tegen de "afkick"

space scientist

Wijs gebruiker
ik ben nu sinds zondag permanent gestopt, maar zijn er nog middeltjes om de "afkick" weg te halen, de gedachtes aan coke maar ook de drang.

Ik ga binnenkort naar de dokter voor ernstige inslaapproblemen (als ik nuchter ben) Zouden benzo's helpen, ik vraag er zoiezo al naar.

voor de rest zijn alle tips welkom

space scientist

Wijs gebruiker
ja, dat kan ik. Zo moet het ook. Je moet zo tegen je zelf zijn.

Heb trouwens advies ingewonnen via dokter met verslavingshulp

iemand nog tips?

htweeoo

Bewuste gebruiker
Kijk mijn topic ''na-effect''. Misschien is het voor jouw wat moeilijker voor te stoppen. Maar bij mij is het zo raar gegaan.

Ik gebruikte 2.5 gram per week ongeveer maar je zegt gewoon stop en klaar.
Maar niet met Benzos beginnen die slopen je en je begint aan de volgende verslaving. Gewoon de harde periode door geraken, hardlopen beoefen enkele hobbys ga naar je chick. Maar geen benzos etc. eet elke dag lekker.
Dan geraak je er wel vanaf.

htweeoo

Bewuste gebruiker
Ze zullen wel helpen maar je voelt je nog steeds kutt.
Cold Turkey stop gewoon meteen als je er dan vanaf geraakt kan je pas zeggen dat je wilskracht hebt en de kracht voor het te doen.
Dan voel je je echt goddelijk.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
space scientist zei:
iemand nog tips?

Een concreet doel, waar je constant aan kan werken. Een lief, een passionele hobby, om het even... Bezig proberen te zijn, en te blijven. Ban de verveling en de routine.

Een joint vind ik iets een minder doeltreffende, maar een minder verslavende, gezondere drug dan benzo's om in te slapen.

Melatonine schijnt ook een vrij te verkrijgen stof te zijn, die je slaapritme kan verbeteren.

space scientist

Wijs gebruiker
melatonine werkt niet bij mij, ook 3 mg niet

en om nu elke avond te blowen om te gaan slapen wind ik ook weer zo wat. Ook in verband met ouders

Delirium

Badass junkie
Probeer eens de eeuwenoude middeltjes van grootmoeder? Warme melk met honing ofzo? Of Celestial Seasonings thee (zit geen theïne in).
En probeer anders jezelf in een soort meditatieve toestand te brengen voor het slapen gaan. Als je echt wil slapen kan je je geest je echt wel zover brengen.

Tony Montana

Belezen gebruiker
space scientist zei:
ik ben nu sinds zondag permanent gestopt, maar zijn er nog middeltjes om de "afkick" weg te halen, de gedachtes aan coke maar ook de drang.

Ik ga binnenkort naar de dokter voor ernstige inslaapproblemen (als ik nuchter ben) Zouden benzo's helpen, ik vraag er zoiezo al naar.

Elke maandag zeg ik dat ik permanent stop. En dat is ook wel zo. Want ik stop permanent om het door de week te doen. En dan is het weer vrijdag avond en whoeiii... hehehehe

Nee serieus. Ik denk dat je gewoon sterk in je schoenen moet staan en elke keer hard voor jezelf zijn. En daarbij de plekken vermijden waar je het zou kunnen halen.

Ik zou zeggen succes.

pilsner

Experimenterende gebruiker
Alles in je omgeving kapot slaan wat te maken heeft met dope, geen benzo´s want die maken je alleen maar gekker!

En misschien zoeken naar wat voor jou de beste oplossing is!

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Ik zou geen medicijnen gaan gebruiken. Hoe groot is de kans dat je dan daar weer afhankelijk van word?

Het beste met afkicken en om je drang te verminderen is gewoon veel afleiding zoeken, nieuwe hobbies, en dan voornamelijk tege verveling of gewoontes uit de weg te gaan.

Ga sporten/ schrijven/ lezen of iets dergelijks. Verzin iets om jezelf bezig te houden. En vermijd contact met coke dealers, wis nummers ect.

Het gaat je dan zeker lukken !!! :wink:

:mrgreen: :beer:

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Benzo's vond ik een medicijn dat erger was dan de kwaal, vooral de nawerking. Ik werd 's ochtends wakker in een vreemd huis, wist de eerste paar minuten niet waar ik was, wat voor dag het was, en de hele dag zo suf en lusteloos...ben er na een week mee gestopt.

