speedverslaving

burnevil92

Belezen gebruiker
Hallo,

Een goede vriend van me is de laatste tijd veel bezig met speed en is verslaafd geworden vrees ik hij snuift iets van een 10G per dag, al zijn vrienden proberen hem te doen stoppen blijven zeggen dat hij moet stoppen,maar hij blijft maar het slegte pad volgen van nog grotere speedverslaafden weten jullie hoe we hem kunnen doen luisteren, of is het al te laat?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
hij snuift iets van een 10G per dag
:grin:

Zeggen dat hij moet stoppen heeft weinig zin, hij moet er wel baat bij hebben, betrek het dus op hem. Wat is zijn reden van gebruik? Vooral niet opdringerig brengen, dan zet hij zich van te voren al op slot en komt niets er in.

burnevil92

Belezen gebruiker
Zijn reden ? weet ik niet hij feest graag denk ik gewoon... en nu heeft hij een nieuwe vrindin die al lang speedverslaafd is en nu gaat het nog slzechter met hem

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
10 gram op een dag... Begint er een belletje te rinkelen? Ik hoop het.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
er is weinig aan de hand want van die 10 gram is 8 gram lactose 1 gram cafeine en 1 gram pep.

Dus hij gebruikt maar 1 gram pep per dag das best netjes.

1 dump die pepslet
2 stop met nemen
3 zoek een baan

ik ben ook verslaafd geweest. ik snoof op een gegeven moment 2/3 gram op een dag omdat ik anders helemaal niks meer zou voelen. ik werd na een tijd helemaal gek van mezelf en me gedachten. ik wil niet weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat :openmouth:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
zijn delaer heeft een geweten en probeert via dit versijdinds programma de afkick te stimuleren.

:kots:

Flameon

Badass junkie
Ik weet zeker dat het geen tien gram is, zoals hierboven al gesteld zal het grootste deel wel versneden troep zijn. Ook erg slecht overigens!
Hij zal zelf moeten stoppe, daar kun jij niks aandoen

BacingsPen

Badass junkie
Petrovic zei:
hij snuift iets van een 10G per dag
:grin:

Zeggen dat hij moet stoppen heeft weinig zin, hij moet er wel baat bij hebben, betrek het dus op hem. Wat is zijn reden van gebruik? Vooral niet opdringerig brengen, dan zet hij zich van te voren al op slot en komt niets er in.

ok, dus wat is je advies als een vriend van jou een jaar werkloos is geweest, en nu op zn 20e bijna 1700 euro per maand verdiend omdat hij met speed op vroeg kan gaan werken?

Hij is elk weekend helemaal naar de tering, maar geen geldzorgen meer, en toen die dat had zat ie aan de drank.... (3 flessen rode wijn per dag.)

sorry dat ik gebruik maak van je topic burnevil :grin:

burnevil92

Belezen gebruiker
burnevil92 zei:
Hallo,

Een goede vriend van me is de laatste tijd veel bezig met speed en is verslaafd geworden vrees ik hij snuift iets van een 10G per dag, al zijn vrienden proberen hem te doen stoppen blijven zeggen dat hij moet stoppen,maar hij blijft maar het slegte pad volgen van nog grotere speedverslaafden weten jullie hoe we hem kunnen doen luisteren, of is het al te laat?

ik bedoelde per week... sorry

JunkXL

Bewuste gebruiker
Probeer hem eens uit te leggen wat de risico's zijn van drugs mis/gebruik.
10G vind ik nogal veel per week. En dat zal hem op den duur tegen gaan werken.
Er staat een veel duurdere prijs op drugsgebruik dan 5 euro. Als hij er voor kiest om drugs te gebruiken kan je hem hoogstwaarschijnlijk niet tegenhouden. Probeer het op een "neutraal" niveau door te laten dringen dat het niet de drugs is die je doodt, maar de lifestyle.
Verstandig gebruik kan leiden tot een niet verslaafde gebruiker.
Daarvoor denk ik dat iemand daarvoor wel geestelijk sterk in zijn schoenen moet staan.
Ben benieuwd of je hier wat mee kan.

