Sterkte truffels vraag

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik heb redelijk wat ervaring met truffels (6 keer getript) en lees er veel over. Waar ik nu dus tegenop loop is het volgende. Er zijn ongeveer 5 soorten truffels (van zwak tot sterk); (Psilocybe) Mexicana, (Psilocybe) Pajaritos, (Psilocybe) Tampanensis, (Psilocybe) Atlantis en de (Psilocybe) Hollandia. Naar mate je sterker pakt, worden de visuals intenser, maar neemt dan ook de mindfuck toe? Waarschijnlijk wel en dat heb ik ook wel gemerkt bij mij hardere trips. Maar ik ben toch iemand die meer houdt van wat rustiger aan doen en wat lachen met maten enzo, maar wat levendigere visuals zijn altijd welkom (als de mindfuck dan maar niet teveel wordt, ik kan het wel hebben maar vindt het gewoon niet zo prettig als je jezelf continu over vanalles en nogwat af moet vragen wat er gebeurt) Ik vroeg me af of er dus recht evenredig meer mindfuck is naarmate er meer visuals zijn (mbt de sterkte van de truffels)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Naar mijn idee scheelt dat enorm per soort en per keer. Visuals vind ik sowieso tegenvallen met truffels, paddo's hebben veel meer visuals. Als je echt veel visuals wilt met truffels moet je de hollandia nemen, in één keer een hele portie en mocht het niet voldoende zijn even een beetje hele sterke hash roken. Pas op met hash want het versterkt enorm :wink:

Dit hielp mij aan zulke harde visuals en mindloops en mindfucks dat ik nét niet bad ging :tearsofjoy:

Growkitje met paddestoelen niet een idee?

justmakepeace

Belezen gebruiker
In paddo's zitten toch dezelfde werkzame stoffen als in truffels? of ligt dat aan dat het harder komt of er andere (kleinere, minder belangrijke) stoffen in zitten? Ik heb echter een soort van hekel aan die mindfucks en loops omdat het zoveel moeite kost om de wereld te begrijpen ofzo XD haha maar ik kan het wel af, alleen zijn mijn maten minder ervaren. We wilde een growkit kopen, maar degene waar we hem neer konden zetten is gestopt met de opleiding en woont nu 200km verderop :tongueout: dus dat ik vooralsnog geen optie (misschien volgend jaar) Mijn sterkere trips waren trouwens in een donkere kamer met een man of 4 en een laptop :tongueout: dit helpt ook wel bij de visuals denk ik, al krijg je niet zoveel mee van de intensere kleuren die je in de natuur bijvoorbeeld wel ziet, of in de tuin :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Jup dat klopt. Paddo's en truffels werken beiden op de stof Psilocine, echter wordt er door bijna iedereen (including me) een groot verschil tussen paddo's en truffels ervaren. Voornamelijk visueel zijn paddo's sterker op een of andere manier.

Er zit ook een verschil tussen alle soorten truffels, terwijl dit ook allemaal dezelfde werkzame stof heeft. Weet niet hoe dat kan.

Zou kunnen dat het met de verhouding psilocybine/psilocine te maken heeft maar er wordt ook weer op sommige plekken gezegd dat die verhouding niet uit maakt, het komt in ieder geval altijd gezamelijk voor in paddo's/truffels. Psilocybine wordt in in je lichaam omgezet in psilocine en dat is de stof die in je hersenen werkzaam is. Zou er iets mee te maken kunnen hebben maar een verklaring is er nog niet :wink:

justmakepeace

Belezen gebruiker
I love N2O! haha dat werkt zeker wel, en nadat de lachgas uitgewerkt is heb ik altijd een halve minuut waarop alles weer even duidelijk is, dus dat ik ook handig om even alles op een rijtje te kunnen zetten (voor mij dan) (waarschijnlijk werkt dit niet als je fout gaat) misschien ligt het aan bepaalde stoffen, net als dat wanneer je wiet en hash mixt in een joint hij ook harder is (naar mijn mening) Maar zoals ik het begrijp hebben paddo's dus meer visuals met minder mindfuck (in verhouding, vergeleken met truffels) dus als je voor de visuals gaat en niet zo voor de mindfuck zijn paddo's dus beter? Ik ben sowieso al van plan om een keer paddo's te doen, gewoon the real deal :tongueout: maar ben gewoon benieuwd naar dit alles, omdat er toch niet zoveel specifieke informatie over te vinden is :tongueout:

justmakepeace

Belezen gebruiker
Dit is een letterlijke reactie onder een youtube filmpje die de visuals van philosopher stones beschrijft:

shame magic mushrooms are illegal they are generally more visual than truffles, which have more psilocin(body/mind warp) than psilocybin (visual) - (to put it broadly)

Dus ligt het grotendeels wel aan de verhouding van de stoffen. Dit is overigens geen betrouwbare bron, maar vooralsnog moet ik het ermee doen XD en jullie expertise natuurlijk

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
justmakepeace zei:
I love N2O! haha dat werkt zeker wel, en nadat de lachgas uitgewerkt is heb ik altijd een halve minuut waarop alles weer even duidelijk is, dus dat ik ook handig om even alles op een rijtje te kunnen zetten (voor mij dan)

Das bij mij anders na een ballontje trip ik op een hoger tripniveau verder voor een...lange...lange...tijd :wink:

grts :wave:

justmakepeace

Belezen gebruiker
de laatse keer heb ik letterlijk 10 balonnen achter elkaar gedaan, als ik eruit kwam meteen weer een andere :tongueout: lachgas is echt onmisbaar :tongueout: je tript tijdens de lachgas echt super hard, maar een maat van mij heeft ook dat kort (10 a 20 seconden) de wereld wat stopt met draaien, je wat helderder kunt denken en dan daarna trip je weer verder. Ik vindt de lachgastrip zelf fijn, maar hij vindt dat naderhand ook wel fijn om gewoon even te 'resetten' het scheelt misschien dat het zijn eerste keer truffels was en van mij de 6e keer :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ik ook heel sterk inderdaad, net of je na zo'n lachgas tripje even teruggeslingerd wordt richting de werkelijkheid voor heel korte tijd.

