laten we eerlijk zijn het is niet tof....ik snap het als geen ander maaar het in rook opgaan van je energie en je echte gevoelens.....
ik zou ergens moeten wonen waar het niet te krijgen is, my god wat voel ik mij een zwakkeling..
maar ik ben bijna gaan geloven dat ik die blow nodig heb om al die gevoelens te dempen.... maar zeker ook voor de CHILL ik ben dan zo relaxt ....

hoe in godesnaam dan te stoppen?
mijn beste tips:
-spreek een duidelijke datum en periode met jezelf en liever ook met anderen af
-zorg dat je de periode voor je stopt je zoveel blowt dat je er kotsmisselijk van wordt (ik werd er niet kotsmisselijk van maar als je heeel heeel veel blowt merk je dat de toegevoegde waarde van het roken van een joint gewoon nagenoeg nul is)
-bijkomend voordeel van de periode voor je stopt heel veel blowen; de eerste week of eerste twee weken dat je stopt voel je constant alsof je op ecstacy bent; vrolijk energiek leuk
-je kunt wel tegen mensen zeggen dat je gestopt ben met blowen, maar probeer zo min mogelijk over blowen te praten danwel te denken, dit verminderdt het risico dat je jezelf lekker loopt te maken
-schrijf op hoe je je voelt en hoe je denkt over blowen als je gestopt bent (als je weer terugvalt kun je dit dan weer lezen en merk je wat voor loser je eigenlijk bent)
-vooral in het begin erg belangrijk: zorg dat je constant iets te doen hebt. Afleiding is het sleutelwoord bij stoppen met blowen
-maak een idiote weddenschap die je niet wil verliezen; in mijn geval een deal met mijn broertje dat degene die binnen een maand blowt naakt door de koopgoot in r'dam moet lopen danwel skaten
-voor de insomniacs onder de gestopten: zorg dat je lichaamsbeweging krijgt! niks slaapt zo goed (oke op een jointje na dan ) als lichamelijke vermoeidheid
-bedenk: je hebt niets nodig om sterk te staan, je hebt de kracht om jezelf erdoor te slaan
-en de laatste: neem een andere verslaving; sex, drank, roken whatever. zorg wel dat je hier ook weer van afkomt als het terugvalgevaar is geweken
al met al ben ik (nu al) overzichtelijker, slimmer, leuker, mooier, uitgeslapener en gekker dan toen ik nog blowde.
blowen is geen punt, maar als je het elke dag doet wordt het een komma
BobG zei:Ik heb er nu een goed gevoel over, nu zeker ik dit topic heb gelezen.
Wie doen er met me mee stoppen aanstaande maandag?
ik ben gestopt omdat ik het niet meer lekker vond, het effect was niet meer zo fijn als in het begin en ik werd er veel te laks vanscorpia zei:Waarom ben jij gestopt???
wat doe jij ter afleiding, en ik geloof ook dat in een keer stoppen het beste is.![]()
![]()
hello
hello,
JAtoch niet dan??
met andere verslavingen aan de gang haha die is goed!! scorpia zei:wie is het gelukt om te stoppen en vooral hoe? en zeer belangrijk wie heeft het langer dan 1 week volgehouden..... :
sorry daarvoor maarja, iedereen heeft nog altijd zijn eigen mening, en die wou ik even uiten, niet dat ik daardoor iemand wil beletten met stoppen hoor. iedereen zijn eigen keuze..minn zei:dit is geen topic om mee te delen waarom je gewoon door zou gaan met blowen, zo maak je het de stoppers extra moeilijk![]()
daarom deed ik dus al geen moeite..minderen JA,stoppen? NEE :Pschranziewanzie zei:heb het geprobeerd pas
het is 3 weken goed gegaan en bet terug hervallen![]()
![]()
gelijk gewoonlijk
gaat altijd goed voor ff ma volhouden pfff![]()
![]()
![]()