Het ergste van de afkick van de coke vond ik zelf die rusteloze benen als ik 's avonds in bed lag, valeriaan heeft mij destijds erg geholpen om in slaap te komen, gewoon bij de drogist te krijgen en vrij van nawerkingen.

Cravings zijn gewoon kut, maar ze gaan over, je denkt dat dat gevoel blijft tot je gescoord hebt, maar das niet waar, op het moment dat je voor jezelf besloten hebt dat je het godverdomme NIET doet, is het weg, en voel je je beter dan je je ooit met die troep zou kunnen voelen.
Als je dat een paar keer hebt gedaan ben je aan de winnende hand.

Als je alcohol drinkt, en dat in het verleden combineerde met coke, stop dan ook met de alcohol, want na een paar biertjes/drankjes krijg je dan gegarandeerd onweerstaanbare trek in coke.
Doordat je aangeschoten bent is weerstand bieden dan haast onmogelijk.

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij bovengenoemde punten, voorkom verveling. Hou jezelf bezig, zoek een hobby waarin je je kan uitleven. Tenslotte hou je straks flink wat geld over :wink:

Heel veel succes!! :wave:

takala

Bewuste gebruiker
na de laatste lijn, neukeu!
als je gestopt bent en er begint naar te craven, neukeuu!
Lekker eten helpt overigens ook. Alles wat je beloningssysteem (het afgeven van dopamine) maar triggert. Hierbij helpen speed en meth dus ook :mrgreen: Van de ene kutdrug naar de andere, schol!

Eddo25nl

Newbie
Ik pak de fles... als tie leeg is. Voel ik me zo drama. De volgende dag ook. Werkt prima geen trek mee in coke!

Psychisch

Newbie
Koop een potje L-Tyrosine (kan je gewoon kopen in de tuinen) en neem 2 capsules ervan per dag, het houd echt je drang naar coke weg en het word ook gebruikt in verslavingsklinkieken
. Het is beter dan benzodiazepines nemen want dan heb je gewoon een nieuwe verslaving erbij. L-tyrosine werkt ook rustgevend of neem wat valeriaan als rustgever door het in je thee te gooien. En voor de rest tja het is allemaal een battle in je mind he, succes. Google het maar is en lees is over tyrosine. (alleen geen tyrosine nemen voor je gaat slapen want dat kan je dan vergeten, gebruik dan beter valeriaan)

(Tyrosine and tryptophan have with been used with some success in the treatment of cocaine abuse and in another study it was combined with the antidepressant Imipramine to treat chronic cocaine abuse where it was reported that the combination blocked the cocaine high and prevented the severe depression that accompanies withdrawal.)

bron: http://www.anyvitamins.com/tyrosine-info.htm

Spor

Wijs gebruiker
Als je een echte coke verslaving hebt, en je geen proffesionele begeleiding hebt zullen kruidenmixjes weinig helpen denk ik...

Toen ik eenmaal zo ver was dat ik van de coke af wou blijven hebben benzo's mij een prima uitkomst geboden... Echter raak ik hier wonder boven wonder echt nauwelijks tot niet verslaafd aan. Als je ze gebruikt, let dan op dat je je coke verslaving niet inruilt voor een benzo verslaving. Maar als je jezelf kent, en het vooral ECHT wil, dan kom je met een paar benzo's een heel eind... Ik ben in het begin gewoon gestopt met de hulp van benzo's en dat na een tijd ook afgebouwd... Heb tot nu toe 1x terugval gehad sinds 1 januari, denk dat dat zonder benzo's een stuk vaker was geweest, bovendien deed die terugval me er weer even aan herinneren waarom ik ookalweer gestopt was waardoor ik er nu bijna huiverig voor ben :)

berbe

Bewuste gebruiker
htweeoo zei:
Kijk mijn topic ''na-effect''. Misschien is het voor jouw wat moeilijker voor te stoppen. Maar bij mij is het zo raar gegaan.

