tyson zei:
Hallo ik ben nieuw op deze forum.En neem dagelijks speed en heb stemmen in mijn hoofd.Maar ik denk dat het niet van speed is.En mijn vriend beweert van wel?Ben einderaad ben al dokters enzo geweest

heeft er ng iemand ervaring mee?
ja, speedstemmen kunnen zo realistisch dat je ze niet van echt kan onderscheiden...
vuistregel 1: Als ze je niet aankijken en er beweegt een mond dan zal het wel niet voor jou bedoeld zijn of er gewoon niet zijn he
vuistregel 2: Sommige mensen vinden het vreemd als je antwoord geeft aan stemmen die jij alleen kan horen...
vuistregel 3: Diezelfde mensen kunnen er dan grappen en grollen mee uit gaan halen die je helemaal in verwarring gaan brengen
vuistregel 4: Vaak gaat het om achtergrondgeluiden van koelkasten of ventilatoren en dergelijke die je dan automatisch aan het 'vertalen' bent naar 'betrekkingsideeën', dwz op jezelf betrekking hebbende angsten zoals angst dat mensen je verkeerd begrijpen en zo...
Er is medicatie voor maar die is ook lastig te doseren en kan botsen met speedgebruik. Stoppen met dagelijkse speed zal het doen afnemen.
Probeer zo min mogelijk te reageren en ben overtuigd van jouw eigen positie zodat je je niet gek laat maken door je eigen kop...
Het blijft lastig en kan lang aanhouden, ook als je bijvoorbeeld een keer MDMA neemt is het niet ongewoon dat dat de 'stemmen' weer triggert. Lastig maar ja... het is niet anders...
Succes!