Speed & Studeren

Flowkes

Belezen gebruiker
Vele mense zeggen dat dit veel makkelijker is , heb wel al speed gebruikt maar nooit om te studeren , heb ier nu mooi grammetje liggen en het is juist examenperiode ^^ , aanrader of afrader ? :wave: ty op voorand

Funky Monkey

Badass junkie
Mocht je gewoon optijd begonnen zijn met leren is het niet nodig... begin je zoals elke student telaat met leren kan het wel handig zijn mits je wel slaapt voor examen, want anders kan het nog wel eens een averechts effect hebben. :beer:

Flowkes

Belezen gebruiker
Studeer je er niet beter of sneller van ? of onthoud je dan niet beter wat je hebt geleerd tijdens je Speed "trip" ( weet niet of ze het trip noemen bij speed :tongueout: )

neti

Badass junkie
Tijdens het gebruik van speed kan men het idee hebben dat er een verhoogde staat van concetratie is. Vaak wordt men door het gebruik van speed ook slordiger. Onderzoek heeft uitgewezen dat een goede nacht slaap na het leren, mnstens zo belangrijk is als blokken. Tijdens de slaap wordt het gelerde namelijk opgeslagen. Laat nou net het gebrek aan slaap een uitwerking zijn van speed.

Carlitos

Badass junkie
Ja als je geleerd heb en je gaat even rustig zitten (geen tv) dan gaan je hersens zonder dat je het door hebt nog er even mee door.
Met speed leert het mischien wel makkelijk,en maak je makkelijker je opdrachten door maar het echte opslaan van dingen lijkt me op natuurlijke manier beter ook al voelt die inspanning zwaarder.

Je hebt er meer aan denk ik.

IgNor Beam

Experimenterende gebruiker
eh, verschillende topics doorlopend heb ik eindelijk een betrouwbaar profiel gevonden van een stakende student ;o)

groet
IgNor

Zelf heb ik steeds gedurende het academiejaar niets gedaan en mij dan 3 maanden opgesloten met water en captagon.

Maar dat is niet verkrijgbaar in Nederland, bij ons vliegen die doosje rond je oren tijdens de blok; huisartsen verdienen poen in die periodes.

Captagon werkt en je zal zeer snel je stof kennen MAAR je dient toch 4 uur te slapen en dan nog een half nemen vooraleer je begint.

Nadeel : van het moment dat je examen gedaan is weet je er niets meer van.

Het beste is nog steeds gedurende het jaar je cursus 2à3 keer door te lezen dan is het peanuts hé.

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Het kan, gaat ook erg goed. Je kan namelijk heel snel tot dingen komen waar je normaal wat langer voor nodig hebt ( bepaalde berekeningen, logische dingen) ( je wordt er niet slimmer van, maar je gebruikt je huidige capaciteit optimaal zeg maar ).

Maarja, als je dat gedaan hebt, kan je moeilijk je er zelf nog toe zetten een volgende keer. Omdat je hersens wat lui zijn dan. Dit merk je sowieso als je een langere tijd drugs gebruikt ( XTC, Speed enz. ) Ik merk het helaas bij mezelf.

rudyv

Madclubber, ik hoor mezlf hier spreken :grin:

vroeger studeerde ik clean, echter de dag van het examen een halfje of een hele captagon (hing af van de geslapen uren) en je gaat als een trein!
De leerstof die je de dagen ervoor met veel moeite hebt geblokt wordt zonder moeite gereproduceerd. Voorwaarde is wel dat je studeerd, slaapt en eet!

Captagon is de max, als je er verstandig mee omgaat!!!!!!!
En als je eraan kunt geraken :(

Phreakingout

Bewuste gebruiker
rudyv zei:

vroeger studeerde ik clean, echter de dag van het examen een halfje of een hele captagon (hing af van de geslapen uren) en je gaat als een trein!
De leerstof die je de dagen ervoor met veel moeite hebt geblokt wordt zonder moeite gereproduceerd. Voorwaarde is wel dat je studeerd, slaapt en eet!

