Speed In ADHD Pillen?

maxtc

Experimenterende gebruiker
Gisteren ben ik met een maatje van mij aan de pep gegaan maar hij heeft adhd dus na allebei een lijn te hebben genomen voelde ik me al redelijk opgepept maar hij voelde niks en toen kwam hij met het verhaal:

'ja ik heb adhd dus ik voel er tog niks van want in mijn pillen zit ook pep'

maar dit is tog de grootste onzin als je adhd hebt moet je tog wel gewoon wat van de pep voelen.
En in adhd pillen kan tog nooit pep zitten?

maxtc

volgens mij gebruikt hij ritalin.
maar worden er dan eigenlijk niet veel mensen verslaafd aan die pillen?

Bal0n

Badass junkie
De dosis ligt heel erg laag, het is niet dat ze strak staan ofzo, alleen het concentratie vermogen neemt toe :), dus dat valt heel erg mee.

Frisko

Badass junkie
Bal0n zei:
De dosis ligt heel erg laag, het is niet dat ze strak staan ofzo, alleen het concentratie vermogen neemt toe :), dus dat valt heel erg mee.
idd,maar er zijn er veel die die pillen snuiven dus dan word het risico al wat groter,maar je vriend heeft gelijk...in lage dosering word ik ook rustig van speed...ik heb ook adhd dus :)

crazy jack

in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....

Wortel

Bewuste gebruiker
crazy jack zei:
in ritalin zit idd amfetemine,speed dus.ik heb ooit wel eens 2 van die pillen op van 10 mg of zoiets,en ik werdt er nog bijna strakker van dan als met speed.ik bleef door die 2 pillen ook 2 dagen strak,dus t werkt wel.ik heb dus geen adhd,anders werdt ik er niet strak van....
Kerel ga lekker in de zandbak sterke verhalen vertellen.

crazy jack

slipperman zei:
crazy jack zei:

kerel,zeg liever meneer tegen mij,en welkom terug jongen!!!!speel jij nog in zandbakken joh?dan hoef je mij nog niet uit te nodigen in je zandbak!vandaar al die zandkastelen die je bouwt(letterlijk en figuurlijk).geloof t dan niet,jongen.ik hoef die troep van een ritalin nooit meer,met die 2 pillen van(?)mg,ben ik 2 dagen strak geweest.ik heb dan ook geen adhd,maar ben zeer relax van me zelf.misschien kan jij beter tegen ritalin,ligt er hoe druk je bent.misschien wordt jij er rustig van,zo ja,zou ik toch naar de dokter gaan of je zelf geen adhd heb.de ene kan beter snuiven,ik kan beter blowen en drinken.niemand uit mijn omgeving drinkt mij er uit en blowt mij er uit,niet om te bluffen(en niet om trots op te zijn).alleen met amfetemine wordt ik snel waus,met 1 gram kan ik 2 dagen dag en nacht doorgaan,maar ik heb t niet zo op amfetemine,geef mij maar wiet,veel lekkerder en gezonder.vroeger snoof ik veel,maar ik heb t voor gezien,ik vindt er niet zo veel meer aan,aan heel dat drugsgebeuren.dat heb je als je wat ouder wordt,dan is de loll er van af,en heb je minder nodig om goed waus te worden(als je t niet te veel doet.....)

ik ben er ook weer,mensen( :smoke: :beer: )

JewCookie

Wijs gebruiker
crazy jack zei:
slipperman zei:
crazy jack zei:

kerel,zeg liever meneer tegen mij,en welkom terug jongen!!!!speel jij nog in zandbakken joh?dan hoef je mij nog niet uit te nodigen in je zandbak!vandaar al die zandkastelen die je bouwt(letterlijk en figuurlijk).geloof t dan niet,jongen.ik hoef die troep van een ritalin nooit meer,met die 2 pillen van(?)mg,ben ik 2 dagen strak geweest.ik heb dan ook geen adhd,maar ben zeer relax van me zelf.misschien kan jij beter tegen ritalin,ligt er hoe druk je bent.misschien wordt jij er rustig van,zo ja,zou ik toch naar de dokter gaan of je zelf geen adhd heb.de ene kan beter snuiven,ik kan beter blowen en drinken.niemand uit mijn omgeving drinkt mij er uit en blowt mij er uit,niet om te bluffen(en niet om trots op te zijn).alleen met amfetemine wordt ik snel waus,met 1 gram kan ik 2 dagen dag en nacht doorgaan,maar ik heb t niet zo op amfetemine,geef mij maar wiet,veel lekkerder en gezonder.vroeger snoof ik veel,maar ik heb t voor gezien,ik vindt er niet zo veel meer aan,aan heel dat drugsgebeuren.dat heb je als je wat ouder wordt,dan is de loll er van af,en heb je minder nodig om goed waus te worden(als je t niet te veel doet.....)

