SPIETKOP?

nutsss

Wijs gebruiker
Het is wat. Half drie zondag ochtend. Lopen naar een hekje langs de weg met een kabbelend beekje om even een soort van rust te krijgen. Niet dat ik populair ben of zo. Integendeel. Ik verklap het meteen. Ik heb onS Spiet zn Kop. Of zo iets. Of ik heb speed op. Dat kan ook. Maar dat maakt me niet direct tot een rood monsterlijk gedrocht met een drietand. Dat dacht ik tenminste. En ik ken me. Inmiddels door en door.

En dan toch nog her en der de opmerkingen... 'Hij snuift speed denk ik'. 'Niemand wil iets met een speedkop te maken hebben'. 'Niemand heeft ook maar één ding tegen jou te zeggen.'. Hoe ik het ook wendt of keer, ik stoot af. Onmenselijke persoon dat ik ben. Dus zo voelt het ongeveer als je even niemand hebt. Best wel 'uitermate teleurstellend'. Met een K ervoor dan.

En dan daarvoor he. Blijkbaar is het leuk om iemand zijn privacy af te pakken omdat deze nou eenmaal speed snuift. Althans. Dat dat allemaal ook niet voor de lol is zal duidelijk zijn denk ik dan. Zoveel lolligs straal ik nou ook weer niet uit op een dag als vandaag. Dat speed oftewel een stimuli als amfetamine, hoe jammerlijk ook voor de fervente tegenstanders, nou eenmaal zowat het enige zeer succesvolle medicijn is om de chaos voor AD(H)D-ers weer een klein beetje op orde te krijgen, dat telt niet. Dat is een smoesje om gratis drugs te kunnen gebruiken mijnheer. Dat betalen u en ik dan voor die snuivende junk. Kijk die kop dan! Nee, daar blijven we verre van en meteen duiken we er boven op. Snoeihard, meedogenloos en onzichtbaar. Want bang zijn we wel. Wat als die lelijke kop nou eens meer gelijk heeft dan wij met onze vrome bolle wangetjes...

Woensdag. Dat wordt 'm dan. Na een hoop gedoe en ruim een jaar na de eerste 'enthousiaste' ontdekking van mijzelf dat ik weleens ADD kon hebben ga ik dan toch door een aarzelende arts aan de RITALIN geholpen worden. Of CONCERTA. Mij om het even. Hier met dat spul en weg met de SPIEEED. Eens kijken of de critici dan tevredener zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat niet. Sowieso wordt het even zoeken naar dosering en dergelijke en uiteindelijk lost het de problemen ook niet op. Het maakt het alleen wat toegankelijker voor me en ik hoop me gewoon eens een hele dag 'normaal' te voelen zonder een mist in mijn hoofd waar ik niet doorheen kom en zonder een strakke kop die van gekheid ook niet meer weet wat ie het eerst moet doen met die concentratie ineens. Samen met de therapie, waarvan ik zelf eerst dacht dat dat een beetje show zou zijn maar nu weet dat dat absoluut samen moet gaan met die medicijnen, moet ik dan toch redelijk weer aan de weg kunnen gaan timmeren?!

Onzekerheden zijn vooral het niet goed kunnen voorspellen van de gevolgen van een bepaalde handeling bij mij en ik denk bij veel patiënten met de ADHD afwijking. Het wordt dus ook nooit meer beter. Omgaan met en anders naar dezelfde resultaten toe werken dat is het enige dat je dus kan doen. Maar voor de doorsnee medemens blijft het dat het je niet interesseert of dat je niet WILT. Dus ook daar moet je aan wennen en mee leren omgaan. Lang leve de therapie. Ik verheug me er ook enorm op. Eindelijk een hele groep grote mensen die niet over die speedkop zullen zeiken. Die niet 'Dat komt nou door dat snuiven van speed' als messteek meegeven. Maar mensen die me grotendeels kunnen begrijpen. Medelijden hoef ik niet direct. Dat heb ik zelf al genoeg. Gewoon weer iemand die me begrijpen kan en me serieus neemt.

