stoppen met blowen

scorpia

Newbie
:wave: ja ik wil het nu eens proberen, cold turkey or however :confused:

:angry: ik ga op in rook.. :stoned:

:wave: wie is het gelukt om te stoppen en vooral hoe? en zeer belangrijk wie heeft het langer dan 1 week volgehouden..... :(

:wave: share it with me please! :) :)

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ik ben er mee gestopt na 4 jaar iedere dag te blowen
het beste is gewoon om het in een keer te doen vind ik persoonlijk
en jezelf dan gewoon bezighouden zodat je niet gaat blowen
ik hou het nog steeds vol en heb er totaal geen behoefte aan
heb al bijna 2 maand niet geblowt

scorpia

Newbie
Waarom ben jij gestopt??? :grin:

voor mezelf; :rolleyes: laten we eerlijk zijn het is niet tof....ik snap het als geen ander maaar het in rook opgaan van je energie en je echte gevoelens.....

:flushed: Ik rook al bijna 10 jaar en ben in 2004 gestopt na een vastenkuur, heb het wel 2 hele maanden volgehouden toen was er een feessie en boem daar was weer een dikke djonko voor me neus........ :flushed:

:rolleyes: ik zou ergens moeten wonen waar het niet te krijgen is, my god wat voel ik mij een zwakkeling..

nee geen harde shit voor mij :smoke: maar ik ben bijna gaan geloven dat ik die blow nodig heb om al die gevoelens te dempen.... maar zeker ook voor de CHILL ik ben dan zo relaxt .... :stoned: :stoned:

we kunnen er wel allemaal heel stoer over doen maar het is niet echt okay!! al dat rook in die longen teer en god weet wat voor teringzooi ze in stuff en weed stoppen om het effect te versterken...... :confused: dat kan toch never good zijn man!!! lekker, da! maar good, njet!

wat doe jij ter afleiding, en ik geloof ook dat in een keer stoppen het beste is. :) :wave:

spacekonijn

Badass junkie
hoe in godesnaam dan te stoppen?
mijn beste tips:
-spreek een duidelijke datum en periode met jezelf en liever ook met anderen af
-zorg dat je de periode voor je stopt je zoveel blowt dat je er kotsmisselijk van wordt (ik werd er niet kotsmisselijk van maar als je heeel heeel veel blowt merk je dat de toegevoegde waarde van het roken van een joint gewoon nagenoeg nul is)
-bijkomend voordeel van de periode voor je stopt heel veel blowen; de eerste week of eerste twee weken dat je stopt voel je constant alsof je op ecstacy bent; vrolijk energiek leuk
-je kunt wel tegen mensen zeggen dat je gestopt ben met blowen, maar probeer zo min mogelijk over blowen te praten danwel te denken, dit verminderdt het risico dat je jezelf lekker loopt te maken
-schrijf op hoe je je voelt en hoe je denkt over blowen als je gestopt bent (als je weer terugvalt kun je dit dan weer lezen en merk je wat voor loser je eigenlijk bent)
-vooral in het begin erg belangrijk: zorg dat je constant iets te doen hebt. Afleiding is het sleutelwoord bij stoppen met blowen
-maak een idiote weddenschap die je niet wil verliezen; in mijn geval een deal met mijn broertje dat degene die binnen een maand blowt naakt door de koopgoot in r'dam moet lopen danwel skaten
-voor de insomniacs onder de gestopten: zorg dat je lichaamsbeweging krijgt! niks slaapt zo goed (oke op een jointje na dan ) als lichamelijke vermoeidheid
-bedenk: je hebt niets nodig om sterk te staan, je hebt de kracht om jezelf erdoor te slaan
-en de laatste: neem een andere verslaving; sex, drank, roken whatever. zorg wel dat je hier ook weer van afkomt als het terugvalgevaar is geweken

al met al ben ik (nu al) overzichtelijker, slimmer, leuker, mooier, uitgeslapener en gekker dan toen ik nog blowde.
blowen is geen punt, maar als je het elke dag doet wordt het een komma

verhaal van iemand die gestopt is , vind het wel een goeie hopelijk heb je er wat aan.