Nooit van gehoord, wat is dat precies?

Even Google'en :grin:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Speedgebruik tijdens de examenperiode heeft ervoor gezorgd dat ik geslaagd was bij de examens en eindwerk het laatste jaar, maar 't was ook de oorzaak van alle achterstand die ik dat jaar op school had opgelopen.

rudyv

Phreakingout zei:
rudyv zei:

Nooit van gehoord, wat is dat precies?

Even Google'en :grin:

captagon is fenetyllinehydrochloride, een amfetamine.
Het wordt voorgeschreven voor narcolepsie.
Het gaat lichamelijke en geestelijke vermoeidheid tegen. (eigenlijk houdt het gewoon de signalen van vermeoidheid tegen, je bent wel degelijk moe)

vroeger was dit heel populair bij de wielrenners, een pilletje captagon voor de koers en je was zeker van een goede uitslag.
in de tijd van eddy merckx, freddy maertens,... was dit schering en inslag, controles toen waren minimaal en gemakkelijk te omzeilen.

Bij studenten is het ook populair om 's nachts te blokken.

Bij langdurig gebruik kan er gewenning optreden, daarom wordt dit niet meer zo veel voorgeschreven.

Het valt ook onder de opiumwet. als je toch een vroorschrift kan bemachtigen moet je je wel aan vieze blikken van de apotheker verwachten (ze bekijken je als een junk) hoewel die vent het waarschijnlijk zelf neemt om zijn wachtdienst te kunnen doen.

volgens mij houdt de medische sector de goede spullen voor zichzelf (captagon) en de rommel (rilatine) of de heel dure (provigil) spullen zijn voor de consument.

ik begin echt gefrustreerd te worden als ik me zo bezig hoor :flushed:

BacingsPen

Badass junkie
mmmmmmm, zie het ergens goed zitten speed eens uit te proberen ter bevordering van mijn studie. Maarja, wat als het TE goed bevalt he?

Ephedra's werken ook nog steeds wel goed, maar helaas is het alleen nog mogelijk hele oude epehdra's te bemachtigen (houdtbaar tot 2007 :confused:)

Het lijkt erop dat ze daardoor een stuk minder krachtig zijn! (of zou het gewoon niet zoveel effect meer op mij hebben?)

gast333

welke problemen moet je hebben om captagon te krijgen? M.a.w hoe kun je een voorschrift bemachtigen?
En zijn middelen zoals synergic niet beter?

JewCookie

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
mmmmmmm, zie het ergens goed zitten speed eens uit te proberen ter bevordering van mijn studie. Maarja, wat als het TE goed bevalt he?

Ephedra's werken ook nog steeds wel goed, maar helaas is het alleen nog mogelijk hele oude epehdra's te bemachtigen (houdtbaar tot 2007 :confused:)

Het lijkt erop dat ze daardoor een stuk minder krachtig zijn! (of zou het gewoon niet zoveel effect meer op mij hebben?)

Ephedra's of amfetamine, het zijn beiden stimulanten welke gebruikt worden om prestaties voor school (of werk) te verhogen. Of je hier nou amfetamine of ephedrine voor gebruikt, je doet als het ware hetzelfde; je gebruikt doping om school prestaties te kunnen leveren.

Toch kan ik niet ontkennen dat studeren onder invloed van stimulerende middelen zeker tengunste kan komen van de prestaties, mits je weet waar je mee bezig bent en je aandacht erbij kunt houden.. Het is mogelijk om met behulp van amfetamine weet ik het hoe lang achter elkaar volledig geconcentreerd te werken of te leren, zonder dat je motivatie om ermee door te gaan minder word.. Je hoeft je niet meer te blijven motiveren om door te leren, enkel hoef je er nog mee te beginnen en te stoppen.

