stemmen

tyson

Newbie
Hallo ik ben nieuw op deze forum.En neem dagelijks speed en heb stemmen in mijn hoofd.Maar ik denk dat het niet van speed is.En mijn vriend beweert van wel?Ben einderaad ben al dokters enzo geweest :confused: heeft er ng iemand ervaring mee?

tyson

Newbie
het is gemakkelijker gezegt dan gedaan....ma toch heb ik anders gevoel of geweten daar rond.Ma kan het begrijpen.zou het dan ook nie kunnen zijn met de geestelijke wereld ofzo :confused:

gerbeenn

Belezen gebruiker
als je stemmen hoort is het ckr een goed idee om te stoppen hoe dan ook met geweld of zonder geweld ik heb het dan nog nooit gebruikt maar heb er iemand mee kapot zien gaan.

maarja jou leven doe wat je wilt

gerbeenn

Belezen gebruiker
nog ff erbij die kerel die ik ken die gaat binnekort egt het lootje leggen dus geloof mij stop zorg dat mensen je in de gaten houden enzo zodat je het niet meer doet

Tripper

Wijs gebruiker
Ik zou naar de dokter gaan. Het kan zijn dat het tinnitus is. Alleen tinnitus begint volgens mij met piep toontjes en later pas stemmen. Google maar ff.

tyson

Newbie
Hallo wat is eigelijk tinnitus?heb er al 4jaar last van en tzijn 4 verschillende stemmen 2vrouwen stem en2 mannen stemmen.ben ok al 2j gestopt geweest met speed.en this er niet opverbetert.ietjes ofwat gemindert ma ze late mij niet met rust.om gek van te worden.ik wil wel echt er van verlost worden?grtjes

tyson

Newbie
heb het gevonden wat tinnitus wilt zeggen.sta met grote ogen te kijken.wnt heb mijn vader verloren met zelfmoord te danken aan oorsuizingen waardat hij ok gek van werd.En zo moest hij leren leven is dat niet erg!!!

nutsss

Wijs gebruiker
tyson zei:
Hallo ik ben nieuw op deze forum.En neem dagelijks speed en heb stemmen in mijn hoofd.Maar ik denk dat het niet van speed is.En mijn vriend beweert van wel?Ben einderaad ben al dokters enzo geweest :confused: heeft er ng iemand ervaring mee?

ja, speedstemmen kunnen zo realistisch dat je ze niet van echt kan onderscheiden...

vuistregel 1: Als ze je niet aankijken en er beweegt een mond dan zal het wel niet voor jou bedoeld zijn of er gewoon niet zijn he
vuistregel 2: Sommige mensen vinden het vreemd als je antwoord geeft aan stemmen die jij alleen kan horen...
vuistregel 3: Diezelfde mensen kunnen er dan grappen en grollen mee uit gaan halen die je helemaal in verwarring gaan brengen
vuistregel 4: Vaak gaat het om achtergrondgeluiden van koelkasten of ventilatoren en dergelijke die je dan automatisch aan het 'vertalen' bent naar 'betrekkingsideeën', dwz op jezelf betrekking hebbende angsten zoals angst dat mensen je verkeerd begrijpen en zo...

Er is medicatie voor maar die is ook lastig te doseren en kan botsen met speedgebruik. Stoppen met dagelijkse speed zal het doen afnemen.

Probeer zo min mogelijk te reageren en ben overtuigd van jouw eigen positie zodat je je niet gek laat maken door je eigen kop...

Het blijft lastig en kan lang aanhouden, ook als je bijvoorbeeld een keer MDMA neemt is het niet ongewoon dat dat de 'stemmen' weer triggert. Lastig maar ja... het is niet anders...

Succes!
:smoke:

Tripper

Wijs gebruiker
tyson zei:
heb het gevonden wat tinnitus wilt zeggen.sta met grote ogen te kijken.wnt heb mijn vader verloren met zelfmoord te danken aan oorsuizingen waardat hij ok gek van werd.En zo moest hij leren leven is dat niet erg!!!

