Stonee/ duizelig van shag

Dgh

Newbie
Ha,
Misschien een rare vraag maar
Maar ik heb bij shag altijd een duizelig / beetje stoned gevoel ik ben een beginned roker.
M'n vrienden lachen me dan uit van jo stoned van een sjekkie dus dat maakte me een beetje onzeker

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Ha,
Maar ik heb bij shag altijd een duizelig / beetje stoned gevoel ik ben een beginned roker.
M'n vrienden lachen me dan uit van jo stoned van een sjekkie dus dat maakte me een beetje onzeker
Ik had het ook wel eens vooral smorgens na de eerste hoor. Denk wel meer mensen hoor moet je is een zware van nelle roken smorgens pohh dan helemaal. Maar laat ze lekker lachen joh is toch ook helemaal niet erg.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mijn advies is om te stoppen met roken.
Ik denk dat je nog vrij jong bent dus besef je nu niet hoe moeilijk het is om straks te moeten stoppen later in je leven. Ook niet dat roken echt heel slecht is voor je.
Stop nu het nog makkelijk is. Je bent echt niet minder stoer als je niet rookt. Is juist stoerder vind ik dat je niet mee loopt met je vrienden maar je eigen ding doet en mening hebt.

Geloof me, ik ben in de jaren 80 op mijn 15e uit stoerheid en meedoen begonnen en heb na tientallen jaren heel veel roken (soms meer als een pakje per dag) wel 100 pogingen gedaan te stoppen. Zoooo moeilijk! Ze zeggen zelfs moeilijker als stoppen met bv Cocaïne.

Mij is het gelukt aantal jaren geleden maar de meesten lukt het niet.

Dus niet doen, alsjeblieft!

Dgh

Newbie
Mijn advies is om te stoppen met roken.
Ik denk dat je nog vrij jong bent dus besef je nu niet hoe moeilijk het is om straks te moeten stoppen later in je leven. Ook niet dat roken echt heel slecht is voor je.
Stop nu het nog makkelijk is. Je bent echt niet minder stoer als je niet rookt. Is juist stoerder vind ik dat je niet mee loopt met je vrienden maar je eigen ding doet en mening hebt.

Geloof me, ik ben in de jaren 80 op mijn 15e uit stoerheid en meedoen begonnen en heb na tientallen jaren heel veel roken (soms meer als een pakje per dag) wel 100 pogingen gedaan te stoppen. Zoooo moeilijk! Ze zeggen zelfs moeilijker als stoppen met bv Cocaïne.

Mij is het gelukt aantal jaren geleden maar de meesten lukt het niet.

Dus niet doen, alsjeblieft!
Ik zal het proberen bedankt voor t advies

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik zal het proberen bedankt voor t advies
Het is geen verplichting hoor en ik bedoel het niet alsof ik je moeder ben of zo, ik wilde het je alleen even duidelijk maken. Ik had me er toen ook in vergist hoe fucking moeilijk stoppen is. (en hoe duur!)
Dat roken stoer is vind ik niet meer van deze tijd!

Als je gaat stoppen, succes!
(enne je stinkt niet meer als je stopt dus meer aandacht van de meisjes/jongens..)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Weetje je bent j9ng net wat de dunne zegt ik ben ook jong begonnen man was 12 of 14dus als je het niet nodig bent niet doen later zou je jezelf dankbaar zijn maat👍😉
Ja, had ik toen maar naar mijn ouders geluisterd. 😜
Maar ja zij rookten zelf ook dus ik dacht “dikke schijt”. Nu snap ik wat zij bedoelden met verslaafd raken en niet kunnen stoppen.
Nou was het in de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide “normaal” om te roken. Haast iedereen rookte. Ook in vliegtuigen, restaurants, bij iedereen thuis, gewoon in de auto met je kids op de achterbank.
Gelukkig is dat nu niet meer zo normaal!

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Ja, had ik toen maar naar mijn ouders geluisterd. 😜
Maar ja zij rookten zelf ook dus ik dacht “dikke schijt”. Nu snap ik wat zij bedoelden met verslaafd raken en niet kunnen stoppen.
Nou was het in de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide “normaal” om te roken. Haast iedereen rookte. Ook in vliegtuigen, restaurants, bij iedereen thuis, gewoon in de auto met je kids op de achterbank.
Gelukkig is dat nu niet meer zo normaal!
Echthe precies maarja doe je niks aan he natuurlijk. En ik was ook altijd eigenwijs. Maja wje weet leren we het ooit!!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Echthe precies maarja doe je niks aan he natuurlijk. En ik was ook altijd eigenwijs. Maja wje weet leren we het ooit!!
Er beginnen nu gelukkig veel minder jongeren met roken als vroeger. Vroeger rookte haast mijn hele klas en school, bijna al mijn vrienden en familie. Het begint te dagen dat het echt niet stoer is en totaal onzinnig ook. Het is niet lekker en je word er niet stoned, dronken of wappie van. Kijk, wiet roken bv heeft nog “nut”, je word stoned. Maar alleen tabak roken is niet leuk. Je denkt van wel op gegeven moment omdat je snel verslaafd bent. En stoer? Tja, dacht ik vroeger ook maar gelukkig is niet roken tegenwoordig minstens net zo stoer!