Hiernaast zijn er een aantal negatief meewegende factoren als gevolg van stimulerende middelen. Vaak leren mensen de dag voor een tentamen of examen een dagje op amfetamine om de laatste puntjes op de i te zetten. Dit betekend zeer vaak dat er teveel amfetamine genomen word om op tijd te kunnen slapen en er word vaak tot laat in de avond of nacht doorgeblokt. Het gebeurt dan ook niet zelden dat de nachtrust voor te leveren prestatie geminimaliseerd word, met de gevolgen van dien...

Doordat je op één dag een enorme hoeveelheid informatie achter elkaar verwerkt gaat er enorm veel informatie verloren in de massa. Door de inspanning welke je nu op één dag verricht hebt onder invloed van amfetamine te spreiden over een aantal dagen dan zul je echt enorm veel meer kennis in het lange termijn geheugen overhouden als dat je het in één keer doet.
Het gebruik van stimulanten levert enorm vaak een slechte nachtrust tot gevolg. Er zijn maar weinig mensen die er bij stil staan dat de nachtrust een enorme invloed heeft op wat je aan kennis allemaal onthouden hebt tijdens de prestatie. Tijdens de slaap verwerken de hersenen de informatie van die dag, dit zijn bijvoorbeeld (sociale) ervaringen of geleerde informatie. De gehele verwerking van alle gegevens vind plaats tijdens het slapen, de nachtrust heeft dan ook een crusiale invloed op het verloop van dit proces. De geleerde informatie komt tijdens de slaap pas goed op gang tijdens het REM-slaap gedeelte, welke pas na de diepe slaap begint. Dit betekend dat de verwerking van de gegevens welke je tvoor de prestatie van die dag geleerd hebt pas in het laatste stadium van de slaap-cyclus volledig verwerkt en afgerond word. Doordat dit voornamelijk aan het einde gebeurd gaan er enorm veel gegevens verloren in je hersenen voordat deze verwerkt konden worden.

Daarnaast zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal effect uitoefenende factoren te noemen. Effectief gebruik van bijv. amfetaminen bij het leren kan zeker een positieve invloed hebben op de uiteindelijke prestatie, toch is een positief effect op de geleverde prestatie zeker geen garantie!

Blizy

mijn ervaring is dat je t heel snel snapt,
maar ook heel snel weer vergeet (lees binnen 5 min.)
huiswerk maken is over t algemeen ook niet zo'n goede keus omdat je heel snel denkt en daardoor snel dingen over t hoofd ziet
(zoals bij wiskunde dat je er later achter komt dat je maar de halve som hebt gemaakt, en jij je maar afvragen waarom t antwoord niet klopt terwijl je er zo zeker van was... -.-' )

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toen ik nog studeerde, was ik een kei in het schrijven van verslagen met pep op. Echt studeren uit boeken ging toch vaak wat lastiger, omdat mijn hoofd zo snel ging en ik me dan makkelijker af liet leiden....

ewwem

heb het vorige examenreeks ook gedaan.. het eerste examen had ik 91% op.. was het wel waard dus! :beer: maar let op! gebruik enkel voor de examens waar het nodig voor is, ook van speed geraak je oververmoeid !

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik had ook bij een examen een tien gehaald door pep, maar volgens mij werkt het beter om ermee een verslag te schrijven want dat hoef je niet helemaal 100% te kunnen reproduceren.

BacingsPen

Badass junkie
JewCookie zei:
SpacingBen zei:

Ephedra's of amfetamine, het zijn beiden stimulanten welke gebruikt worden om prestaties voor school (of werk) te verhogen. Of je hier nou amfetamine of ephedrine voor gebruikt, je doet als het ware hetzelfde; je gebruikt doping om school prestaties te kunnen leveren.

Toch kan ik niet ontkennen dat studeren onder invloed van stimulerende middelen zeker tengunste kan komen van de prestaties, mits je weet waar je mee bezig bent en je aandacht erbij kunt houden.. Het is mogelijk om met behulp van amfetamine weet ik het hoe lang achter elkaar volledig geconcentreerd te werken of te leren, zonder dat je motivatie om ermee door te gaan minder word.. Je hoeft je niet meer te blijven motiveren om door te leren, enkel hoef je er nog mee te beginnen en te stoppen.

