Tanden

Moon

Bewuste gebruiker
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik gebruik regelmatig speed, voornamelijk in het weekend. Nu heb ik als ik gebruik heb altijd heel erg het gevoel dat er haren in mijn mond zitten wat erg vervelend is. Ze zijn er niet (denk ik) maar ik probeer steeds om een haar uit mijn mond te halen, die er denk ik niet zijn. Hebben meer mensen dit wel eens? Ik vraag me af of het iets is met het speed gebruik? En waaraan merk je eigenlijk of je tanden beschadigd zijn door het gebruik? Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik mijn tanden aan het vern**ken ben namelijk. Er zijn geen stukjes afgebroken maar mijn tanden voelen anders dan ze altijd waren. Maak me er een beetje zorgen over eigenlijk en ik hoop dat iemand me er wat meer over kan vertellen. Want, hoe lang en hoe veel moet je gebruiken voor je tanden echt beschadigen?

Moon

Bewuste gebruiker
Jammer dat er niemand antwoord geeft... maar ja ben er achter gekomen dat het een vrij regelmatig voorkomend iets is bij speed gebruik.

doopie

Bewuste gebruiker
meerdere soorten drugs bevatten extreme zure bestanddelen en deze tasten zeker je tanden en glazuur aan die worden er namelijk broos van
als je het ook dus langer doet
word je hoogstwaarschijnelijk koos tand loos.

als je het heb gebruikt drink even wat water en poets na 30 minuten je tanden belangrijjk om niet meteen te poetsen hierdoor veroorzaak je alleen maar meer schade

Peppi

Newbie
:grin: kunstgebit

:wink: Hee Moon en Doopie, alles lekker... Dat verhaal wat je schrijft over haren rond je mon, dat klinkt mij als een gevoelshallucinatie..:rolleyes:
Voor elk van de zintiogen die wij beschikken is er wel een passende hallucinatie (de visuele is volgens mij het best bekend). Ik heb zelf vaak visuele hall van pep en soms ook hele rare kriebels die door mn huid kruipen. Naar mijn mening heeft dit puur te maken met overprikkeling van het centralezenuwstelsel. waardoor je alles veel intenser beleeft.
Mijn ervaringen met lijnen pep zijn een veranderde reuk (een peuk stinkt naar naar stront bv) en als ik buiten kom ruik ik de uitlaatgassen 10x zo sterk. Daarna krijg ik altijd een onwijze jeuk aan me neus.....

Volgens mij heeft je gebit niet zo veel te lijden van de chemische samenstelling van de drugs. Alleen als het op je tandvlees en gebit smeert misschien. Als je gebit wel naar de klote gaat heeft dit meer te maken met een slechte gebitsverzorging (ik merk zelf als ik bezig ben,dat ik soms 3 dagen niet poets) of meer waarschijnlijk, omdat je van Pep gaat kauwen en dat zelf niet in de gaten hebt, totdat je de welbekende :grin: KNARS :grin: hoort....en dat houden je tanden geen 10 jaar vol.
Dus als jij het gevoel dat je tanden aan het verneuken bent, dan moet je letten hoe zwaar je kiezen op elkaar staan en of de kwaliteit van de pep goed is (testen). Van slechte pep ga je namelijk meer herkauwen :smoke:

Grtz, Peppi

Ik heb precies hetzelfde als jij Moon. Alsof er haren in mijn mond zitten. Maar de laatste tijd heb ik toch wel een soort pijn in mijn tanden en tandvlees als ik het gebruik (als ik er al aan kan komen....). Ik heb wel het idee dat dit een gedeelte ook psychisch is maar het freaks me out! Dan ga ik zitten denken: wat als ze bij mij wel er in 1 keer uitvallen? Dan maak je jezelf onnodig gek natuurlijk. Ik denk dus toch wel dat het een hoop geestelijk zit. Ik verzorg mijn tanden supergoed verder.

TeQ

Bewuste gebruiker
Zolang je het gewoon via de neus doet zal er zolang je veel calcium binnen krijgt niet zo snel wat mis gaan met je gebit denk ik.
Verder goed poetsen, en wat kauwgum nemen als je merkt dat je aan t knarsen bent :)

Weet wel dat je het iig beter niet door je drinken kunt gooien, deed dat toen ik 15-16 was regelmatig. Heeft er uiteindelijk toe gelijd dat er 2 tanden van mij nu voor de helft nep zijn omdat er zon kunststukje bij is gezet. Kon er met 1 van die 2 tanden zo met een sateprikkertje in van bovenaf. Heel naar.

Komt ook omdat ik niet op tijd naar de tandarts ben gegaan (kleine aantastingen werden door koolzuurhoudende dranken al snel stukken groter), want daar heb ik tot voor kort toch een beste fobie voor gehad.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
speed is een amfetamine

resultaat je lichaam zet zich in overdrive ofte in de dierenwereld aanvalsofvluchtmodus. de primaire organen gaan in overdrive de secundaire worden afgezet. spijsvertering valt bijvoorbeeld stil op speed. hart en ademhaling gaan daarentegen tekeer. haren komen recht om je temp beter te regelen enz.....

daartoe behoren ook de zintuigen: je wordt alert en dit tot in het extreme; je ziet scherper en sneller, je voelt beter, je ruikt beter en ja je hoort zelfs beter.

test het maar is: je reflexen en spierkracht zijn enorm.
gewichtjes heffen, balletje vangen.

gebruik je teveel dan ge je dingen voelen die je eigenlijk nooit voelt in dagelijks leven, de tintelingen op je tong en in je mond zijn gewoon overactieve zenuwen. Meer niet. streel maar is met een veer over je huid op speed.

Ja, ik weet ook dat het gedeeltelijk psychisch is, dat ik onder invloed er helemaal op gefocused ben en wat je zegt, je zenuwen zijn al overgevoelig dus ook dat soort zenuwen. Ik heb met andere mensen dezelde zooi op en zij hebben nergens last van. Maar het is toch altijd wel fijn om mensen te spreken die met hetzelfde zitten. :P Ik moet gelukkig wel zeggen dat ik niet met mijn tanden knars en ook nooit gedaan heb. Daar heb ik altijd erg op gelet. Ik kan me voorstellen dat dat helemaal slecht is voor je gebit! :openmouth:

TeQ

Bewuste gebruiker
spliffsnatcher zei:
speed is een amfetamine

...spijsvertering valt bijvoorbeeld stil op speed...

HAd al zon donkerbruin vermoeden dat dat het geval was :) Moet altijd even op gang komen daarna weer :)

Bovenaan