Stoppen met roken

Hardcore_frk

Badass junkie
Als het met natuurlijke ingrediënten kan, dan ga je toch daarvoor ?
Mescaline is een lijst I middel overigens..
Het schijnt dat de misselijkheid wel een stuk minder heftig is, indien je de mescaline eerst uit de cactus extraheert. Maar misselijkheid schijnt sowieso wel een beetje bij mescalinegebruik te horen. Maar dat mag je ook wel overhebben voor een trip van 24 uur, toch?

Daarnaast vind ik het gewoon erg leuk om thuis de hobbychemicus uit te hangen!

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij is mescaline een lijst I opiumwet stof, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zie bij diverse RC vendors wel methallylescaline voorbij komen, bedoel je dat wellicht? Of je kun je via een dealer aan pure mescaline komen?

Ik heb zelf overigens wel ervaring met DMT extractie (ik heb je mooie witte kristallen voorbij zien komen!), maar mescaline extractie is wel een klein tandje ingewikkelder. Maar misschien ga ik dat ooit nog wel eens doen, als ik de tijd heb haha.
Ja ik zou pillen kunnen kopen van 400-500mg dacht ik.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Het schijnt dat de misselijkheid wel een stuk minder heftig is, indien je de mescaline eerst uit de cactus extraheert. Maar misselijkheid schijnt sowieso wel een beetje bij mescalinegebruik te horen. Maar dat mag je ook wel overhebben voor een trip van 24 uur, toch?

Daarnaast vind ik het gewoon erg leuk om thuis de hobbychemicus uit te hangen!

StraatPiraat

Badass junkie
Voor de mensen die het boek van Allen Carr willen proberen; als je een beetje Engels spreekt heb je nu geen excuus meer om het uit te stellen:

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
De cactus kun je gewoon kopen, veel grotere cactushandels hebben hem wel. Die synthetische MAL is een erg uitgeklede versie,
hij werkt wel maar is niet hetzelfde ding, eendimensioneler, toch ook wel aardig, soort psychedelische koffie in museumdosis.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Voor de mensen die het boek van Allen Carr willen proberen; als je een beetje Engels spreekt heb je nu geen excuus meer om het uit te stellen:

Ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik het een heel irritant boek vind om te lezen. De intro blijft maar pagina's lang doorgaan over hoe het wel niet het beste boek ooit is om te stoppen met roken en dat je moet blijven lezen.

Ik vind het knap van je en leuk om je ervaring zo te volgen :)
Hier vorige week zaterdagmiddag gestopt, hopelijk houden we het vol!
Das ook al een goeie start!
Als je er zelf in gelooft kom je er wel. Niet toegeven aan cravings want die verdwijnen snel.

Heel veel succes snuffel! ondanks dat ik zelf niet rook volg ik je verhaal met veel aandacht:blush:
Dank je! We gaan momenteel nog altijd sterk 💪

6C64111F-7F3D-4632-9F14-57962C104E6C.png

Dirkdirk

DF-koning
Ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik het een heel irritant boek vind om te lezen. De intro blijft maar pagina's lang doorgaan over hoe het wel niet het beste boek ooit is om te stoppen met roken en dat je moet blijven lezen.
Wat verwacht je, een spannende avonturen roman? Het is inderdaad niet de beste schrijver maar dat neemt niet weg dat het boek geniaal is en je toch maar moet blijven lezen. Er is ook een boek over stoppen met drinken dat volgens mij een of andere oude druk is, waar hij steeds golf-metaforen ophaalt. Echt verschrikkelijk saai. Maar het boek is wel goed en het werkt.

De Zandman

DF-koning
Boeken lezen over alcohol?
Ga eens een keertje 2 naar een AA meeting.
Dat werkt beter, dan 100 boeken!
Daar zijn mensen, net zoals jij, die in verschillende stadia van abstinentie zitten, en je volledig begrijpen.
Dat werkt!

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Boeken lezen over alcohol?
Ga eens een keertje 2 naar een AA meeting.
Dat werkt beter, dan 100 boeken!
Daar zijn mensen, net zoals jij, die in verschillende stadia van abstinentie zitten, en je volledig begrijpen.
Dat werkt!
Niet voor iedereen. Dat soort psychologische circle-jerks zouden mij juist weer onophoudelijk
aan het zuipen brengen. Altijd al een hekel gehad aan dat amerikaanse gedoe...

