het zo, hopelijk werkt dit.
Dankjewel voor je fijne reactie @Mindless
Grappig is dat verveling echt nooit voorkomt in mijn dagelijkse leven. Met mediteren probeer al meer in mijn lichaam te zitten en dit heb ik ook geprobeerd tijdens de trip maar werkte helaas niet. (ik ben ook redelijk nieuw met meditatie)
Bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker meenemen in mijn volgende trip. Wel is er de 'angst' dat dit nogmaals een keer gebeurt en dat is bij voorbaat al niet goed natuurlijk. De illusie van verveling kan inderdaad hardnekkig zijn :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is raar, maar dat effect heeft psilocybine dus ook wel op mij gehad. (en soms nog weleens) Dat verveling ineens een issue wordt, terwijl het dat voor de trip helemaal niet was. En omdat trippen je gevoelens en gedachten zo versterkt, kan dit dan ook echt een groot issue worden.

Maar wat dus ook kan helpen zijn de visuele effecten van een trip. Kijk een tijdje ergens naar en zie dat waar je naar kijkt veranderen. Ga helemaal op in die visuele ervaring en zie de effecten sterker worden op die manier. Zo kom je uit denken/interpreteren en in de staat van verwondering. Wordt weer een klein kind en je ziet dat verveling eigenlijk onzinnig is. :) Er is zoveel moois om naar te kijken, luisteren en te beleven! Maar ik begrijp je probleem hiermee goed... Het is zo makkelijk om in je hoofd te blijven zitten.

Je kunt trouwens gewoon op "Citeer dit bericht" klikken. Zorg er dan voor dat je je antwoord na de eind quote tag typt en dat er geen haakjes of iets dergelijks missen. Of je kunt inderdaad gewoon reageren zonder quote.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik vind dat saaie juist heerlijk. Helemaal in het nu zitten gezogen en tevreden zijn met alles. Gewoon een beetje op de bank kunnen zitten en daar content mee zijn. De gedachtes verdwijnen dan langzaam en als ik op mijn lichaam let dan word ik me er vaak van bewust dat de sensatie van het gescheiden zijn van de wereld om je heen door de paddenstoelen verdwijnt. Dan lijkt het net alsof ik één ben met mijn bank. Dat voelt lekker knus.

Maar wees in je lichaam dus. Houd je aandacht op je zintuigen, zodat je aandacht niet op je gedachten gericht is.

Dat dus. Ik denk wel dat het een soort eerste stap is tot een reis waarbij jezelf langzaam verdwijn.

Ik vind dat saaie juist heerlijk. Helemaal in het nu zitten gezogen en tevreden zijn met alles. Gewoon een beetje op de bank kunnen zitten en daar content mee zijn. De gedachtes verdwijnen dan langzaam en als ik op mijn lichaam let dan word ik me er vaak van bewust dat de sensatie van het gescheiden zijn van de wereld om je heen door de paddenstoelen verdwijnt. Dan lijkt het net alsof ik één ben met mijn bank. Dat voelt lekker knus.

Dat dus. Ik denk wel dat het een soort eerste stap is tot een reis waarbij jezelf langzaam verdwijn.
Ja Dat heb ik normaal ook maar deze trip had ik er juist last van, de verveling en gedachtes. Nieuw voor mij en vandaar ook mijn verwarring en post.
Helemaal in de bank verdwijnen en opgaan in je trip is heerlijk, helemaal mee eens
Bedankt voor je reactie Martinus :)

Het is raar, maar dat effect heeft psilocybine dus ook wel op mij gehad. (en soms nog weleens) Dat verveling ineens een issue wordt, terwijl het dat voor de trip helemaal niet was. En omdat trippen je gevoelens en gedachten zo versterkt, kan dit dan ook echt een groot issue worden.

Maar wat dus ook kan helpen zijn de visuele effecten van een trip. Kijk een tijdje ergens naar en zie dat waar je naar kijkt veranderen. Ga helemaal op in die visuele ervaring en zie de effecten sterker worden op die manier. Zo kom je uit denken/interpreteren en in de staat van verwondering. Wordt weer een klein kind en je ziet dat verveling eigenlijk onzinnig is. :) Er is zoveel moois om naar te kijken, luisteren en te beleven! Maar ik begrijp je probleem hiermee goed... Het is zo makkelijk om in je hoofd te blijven zitten.

Je kunt trouwens gewoon op "Citeer dit bericht" klikken. Zorg er dan voor dat je je antwoord na de eind quote tag typt en dat er geen haakjes of iets dergelijks missen. Of je kunt inderdaad gewoon reageren zonder quote.

IK ben blij dat het herkenbaar is, voel ik me niet zo in mn uppie erin haha :)
Visuals zijn altijd geweldig, ik zal mij er de volgende keer meer op gaan concentreren als ik mij weer zo voel

Martinus

Wijs gebruiker
Ja Dat heb ik normaal ook maar deze trip had ik er juist last van, de verveling en gedachtes. Nieuw voor mij en vandaar ook mijn verwarring en post.
Helemaal in de bank verdwijnen en opgaan in je trip is heerlijk, helemaal mee eens
Bedankt voor je reactie Martinus :)

Misschien was de dosis niet hoog genoeg. Niet alle bakjes truffels zijn gelijk geschapen. Nu moet ik zeggen dat bij mij een half bakje genoeg is om mij totaal te kalmeren. (Ik zie verveling als onrustigheid) Maar misschien was er iets in jou set en setting wat je dwars zat ofzo. Trippen is toch een soort van overgeven. Ik heb wel eens iemand gezien die dat niet deed en die had een zeer onrustige ervaring. En dat was alleen maar omdat hij de triplocatie niet leuk vond.

Bovenaan