Ik gebruikte 2.5 gram per week ongeveer maar je zegt gewoon stop en klaar.
Maar niet met Benzos beginnen die slopen je en je begint aan de volgende verslaving. Gewoon de harde periode door geraken, hardlopen beoefen enkele hobbys ga naar je chick. Maar geen benzos etc. eet elke dag lekker.
Dan geraak je er wel vanaf.

daar ging ik op dagelijkse basis al over
en ik ben helemaal op eige kracht gestopt
wat je slaag kans voor stoppen voor 99% beinvloed is denk ik nogaltyd net zoals stoppe met roken
de wil erin hebben
en dat komt denk ik bij pep gebruik zowat bij 9/10 gebruikers sneller ze zelf ooit verwacht hadde denk ik zo

berbe

Bewuste gebruiker
en als je het moeilijk hebt kan altyd je arts vrage voor een eenmalig voorschrift voor een doosje clotiazepam
of als dat niet help wat zwaarder gaan halve diazepam probere
of een hele als die halve niet werkt
clotiazepam is ook tege angste voor in te slape
en die krijg je onbewust toch tijdens het afkicken

berbe

Bewuste gebruiker
en als je het moeilijk hebt kan altyd je arts vrage voor een eenmalig voorschrift voor een doosje clotiazepam
clotiazepam is ook tege angste en voor in te slape
en die angste krijg je onbewust toch tijdens het afkicken
succes ermee
ik denk dat je zelf wel weet als je eerlijk bent of je er al echt vanaf wil
dat werkt zo een beetje met niveaus
en jij zit nu op een niveau waar je wel besseft dat je ongezond leeft
en mss ook beseft dat je nu moet stoppe nu het nog kan
maar dat je toch nog gebruikt uit verlange naar een pep rush
en als je op een niveau bent gekome waar je ineens je gezondheid belangrijker gaat vinde
gaat je intresse wel weg hoor
ze blijft wel nog wat rondsluipen

berbe

Bewuste gebruiker
berbe zei:
clotiazepam is ook tege angste en voor in te slape
en die angste krijg je onbewust toch tijdens het afkicken
succes ermee
ik denk dat je zelf wel weet als je eerlijk bent of je er al echt vanaf wil
dat werkt zo een beetje met niveaus
en jij zit nu op een niveau waar je wel besseft dat je ongezond leeft
en mss ook beseft dat je nu moet stoppe nu het nog kan
maar dat je toch nog gebruikt uit verlange naar een pep rush
en als je op een niveau bent gekome waar je ineens je gezondheid belangrijker gaat vinde
gaat je intresse wel weg hoor
ze blijft wel nog wat rondsluipen

met men pepklep niet gezien dat het over coke ging
om weer zo een lap text te besparen
ik denk dat over coke hetzelfde gezegd mag worden
srr allemaal

troebadoer

Bewuste gebruiker
berbe please :) stop alles in 1 antwoord, maak niet 3 replys..

er is een knop Wijzig, gebruik die ook als je nog iets wil toevoegen etc.

:wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ga sporten, dan halen je hersenen voldoening uit als je stofjes die in de hersenen vrijkomen waarvoor je anders coke nodig had

Wartaal

Belezen gebruiker
space scientist zei:

Ketamine :) Dat gebruik ik altijd als ik coke heb gebruikt of een te erge drang naar coke heb.
Werkt echt perfect.

melissa

Wijs gebruiker
cold turkey is volgens mij t beste....
bij mij was ieder weekend ook duffe ellende vooral de eerste paar weken werd ik gek van de zenuwen "ik wou een lijntje"dacht aan niks anders.
ik kon me niet eens concentreren op wat ik zat te doen.
ik kon niet stil op de bank liggen en tv kijken,een spelletje doen ging niet.....alles waar ik op dat moment aan dacht was mijn neus ophalen.
na een paar weken raakte ik geiriteerd,t idee dat ik nooit meer zou gebruiken maakte me echt opgefokt(echt weird aangezien t mijn eigen besluit was) :rolleyes:
maar na verloop van tijd verdwijnt t gevoel echt,t is echt echt waar!!!!
je moet afleiding hebben,das gewoon belangrijk..
en heel veel wilskracht,en geloof me na iedere weekend die jij nuchter heb doorgebracht krijg je meer wilskracht.
als je t ergste gehad hebt is t alleen nog de verleiding die je moet weerstaan(vrienden die gebruiken en t je aanbieden ed)
dat blijft soms wel moeilijk....
maar ik heb nergens last meer van als t weekend is,had me een jaar geleden gezegd dat ik t kon en ik had t niet geloofd.
hoop dat je nog op de goeie weg bent.

kus melis

Bovenaan