De Zandman

DF-koning
Deze manier van werken is natuurlijk niet voor iedereen geschikt, en daarom zei ik, ga er eens 1, 2 x heen om te kunnen zien of het iets voor je is.
Mij heeft dit programma in het 12 stappen plan zeer goed geholpen...
Docter Phil is helemaal geen dokter. Arts, dus.
Hij is een psycholoog.
Mag dus niets voorschrijven qua medicatie.
En bij " ogen" moet je wegblijven.
Dat hele programma is fake. Als je alleen al die smoelwerken ziet, van de "deskundigen" daar.
Een oplichterij van de eerste orde!
Al die zooi, die hij aanprijst, uit eigen productie, bah.
Ik vrees dat als ik daar zou zitten, dat het al heel snel tot muilperen uitdelen wordt.
Hij is Jezus niet....

Laatst bewerkt:

Dirkdirk

DF-koning
Niet voor iedereen. Dat soort psychologische circle-jerks zouden mij juist weer onophoudelijk
aan het zuipen brengen. Altijd al een hekel gehad aan dat amerikaanse gedoe...
Het zal ongetwijfeld helpen om lotgenoten te vinden die in het zelfde schuitje zitten maar om te stoppen heeft AA mij niet geholpen. Gelukkig is het niet meer alleen voor gelovigen en ook voor atheïsten zoals ik toegankelijker geworden maar toch kruist de AA met een van mijn fundamentele filosofieën waarmee ik uiteindelijk gestopt ben met drinken namelijk het feit dat zij geloven dat er geen echte remedie bestaat behalve abstinentie, en dat een drinker de rest van zijn leven vatbaar is voor zijn verslaving. En dat geloof ik niet. Abstinentie is uiteindelijk was je bereikt maar het is niet het absolute doel. Het absolute doel, in mijn ogen, is de drank volledig overtuigd zien als wat het daadwerkelijk is: een vergif zonder énig voordeel.

Dirkdirk

DF-koning
Het zal ongetwijfeld helpen om lotgenoten te vinden die in het zelfde schuitje zitten maar om te stoppen heeft AA mij niet geholpen. Gelukkig is het niet meer alleen voor gelovigen en ook voor atheïsten zoals ik toegankelijker geworden maar toch kruist de AA met een van mijn fundamentele filosofieën waarmee ik uiteindelijk gestopt ben met drinken namelijk het feit dat zij geloven dat er geen echte remedie bestaat behalve abstinentie, en dat een drinker de rest van zijn leven vatbaar is voor zijn verslaving. En dat geloof ik niet. Abstinentie is uiteindelijk was je bereikt maar het is niet het absolute doel. Het absolute doel, in mijn ogen, is de drank volledig overtuigd zien als wat het daadwerkelijk is: een vergif zonder énig voordeel.
Het voelt een beetje als zelfpijperij om mezelf te citeren maar ik wilde er nog even iets aan toevoegen. Wat namelijk ook niet helpt is dat wanneer je wilt kijken of de AA iets voor je is je een of andere verlepte mongool voor je krijgt die daadwerkelijk geen enkel idee heeft waar ie over praat. Ik mag toch verwachten dat een intake bij de AA een beetje soepel verloopt. Dat je je gehoord voelt. Een safe space. Die zelfhaat en schaamte kennen alcoholisten maar al te goed dus je hebt al je ballen al bij elkaar geraapt om die stap te zetten. En fair enough, ook al vertrouw je er niet helemaal op, een open mind is wel zo eerlijk. Maar dan wil je wel iemand die je op je gemak stelt. En dat was in mijn geval niet zo tijdens de eerste keer. Uiteindelijk wel, maar als ik na die eerste kennismaking was weggegaan had ik nooit een eerlijk beeld kunnen schetsen van de AA.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker

Ja en ook dat bewieroken van de nuchterheid, alsof je niet mag weten dat serotonine een tryptamine is en die heilige nuchterheid van ze dus ook gewoon een trip. Ik ben op eigen kracht gestopt, en dat heb ik gedaan door een fles wijn geopend op tafel te zetten en die een maand niet aan te raken. Moet wel zeggen dat ik sindsdien - het is nu 4 jaar geleden - drie keer een drankje probeerde, en drie keer niet echt te spreken was over het effect, dus mijn ding is het denk ik niet meer, maar ik ben het met je eens dat die verduiveling op termijn alleen de verslaving weer zal doen opleven.

