Matias Romero
Casing//groeimediumpie voor je paddestoeltjes.
Dit is de simpelste manier,alhoewel je moet wel vermiculite zien te scoren
Dit wordt gebruikt in de bouw,en meestal om open haarden afvoeren mee te isoleren,tis een natuurlijk produkt dat goed isoleerd en uitmuntund geschikt voor onze kabouterhuisjes.
Dit vermiculiet kook ik in een grote pan met ruim water voor 3 uur.
En laat dit met de deksel op de pan tot de volgende dag staan,zodat dit lekker ken afkoelen.
Niet tussendoor even kijken lekker dicht laten staan tot je het gebruikt.
Zorg er voor dat alles is onsmet en schoon,werk snel.
Gebruik bami bakkies(groothandel of Chan ling op de hoek)
Maak ook deze bakkies schoon en daarna nog eens met spiritus
mileyoke:
halve centimetervermiculite----hele pot Mycelium(ik gebruik zelf rogge zakkies)---en daarbovenop weer een laag van 3 cm vermiculite
Snel het met spiritus schoongemaakte dekseltje met de hele schone gevingerde handschoentjes dicht maken en lekker warm/donker wegzetten.
Als je licht toelaat komt ons paddestoelen huisje in het bamibakkie al tot vrucht en dat is nog niet de bedoeling.
Eerst moet het hele bakkie overwonnen worden door het schimmeltje (Mycelium)
Fotoos:
Met dank aan de kierewiet voor leveren van fotoos van het eind
(foto,s en tekst 666)
Casing//groeimediumpie voor je paddestoeltjes.
Dit is de simpelste manier,alhoewel je moet wel vermiculite zien te scoren
Dit wordt gebruikt in de bouw,en meestal om open haarden afvoeren mee te isoleren,tis een natuurlijk produkt dat goed isoleerd en uitmuntund geschikt voor onze kabouterhuisjes.
Dit vermiculiet kook ik in een grote pan met ruim water voor 3 uur.
En laat dit met de deksel op de pan tot de volgende dag staan,zodat dit lekker ken afkoelen.
Niet tussendoor even kijken lekker dicht laten staan tot je het gebruikt.
Zorg er voor dat alles is onsmet en schoon,werk snel.
Gebruik bami bakkies(groothandel of Chan ling op de hoek)
Maak ook deze bakkies schoon en daarna nog eens met spiritus
halve centimetervermiculite----hele pot Mycelium(ik gebruik zelf rogge zakkies)---en daarbovenop weer een laag van 3 cm vermiculite
Snel het met spiritus schoongemaakte dekseltje met de hele schone gevingerde handschoentjes dicht maken en lekker warm/donker wegzetten.
Als je licht toelaat komt ons paddestoelen huisje in het bamibakkie al tot vrucht en dat is nog niet de bedoeling.
Eerst moet het hele bakkie overwonnen worden door het schimmeltje (Mycelium)
Fotoos:
Met dank aan de kierewiet voor leveren van fotoos van het eind
(foto,s en tekst 666)