Wordt een mooie week.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb een klein beetje moeite met het volgen van de rode draad in je verhaal, maar misschien ligt dat aan mij??

Tijd niet gezien Nutsss, ik hoop dat alles toch een beetje gaat verder? Heel veel succes met je therapie in ieder geval, ik hoop dat je met de Ritalin wat meer rust en orde in je "chaos" terug kan vinden!!! Ik denk dat speed uiteindelijk toch niet echt de beste oplossing voor je is en dat Ritalin een veel minder ingrijpende invloed op je zal hebben. Nogmaals heel veel succes!!

dfssdfde

Badass junkie
zommes zei:
Marla Singer zei:
Ik heb een klein beetje moeite met het volgen van de rode draad in je verhaal, maar misschien ligt dat aan mij??

Als het aan jou ligt, dan ligt het ook aan mij...

Er is geen rode draad, enkel chaos, en dat bedoelt hij ook net denk ik :)

Anyway, succes met je therapie en ritalin. Ik herken veel van wat je zegt maar na hier veel te lezen maar afgezien van zelf-medicatie.

Wakkoe

Belezen gebruiker
Tsjah, zoveel verschillende werelden zijn er dan eigenlijk,, de een doet niet eens moeite om de ander te begrijpen, en andersom. Ik doe er zelf ook keihard aan mee, behalve dan met de werelden die ik ken..

Veel succes met je therapie :)

_Kat_

Bewuste gebruiker
Als ik jou was zou ik een voedingssupplement gaan consumeren. Iets waar je belachelijk veel van aankomt. Dan heb je binnen no-time weer een semi-normaal ogend gezicht. En wat betreft die lijkbleke huidskleur, op tattoo's na kun je natuurlijk altijd een rondje om lopen. Op de een of andere manier bracht dat bij mij altijd weer een beetje een normale kleur terug. Kan komen door de zon, maar ik weet het ook niet zeker.

Zoek bij je plaatselijke "fitness winkel" (een soort van smartshop) naar Mammoth 2500. Gooi dat in een blender met wat melk en je komt gelijk weer aan. Binnen een week kun je zo 3 tot 7 kg aankomen. Mijn stofwisseling laat veel aankomen nog niet echt toe, en dat is waarom ik over het algemeen van de speed afblijf.

Serenity

Badass junkie
Als ik jou was, zou ik jezelf niet zo verschuilen achter je ADHD, erkennen dat je een verslaving hebt en hulp gaan zoeken in een zogenoemd afkickcentrum.

caatje

Badass junkie
Serenity zei:
Als ik jou was, zou ik jezelf niet zo verschuilen achter je ADHD, erkennen dat je een verslaving hebt en hulp gaan zoeken in een zogenoemd afkickcentrum.

Je was er zelf bij en Lot ook. Als dat is waar het over gaat dat je zo op Nutsss afgeeft. Zo niet..sorry bij deze.

Serenity

Badass junkie
caatje zei:
Serenity zei:

Je was er zelf bij en Lot ook. Als dat is waar het over gaat dat je zo op Nutsss afgeeft. Zo niet..sorry bij deze.

Ik en Lot waren er absoluut zelf bij, maar wat die vent heeft gedaan is gewoon smerig.

Deranged

Badass junkie
caatje zei:
Serenity zei:

Wat weet je nou echt van deze meneer? Dat is de vraag.

WIE IS DEZE MENEER EIGENLIJK???

Door dit belachelijke gebrabbel te posten heeft hij toch echt zelf de doorslag gegeven voor een mooi verhaal dat er perfect op aansluit.

Ik weet toevallig best goed wie deze meneer is en het zou niet netjes zijn om dit voor mezelf te houden.

Deranged

Badass junkie
Ik wil hier iets leuks mee doen. Daarvoor moet ik duidelijk nu eerst ff hard aan de nasale spoorwegen gaan werken.

Deranged

Badass junkie
Dit is een hele nare meneer en toch wil ik er een leuk verhaal van maken. Ik vergeet nooit meeer die maandag dat ik door omstandigheden 3 nachten wakker was. En juist op die momenten wist hij je telkens weer te vinden, er volgde een onthulling die dag. En achteraf wil ik dat eigenlijk op een luchtige manier brengen met misschien zelfs enige zelfspot. Maar het is gewoon pure horror, hoe je het ook went of keert.