De Zandman

DF-koning
Ik zie dit toch heel anders.
De visie van "je kunt nooit meer drinken" is er een die sluit als de kluisdeur van Fort Knox.
Er zijn ( helaas) ontzettend veel gevallen van een razendsnelle daverende terugval door tegen beter weten in, door toch het eerste glas te drinken.
De uitspraak van " één glas is er ééntje teveel, en een kratje te weinig"
Is de realiteit. Jazeker.
Alcohol is een echte harddrug, en bij de meeste alcoholisten, zo ook bij mijzelf, gebeurt er iets heel vreemds als er dat stofje met de naam Ethylalcohol bij mij in de hersenen terecht komt.
Want dan gaat de beer los!

De enige remedie, die de AA noemt, is simpelweg dat eerste glas te laten staan.
Daar ben je de baas over. Dan heb je nog een moment om een heldere keuze te kunnen maken.
Na 10 minuten is hel dus weer losgebarsten, zo ging dat bij mij, en dan is het ""alle hens aan dek, en halen, wat het halen kan!""
Dit wil ik niet meer meemaken. Nee.
Dat alcohol een vergif voor je is, dat weet iedereen wel, als hij of zij na een slemppartij de ochtend daarna, met een kater van jewelste wakker wordt.
En er zijn meer dan 67 verschillende ziektes die allemaal een directe link hebben met alcohol misbruik.
Er vallen nogal wat doden door de ziektes, en door ongelukken in het verkeer.
Daarover hoor je maar weinig, maar 3mmc moet asap verboden worden.
De reden hiervoor is zoals altijd, het geld dat de staat misloopt,
als er met een tax free middel ipv die alcohol, een feestje gehouden wordt...
En alle negatieve factoren mbt drank, alle ellende daardoor, die veegt de staat zo veel, en zo snel mogelijk, onder de vloerbedekking.
Dit is Nederland!

Laatst bewerkt:

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Ik zie dit toch heel anders.
De visie van "je kunt nooit meer drinken" is er een die sluit als de kluisdeur van Fort Knox.
Er zijn ( helaas) ontzettend veel gevallen van een razendsnelle daverende terugval door tegen beter weten in, door toch het eerste glas te drinken.
De uitspraak van " één glas is er ééntje teveel, en een kratje te weinig"
Is de realiteit. Jazeker.
Alcohol is een echte harddrug, en bij de meeste alcoholisten, zo ook bij mijzelf, gebeurt er iets heel vreemds als er dat stofje met de naam Ethylalcohol bij mij in de hersenen terecht komt.
Want dan gaat de beer los!

De enige remedie, die de AA noemt, is simpelweg dat eerste glas te laten staan.
Daar ben je de baas over. Dan heb je nog een moment om een heldere keuze te kunnen maken.
Na 10 minuten is hel dus weer losgebarsten, zo ging dat bij mij, en dan is het ""alle hens aan dek, en halen, wat het halen kan!""
Dit wil ik niet meer meemaken. Nee.
Dat alcohol een vergif voor je is, dat weet iedereen wel, als hij of zij na een slemppartij de ochtend daarna, met een kater van jewelste wakker wordt.
En er zijn meer dan 67 verschillende ziektes die allemaal een directe link hebben met alcohol misbruik.
Er vallen nogal wat doden door de ziektes, en door ongelukken in het verkeer.
Daarover hoor je maar weinig, maar 3mmc moet asap verboden worden.
De reden hiervoor is zoals altijd, het geld dat de staat misloopt,
als er met een tax free middel ipv die alcohol, een feestje gehouden wordt...
En alle negatieve factoren mbt drank, alle ellende daardoor, die veegt de staat zo veel, en zo snel mogelijk, onder de vloerbedekking.
Dit is Nederland!
Als het voor jou werkt is dat natuurlijk prima. Dat gebegrijp in een cirkeltje werkte voor je ook, dus
je lijkt me een wat ander menstype dan ik zelf ben. Maar dat enkel die methode van totale abstinentie werkt
is gewoon niet waar, ik heb geen terugval gehad, en ik vond de drankjes die ik probeerde gewoon echt
niet lekker. Voor mij hielp de realisatie dat er veel interessantere middelen zijn juist enorm.