A

Anonymous

Gast
Ik wil het niet van de daken schreeuwen maar ik ga maandag met een maat een poging doen, we gaan voetballen ofzo iets sportiefs om ons af te leiden, en we hopen zo allebei te stoppen met blowen, hij is van plan alleen doordeweeks te stoppen, ik helemaal en over een maand weer om de week een jointje oid.

A

Anonymous

Gast
Ik heb er nu een goed gevoel over, nu zeker ik dit topic heb gelezen :grin:.
Wie doen er met me mee stoppen aanstaande maandag?

lot

Badass junkie
BobG zei:
Ik heb er nu een goed gevoel over, nu zeker ik dit topic heb gelezen :grin:.
Wie doen er met me mee stoppen aanstaande maandag?

ik ben vandaag al gestopt telt dat ook?..
dan moet jevanaf maandag elke dag ff verellen hoe het gaan in cheneral chat ofzo :grin: kom we doen dat?

Psykaholik

Wijs gebruiker
heb het geprobeerd pas
het is 3 weken goed gegaan en bet terug hervallen :cry: :cry:
gelijk gewoonlijk
gaat altijd goed voor ff ma volhouden pfff :angry: :angry: :angry:

Elektronik_dynamite

Badass junkie
scorpia zei:
Waarom ben jij gestopt???
wat doe jij ter afleiding, en ik geloof ook dat in een keer stoppen het beste is. :) :wave:
ik ben gestopt omdat ik het niet meer lekker vond, het effect was niet meer zo fijn als in het begin en ik werd er veel te laks van
als afleiding heb ik tekenen en schilderen
gewoon flink met je handen bezig zijn :)

Mac...

Badass junkie
Ik stop als ik daar zin in heb, ben niet zo zwaar aangelgd voor verslavingen, dus als ik er genoeg van heb kan ik makkelijk stoppen, nu ben ik weliswaar wel weer bijna iedere dag aan het blowen, maar niet tegen mijn zin in. Heb lange tijd weinig gerookt en ben nu sinds een week of 2 weer bijna volop bezig, maar dat is ook weer totdat ik er weer ff genoeg van heb (lees als het geld op is :tongueout: )
Mijn beste tip is om te voorkomen dat je in de verleiding wordt gebracht, bv door bij vrienden te zijn die altijd blowen of andere situaties die jij met blowen in verband brengt.

Nja anywayzzz: Succes :sunglasses:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Misschien ben ik wel verslaafd aan blowen, ik weet het niet, maar nu ben ik 18 en als ik kijk naar ontwikkeling is dit een leeftijd dat je veel wil experimenteren, dus ik laat het lekker over me heen lopen. Gelukkig is DF er om te checken wat voor drugs "lekker" is en welke absoluut niet fijn is.

Mensen die wel stoppen: succes!! :)

scorpia

Newbie
:wave: hello :wave: hello,

thanxxx voor die goei tips!!!! :grin:

ik heb um door, ik ga dus joggen vanaf maandag om flink moe te worden.
ik weet niet of ik al maandag ga stoppen want ik zit in een drukke periode met werk enzo...

dus maandag stoppen is wel erg snel voor mij...zwak :flushed:
maar met pasen in een vrije periode ga ik ermee stoppen tot die tijd hoe meer tips hoe beter!!! ik ga mee eerst nog te pletter blowen, als afscheid :smoke: :hearteyes: :hearteyes: :stoned: JAtoch niet dan?? :stoned:

wat is het lichamelijke effect ga ik ontwenningsverschijnselen krijgen..??
de laatste keer dat ik een poging deed die even lukte was ik nl 2wkn op vakantie en was constant bezig, dan valt het inderdaad niet zo op... :rolleyes:

ik wil er zeer bewust ermee bezig zijn die schrijftip is dan ook een erg goeie!!! :beer: met andere verslavingen aan de gang haha die is goed!!

wie nog meer gaat (proberen) stoppen, SUCCES< GOOD LUCK< VIEL SPASZ :) :)

keep me end you on the hoogte about alles... :sunglasses: be strong!!!

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
heb eigenlijk geen zin om er mee te stoppen. Vind het over het algemeen wel een ontspannende gewoonte, ik rook echter ook niet elke dag ( wel bijna elke dag maar goed :P ).