Kijk wel uit hoeveel je achter elkaar neemt hoor, als je te veel tegelijk neemt kun je out gaan. Niet zo best voor je hersenen :grin:

justmakepeace zei:
shame magic mushrooms are illegal they are generally more visual than truffles, which have more psilocin(body/mind warp) than psilocybin (visual) - (to put it broadly)

Interessante uitspraak. Heb het ook wel vaker gelezen, echter zijn er ook een hele hoop onderzoeken die zeggen dat het onzin is. Psilocine is namelijk de uiteindelijke stof die in je hersenen aan het werk gaat, dat is de stof die op de Serotonine receptoren (5-HT) past. Psilocybine wordt daarin omgezet in je lichaam.

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ja inderdaad, eigenlijk zou die verhouding niks uit moeten maken. het enige wat het uit kan maken is dat het iets langer duurt voordat het inslaat omdat het nog omgezet moet worden ofzo :tongueout: maar als ik het begrijp zijn bij truffels de mindfuck wat minder? We hebben weer een plannetje bedacht en gaan binnenkort een growkit kopen! :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja de mindfuck is bij truffels wel minder, maar je kunt er nog steeds goed para van worden als je voldoende neemt hoor :wink:

justmakepeace

Belezen gebruiker
ja inderdaad, te sterke visuals zijn ook niet bepaald rustgevend :tongueout: zeker als je in de spiegel kijkt, ik heb een keer met truffels gehad dat het net voelde alsof er wat druppels bloed uit mijn oor kwamen, ik schrok me helemaal kapot en dacht dat ik dus uit mijn oor aan het bloeien was :tongueout:

Madwokkel

Newbie
SmartieAndMe zei:
Jup dat klopt. Paddo's en truffels werken beiden op de stof Psilocine, echter wordt er door bijna iedereen (including me) een groot verschil tussen paddo's en truffels ervaren. Voornamelijk visueel zijn paddo's sterker op een of andere manier.

Er zit ook een verschil tussen alle soorten truffels, terwijl dit ook allemaal dezelfde werkzame stof heeft. Weet niet hoe dat kan.

Zou kunnen dat het met de verhouding psilocybine/psilocine te maken heeft maar er wordt ook weer op sommige plekken gezegd dat die verhouding niet uit maakt, het komt in ieder geval altijd gezamelijk voor in paddo's/truffels. Psilocybine wordt in in je lichaam omgezet in psilocine en dat is de stof die in je hersenen werkzaam is. Zou er iets mee te maken kunnen hebben maar een verklaring is er nog niet :wink:

Bekijk de truffels en paddo's eens op deze manier ipv van op de "chemische" wijze:

ieder organisme is anders, uniek en staat op zichzelf, daarom is ook geen enkele truffel/paddo hetzelfde. Het effect is altijd anders. Ongeacht de stoffen die 'werkzaak" zijn blijft ieder organisme uniek. Het leuke is, naar mijn eigen ervaring, is dat als je de truffel en paddo's op deze wijze benaderd, je trips ook heel anders zijn dan wanneer je gaat kijken naar concentraties en verdeling van de werkzame stoffen.
Je kan zoveel mensen op de foto zetten als je wil, maar bij niemand zie je het licht in de ogen schijnen die je in het echt wel ziet :wink:

justmakepeace

Belezen gebruiker
Daar zit wat in, al was ik aan het bedenken dat bij truffels eerst psylocibine omgezet wordt, wat bij paddo's dus niet zo zeer hoeft. bij deze omzetting komen waarschijnlijk bijproducten vrij, misschien hebben deze bijproducten ook effect op de werking van de hersenen. waardoor de hoofdzakelijk werkzame stof hetzelfde is, maar de verhouding toch uitmaakt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Madwokkel zei:
SmartieAndMe zei:

Bekijk de truffels en paddo's eens op deze manier ipv van op de "chemische" wijze:

ieder organisme is anders, uniek en staat op zichzelf, daarom is ook geen enkele truffel/paddo hetzelfde. Het effect is altijd anders. Ongeacht de stoffen die 'werkzaak" zijn blijft ieder organisme uniek. Het leuke is, naar mijn eigen ervaring, is dat als je de truffel en paddo's op deze wijze benaderd, je trips ook heel anders zijn dan wanneer je gaat kijken naar concentraties en verdeling van de werkzame stoffen.
Je kan zoveel mensen op de foto zetten als je wil, maar bij niemand zie je het licht in de ogen schijnen die je in het echt wel ziet :wink:

Uiteraard zit overal verschil tussen, maar er is toch altijd een logische verklaring voor iets. Al is die soms zo moeilijk te vinden :grin:

Bovenaan