Avoicc

Belezen gebruiker
Ik rook nu al bijna 15 jaar 2 pakjes sigaretten (40 sigaretten) per dag.

Ik wilde in 1x stoppen, maar merkte dat mijn concentratie echt achteruit ging en ik chaotisch werd in mijn doen & denken. Was geen lekker gevoel wat de meesten van jullie waarschijnlijk wel herkennen.

Dus waarom mezelf moeilijk maken? Ik heb bij de supermarkt een elektrische sigaret gekocht (naam van supermarkt zal ik maar niet noemen!), zo eentje waarbij je het mondstuk gewoon elke keer weggooit.

Resultaat: Af en toe vergat ik een dagje dat ik de elektrische sigaret had en rookte ik dus de hele dag niet. Uiteindelijk heb ik afgebouwd, ik zal vertellen hoe.

Ik gaf mezelf in week 1 elke dag 5x 2 minuten de tijd om te roken.
Week 2: 3x2 minuten roken per dag.
Week 3: 1x5 minuten in de avond roken per dag
Week 4: 1x5 minuten in de avond roken om de dag
Week 5: Met een pauze van 2 dagen ertussen 1x5 minuten roken per dag (avond).
Week 6: Met een pauze van 2 dagen ertussen 1x5 minuten roken per dag (avond).
Week 7: Met een pauze van 2 dagen ertussen 1x5 minuten roken per dag (avond).
Week 8: ik vergat dat ik rookte en ben mar helemaal gestopt.

Ik ben nu ruim 5 maanden nicotinevrij :)

Tips vanuit mijn kant: elektrische sigaret, discipline, niet te moeilijk maken.

De Zandman

DF-koning
Een elektrische sigaret is ook niet bepaald ongezond, er zit gewoon nicotine in de vloeistof, maar het kenmerkende verschil is dat die vloeistoffen te krijgen zijn, met steeds minder van die uiterst verslavende stof met de naam: nicotine.
En, verkrijgbaar in vele smaken.
Ik heb het stoppen met zo'n ding geprobeerd.
En dat ding was nog duur, ook.
Kan ik 150 sigaren van kopen!
En, er komt wel wat minder aan schadelijke stoffen naar binnen.
Maar, die dingen trek je gewoon over de longen.
Met sigaren doe ik dit veel, veel minder en, ik stop met inachtneming van dat er een lange peuk over moet blijven.
Zoals we weten blijft juist in dat laatste gedeelte de meeste rotzooi zit...
En dan een joint.
Daarin zit net zoveel troep, als van een heel pakje sigaretten!
Laat staan een bongpijp, of zelfs een zandpijp, voor wie dit kent....
Dit komt aan, als die ene, speciale trap van een drachtige kameel in volle galop.
Maw, je gaat na één hijs gestrekt ter aarde.
Dat heb ik meerdere keren mogen aanschouwen.

Avoicc

Belezen gebruiker
Een elektrische sigaret is ook niet bepaald ongezond, er zit gewoon nicotine in de vloeistof, maar het kenmerkende verschil is dat die vloeistoffen te krijgen zijn, met steeds minder van die uiterst verslavende stof met de naam: nicotine.
En, verkrijgbaar in vele smaken.
Kan ik 150 sigaren van kopen!
En, er komt wel wat minder aan schadelijke stoffen naar binnen.
Maar, die dingen trek je gewoon over de longen.
Met sigaren doe ik dit veel, veel minder en, ik stop met inachtneming van dat er een lange peuk over moet blijven.
Zoals we weten blijft juist in dat laatste gedeelte de meeste rotzooi zit...
En dan een joint.
Laat staan een bongpijp, of zelfs een zandpijp, voor wie dit kent....
Dit komt aan, als die ene, speciale trap van een drachtige kameel in volle galop.
Maw, je gaat na één hijs gestrekt ter aarde.
Dat heb ik meerdere keren mogen aanschouwen.
je hebt waarschijnlijk een vape gehaald waarbij je de elektrische sigaret zelf kon opvullen? Dat is idd wel duur ja.

Kijk is in de supermarkt, als het mocht zou ik je 1 artikel aanraden maar idk of dat mag dus helaas..

