Sziget 2009!

acidctje

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, zijn er nog DFers die naar Sziget 2009 gaan? :P
Ik heb mn vliegticket en festivalkaartje al veilig in bezit! :hearteyes: :stoned:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat heb je me dan ook niet horen zeggen :P

Ik geloof dat Sziget een van de weinige dingen is waar je vanaf de eerste keer verslaafd aan kan raken. But I don't care :hearteyes:

Wie ging er nog meer hard op langos voor weinig HUF ? Ik niet, ik vond het walgelijk !!

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Juist ! Met kaas, extra frituurvet, knoflooksap en creme fraiche. Had er een gekocht en 'm voor de helft opgegeten, en toen de rest aan een boom gegeven, mijn maag was nog nooit zo boos op me.

Maar ik geloof dat er ook mensen waren die er op hebben geleefd het hele festival. Als al het eten daar duur is, en er is een ding goedkoop in grote hoeveelheden gaat er toch wel een lichtje branden zou je denken ? :tearsofjoy:

timmaniac

Bewuste gebruiker
RSW zei:
Juist ! Met kaas, extra frituurvet, knoflooksap en creme fraiche. Had er een gekocht en 'm voor de helft opgegeten, en toen de rest aan een boom gegeven, mijn maag was nog nooit zo boos op me.

Maar ik geloof dat er ook mensen waren die er op hebben geleefd het hele festival. Als al het eten daar duur is, en er is een ding goedkoop in grote hoeveelheden gaat er toch wel een lichtje branden zou je denken ? :tearsofjoy:

ik at die dingen als ontbijt :grin: lekker vet en je hoefde niks meer te eten tot savonds :P
Ik cond het wel lekker eigenlijk :rock:

Aking

Wijs gebruiker
Ik ontbeet elke middag met italiaans van de BKV tent :hearteyes:
Uiteraard met Kakao Ital van Friesland Foods :P

shokora

Wijs gebruiker
RSW zei:
Dat heb je me dan ook niet horen zeggen :P

Ik geloof dat Sziget een van de weinige dingen is waar je vanaf de eerste keer verslaafd aan kan raken. But I don't care :hearteyes:

Wie ging er nog meer hard op langos voor weinig HUF ? Ik niet, ik vond het walgelijk !!

Die dingen waren inderdaad tering smerig zeg. Ze zagen er eigenlijk nog wel lekker en 'apart' uit, maar na 1 hap ben je totaal van die illusie af.

Ik weet niet of ik dit jaar naar Sziget ga, misschien dat ik wat roadtrip door Europa (wat goa festivals in Duitsland meepak) en dan als grande finale naar Sziget ga.

Code:
Sziget Express 

In 2009 rijdt een speciale Szigettrein van Amsterdam naar Boedapest. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan. 

Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus. Vertrek- en aankomsttijden staan momenteel nog niet vast. 

De trein start in Amsterdam en zal ook in Utrecht en Arnhem stoppen. Aangezien de trein tussen Arnhem en Boedapest nergens zal stoppen zal de rit slechts 15 a 16 uur duren (onder voorbehoud). 

Naast gewone wagons zal er ook een ' discowagon' aan de trein worden gekoppeld. We proberen een Nederlandse of Belgische band en/of dj's die op Sziget zullen optreden ook in de trein te laten spelen. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.

HOE GRUWELIJK IS DIT :grin:

yaaaw

Bewuste gebruiker
Heb gewoon een vliegreis geboekt, vind ik een stuk gruwelijker :P Na Sziget nog 2 extra dagjes budapest :smoke:

eerste namen zijn trouwens:
The Kills
Digitalism
N&SK
Birdy Nam Nam
Offspring
Snow Patrol
Die Toten Hosen
Coldcut
Prodigy
Klaxons
Placebo
Disco Ensemble
Squarepusher
Pendulum
Ska-P
The Ting Tings
Bloc Party
Miloopa
Fatboy Slim
De Staat
Armin van Buren
Buena Vista Social Club
Zitten al aardig wat leuke dingen tussen :)

shokora

Wijs gebruiker
god god god wat een lineup :hearteyes:

Squarepusher
Ska-p
Pendulum
Prodigy
Buena Vista Social Club
Fatboy Slim
Digitalism

Awesummmmmm

gtedbro

Bewuste gebruiker
Was eerst ook mijn plan, maar aangezien mijn vrienden dus met de trein wilden en ik geen zin had om in me eentje te moeten reizen werd het dus de trein.. :rolleyes:

Maarja, had eigenlijk nog liever die slaaptrein gehad, maar die werd pas aangekondigd toen ik me kaartje voor de gewone trein al had.