ik vind 8€ per dag toch wel veel, ik denk dat ik 12.50€ in 2 weken doe als het vakantie is, maar tijdens school kan ik er gemakkelijk een maandju mee doenDzy zei:Ik heb mezelf en m'n blowgedrag eens flink onder de loep genomen en schrok er eigenlijk best wel van. In ogen van sommigen van jullie zal ik vast niet super veel roken maar ik vind het te veel. Ik rookte tot vorige week zo'n 8 euro wiet per dag, wat ik echt niet goed kan betalen aangezien ik de rest van m'n uitgaven niet veranderde. Ik heb met mezelf afspraken gemaakt dat ik ga proberen niet voor 7 uur 's avonds te gaan blowen en niet meer dan 2-3 joints per dag, wat ik zelfs probeer te verminderen naar niet meer elke dag. Dat is op dit moment nog wel te veel gevraagd, maar ik ben er mee bezig![]()
Freaky high zei:ik vind 8€ per dag toch wel veel, ik denk dat ik 12.50€ in 2 weken doe als het vakantie is, maar tijdens school kan ik er gemakkelijk een maandju mee doenDzy zei:Ik heb mezelf en m'n blowgedrag eens flink onder de loep genomen en schrok er eigenlijk best wel van. In ogen van sommigen van jullie zal ik vast niet super veel roken maar ik vind het te veel. Ik rookte tot vorige week zo'n 8 euro wiet per dag, wat ik echt niet goed kan betalen aangezien ik de rest van m'n uitgaven niet veranderde. Ik heb met mezelf afspraken gemaakt dat ik ga proberen niet voor 7 uur 's avonds te gaan blowen en niet meer dan 2-3 joints per dag, wat ik zelfs probeer te verminderen naar niet meer elke dag. Dat is op dit moment nog wel te veel gevraagd, maar ik ben er mee bezig![]()
lot zei:ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke![]()

spacekonijn zei:lot zei:ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke![]()
ach ik ben ook stoned en de zon schijnt , geniet ervan![]()
ja vanmorgen ik dus een tikje stoney toney naar het werk!
NIET DUS. En ja ik voel me echt oerstom dus ik begrijp Lot...
dag hopelijk morgen beterschap 
scorpia zei:WWWHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
ik vind het ook stom om weer te gaan blowen als je bent gestopt, maar ohohoh die verleidingja vanmorgen ik dus een tikje stoney toney naar het werk!
![]()
had ik gewoon zin in! ut was nog een stukkie blow ik dacht ik rook dit topje nog ff en dan kap ik samen met Bob op maandag!!NIET DUS. En ja ik voel me echt oerstom dus ik begrijp Lot...
Niet goed en niet verstandig maar dat is "le stress"![]()
Ik hou het tot nu toe vol om nix te halen, maar ik weet nu al dat ik vanavond de drang niet kan tegenhouwen...
zometeen met m'n hond uitlaten en dan is het dus 5min lopen naar de coffeeshop, weer voor 6 euries aan weed man, ik wou dat ik dicipline had!!!!
Vandaar mijn WWWHHHHHAAAAAAAAAAA ik vind mezelf ook een stom kind!!!![]()
![]()
![]()
dag hopelijk morgen beterschap
![]()
spacekonijn zei:lot zei:ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke![]()
ach ik ben ook stoned en de zon schijnt , geniet ervan![]()

WildChild zei:hahah ja man relax, ik kan me geen drukte maken om mijn wiet gebruik, daar zorgt de wiet wel voor![]()
idd hetzelfde voor mijlot zei:ik kon het niet laten vandaag... en ik was nog wel zo trots op mezelf ... vaag kind ben ik dat ik gewoon niet kan leven zonder wiet of dergelijke![]()
wel relaxed maar toch..............

lot zei:het is me gelukt![]()
vandaag ging er een joint rond en zonder twijvelen zei ik in 1x nee ik hoef niet..
weet je hoe trots ik toen was he![]()
kaalkopje zei:lot zei:het is me gelukt![]()
vandaag ging er een joint rond en zonder twijvelen zei ik in 1x nee ik hoef niet..
weet je hoe trots ik toen was he![]()
goed van je![]()