Spacecake beginnersvragen

brommer-nozem

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, ik ben nieuw hiero. Ik lees wel al een poosje mee, maar dit is mn eerste post, naar aanleiding van een gepland feestje.

Over 2 week is een vriend van me het hele weekend alleen thuis. We willen een spacecake bakken, zodat het een "vrolijk" feestje wordt :wink:
De meeste mensen die komen, hebben minstens 1 x geblowd. Er zijn 3 mensen bij die nog nooit verder dan alcohol gegaan zijn.

Ik heb een paar vragen:
- is zo'n feestje minder leuk als je veel mensen hebt? ( nu zijn zo'n 14 man verwacht)
-Hoe kan ik het beste spacecake maken? ( wietboter of gewoon door het beslag?)
-Hoeveel wiet in de cake?

Ik zat zelf te denken aan zo'n 10-15 gram wiet, en die dan met wietboter in de cake te krijgen.
Maar hoe maak je wietboter?
Boter au-bain-marie smelten en dan de fijngemaakte wiet er bij?

Help me aub om dit feestje te laten slagen :)
Ik heb nog 2 week de tijd, maar ik wil wel graag mn "huiswerk" gedaan hebben :wink:. Want ik moet de cake gaan bakken.

brommer-nozem

Dat topic had ik zelf ook al gevonden, en het "bakken-met-baard-filmpje" had ik vanmiddag al gekeken :wink:
Maar ongeveer 1 gram wiet P.P?
Wat is het beste voor de smaak dan?
wiet door het beslag of wietboter maken?

EDIT: ik heb wel eens vaker een cake gebakken, maar dit is de eerste spacecake.

Osi`

Bewuste gebruiker
wiet in de boter enzo. die THC moet dus in de boter trekken dacht ik en dan dat spul in de cake mengen. Ben niet 100 % zeker, maar lees nog eens een paar recepten, heb zelf nooit cake gemaakt hoor.

jasper

Wijs gebruiker
je kan toch ook gewoon die weed door je cake doen? zonder weedboter niet?
ik zou ongeveer 20 euro per cake erin doen (ongeveer 4gram)
en wat blowen om het effect snellr te krijgen

MetaalKonijn

Badass junkie
barry zei:

Neen, wietboter is gewoon ideaal. Blowen bij de spacecake is niet prettig voor het effect, dan mis je het volle effect.

Eerste keer goeie spacecake geeft een garantie op grote verrassingen, altans in mijn ervaring. :mrgreen:

jasper

Wijs gebruiker
njah ik vind het ambetant om weedboter te maken, is veel gemakkelijker van gewoon ineens hup alles in de cake te doen
njah heb nooit zo extreem veel effect gehad van die cakes dus ik zal het wel fout gedaan hebben :wave:

brommer-nozem

barry zei:

Ik heb van meer ervaren mensen gehoord, dat de smaak heel erg slecht werd als je het er gewoon door gooide.
En er naast blowen kan niet, aangezien een paar mensen, nog nooit gerookt hebben/astma hebben.

daarom moet het een redelijk sterke cake zijn.

jasper

Wijs gebruiker
njah ik vind het niet erg datie "goor" smaakt, kvind et meestal wel lekkr en als je chocolade cake bakt proef je er neits van. nouja we blowen er altijd wel voor dus zal daar ook wel mee te maken hebben

met die astma maakt normaal niet uit hoor, hebben ze gewoon de volgende dag wat last van, ik blowde vroeger ook latijd met iemand die hele zware astma had (kon nog maar amper 500 meter lopen).

dat ze neit roken is wel vervelender maar dat is wel lachen :)

en ik denk dat je ook moet oppassen met cake als je hem te straf maakt anders kan het wel eens te hard aankomen

brommer-nozem

tsje, kotsende mensen van nicotine hebben we liever niet :wink:
ik denk dat ik gewoon wietboter ga maken met ruim 10 gram er in.
En een paar domme films halen Andy milanakis show dvd oid :P

jasper

Wijs gebruiker
kotsen zullen ze niet, ze kunnen de rook gewoon niet binnenhouden/inhaleren
is wel grappig als je zelf stoned bent :)

ik ken well mensen die hebben moeten kotsen van cake, dus ik zou oppassen met de hoeveelheid of zorgen dat ze niet te veel eten
het effect komt ook pas na een 45 min dus dat je niet een halve cake binnen eet omdat je nog niets voelt he :grin: maar dat wist je al wss

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik heb laatst samen met 3 vrienden space brownies gemaakt.
Wij hadden toen 5 gram wiet door 50 gram boter gedaan. Dat was goed te doen.

Ik moet er wel bij vermelden dat 2 mensen al vaker space cake hadden gegeten. Voor mij was het de 2de keer en voor 1 iemand de eerste keer.

De boter hebben wij inderdaad au-bain-marie gemaakt. half uurtje laten trekken en er door heen doen en klaar :)

Veel plezier in ieder geval.

brommer-nozem

haha, paddo's er ook bij :P
ik denk dat dat meer iets is voor later :wink:
aangezien verschillende mensen nog nooit eerder wiet hebben gehad.
En ik wil paddo's eerst in de pure vorm op eten :P

flashkop

Bewuste gebruiker
hehe, je zal wss nadat je je eerste paddo's hebt opgegeten wel begrijpen waarom ik ze liever in spacecake heb, die smaken soms echt zo gruwelijk, die hawaiaanse toch...