Zijn er nog tips voor degene die voor het eerst gaan? :P

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Je hebt nooit genoeg sokken bij je, trek een schoon paar aan en je bent een nieuw mens :beer: Koop niet van de african stage dealers, een goede pil is een kartonnig hoopje ritalin achtig iets als je geluk hebt. Voor drugs ga ik altijd naar de standplaats voor busjes, gewoon zo'n lelijke zwarte oude mercedes bus met wat gek dreadlock tuig derin en het komt allemaal wel goed.

Als je in de problemen komt met security (omdat je b.v. net zoals ik dronken graag in dingen klimt of op plekken probeert te komen waar je niet mag komen) zeg dan tegen ze de magische spreuk "Szeretlek" ze zullen je uitlaggen ofzo maar zeer zeker niet tot moes stampen. Heeft serieus tot twee keer toe me echt goed uit de problemen geholpen ghehe ^^

Drink Arany aszok, is chiller bier dan Dreher. maarja smaken verschillen. Dreher is alleen duurder en veel mensen kiezen daardoor toch maar voor dreher ghehe xD

Pas op met sommige security, je hebt aan de ene kant de chille brede goedzak maar er lopen ook hier en daar wat oude huurlingen rond, die trouwens nog wel eens te betrappen zijn op snachts gewoon coke nemen van kuiltje op hun hand.

Zet je tent niet te dicht bij een dixy want als het gaat broeien meurt het enorm naar dat wazige geparfumeerde spul dat in die dingen zit. Ik moet barfen van die geur ghehe.

Ook niet te dicht bij het loop pad want binnen twee dagen heb je een moes tuintje van plastic bekertjes enzo.

Maak vrienden met je buren, echt buurt preventie scheelt een hoop. Zo voorkomen dat de tent van mijn franse buren leeg was gehaald. Die dieven spelen gewoon dronken feestgangers die hun tent denken te hebben gevonden... maar als je ej buren van gezicht kent kan je er makkelijker op reageren.. niets in je tent laten is ook wel een goede. Ben twee jaar terug van camera en telefoon afgeholpen door zo'n basterd. Ben nog steeds heel erg blij dat tie gewoon braaf via de rits binnen is gekomen en niet zoals bij vrienden van mij besloot een extra deur in het zeil te snijden.

Ga trouwens ook niet te dicht bij de mokka chuka staan. nu is 24/7 dnb geen probleem natuurlijk maar je resoneert gewoon weg je tent uit ghehe.

Ga absoluut trouwens waterpijp smoken als je langs die tent komt. Super chill. :beer:

Naja meer kan ik zo snel niet bedenken haha

gtedbro

Bewuste gebruiker
Dankje voor de tips! Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, want ik ben zelf ook nooit op Lowlands geweest(Hoor van sommige mensen dat ze Sziget de veel grotere broer van Lowlands vinden).

Ben je eigenlijk ook Budapest zelf ingeweest of zoiets?

gtedbro

Bewuste gebruiker
*Bump*

Ik vroeg me af of je op het festival betaalt met Forinten of met Euries, weet ieamand dit misschien?

Oom Klaas

Badass junkie
Dat ik hier nog nooit van gehoord heb :confused:
Is iets om voor volgend jaar te plannen als ik het zo lees, lijkt wel een soort lowlands maar dan écht huge :openmouth:

yaaaw

Bewuste gebruiker
BT2303 zei:
*Bump*

Ik vroeg me af of je op het festival betaalt met Forinten of met Euries, weet ieamand dit misschien?
florinten...
Verder is het idd een huge ass lowlands maar dan goedkoper en vetter.
Een dagje badhuis in Budapest is wel aan te raadde btw...