Ik heb zelf ook tinnitus, maar bij is het gelukkig gebleven bij een piepje en een oorsuis. Ik ben me toen ook kapot geschrokken van de verhalen. Ik maakte altijd muziek en ik was een goeie DJ. Dat heb ik allemaal aan de kant gezet. Het is nu al 3 jaar geleden dat ik het kreeg. Bij mij in straat heeft ook iemand zelfmoord gepleegd omdat hij er niet mee overweg kon. Hij had ook 2 kinderen en een vrouw achter gelaten. De dokter zei tegen mij dat ik er maar mee moest leren leven. Over 10 jaar kon ik misschien geholpen worden als de genetische minipulatie is vrij gegeven. Dus er is nog hoop voor ons :wink: Ik wens je sterkte en ik hoop dat je het kan handelen allemaal. De kans is natuurlijk groot dat als je vader het had, jij het ook zou kunnen hebben. :cry:

Taat

Bewuste gebruiker
Heb zelf wel eens van vage geluiden of dingen die er niet zijn als ik speed op heb..
Maar meestal alleen als ik echt uitgeput ben..Te weinig slaap kan daarom ook een grote rol spelen in hallucinaties..

Zelf hoor ik niet echt stemmen, maar wel vage geluiden zoals de deurbel of geklop, ik weet van mezelf dat het aan slaapgebrek/de speed ligt en aangezien het bij mij nog meevalt zet ik mezelf er overheen en ga slapen..

Kan begrijpen dat het voor jou niet zo simpel ligt, maar wss zal slaap en stoppen/minderen met speed veel helpen

Tripper

Wijs gebruiker
Taat zei:
Heb zelf wel eens van vage geluiden of dingen die er niet zijn als ik speed op heb..
Maar meestal alleen als ik echt uitgeput ben..Te weinig slaap kan daarom ook een grote rol spelen in hallucinaties..

Zelf hoor ik niet echt stemmen, maar wel vage geluiden zoals de deurbel of geklop, ik weet van mezelf dat het aan slaapgebrek/de speed ligt en aangezien het bij mij nog meevalt zet ik mezelf er overheen en ga slapen..

Kan begrijpen dat het voor jou niet zo simpel ligt, maar wss zal slaap en stoppen/minderen met speed veel helpen

Dit heeft waarschijnlijk niks met de speed te maken, vrees ik voor hem.
Hij is 2 jaar gestopt geweest en zijn vader heeft het ook. Ik weet niet of het een erfelijke aandoenings is..

tyson zei:
Hallo wat is eigelijk tinnitus?heb er al 4jaar last van en tzijn 4 verschillende stemmen 2vrouwen stem en2 mannen stemmen.ben ok al 2j gestopt geweest met speed.en this er niet opverbetert.ietjes ofwat gemindert ma ze late mij niet met rust.om gek van te worden.ik wil wel echt er van verlost worden?grtjes

Djo

Badass junkie
Ga toch eerst eens proberen te stoppen met pep. Elke dag gebruiken is echt slecht.
Dan kun je erachter komen of je de stemmen nog in je hoofd hebt.

Zou dat het geval zijn, dan kan je het laten onderzoeken of het tinnitus
is.

Ik hoop, dat het je lukt om te stoppen. Misschien met deskundige hulp. Lieve vrienden. Hoop, dat je niet alleen staat hierin. Maar een psychose door overmatig pepgebruik daar kunnen anderen de dupe van worden. Jij ziet het niet. Als jij iets hoort of ziet en een ander spreekt dat tegen, zal jij je gelijk koste wat kost hebben. Die ander is in jouw ogen compleet gestoord. Niet echt geweldig! :(

tyson

Newbie
ja stoppen met pep.... inderdaad. maar this sterker dan mezelf om ineens te stoppen . :cry: maar als iemand weet ter vervanging tot ik volledig ben afgekickt zouw ok al een hulpmiddel zijn.maar toch heb ik er moeilijk mee om te zeggen dat ik een junk ben.vreselijk.

tyson

Newbie
Maar gelooft iemand ook dat het iets te maken heeft met geestelijk..... dat het ok demonen kunnen zijn de stemmen :flushed:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
tyson zei:
ja stoppen met pep.... inderdaad. maar this sterker dan mezelf om ineens te stoppen . :cry: maar als iemand weet ter vervanging tot ik volledig ben afgekickt zouw ok al een hulpmiddel zijn.maar toch heb ik er moeilijk mee om te zeggen dat ik een junk ben.vreselijk.

wie toegeeft is 50% op de goede weg.

nu nog inzien dat je zonder pep echt veel meer energie krijgt.

dat duurt 2 weekjes dus niet slap zijn.