Wellicht is het helemaal niet zo moelijk voor te stellen dat je op zo'n dag geestelijk toch enigszins uit balans kan raken en vervolgens op msn nog weinig zinnigs uitkraamt. En wat doet meneer dus vervolgens: Hij stuurt het complete gesprek door naar 'strategisch' gekozen personen. Deze meneer is echt de meest achterbakse viezerik die ik ooit heb gezien. Een onderkruipsel der onderkruipsels. Zoals Horatio Caine het heel toevallig deze week briljant wist te verwoorden:

Een rat op een zinkend schip.

Nee, dan vind ik mezelf toch een leuker onderwerp. Hij trouwens ook, zoals velen hebben ondervonden. Overal wanhopig vertellen dat ik grootheidswaanzin zou hebben en 'stiekem heel onzeker' was. En wat wilde hij graag dat het waar was. Dat ik stiekem net zo'n zwakkeling was als hij. Maar helaas, het zat er gewoon echt niet in.

Djo

Badass junkie
Ten eerste briljante posts Deranged!

OnS Spiet is morgen met de boot weer in Nederland!
Het is btw Os Piet! Om maar even de Brabantse taal te corrigeren.
Maar dit stuk, ik heb zelf ook adhd, maar dat ik nu denk Ritalin kom maar op! Het is misschien een oplossing, maar ik leef al 30 jaar met adhd, ik moet toch leven met dat ik adhd heb. En ik besef net pas waarom ik 14 jaar geleden van de speed zo rustig werd. Te rustig!
Deze Nutsss maakt met deze openingspost, wat overigens maar een boeltje is, zo'n negatieve uiting op deeps. Deeps is iets, wat je misschien moet leren waarderen, ik heb het opnieuw moeten ontdekken, omdat ik het 14 jaren geleden niet snapte, nu weet ik, door die adhd, kan geen ritalin of concerta dit verhelpen, alles klikt in elkaar, alles is overzichtelijk, door de rust die er in mij heerst. Maar wat hij doet is zware deepsmisbruik!

Dit heeft me uiteindelijk alleen maar geleerd, nooit zover te zinken en zuinig en verstandig met deeps om te gaan.
Ik gebruik het nu al tijdje niet. Maar Mama aan deeps klinkt zondig
Mama aan de Ritalin, klinkt veel minder erg, maar het is naar mijn mening ergere rotzooi dan deeps.
Maar ja, die rotzooi wordt gedoogd! Het is immers een medicijn. Maar deeps voorheen toch ook ooit. Zelfs in inhalators! Als medicijn tegen astma!!!!
Ritalin is adhd! Concerta is adhd! Tja, dat mag. Ik krijg er hartkloppingen van, zoals ik met de deeps nog nooit gehad heb. Nou, ben ik gevoelig voor paniekaanvallen/hyperventilatie. En heb al een slaapstoornis! Van koffie kan ik het al krijgen!
Ik besef, ik doe het al 30 jaar zonder dit middel en ik heb die pieken en dalen, het hoort bij mij. Ik zou ze missen.

Ik heb gelukkig ouders die het stukje drugs begrijpen, die mijn ervaringen willen weten, waarom, hoe, hoe voel ik me, mam, ik kan ook in de kroeg me het lamlazerus zuipen, dus zo af en toe wat drugs. En dan een bevestigend antwoord krijgen.
Drugs is geen zonde, als je er verkeerd mee omgaat, kan het een zonde worden. Maar het is toch zonde als je je dan zo belangrijk acht, dat je denkt dat de buren niks anders meer te doen hebben, dan over jou praten, je afluisteren, naar de politie gaan, kortom je kapot willen maken.
Maar als je je zo gek maakt, blijft snuiven, misbruik blijft maken van de deeps, word je hard teruggepakt! En er zijn honderden excuses, en pogingen tot stoppen, maar als je over enig zelfrespect beheerst, laat je jezelf niet zover zakken. De gedachte alleen al, dat je als een dorpsgek gezien word, maakt je als een dorpsgek, want je gedraagt je hier naar. Je bent misschien niet eens het praten waard, mensen hebben wel meer te doen! Net of mensen tijdens het boodschappen doen, of tijdens een gezellig avondje samen (eindelijk na harde werkdagen!), een gezelschapspel spelende, in een hoekbad zitten te relaxen of weet ik veel wat, zitten te denken aan jou! Zelfs de gedachte in de supermarkt, dat er door de speakertjes liedjes over jou klinken. Liedjes over wat je gebruikt!!
Ze hebben echt wel wat beters te doen, dat zou jij ook moeten doen!