Hiernaast zijn er een aantal negatief meewegende factoren als gevolg van stimulerende middelen. Vaak leren mensen de dag voor een tentamen of examen een dagje op amfetamine om de laatste puntjes op de i te zetten. Dit betekend zeer vaak dat er teveel amfetamine genomen word om op tijd te kunnen slapen en er word vaak tot laat in de avond of nacht doorgeblokt. Het gebeurt dan ook niet zelden dat de nachtrust voor te leveren prestatie geminimaliseerd word, met de gevolgen van dien...

Doordat je op één dag een enorme hoeveelheid informatie achter elkaar verwerkt gaat er enorm veel informatie verloren in de massa. Door de inspanning welke je nu op één dag verricht hebt onder invloed van amfetamine te spreiden over een aantal dagen dan zul je echt enorm veel meer kennis in het lange termijn geheugen overhouden als dat je het in één keer doet.
Het gebruik van stimulanten levert enorm vaak een slechte nachtrust tot gevolg. Er zijn maar weinig mensen die er bij stil staan dat de nachtrust een enorme invloed heeft op wat je aan kennis allemaal onthouden hebt tijdens de prestatie. Tijdens de slaap verwerken de hersenen de informatie van die dag, dit zijn bijvoorbeeld (sociale) ervaringen of geleerde informatie. De gehele verwerking van alle gegevens vind plaats tijdens het slapen, de nachtrust heeft dan ook een crusiale invloed op het verloop van dit proces. De geleerde informatie komt tijdens de slaap pas goed op gang tijdens het REM-slaap gedeelte, welke pas na de diepe slaap begint. Dit betekend dat de verwerking van de gegevens welke je tvoor de prestatie van die dag geleerd hebt pas in het laatste stadium van de slaap-cyclus volledig verwerkt en afgerond word. Doordat dit voornamelijk aan het einde gebeurd gaan er enorm veel gegevens verloren in je hersenen voordat deze verwerkt konden worden.

Daarnaast zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal effect uitoefenende factoren te noemen. Effectief gebruik van bijv. amfetaminen bij het leren kan zeker een positieve invloed hebben op de uiteindelijke prestatie, toch is een positief effect op de geleverde prestatie zeker geen garantie!

Dankje voor je uitgebreide reply :) Momenteel werkt Ephedra al zeer bevorderend bij het maken van tentamens en verslagen (who the fuck kan dat je dan woorden typt waarvan je je niet eens bewust was dat ze tot jouw woordenschat behoorde?!)

Echter, Ephedra werkt allang niet meer zo krachtig als in het begin, echt een paar uur studeren zit er dus niet in. (moet wel zeggen dat ik nu nog steeds wat gemakkelijk typ, terwijl mijn laatst ingenomen ephedra al meer dan 24 uur geleden is) Moet wel zeggen dat je 's avonds een ephedra kan nemen en een paar uur later zonder problemen in slaap kan vallen. In dat opzicht heeft ephedra dus zeker een voordeel wanneer je op de laatste dag voor het tentamen nog wilt blokken

Maarja, hoop stiekem gewoon dat Speed zo krachtig is, dat je (zoals jij zegt) uren achter elkaar kunt studeren, zonder de moed te verliezen.

En speed is dan wel chemisch, dat het niet schadelijker is dan Ephedra wil heel graag geloven, en daarom wordt het maar eens tijd een lijntje te nemen en het uit te testen :sunglasses:

Beseme

Laatst heb ik zelf ook Speed gedaan bij het leren. Had 2 hele moeilijke 2 tentamens en het lukte me echt niet...
Zondagmiddag genomen en tot savonds 24 uur geblokt... Echt ik kon me supergoed concentreren, en reproduceren! De dag erna waren beide tentamens.. op school snel een capsule genomen en heb echt 2 supertentamens gemaakt!!!