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
Voor mij werkte vapen ipv roken wel, en dan mixte ik zelf de nicotine sterkte. en dan deed ik er over tijd steeds minder nicotine in. hier deed ik misschien een half jaar over. ik had er niet echt veel haast in. en uiteindelijk zat ok op 0 nicotine in me vape mix. zonder ergens last van te hebben.

Laatst bewerkt:

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
er zijn opties waarbij het goedkooper is dan normaal roken, groot voordeel is dat je zelf de nicotine sterkte kan bepalen
En dan een joint.
er is ook tabak vervanger wat je hiervoor kan gebruiken, of puur roken.

De Zandman

DF-koning
Puur roken?
Ik hoest men longen eruit, en dan die smaak!
Puur is alleen te doen met een goede maroc, zero zero bijvoorbeeld .
Van wiet (Haze) is de smaak al vreselijk

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Heb het legit moeilijk als ik collega's zie roken en ik er maar wat bij sta. We zitten nu op 14 dagen. Pff wat een kutzooi die nicotine.

De Zandman

DF-koning
Deze cravings blijven enkele maanden doorgaan..
Daarom lukt het stoppen meestal pas na enkele pogingen.
En ben je een jaar clean?
Bega dan niet de fout om te denken: ach eentje, dat moet toch wel weer eens kunnen...
Net zoals met andere verslavende middelen.
Toch weer een beetje genomen?
Dan kom je op een hellend vlak terecht.
En vaak gaat dat weer mis...
Reden voor mij, om wat voor alcohol dan ook, te laten staan.
Voordat je het weet, ga je de draaikolk weer in, en moet je weer opnieuw beginnen.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Ben sowieso van plan om te stoppen maar de zin is sterk.
Zin in m'n longen kapot te maken voor een mini high.
Ik herken dit gevoel goed. Maar geloof me, het is het absoluut niet waard. De craving wordt met de tijd minder, maar er kunnen zich altijd momentjes voordoen dat je er enorm veel zin in hebt. Gelukkig is zo'n craving maar tijdelijk, probeer afleiding te zoeken, loop even een rondje of blijf niet naast die rokende collega staan.

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben nu 30 dagen gestopt maar wel sinds 2 dagen ook met de champix, de bijwerkingen waren extreem! Tot aan suicidaliteit toe, nou komt dit bij mij niet door de champix maar die versterkte het wel. Nu gelijk weer trek om te roken maar ik blijf gestopt! Hoe gaat t jou nu af? @Snuffelaar

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben nu 30 dagen gestopt maar wel sinds 2 dagen ook met de champix, de bijwerkingen waren extreem! Tot aan suicidaliteit toe, nou komt dit bij mij niet door de champix maar die versterkte het wel. Nu gelijk weer trek om te roken maar ik blijf gestopt! Hoe gaat t jou nu af? @Snuffelaar
Pfoeh dat klinkt heavy..
Ik heb ondertussen op het werk toegegeven aan 1 sigaret en het erge is dat het me nog smaakte ook. Sindsdien geen cravings meer gehad, denk er ook weinig aan eigenlijk. Is het een misstap? Misschien. Maar ik tel het niet mee in mijn process.

Is Champix dan echt de moeite waard als het je suicidaliteit versterkt? Sterkte Man!

Paranoize.

Badass junkie
Pfoeh dat klinkt heavy..
Ik heb ondertussen op het werk toegegeven aan 1 sigaret en het erge is dat het me nog smaakte ook. Sindsdien geen cravings meer gehad, denk er ook weinig aan eigenlijk. Is het een misstap? Misschien. Maar ik tel het niet mee in mijn process.

Is Champix dan echt de moeite waard als het je suicidaliteit versterkt? Sterkte Man!
In het begin viel het wel mee maar ben er direct mee gekapt man! Merk ook direct verschil.

Paranoize.

Badass junkie
Still going strong?
Ik ben nu 63 dagen gestopt!👌🏻✌🏻
Hopelijk ben jij ook nog steeds gestopt!
1000+ cancerstikkies minder 400 euro bespaart en 4d teruggewonnen👍🏻💪🏻

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Joo luitjes ik lees dat champix of hoe dat ook heet echt helpt met te stoppen met roken.? Want ik heb pleisters enzv ma die doen geen ene reet want als dat echt helpt dan probeer ik dat ook

Bovenaan