ik ben er ook weer,mensen( :smoke: :beer: )

je hebt ook andere pillen als ritalin, die geven de energie gevende stoffen (weet niet hoe het in die pillen heet..) langzaam af, en dat blijf je idd lang voelen.. meestal werken deze pillen 12 uur lang dacht ik, als je er 2 van neemt is het 24 uur, en ben je aan je 2de dag bezig dacht ik zo.. dus zo gek verhaal hoeft het niet te zijn..

maxtc

slipperman schreef:
crazy jack schreef:

ik ben er ook weer,mensen( )
so jij bent gek

nexus

moest het iemand boeien...

ritaline / rilatine bestaat zowel in vertraagde vrijgave als normale vrijgave. De stof die in ritaline, concerta en dergelijke ADHD middelen zit heet methylfenidaat en is qua effecten vergelijkbaar met amphetamine.

Dagelijks gebruik kan ertoe leiden dat het lichaam een weerstand opbouwd of de ritaline sneller kan afbreken. Vermits amphetamine en methylfenidaat op elkaar lijken kan het lichaam dus al op voorhand "gewend zijn" aan de pep nog voor je het ooit genomen hebt. Kruistollerantie heet zoiets. Ik heb er al vaker van gehoord bij verwante molecules...

In sommige gevallen wordt er trouwens nog altijd amphetamine voorgeschreven (mogelijk alleen in de VS?)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritalin

Florian01

Belezen gebruiker
Bij mensen die Adhd hebben werkt Ritalin rustgevend.

Bij mensen die geen Adhd hebben werkt het tegenover gesteld.

boels

Belezen gebruiker
maxtc zei:
Gisteren ben ik met een maatje van mij aan de pep gegaan maar hij heeft adhd dus na allebei een lijn te hebben genomen voelde ik me al redelijk opgepept maar hij voelde niks en toen kwam hij met het verhaal:

'ja ik heb adhd dus ik voel er tog niks van want in mijn pillen zit ook pep'

maar dit is tog de grootste onzin als je adhd hebt moet je tog wel gewoon wat van de pep voelen.
En in adhd pillen kan tog nooit pep zitten?

Ik heb ook ADHD, en als ge als ADHD'er amphetamine snuift, welke variante ervan ook dan worde innerlijk eindelijk is ne keer rustig, van Relatin ook, dan zedde opeens helder van gedachte

MissParanoid

Belezen gebruiker
ik heb gehoord dat mensen die ADHD een andere reactie hebben in hun hersenen dan andere mensen waardoor zij ook anders reageren op amphetamine
heb het gezien in een documentaire een tijd geleden

Psilo

Bewuste gebruiker
MissParanoid zei:
ik heb gehoord dat mensen die ADHD een andere reactie hebben in hun hersenen dan andere mensen waardoor zij ook anders reageren op amphetamine
heb het gezien in een documentaire een tijd geleden

Als "Attention Deficit Hyperactivity Disorder" een werkelijke stoornis is dan is er bij ADHD simplistisch voorgesteld een onder-activiteit van bepaalde hersendelen waardoor een mate van concentratie onmogelijk wordt.
In onze hersenen zijn er continu prikkels die bepaalde gedeelten activeren danwel remmen.

Bij ADHD is de theorie dat bepaalde delen moeten worden gestimuleerd om een staat van rust cq concentratie te kunnen verkrijgen.

Bij iemand zonder ADHD kan een stimulatie dus inderdaad activatie betekenen. Bij iemand met ADHD kan het een vorm van rust betekenen.

...

Bij mij zijn ze nog aan het onderzoeken of ik ADHD heb maar de therapeut (of wat het ook maar is..) zegd dat er veel dingen naar leiden...

heb hier gelezen dat iemand zei dat hij ook ADHD heeft en als hij speed gaan snuiven dat hij er niet veel van merkt (van de speed), alleen als hij veel gaat snuiven.. vind het nogal gek want bij mij is het net het omgekeerde.. als ik veel ga snuiven word ik heel rustig...

zommes

Badass junkie
Re: ...

Neophyte Hardcore zei:
Bij mij zijn ze nog aan het onderzoeken of ik ADHD heb maar de therapeut (of wat het ook maar is..) zegd dat er veel dingen naar leiden...

heb hier gelezen dat iemand zei dat hij ook ADHD heeft en als hij speed gaan snuiven dat hij er niet veel van merkt (van de speed), alleen als hij veel gaat snuiven.. vind het nogal gek want bij mij is het net het omgekeerde.. als ik veel ga snuiven word ik heel rustig...

en bij weinig ga je zwaar hard?

stuikerken

Belezen gebruiker
Ik weet nu niet of ik ADHD heb of niet. Ben er nooit voor getest ofzo.
Maar ik heb precies ook een ander gevoel van speed als men kameraden.
Ik kan goed leren op speed, ik ben er dus super geconcentreerd van.
Ook zijn mijn kameraden precies 3x zo wakker als mij. Ze kunnen geen 2 seconden stil zitten, ik kan mij gewoon rustig zetten op speed, iets drinken sigaretje roken zonder dat iemand het door heeft dat ik op de speed zit. Bij meerendeel van mijn kameraden zou ik er nog niet eens mogen aan denken om met hun ergens binnen te stappen en rustig ergens neer te zitten.
Heb ik nu ook ADHD of niet? :confused:

JewCookie

Wijs gebruiker
hoeft niet, zijn beiden verschillende effecten van speed..

kan je gemakkelijk slapen als je speed gehad hebt?

stuikerken

Belezen gebruiker
JewCookie zei:
hoeft niet, zijn beiden verschillende effecten van speed..

kan je gemakkelijk slapen als je speed gehad hebt?
Soms wel, soms niet. Maar meestal geraak ik toch wel in slaap, of ik moet extreem veel ophebben.

Ik heb zelf ADHD en heb vaak speed gebruikt, ik word daar rustig van. In ritalin (het pilletje tegen ADHD) zit Methylfenidaat dat is een soort gelijke stof als speed. Als je ADHD hebt dan heb je geen of een slechte toevoer van dopamine, de stof die je nodig hebt om rustig te kunnen blijven. Door speed of andere verwante stoffen word de aanvoer dopamine gestimuleerd en word je rustig. Bij mensen die heel druk zijn door hun ADHD en het echt in grote mate hebben, kunnen zelfs van speed in slaap vallen.

Nu ja als ik thuis ben en heb er wat "doorgegooid" dan kan ik echt goed slapen of beter gezegd dan val ik meteen in slaap... Als ik niets gesnoven heb dan heb ik vaak moeite met in slaap te geraken

En ondertussen weet ik dat dus ook al van die stoffen van ADHD pillen enz... maar dan vroeg ik mij af, voor mensen met ADHD kan speed toch niet slecht zijn dan toch ofwel?? Is een beetje gek vind ik daarom dat ik het mij afvraag

Secoo

Newbie
Worde ADHDmense dan nie depri of psychotisch (na langer gebruik) van ritalin vraag ik me dan af?

Kbedoel, als ik een avondje pep op heb, nou dan ben ik de volgende dag geen feestbeest or :grin:

Elektronik_dynamite

Badass junkie
Secoo zei:
Worde ADHDmense dan nie depri of psychotisch (na langer gebruik) van ritalin vraag ik me dan af?

Kbedoel, als ik een avondje pep op heb, nou dan ben ik de volgende dag geen feestbeest or :grin:
neen want ritalin is geen speed.

Het werkzame bestanddeel van Ritalin is methylfenidaathydrochloride. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn calciumfosfaat, lactose, tarwezetmeel, gelatine, magnesiumstearaat en talk.

andere samenstelling dan dat van amfetamine

Dags

Bewuste gebruiker
Blij dat er ook mensen hier zijn die er echt wat van af weten en niet gelijk iemand voor een zandbakliefend persoon uitmaken. Ritalin kan erg heftig zijn als je geen ADHD heb. Mijn broertje is 1 van de zwaarste gevallen waarschijnlijk in Nederland hij kreeg 7 pillen per dag voorgeschreven,terwijl de norm is dat er maximaal 6 wordt voorgeschreven. Wij hadden dus redelijke voorraden van die zooi thuis en ik heb het een paar keer geprobeerd, ik vind het erg vergelijkbaar met speed en zelfs nog iets spacender.

Concerta is inderdaad de vorm die over een langere periode werkt. Ik heb dat ook echt gemerkt, wel vind ik concerta minder spacend(hiervan heb ik de 54mg variant genomen)

berbe

Bewuste gebruiker
adhd patiente krijge van pep innerlijke rust
ze space niet
ben ik dus ff BLIJ dat ik het niet heb
en in rilatine zit geen pep
het is wel 1atoom verschil met pep en sos
e werking kan je vergelijke met pep en sos zo een beetje

Psilo

Bewuste gebruiker
berbe zei:
adhd patiente krijge van pep innerlijke rust
ze space niet
ben ik dus ff BLIJ dat ik het niet heb
en in rilatine zit geen pep
het is wel 1atoom verschil met pep en sos
e werking kan je vergelijke met pep en sos zo een beetje

Hahaha
één atoom verschil :mrgreen:
Ik neem de moeite niet om dat op te zoeken maar de structuren van amfetamine en cocaine zijn duidelijk anders.....

B._023

Newbie
Is het verkopen van ADHD pillen strafbaar? Zo ja onder wat voor categorie vallen ADHD pillen onder? 1. Hard drugs 2. Soft drugs 3. Geen drugs.

Druktemaker

DF-koningin
Is het verkopen van ADHD pillen strafbaar? Zo ja onder wat voor categorie vallen ADHD pillen onder? 1. Hard drugs 2. Soft drugs 3. Geen drugs.
Nou het lijkt mij inderdaad niet helemaal de bedoeling dat het doorverkocht wordt, anders had je ze wel bij een drogisterij kunnen halen 😅

Bovenaan