Ook voor mij geld dat ik probeer zonder te doen, maar als het écht niet wil lukken is het zeker een optie!!! :)

JewCookie

Wijs gebruiker
Helaas is het probleem bij dit soort doping dat het vaak niet veel tijd nodig heeft om zich zo te ontwikkelen dat je geen tentamen meer zonder kunt maken.. Opzich is een beetje experimenteren voor school prestaties niet zo'n ramp, maar speed als effectief middel gebruiken is tussen je oren alsof je een andere drug gebruikt.

Je geeft speed letterlijk een tweede functie naast een recreatiemiddel..

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik gebruik speed nooit recreatief... gebruik het bijna niet eigenlijk maar oke..

1 nacht doorhalen om te leren is nog te doen, daarna is het best om te slapen want leren wil dan niet echt goed meer lukken, concentratieproblemen enzo

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
oh bedoelde het ook niet aanvallend hoor..
maar ik vind dat speed best wel functioneel te gebruiken is.. maar mischien komt de verslaving dan wel sneller om de hoek kijken ja..

JewCookie

Wijs gebruiker
De geleverde prestaties zijn voor veel mensen vooral verslavend, mensen met een lager zelfvertrouwen hechten vaak veel waarde aan zo'n opvallende prestatie. Zelfvertrouwen en angst zijn vaak de achterliggende reden van gebruik, dit is vaak ook de reden om het nog een keer te doen.

BacingsPen

Badass junkie
Tsja, of het nou verslavond is of niet..

Feit blijft dat ik enkel en alleen Epehdra gebruik in het weekend, en op momenten dat ik moet werken aan zoiets als een evaluatieverslag, waarvan je voor je er aan begint geen flauw idee hebt wat daar allemaal in zou moeten staan. Door het gebruik van Cannabis, en door de behoefte aan een rustige, ontspannend levenstijl lijkt het echter onmogelijk om hier al ruim van te voren achter te komen en er aan te werken.

Telkens weer wanneer ik onder invloed van Epedra aan een verslag of iets dergelijks begin, ervaar ik hoe gemakkelijk het maken ervan gaat nadat je door je verbeterde concentratie vermogen razend snel in je op neemt wat er precies in zo'n verslag moet komen en hoe je dat precies in je verslag wilt verwerken.

Vaak gaat alles na ongeveer een uur helemaal vanzelf. Op een verbazingwekkende manier rond je zo'n verslag dan af (Na uren achter elkaar geconcentreerd aan het werk te blijven) en stuurt je het dan op. Een tijd later krijg je het terug, en dan blijkt dat meer dan de helft uit je klas het fout gedaan heeft omdat het, toen ze begonen met maken (dagen/weken van te voren) al niet begrepen wat de bedoeling was en nooit eens een lange tijd achter elkaar de tijd hadden genomen om daar achter te komen. (altijd netjes ingepland, elke dag een half uurtje ofzo.)

Wat me ook opvalt, is dat een lerares vaak van mening is dat ik mijn verslag veel te ingewikkeld inelkaar heb gezet. Dat is dan aan de opmerkingen die ze er altijd bij zet goed te merken. Het lijkt net alsof ze het zo ingewikkeld vind, dat ze niet goed weet of het verslag nou wel of niet aan de beoordelingscriterea voldoet. Het doet mij altijd veel plezier om deze reacties dan te lezen :grin:

Ray

Newbie
ik heb voor de eerste keer speed gebruikt om mijn examens te studeren... en ik was zwaar onder de indruk. kon me ineens ongelooflijk goed concentreren, (ik heb concentratieproblemen) studeren kon ik van mezelf wel goed, maar ik kon daaaaaaaagen achter mn bureau zitten met mn cursus open, alle afleiding uit mn kamer, en dan nog op het einde van de dag maar twee pg's verder zitten. en ik wilde echt wel!
in het begin was ik dan ook zwaar onder de indruk van speed. Nadeel: ik was het ineens voor functionele doeleinden gaan gebruiken, (daarvoor alleen drugs om te feesten, mdma, xtc, lsd, en ook maar af en toe, was nog nooit verslaafd geweest aan iets...) ik begon steeds bij meer dingen die ik moest doen speed te gebruiken (werken, kamer opruimen, afwassen, ..) op het laatste alle dagen voor niets bijzonders...
En probeer dan maar eens te studeren zonder speed... het lijkt dan alsof je niet meer zonder kan...
Moraal van het verhaal: voordelen van korte duur, nadelen van lange duur... zelf afwegen

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wil er niet aan beginnen maar het is wel erg verleidelijk... moet al de hele dag studeren, maar het lukt me niet om te beginnen!! En als ik iets doe, dan gaat het supertraag, en lukt het me niet te concentreren...