Een zoon van mijn zus heeft als eerste en enige van onze hele familie nog nooit gerookt en gaat dat ook nooit doen. Niet eens geprobeerd. Zou dan de 1e zijn, vet trots op hem!

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Er beginnen nu gelukkig veel minder jongeren met roken als vroeger. Vroeger rookte haast mijn hele klas en school, bijna al mijn vrienden en familie. Het begint te dagen dat het echt niet stoer is en totaal onzinnig ook. Het is niet lekker en je word er niet stoned, dronken of wappie van. Kijk, wiet roken bv heeft nog “nut”, je word stoned. Maar alleen tabak roken is niet leuk. Je denkt van wel op gegeven moment omdat je snel verslaafd bent. En stoer? Tja, dacht ik vroeger ook maar gelukkig is niet roken tegenwoordig minstens net zo stoer!

Een zoon van mijn zus heeft als eerste en enige van onze hele familie nog nooit gerookt en gaat dat ook nooit doen. Niet eens geprobeerd. Zou dan de 1e zijn, vet trots op hem!
Jaa precies dat zo is het wel idd. Ik deed het ook om stoer te doen enzv en later zit je eraan vast enzv. En net wat je zegt ook wel apart trouwens. mijn neefje ook niet rookt niet wil het niet enzv ook geen andere domme dingen en die is vandaag gescout zo zie je maar weer idd mag je trots op zijn en ben ook in dit geval. T leven heeft veel meer te bieden vindik al kwam ik er heel laat achter..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Jaa precies dat zo is het wel idd. Ik deed het ook om stoer te doen enzv en later zit je eraan vast enzv. En net wat je zegt ook wel apart trouwens. mijn neefje ook niet rookt niet wil het niet enzv ook geen andere domme dingen en die is vandaag gescout zo zie je maar weer idd mag je trots op zijn en ben ook in dit geval. T leven heeft veel meer te bieden vindik al kwam ik er heel laat achter..
Ik ook hoor, ik heb denk zo een 25+ jaar dagelijks gerookt.
Beter niet aan beginnen! Het leven is leuker zonder peuken!

nausea

Wijs gebruiker
Had ik ook eerst, raak je wel aan gewend. Enige advies is niet gaan kettingroken, überhaupt is het natuurlijk slecht voor je, maar heb eens toen ik net was begonnen 2 keer m'n maag leeg zitten kotsen omdat 'k te veel had gerookt/te weinig gegeten en ben er echt dagen ziek van geweest. En eerlijk, 't is het beste om nu gewoon te stoppen, het kost je allemaal geld en je ziet er nog uit als een tokkie ook :tongueout:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ha,
Ik rook dagelijks zware shag en de 1e maakt me elke dag een beetje dizzy.
Ohja je bent veel stoerder als je niet rookt ookal doen je vrienden dat wel....

mikoz

Bewuste gebruiker
Een onzeker gevoel krijgen, door wat anderen al dan niet over je zouden denken of zeggen omdat je duizelig wordt van tabak, is wel het laatste waarover je je over een paar jaar zorgen zal maken mits je doorgaat met het inhaleren van een nutteloze, schadelijke rookpluim.

Stop nu het nog (makkelijk) kan. Ik rook nu zo'n 10 jaar. Meerdere stoppogingen gedaan, met moeite 2x gelukt, maar steeds weer begonnen na een paar weken. Jammer genoeg is beginnen net zo makkelijk als knipperen. En als je dan wilt stoppen, bedenkt dat stemmetje in je hoofd net zo makkelijk een reden waarom het nu geen goed moment is om te stoppen.

Bedenk voor jezelf eens wat voor voordelen roken heeft. Zoek dan eens uit wat voor nadelen het met zich meebrengt. Denk naast de vieze geur die om je heen hangt en uit je mond komt aan gele tot in sommige gevallen zelfs bruine tanden, hoesten, slijmophoping, kortademigheid, slechte conditie, wallen, ontstekingen aan je slijmvlies etc. (en ik noem dan nog niet eens de langere termijn effecten!).

Mijn 'goede moment' om te stoppen komt nog wel 🤔 (praat ik mezelf aan). Die van jou is nu. Of in ieder geval: een beter moment om te stoppen krijg je niet!

Bovenaan