Weet gvd nog steeds niet of ik nou ga of niet, ff kijken naar mn financieen, wel al vliegticket geboekt mja

Ketaboy

Bewuste gebruiker
yaaaw zei:
BT2303 zei:
*Bump*

florinten...
Verder is het idd een huge ass lowlands maar dan goedkoper en vetter.
Een dagje badhuis in Budapest is wel aan te raadde btw...

Weet gvd nog steeds niet of ik nou ga of niet, ff kijken naar mn financieen, wel al vliegticket geboekt mja

forintjes heerlijk geld... een avond beetje achteloos je wisselgeld overal verspreid in je zakken stoppen en je hebt de volgende ochtend een emmer bij elkaar met een omgerekende waarden van 5 euro. Dood aan 1 forint muntjes.. Naja ik overdrijf wat maar toch :beer:

Grootste pluspunt van sziget is dat je er niet zoals bij lowlands overal in de rij moet gaan staan om in de rij te kunnen staan. En natuurlijk al die fijne mensen van all over the globe :P en een 24/7 dnb tent natuurlijk... jezus haha weer zin in :rock:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
honingolie zei:
Meer handige tips aub Ketaboy! :grin:

Soms zijn ze wat karig met het verstrekken van toiletpapier in de dixy toiletten. Iets wat ik ze niet kwalijk kan nemen aangezien extra rollen nou eenmaal uitnodigen tot boomversierpraktijken en natuurlijk voetbal. Neem dus zelf wat mee of jat net zoals ik gewoon een rol als de schoonmaakmobiel is langs geweest.

yaaaw

Bewuste gebruiker
Ketaboy zei:
honingolie zei:
Meer handige tips aub Ketaboy! :grin:

Soms zijn ze wat karig met het verstrekken van toiletpapier in de dixy toiletten. Iets wat ik ze niet kwalijk kan nemen aangezien extra rollen nou eenmaal uitnodigen tot boomversierpraktijken en natuurlijk voetbal. Neem dus zelf wat mee of jat net zoals ik gewoon een rol als de schoonmaakmobiel is langs geweest.
Tegenover de JackDanielsbar heb je gewoon ECHTE wcs... het enige wat je hoeft te doen is een formuliertje in te vullen, waarna je een bandje krijgt...

Daaaym ik weet nog steeds niet of ik ga terwijl zondag mn vliegtuig vertrekt... Moet eerst nog ff een aantal dingen dingen checken qua financieen, maar dat kan op zn vroegst donderdagavond hehe...

gtedbro

Bewuste gebruiker
Heey Ketaboy, ben jij toevallig ook nog Budapest zelf in geweest?

Voor de rest, wie gaat er eigenlijk met de één van de szigettreinen?

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ja mensen, nog 1 dag te gaan. Ik ga een paar uur van te voren naar Amsterdam, omdat we gelijk meereizen met iemand die met de slaaptrein gaat. Dus ik ga nog even Frikadellen scoren in Amsterdam, dat is het enige wat ik zal missen.

Ik zie alleen echt enorm tegen die 21u in de trein op. Nog suggesties hoe ik het het beste kan overleven? :P

Gr. BT

Chris Pontius

Badass junkie
BT2303 zei:
Ja mensen, nog 1 dag te gaan. Ik ga een paar uur van te voren naar Amsterdam, omdat we gelijk meereizen met iemand die met de slaaptrein gaat. Dus ik ga nog even Frikadellen scoren in Amsterdam, dat is het enige wat ik zal missen.

Ik zie alleen echt enorm tegen die 21u in de trein op. Nog suggesties hoe ik het het beste kan overleven? :P

Gr. BT

jezelf 21 uur in coma houden met ghb :beer:

ben trouwens wel schijt jaloers op de mensen die gaan :(

Ketaboy

Bewuste gebruiker
En heeft iedereen zich een beetje vermaakt?

Ik wel iig, teveel acid, keta en pep... de volledige week goed wazig geweest. Tijd voornamelijk slijten met bounchen in de Mokka Cukka en outgaan in de Ambient chillout met een kop anijs thee :rock:

Bovenaan