tanden-uitval

Colaiuta

Bewuste gebruiker
vraagie aan de speed-diehards,

het is zo dat bij veelvuldig speedgebruik je tanden er op een gegeven moment uitvallen (heb ik gelezen). maar komt dit alleen maar door het knarsen of is dit proces ook gewoon de werking die speed heeft op je gebit?

Daan

boy

Bewuste gebruiker
Speed onttrekt speeksel uit de mond --> Je tanden zijn minder goed beschermd.

Frisko

Badass junkie
boy zei:
is zo bij bijna alle drugs!!,wiet ook dan!!??,nee is blaat volgens mij,als je er een beetje op let...(goed poetsen enz)
na een tijd gaat het knarsentanden ook(bijna) over hoor!!,bij mij althans!!!
mdma zelfde verhaal...

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Heeft volgens mij ook met kalk te maken enzo..

Je breekt ook sneller botten als je graag regelmatig je neus poedert.. plus het geknars is niet echt bevorderlijk voor je gebit.

Wortel

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
boy zei:
is zo bij bijna alle drugs!!,wiet ook dan!!,nee is schele zever volgens mij,als je der een beetje op let...(goed poetsen enz)
mdma zelfde verhaal...
Is geen onzin. En Frisko dit is een Nederlands forum dus probeer er op te letten en praat aub ABN (zover dit mogelijk is).

Frisko

Badass junkie
slipperman zei:
Frisko zei:
boy zei:
is zo bij bijna alle drugs!!,wiet ook dan!!,nee is schele zever volgens mij,als je der een beetje op let...(goed poetsen enz)
mdma zelfde verhaal...
Is geen onzin. En Frisko dit is een Nederlands forum dus probeer er op te letten en praat aub ABN (zover dit mogelijk is).
post editted mr mod :rolleyes:

Mac...

Badass junkie
Volgens mij zijn de meeste synthetische drugs idd niet zo goed voor je tanden, los van dat je speekselaanmaak enigszins gestagneerd zal zijn tast het gloof ik ook je glazuur aan.

Wortel

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
slipperman zei:
Frisko zei:
boy zei:
mdma zelfde verhaal...
post editted mr mod :rolleyes:
:)

crazy jack

Experimenterende gebruiker
wat boy zegt,dat klopt wel hoor.speeksel beschermt je gebit,zonder speeksel heeft je gebit weinig bescherming,dit is echt geen gelul...ook een kalktekort speelt hier in mee,en vitaminentekort,door deze factoren gaan iddd je tanden afbrokkelen,stukje bij stukje...en je tanden zullen er niet zomaar uitvallen,maar ze gaan wel losser zitten bij gebruik,afbrokkelen zullen ze wel..en dat kan op den duur voor een slecht gebit zorgen.....u zijt gewaarschuwd,maar ik geef hier alleen maar advies,wat je doet kan ik jou niet gaan verbieden of op oordelen,maar als ik iemand kan waarschuwen,zal ik dat altyd doen...ik spreek uit eigen ervaring...

Imke

Badass junkie
kheb de laatste tijd ook massas zeer aan een paar tanden, tkomt in momenten.. maar et doet wel gn deugd :flushed: :cry:

Lana

Wijs gebruiker
Het klopt wel wat hier allemaal staat.
Maar ik stel de goede verzorging van jezelf voorop. Als je zorgt dat je voldoende vitaminen binnenkrijgt en ze netjes op tijd poetst, dan het allemaal wel meevallen.
Ik ken geen enkele langdurige speedgebruiker die tanden mist en ik ken er nogal wat.
De junks die ik ken die tanden missen, zijn spuiters en bij de meeste van die personen, zijn de tanden eruit geslagen. Dus dat komt dan nog niet door de drugs.

lak

Newbie
Lana zei:
Maar ik stel de goede verzorging van jezelf voorop. Als je zorgt dat je voldoende vitaminen binnenkrijgt en ze netjes op tijd poetst, dan het allemaal wel meevallen.
Ik ken geen enkele langdurige speedgebruiker die tanden mist en ik ken er nogal wat.
De junks die ik ken die tanden missen, zijn spuiters en bij de meeste van die personen, zijn de tanden eruit geslagen. Dus dat komt dan nog niet door de drugs.

En daar zit nou net het probleem he :wink:. Jammer genoeg zijn er veeeel te weinig 'verantwoordelijke' gebruikers... Op 't moment dat je in de war bent, is wel het laatste vaak waar je aan denkt je tandjes poetsen of je vitaminetjes nemen...

Gelukkig doe ik dat zelf dan weer wél.

wausie91

Bewuste gebruiker
lak zei:
Lana zei:

En daar zit nou net het probleem he :wink:. Jammer genoeg zijn er veeeel te weinig 'verantwoordelijke' gebruikers... Op 't moment dat je in de war bent, is wel het laatste vaak waar je aan denkt je tandjes poetsen of je vitaminetjes nemen...

en als je geen tandeborste of tandpasta bij je hebt kan je altijd ffuh je mond spoelen met mond water om eventuele troep uit je mond te krijgen
mishien wel ffuh een vage smaak als je daarna weer frisdrank drinkt ofzo maar het is wel even goed voor je gebit :mrgreen:
gewoon een klein beetje mondwater in bijv een leeg flugel flesje die je hebt omgespoeld
Gelukkig doe ik dat zelf dan weer wél.

Gala

Experimenterende gebruiker
Speed breekt 't glazuur wat op je tanden zit af.
Dus nooit een lijn nemen en dan je tanden gaan poetsen
want dan poets je al je glazuur er af!

JewCookie

Wijs gebruiker
Gala zei:
Speed breekt 't glazuur wat op je tanden zit af.
Dus nooit een lijn nemen en dan je tanden gaan poetsen
want dan poets je al je glazuur er af!

bij speed krijg je toch een droge mond en dat neemt de bescherming van je glazuur weg? en niet je glazuur zelf..?

Bovenaan