Ik zie dit toch heel anders.
De visie van "je kunt nooit meer drinken" is er een die sluit als de kluisdeur van Fort Knox.
Er zijn ( helaas) ontzettend veel gevallen van een razendsnelle daverende terugval door tegen beter weten in, door toch het eerste glas te drinken.
De uitspraak van " één glas is er ééntje teveel, en een kratje te weinig"
Is de realiteit. Jazeker.
Alcohol is een echte harddrug, en bij de meeste alcoholisten, zo ook bij mijzelf, gebeurt er iets heel vreemds als er dat stofje met de naam Ethylalcohol bij mij in de hersenen terecht komt.
Want dan gaat de beer los!
De enige remedie, die de AA noemt, is simpelweg dat eerste glas te laten staan.
Daar ben je de baas over. Dan heb je nog een moment om een heldere keuze te kunnen maken.
Na 10 minuten is hel dus weer losgebarsten, zo ging dat bij mij, en dan is het ""alle hens aan dek, en halen, wat het halen kan!""
Dit wil ik niet meer meemaken. Nee.
Dat alcohol een vergif voor je is, dat weet iedereen wel, als hij of zij na een slemppartij de ochtend daarna, met een kater van jewelste wakker wordt.
En er zijn meer dan 67 verschillende ziektes die allemaal een directe link hebben met alcohol misbruik.
Er vallen nogal wat doden door de ziektes, en door ongelukken in het verkeer.
Daarover hoor je maar weinig, maar 3mmc moet asap verboden worden.
De reden hiervoor is zoals altijd, het geld dat de staat misloopt,
als er met een tax free middel ipv die alcohol, een feestje gehouden wordt...
En alle negatieve factoren mbt drank, alle ellende daardoor, die veegt de staat zo veel, en zo snel mogelijk, onder de vloerbedekking.
Dit is Nederland!