Ik zou gewoon proberen het doordeweeks niet te doen en dan in het weekend wel!

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
scorpia zei:
:wave: wie is het gelukt om te stoppen en vooral hoe? en zeer belangrijk wie heeft het langer dan 1 week volgehouden..... :

op een bepaald moment in mijn leven (zo'n jaar geleden) pafte ik heel veel, verschillende keren per week, op school ('s morgens, 's middags en na school), op feestjes kon ik niet meer zonder paf
toen heb ik besloten om ermee te stoppen, en dat is mij voor een maand gelukt :)
dan ben ik trug begonnen, maar nu doe ik het nog maar af en toe, zo'n 2 keer op 3 weken
ik denk niet dat ik in de nabije toekomst nog ga willen/kunnen stoppen, maar zolang het af en toe blijft kan het toch geen kwaad e...

Freaky high

Bewuste gebruiker
waarom stoppen met blowen? ik doe het te graag om ermee te stoppen, als je een beetje dicipline hebt denk ik wel dat je een soort van ritme in je blowen kan steken, bv, de vrijdagavond een joint of 2 na het werken om te bekomen... zulke dingen..

minn

Badass junkie
dit is geen topic om mee te delen waarom je gewoon door zou gaan met blowen, zo maak je het de stoppers extra moeilijk :wave:

Freaky high

Bewuste gebruiker
minn zei:
dit is geen topic om mee te delen waarom je gewoon door zou gaan met blowen, zo maak je het de stoppers extra moeilijk :wave:
sorry daarvoor maarja, iedereen heeft nog altijd zijn eigen mening, en die wou ik even uiten, niet dat ik daardoor iemand wil beletten met stoppen hoor. iedereen zijn eigen keuze..

Frisko

Badass junkie
schranziewanzie zei:
heb het geprobeerd pas
het is 3 weken goed gegaan en bet terug hervallen :cry: :cry:
gelijk gewoonlijk
gaat altijd goed voor ff ma volhouden pfff :angry: :angry: :angry:
daarom deed ik dus al geen moeite..minderen JA,stoppen? NEE :P
maia 3 weken geld uitgespaard is ook al iets hé:L :smoke:

Jaman

Newbie
ik ben laatst 6 dagen gestopt geweest met blowen (wegens ziekte), maar toen ik weer beter was kon ik de verleiding niet weerstaan en ben weer fulltime door gaan blowen.

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb mezelf en m'n blowgedrag eens flink onder de loep genomen en schrok er eigenlijk best wel van. In ogen van sommigen van jullie zal ik vast niet super veel roken maar ik vind het te veel. Ik rookte tot vorige week zo'n 8 euro wiet per dag, wat ik echt niet goed kan betalen aangezien ik de rest van m'n uitgaven niet veranderde. Ik heb met mezelf afspraken gemaakt dat ik ga proberen niet voor 7 uur 's avonds te gaan blowen en niet meer dan 2-3 joints per dag, wat ik zelfs probeer te verminderen naar niet meer elke dag. Dat is op dit moment nog wel te veel gevraagd, maar ik ben er mee bezig :)

Freaky high

Bewuste gebruiker
Dzy zei:
Ik heb mezelf en m'n blowgedrag eens flink onder de loep genomen en schrok er eigenlijk best wel van. In ogen van sommigen van jullie zal ik vast niet super veel roken maar ik vind het te veel. Ik rookte tot vorige week zo'n 8 euro wiet per dag, wat ik echt niet goed kan betalen aangezien ik de rest van m'n uitgaven niet veranderde. Ik heb met mezelf afspraken gemaakt dat ik ga proberen niet voor 7 uur 's avonds te gaan blowen en niet meer dan 2-3 joints per dag, wat ik zelfs probeer te verminderen naar niet meer elke dag. Dat is op dit moment nog wel te veel gevraagd, maar ik ben er mee bezig :)
ik vind 8€ per dag toch wel veel, ik denk dat ik 12.50€ in 2 weken doe als het vakantie is, maar tijdens school kan ik er gemakkelijk een maandju mee doen