Ik liet me even gaan, maar dit moest ik even kwijt!

caatje

Badass junkie
Dat was een lang , lang verhaal. Door mijn toch wel lange afwezigheid of weinige msn df contacten, geloof ik dat ik een stuk verhaal mis. Dus bij deze Serenity...sorry!

Deranged

Badass junkie
Niet als het in de naam van de wetenschap is. Je brengt me wel op een idee. Krantjes maken en bij hem in de buurt uitdelen. Hier op het forum is het inderdaad niet echt boeiend, maar voor de omwonenden des te meer.

Djo

Badass junkie
Immo zei:
Drama op DF....

Ik moet zeggen dat het er weer erg volwassen aan toe gaat. :(

Het is maar waar je er zelf van maakt. Het is geen drama op DF! En idd de persoon in kwestie gedraagt zich erg onvolwassen!

tomz0r

Badass junkie
Mama aan de Ritalin, klinkt veel minder erg, maar het is naar mijn mening ergere rotzooi dan deeps.

Schadelijkheid en risico's op grote problemen wegen toch wel een tikkie zwaarder dan persoonlijke ervaringen of bijwerkingen. De schadelijkhei van ritalin bij een aanbevolen dosis is zo goed als nihil :)

Serenity

Badass junkie
@ Caatje, sorry geaccepteerd hoor, maakt niet uit :)

@ Immo, ik weet niet of je weet wát er gebeurd is met de TS, wat hij heeft gedaan (meerdere belachelijke acties) maar om nu zomaar te zeggen dat hier onvolwassen wordt gedaan vergt wel iets meer inzicht in de HELE situatie. Maar wees maar blij dat je er niks van weet hoor :)

@ Elles, ik heb zooooooveel zin in een DF soap.
Vuile teringhoer, kankerbitch, hoe kon je hem nou neuken?!?!?!
:beer:

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Wel een soap met veel drama met al die drugs! Ellesdee verlaat stoneboot vanwege ze heroinegebruik en vervolgens schiet Stoneboot iedereen neer in een frenzy doordat hij helemaal fucked up is. Ik heb er al zin in :grin: :P

Djo

Badass junkie
Immo zei:
Djo zei:
Immo zei:
Drama op DF....

Ik moet zeggen dat het er weer erg volwassen aan toe gaat. :(

Het is maar waar je er zelf van maakt. Het is geen drama op DF!

Sorry maar hier snap ik vrij weinig van, kunt u zich nader verklaren?

Als U misschien het hele stuk quote! U zegt Drama op DF, maar deze meneer is een DRAMA op DF en daarbuiten!
En als U er niks van weet, is het zoals Serenity al zegt, ook maar beter ook!

Immo

Badass junkie
Djo zei:
Als U misschien het hele stuk quote! U zegt Drama op DF, maar deze meneer is een DRAMA op DF en daarbuiten!
En als U er niks van weet, is het zoals Serenity al zegt, ook maar beter ook!

Ik heb het een en ander opgevangen, Ik zal me er wel buiten houden als u daar gelukkig van word.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Je eindigt met dat je genoeg zelfmedelijden hebt, dat en je sarcasme zouden je niet verder helpen, je zal het altijd zo een excuus hebben! ga uit die slachtoffer rol, en bekijk je eens goed zelf in de spiegel, niet leuk wat je tegen komt mischien,maar das de enigste manier waarop je succes kan boeken in de toekomst!

Bovenaan