Stimulerende middelen.

Hoi,

Ik heb een vraagje, elke keer wanneer ik een stimulerend middel gebruik (XTC/Speed/Coke) gaan mijn kaken op en neer als een gek. Als ik met mijn vriendengroep XTC gebruik dan is het grappig en kijkt iedereen naar elkaar en hebben we met z'n allen lol. Maar als ik bijvoorbeeld speed of Coke heb gebuikt dan heeft de rest nauwelijks last van kaakschaatsen. Dus dan kijkt niet iedereen naar elkaar maar naar mij. Bij mijn eigen vrienden heb ik dr ook geen last van en kunnen we er alsnog allemaal mee lachen. Maar hier mijn probleem, als ik ook maar 1 lijntje gehad heb wanneer ik van plan ben uit te gaan dan is 't enige wat ik hoor van (vaag) bekende(n) die ik tegen kom: 'OH HEB JE PILLEN GEHAD?!?'. Iemand die iets soortgelijks ervaart? Een oplossing? Tips? Iets anders?

Gr.

Fool

Badass junkie
Magnesium-supplementen slikken schijnt dit deels te voorkomen, maar een wondermiddel is het niet. De één heeft er gewoon meer last van dan een ander, je kunt er niet altijd véél aan doen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Magnesium wil wel eens mensen helpen inderdaad, maar er is nu niet duidelijk of dit daadwerkelijk een effect teweeg brengt of dat het een placebo effect is. Er is in ieder geval niet aangetoond wat de werking ervan is.

Let op je dosis en let op het kaakschaatsen, probeer je te ontspannen. Je kunt dat leren als je het maar vaak genoeg probeert. Verder wil een tuc koekje of iets zouts vaak ook nog wel helpen, en is daarnaast goed voor je vochtbalans en een minder droge mond.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Zeg het tegen je vrienden dat ze het tegen je zeggen wanneer het weer gebeurt. Als je er bewuster van bent kun je er best tegenin gaan. Bij mij verschilt het per keer, inderdaad is het ook afhankelijk van de dosis. Soms lukt het me goed om het onder controle te houden maar af en toe ook wat minder. Ach ja, ik probeer er ook wat meer schijt aan te hebben.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Gewoon niet teveel aandacht aan besteden. Hoe meer aandacht je er aan besteed, hoe erger het wordt, vooral voor jezelf. Maak jezelf geen dingen wijs, wees niet te bedacht en geniet gewoon. Magnesium helpt voor mij erg goed, citraat of niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Zeg het tegen je vrienden dat ze het tegen je zeggen wanneer het weer gebeurt. Als je er bewuster van bent kun je er best tegenin gaan. Bij mij verschilt het per keer, inderdaad is het ook afhankelijk van de dosis. Soms lukt het me goed om het onder controle te houden maar af en toe ook wat minder. Ach ja, ik probeer er ook wat meer schijt aan te hebben.

Heb inderdaad gewoon schijt aan wat anderen denken! Zolang je er zelf geen last van hebt is er toch niets aan de hand?

Als je er nou wel zelf last van hebt, probeer dan je kaken te ontspannen. Mijn eerste keren xtc gingen mijn kaken ook altijd enorm te keer, wat ik op dat moment nooit zo'n probleem vond maar de dag erna had ik altijd enorme last van mijn kaken. Na wat vaker xtc gebruikt te hebben ben ik mijn kaken gaan ontspannen, eerst bewust en nu gaat het zelfs automatisch. Inmiddels zien mensen het bijna niet meer aan me dat ik xtc gebruikt heb, terwijl ik wel net zo hard ga. Wat ook weer ze nadelen heeft, want dan denken mensen nog een fatsoenlijk gesprek met je te kunnen voeren...

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik kan er niets aan doen, mijn kaken schieten niet alle kanten uit maar ze klapperen gewoon op elkaar. Ziet er altijd wel lachen uit en symboliseert ook het feit hoe hard ik ga. Al gebruik ik eigenlijk altijd kauwgom om dergelijke bijkomstigheden met betrekking tot XTC gebruik te minimaliseren. :wave:

Bovenaan