Jaman

Newbie
Freaky high zei:
Dzy zei:
ik vind 8€ per dag toch wel veel, ik denk dat ik 12.50€ in 2 weken doe als het vakantie is, maar tijdens school kan ik er gemakkelijk een maandju mee doen

ik rook ongeveer 1 gram hasj/wiet per dag. vroeger toen ik nog op de mid. school zat kon ik idd ook wel 2 a 3 weken doen met 12.50 wiet. ik heb immers vrij weinig te doen. overdag beetje blowen en 's avonds met vrienden beetje bier drinken en blowen.

lot

Badass junkie
ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke :(

spacekonijn

Badass junkie
lot zei:
ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke :(

ach ik ben ook stoned en de zon schijnt , geniet ervan :stoned:

lot

Badass junkie
spacekonijn zei:
lot zei:

ja heb ik ook zeker gedaan, maar k vin het gewoon stom van mezelf

scorpia

Newbie
:openmouth: WWWHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

ik vind het ook stom om weer te gaan blowen als je bent gestopt, maar ohohoh die verleiding :stoned: ja vanmorgen ik dus een tikje stoney toney naar het werk! :stoned:

had ik gewoon zin in! ut was nog een stukkie blow ik dacht ik rook dit topje nog ff en dan kap ik samen met Bob op maandag!! :stoned: NIET DUS. En ja ik voel me echt oerstom dus ik begrijp Lot...
Niet goed en niet verstandig maar dat is "le stress" :smilingimp:

Ik hou het tot nu toe vol om nix te halen, maar ik weet nu al dat ik vanavond de drang niet kan tegenhouwen...
zometeen met m'n hond uitlaten en dan is het dus 5min lopen naar de coffeeshop, weer voor 6 euries aan weed man, ik wou dat ik dicipline had!!!!
Vandaar mijn WWWHHHHHAAAAAAAAAAA ik vind mezelf ook een stom kind!!! :flushed: :flushed: :flushed:

:wave: dag hopelijk morgen beterschap :wave:

lot

Badass junkie
scorpia zei:
:openmouth: WWWHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

ik vind het ook stom om weer te gaan blowen als je bent gestopt, maar ohohoh die verleiding :stoned: ja vanmorgen ik dus een tikje stoney toney naar het werk! :stoned:

had ik gewoon zin in! ut was nog een stukkie blow ik dacht ik rook dit topje nog ff en dan kap ik samen met Bob op maandag!! :stoned: NIET DUS. En ja ik voel me echt oerstom dus ik begrijp Lot...
Niet goed en niet verstandig maar dat is "le stress" :smilingimp:

Ik hou het tot nu toe vol om nix te halen, maar ik weet nu al dat ik vanavond de drang niet kan tegenhouwen...
zometeen met m'n hond uitlaten en dan is het dus 5min lopen naar de coffeeshop, weer voor 6 euries aan weed man, ik wou dat ik dicipline had!!!!
Vandaar mijn WWWHHHHHAAAAAAAAAAA ik vind mezelf ook een stom kind!!! :flushed: :flushed: :flushed:

:wave: dag hopelijk morgen beterschap :wave:

eehj niet halen.. je heb al die shit in je lichaam niet nodig joh!

*voel me goed als ik dat zeg*

BillyBilo

Badass junkie
spacekonijn zei:
lot zei:

hahah ja man relax, ik kan me geen drukte maken om mijn wiet gebruik, daar zorgt de wiet wel voor :wave:

Psykaholik

Wijs gebruiker
lot zei:
idd hetzelfde voor mij
het ging echt goed stoppen
ge voelde u echt terug fitter worden
opstaan ging veel beter
goesting voor terug vanal te gaan doen
geld bleef op de bank staan
was eig echt blij da ik gestopt was :) :) :)
merkte alleen maar voordelen :mrgreen: :mrgreen:
en toch ben ik weer begonnen :confused: :confused: :confused: :confused:
word der onnozel van :angry: :angry:

scorpia

Newbie
:wink: thanks Lot(genoot) :wave:

vanavond gehad,.. 2!! :stoned: wel relaxed maar toch.............. :confused:
ok.. even noteren voor vandaag is dat dus,... 6euries + 4 voor sigaretten die eigenlijk alleen maar voor gebruik om te draaien aanwezig zijn... :openmouth: huh?... tjitjing.... whaaaaaa ??? haha :flushed:

voor meer keiharde feiten......... :stoned: :flushed: :stoned: :flushed:

to be continued. :grin: :wave:

BacingsPen

Badass junkie
Tsja stoppen... Dat lukt alleen als je je omgeving flink veranderd. Waarschijnlijk is er in je omgeving het een en ander 'veranderd' Door deze omgeving zal je aan de wiet blijven denken...