:mrgreen:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik langdurig aan de pep heb gezeten, heb ik ook wel eens stemmetjes in mijn hoofd of andere geluidshallucinaties. Dit komt echter dan alleen als ik al een paar dagen wakker ben en daar ben ik me dan van bewust. Na een nacht goed slapen, is het meestal wel weer weg.

Tyler heeft in zijn jongere jaren wel echt een speedpsychose gehad, hoorde ook stemmen, dacht dat dat ook echt de werkelijkheid was en is toen een tijdje opgenomen in een instelling......

Als jij ook last hebt van stemmen, terwijl je al weer bijgeslapen hebt, dan raad ik je echt aan om direct te stoppen voor een hele lange periode!!!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
tyson zei:
Maar gelooft iemand ook dat het iets te maken heeft met geestelijk..... dat het ok demonen kunnen zijn de stemmen :flushed:

Ik ben zelf van mening dat demonen alleen in fabels voorkomen en niet in het echt bestaan, maar ik respecteer ieders eigen opvattingen over dat soort dingen.

Als we jouw stemmen vanuit de medische tak gaan bekijken, kan dit ook op een beginnend stadium van schizofrenie of op een (speed)psychose duiden! Bij tinnitus hoort men over het algemeen GEEN stemmen, op deze site vond ik nog wat goede en interessante informatie over tinnitus: http://www.tinnitus.nl/content/view/12/29/

Hier nog wat informatie over schizofrenie en psychoses:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose

Laat de speed echt even een poosje linksliggen! Hoor je daarna nog steeds stemmen, dan is het zeker raadzaam om naar je huisarts of een psychiater te gaan. Die kunnen dan verder vaststellen wat je eventueel mankeert.......
Succes!

tyson

Newbie
hallo ik ben vandaag na huis dokter geweest.en heb gezegt dat ik wil stoppen en vroeg een hulpmiddel voor afkick.ben zelf ne gebruiker van 13 jaren lang.en de dokter negeerde mij gewoon.wat kan ik nu ng doen.ben een meisje ten einde raad.maar albijal.zou je niet zeggen dat ik e drugsgebruiker ben .. wie kan mij raad geven wat ik ng kan doen maar aub niet mij late opnemen.vele grtjes

Addick

Bewuste gebruiker
Lijkt me sterk dat ie niks geeft.
Aan de andere kant,benzo's zijn ook verslavend.
Zonder medicijne stoppen is nog beter,maar met is het iets makkelijker om te stoppen mischien.

Alle kracht en moed bij een schrapen om uit jezelf te stoppen,en ja dat lijkt onmogelijk maar dat is het niet :wink: .

tyson

Newbie
ja maar ik wordt enorm ziek als ik stop.ni te doen.ma ik doe men best.en kwil men job niet verliezen.

joint20

Experimenterende gebruiker
Je bent hoogstens een paar weken lusteloos, beter toch dan rest van je leven opgenomen moeten worden in een kliniek, een psychose lijkt me iig geen pretje.
En hoezo zou je baan verliezen? rare baas heb jij dan, die je ontslaat als geen pep meer gebruikt.

tyson

Newbie
ha ha gij men baas wit ni da ik pep gebruik.maar bedoel door ziek zen da ik ni kan gan werke en geloof me denk wel dat ik ne akkick tegemoet ga.ma om da ik al zolang gebruik.ik ben da gewent.

tyson

Newbie
en debij als ge in Belgie praat over pep of drugs en gebruikt dan moet je niet op veel stuen rekenen van je baas of collegas.En mag je er zeker van zijn dat 9 kansen op 10 wordt ontslagen.grtjes[/list]

Drientje

DF-koning
Probeer wat guarana met het afkicken. ik heb er heel veel baat bij gehad. Ook zweer ik tegenwoordig bij L-Tryptofaan(smartshop) het geeft je je serotonine niveau een boost en voel je je niet zo moe en meer gelukkig...

Veel succes, ik weet hoe speed aan je kan trekken...

X

Bovenaan