In m'n kast ligt nog 4 gram speed, en ik ben al wel tien keer naar die kast gelopen om het te pakken, en dan toch mezelf weer tot de orde geroepen... grrrr, irritant dit!! :rolleyes:

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Die verleiding AARRRGGHHH ik denk voor bijna alle df-ers wel herkenbaar!

Spreek met je zelf af dat je 5minuten buiten gaat wandelen en als je terug komt direct van start gaat... Dat soort trucjes werken bij mij altijd :grin: even gedachten verzetten en iets actiefs doen om je lichaam wakker te schudden

Misschien heb je er wat aan...

GL!

Ray

Newbie
ik heb heel de nacht doorgestudeerd op speed gisteren, ben wat ziek, heb morgen weer examen en voel me nu ongelooflijk slecht... oplossing: nog speed...
doe het gewoon niet, hypocriet om uit mijn mond te horen, en je maakt je eigen keuzes... toen ik het voor de eerste keer wilde doen zei iedereen me ook om het niet te doen, maar ik wilde het gewoon echt proberen, en ik heb heel lang gewoon willen gebruiken, maar het is het echt niet waard. Je hebt even heeeel kort de rush en je voelt je alsof je alles aankan, maar de nare gevolgen zijn zoooooooooveel groter (niet alleen kater, mensen veranderen door speed)
ik wil hier geen prekerspraatje houden, maar àls je dan speed doet, doe het gewoon om plezier te hebben op feestjes, niet om te gebruiken voor functionele doelen, dat is de beste manier om snel niet meer zonder te kunnen doen waar je het voor gebruikt, en het gaat snel en voor je het zelf beseft...
een gewaarschuwd man / vrouw is er 2 waard
blah :rolleyes:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Toch maar gedaan... maar ik doe het wel heel rustig aan: 9 uur 's ochtends een piepklein lijntje, en dan nu om 1 uur weer piepklein lijntje, en dan misschien straks om 8 uur nog eentje ofzo... Het helpt wel echt heel goed, eindelijk ben ik goed bezig!! :hearteyes:

Robdebob

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
Toch maar gedaan... maar ik doe het wel heel rustig aan: 9 uur 's ochtends een piepklein lijntje, en dan nu om 1 uur weer piepklein lijntje, en dan misschien straks om 8 uur nog eentje ofzo... Het helpt wel echt heel goed, eindelijk ben ik goed bezig!! :hearteyes:

Idd, gewoon lekker rustig aan, af en toe een lijntje/sleutelpuntje en je leert als een tierelier. Maar zorg wel dat je goed kan slapen, dat is heel erg belangrijk!
Nou succes ermee, ik ga ook fijn 'studeren' :hearteyes:

esmee

Belezen gebruiker
JewCookie zei:
SpacingBen zei:

Nee denk ik ook niet. Van te weinig slaap word je echt supervaag.....
Ondanks de speed.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nou, even een update... toch beter geen speed gebruiken als je moet studeren... Ben nu echt naar de tering, en het heeft t studeren wel eventjes geholpen, maar al met al toch vooral tegengewerkt... Voor een nachtje doorstuderen is t misschien nog wel een aanrader, maar niet een paar dagen achter elkaar...

inferno33

Bewuste gebruiker
Ergens op het forum stond zoiezo een verhaal over hoe een speedverslaving ontstaat, en daar viel het praktisch gebruik ook onder... Oppassen dus.

PS:Als iemand dat topic weet te vinden, zou ik waarderen.

Bovenaan