Eigenlijk is het een eitje om te stoppen met blowen. Het is en blijft je eigen wil om wel of niet te blowen...

Ben 2 weken gestopt, had toen weer een joint gerookt... En ja hoor... De volgende dag wou ik al bijna weer beginnen! Wat te doen? Gewoon niet blowen! Dat is het m echt...

En tsja, je omgeving dus zodanig veranderen dat die joint er ook niet echt meer in past. Spreek met ontzettend veel vrienden/vriendinnen af of ga veel werken... Wat je vooral NIET moet doen is de matties die blowen ontlopen... Het moeilijkste is om een joint af te slaan als die in de kring rond gaat, maar lukt het je om nee te zeggen, dan weet je wel dat je het ECHT kunt!

Ik heb trouwens gewoon 2 weken met een 10'tje wiet en tip en vloei rondgelopen om aan mezelf te bewijzen dat ik 24 uur per dag de verleiding zou kunnen weerstaan!

Opzich heb ik eigenlijk niet zoveel redenen om te stoppen. (wie wel?!) Want zoveel kan het je niet leven niet verzieken... Maarja, al was alleen maar omdat het absoluut niet goed is om aan welk middel dan ook verslaafd te raken?

Stoppen met blowen kan heel makkelijk, maar ligt er wel aan of je sterk in schoenen staat of niet, of je gesteund wordt door je omgeving, en of je veel vervangende activiteiten hebt!

Peaze :)

lot

Badass junkie
het is me gelukt :grin: :grin: vandaag ging er een joint rond en zonder twijvelen zei ik in 1x nee ik hoef niet..
weet je hoe trots ik toen was he :grin:

spacekonijn

Badass junkie
altijd als ik stop met blowen sla ik minimaal 4 joints per dag af......

inderdaad wel irritant ja, morgen stop ik weer ff een weekje.

ik stop tegenwoordig regelmatig een weekje , vind dat wel een erg relax smoke-patroon. weekje blowen ( met mate dan!!) weekje stoppen , weekendje blowen etc, beetje afwisseling en t moet wel leuk blijven he

beejee

Newbie
Hé,

IK begon met blowen op me 15e. Eens in het half jaar een blow avond. Men ouders vonden het ook geen probleem. Maar eens in het half jaar word al snel 1x in de 3 maanden je kent het wel. Op me 18e leerden ik de party's kennen zo nu en dan een pilletje en natuurlijk meer blowen. Op me 21 had ik de pillen en zo wel gezien maar het blowen niet! Mijn ouders gingen verhuizen zou eerst niet mee maar toch maar wel dus je zit al in zo'n kut periode geen vrienden in en dorp. Ik mocht buiten gewoon blowen van ze, ze dachten dat ik het 2 tot 3 x per week deed, vonden ze al veel maar ja. Maar stiekem deed ik het elke avond wachten tot ze naar bed gingen en dan de hond "uitlaten". Ging op mezelf wonen op me 23e en er zat een coffeeshop in me straat. Dat is natuurlijk al fouten boel. 'S'avonds een filmpje kijken met een jointje er bij. Eerst niet na 6e maar al snel word dat uit school. Het sluipt er zo langzaam in.
Ik wil er al een tijdje van af maar dan denk je weer het valt wel mee. School gaat goed werk ook kan rond komen maar nu beginnen de kwaltjes te komen, nergens zin in, onrustig enz. Ben het nu echt zat!!!!!!!

Ik stop nu!!!!!!!

Maar ja dat zeg je dan elke avond. Maar nu wil ik het echt vol houden.

Dus ik ga ervoor!!!!!!!!!!!!

Grz Beejee

Bovenaan