Greetz

burnevil92

Belezen gebruiker
JunkXL zei:
Probeer hem eens uit te leggen wat de risico's zijn van drugs mis/gebruik.
10G vind ik nogal veel per week. En dat zal hem op den duur tegen gaan werken.
Er staat een veel duurdere prijs op drugsgebruik dan 5 euro. Als hij er voor kiest om drugs te gebruiken kan je hem hoogstwaarschijnlijk niet tegenhouden. Probeer het op een "neutraal" niveau door te laten dringen dat het niet de drugs is die je doodt, maar de lifestyle.
Verstandig gebruik kan leiden tot een niet verslaafde gebruiker.
Daarvoor denk ik dat iemand daarvoor wel geestelijk sterk in zijn schoenen moet staan.
Ben benieuwd of je hier wat mee kan.

Greetz

thnx,

Hij gaat proberen te stoppen samen met zijn vrindin nu :)

burnevil92

Belezen gebruiker
JunkXL zei:

Hij is nu sinds dinsdag gestopt ik heb hem vrijdag gezien, hij zag er egt niet goed uit, hij zag er heel moe uit hij houdt het voorlopig nog vol maar nu met het week end... afwachten

JunkXL

Bewuste gebruiker
Het is logisch dat hij hoogstwaarschijnlijk voorlopig nog moe zal blijven.
De kans is groot dat hij een serotonine tekort heeft ontwikkeld.
Door uitputting van de neurotransmitters duurt het enige tijd voor die weer normaal reguleren.
Het is van belang dat je weer in balans komt met lichaam en geest. Geef je lichaam de tijd om te detoxen en je geest voor realisaties. Dit kan enige tijd duren voordat het allemaal weer als normaal gaat werken. Elke keer als je dan moe bent en toch speed pakt stel je de executie alleen maar uit.
Het is gewoon een kwestie van even ruggengraat tonen dan. Even doorzetten en je zult zien dat het al snel beter gaat. Probeer hem zoveel mogelijk te steunen maar volgens mij doe je dat al.
Ik hoop voor hem (en jou) dat hij genoeg wilskracht bezit om even door te bijten.
Ben benieuwd hoe het zich verder gaat vorderen hou je me op de hoogte.

:wave:

burnevil92

Belezen gebruiker
JunkXL zei:
Het is logisch dat hij hoogstwaarschijnlijk voorlopig nog moe zal blijven.
De kans is groot dat hij een serotonine tekort heeft ontwikkeld.
Door uitputting van de neurotransmitters duurt het enige tijd voor die weer normaal reguleren.
Het is van belang dat je weer in balans komt met lichaam en geest. Geef je lichaam de tijd om te detoxen en je geest voor realisaties. Dit kan enige tijd duren voordat het allemaal weer als normaal gaat werken. Elke keer als je dan moe bent en toch speed pakt stel je de executie alleen maar uit.
Het is gewoon een kwestie van even ruggengraat tonen dan. Even doorzetten en je zult zien dat het al snel beter gaat. Probeer hem zoveel mogelijk te steunen maar volgens mij doe je dat al.
Ik hoop voor hem (en jou) dat hij genoeg wilskracht bezit om even door te bijten.
Ben benieuwd hoe het zich verder gaat vorderen hou je me op de hoogte.

:wave:

ik heb hem nu even niet meer gezien maar ik heb eens met zijn vriendin gepraat en naar het schijnt hebben ze nog steeds niks aangeraakt.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Goed bezig dus :)
vriend van me is ook gestopt ent heeft toch zeker wel 2weken geduurd voordat hij zicht niet meer moe voelde. dus tkan nog wel fkes duren :wink:

knolselderij

Wijs gebruiker
nu dat ze samen stoppen kan elkaar veel steun geven maar met zn 2e stoppen kan wel gevaarlijk zijn. als de ene weer begint is de kans groot dat de andere ook weer stopt met stoppen

Bovenaan