Dat heb ik dus ook. Ik ben niet dik, train veel, werk zelfs in een gym! Maar ben niet zo droog als dat ik wil. Heb vrij veel spiermassa, zeker voor een vrouw. Maar blijf vinden dat het beter moet, dat ik droger moet zijn etc.
Ten eerste: ik heb zelf nooit een eetstoornis gehad dus ik weet dat ik dit alleen van buitenaf kan bekijken. Wat ik zeg is goedbedoeld, maar het kan dus zijn dat het niet helemaal aansluit bij wat jij ervaart.
Dat gezegd hebbende wil ik graag delen dat ik het bewonderenswaardig vind hoe sterk en toegewijd je bent, zeker als je al veel spiermassa hebt en in een gym werkt, dat is niet niks!
Ik kan me daarnaast voorstellen dat het moeilijk is om tevreden te zijn over je lichaam als dat stemmetje steeds zegt dat het 'beter' moet. Misschien kan het helpen om daar niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal iets meer mee te doen?
Zelf merk ik dat ik door wielrennen mijn hoofd leegmaak, en dat ik tegelijk ook fysiek bezig ben op een manier die mij goed doet. Niet om er ‘droger’ uit te zien, maar omdat ik me er mentaal fijner door voel.
Natuurlijk weet ik niet of zoiets als dit voor jou ook zou werken, maar ik deel het graag als een ander perspectief.
Misschien helpt of inspireert het je een beetje. 💛