Allolalie

Bewuste gebruiker
spacecake, fuck das lang geleden.. toen heb ik wiet gewoon in beslag gemieterd werkte best...1x een uur een lachkick gehad, waarbij ik uit mijn lichaam trad. 1x 40 minuten gedaan over een stuk lopen waarover ik normaal 2 minuten doe. tjaaa....toch maar weer eens gaan maken....Melk is ook wel grappig hoor :wink:

Jeller

Badass junkie
awel 1 gram per persoon is echt wel veel voor mensen die nog nooit geblowd hebben hoor.. naar mijn mening is spacecake iets dat niet voor beginnende blowers is..

dus oppassen met doseren

brommer-nozem

Nou morgen is het zover :grin:
maar over die dosering, tsje we doen het na het avond eten.
Dus je hebt wel een bodem. Waarschijnlijk blijven er ook een paar mensen bij, die niet eten. Mocht iemand fout gaan, dan kunnen zij diegene suikerwater oid geven.
ik heb er iig zin in :tearsofjoy:

Osi`

Bewuste gebruiker
flashkop zei:
hehe, je zal wss nadat je je eerste paddo's hebt opgegeten wel begrijpen waarom ik ze liever in spacecake heb, die smaken soms echt zo gruwelijk, die hawaiaanse toch...
Wat? ze smaken heerlijk :grin:

Dr. Tommy

Badass junkie
Jeller zei:
awel 1 gram per persoon is echt wel veel voor mensen die nog nooit geblowd hebben hoor.. naar mijn mening is spacecake iets dat niet voor beginnende blowers is..

dus oppassen met doseren

zou zeker oppassen ja ben er zelf wel eens flink fout op gegaan

dus niet gelijk een dikke plak opvreten maar gewoon met een halve beginnen en het kan ook ff duren voordat je er wat van merkt

brommer-nozem

hmm vanmiddag na het eten, ff gedoucht, na het douchen mn nest weer ingekropen en tot 5 uur geslapen :flushed:

Ik merkte na 2 uur nog niks, dus nam ik bij
Ik weet niet meer hoeveel ik gehad heb, maar het was teveel
ik begon haast te trippen, allemaal warme golven door mn lichaam.

Ik heb ook vreselijk gelachen om niets gisteravond :grin:
Het was wel erg tof, maar ik had te veel gehad.
Ik ben nu ook nog heel moe, ik ga zo op bed :wave:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Heel herkenbaar, je kunt er zeker een heftige, trippy ervaring mee hebben. En ja het duurt lang voor het gaat werken :). De dag erna heb ik vaak ook last van een erg loom gevoel. Zo'n nasleep is echt vervelend he.

Hoe vonden de andere mensen het?

brommer-nozem

Zo, ik ben weer HELEMAAL nuchter :grin:
De andere mensen hadden constant lachkicks, ik in het begin ook
Maar toen ging ik een "tandje hoger" en dat was echt heeeel maf
Warme golven door mn lichaam
Slow motion dingen zien
bijna in slaap vallen

Het was zooo weird, maar goed, "leermoment" :rolleyes:
volgende x neem ik, 1 redelijk dik plak, en neem dan niks bij, want ik ging veeeeeels te hard....

Imke

Badass junkie
Het leek me wel een gezellige boel daar. Ben blij dat het gelukt is, kan je geen tripreport schrijven ofzo? :)

brommer-nozem

Trip report van vrijdagavond 2 februari 2007
SPACECAKE
We ( mijn vriendengroep) zaten al een aantal maanden te wachten op een leeg huis, zodat we een keer spacecake konden bakken. We hadden dit weekend eindelijk mazzel, we konden een cake bakken bij mevrouw X ( privacy). We wilden 2 week geleden ook al een keer bakken, wiet ed al geregeld, alleen toen kwamen we tot de conclusie dat we geen huis hadden om in te bakken :angry: ( wiet maar grotendeels opgerookt :smoke: )

We hadden nog zo'n 3 gram over, dus haalden we nog 8 gram bij ( tis geen top kwaliteit ) De voorpret was erg leuk, iedereen een taart in zn msn naam ed. Ik moest samen met een vriend de boter + cake maken, omdat wij de afgelopen weken héél veel op het internet gezocht hadden, tig filmpjes hadden bekeken. We kregen op vrijdag avond rond 7 uur een telefoontje dat we moesten komen, mevrouw X was thuis, haar ouders weg. Ik ging er heen met een rugzak vol spullen:cakevorm,meel,roomboter en thai sweet chili chips 2 x (was in de bonus :P )

Bij vriendin X even gewacht op vriend Y, toen hij er ook was zijn we begonnen: een pan water op het vuur, en maar wachten tot het water warm was, toen de boter in de pan gegooid, laten smelten, en toen het belangrijkste ingrediënt er bij: wiet :wink:
We hebben de boter ongeveer een half uur laten trekken, boter gezeefd, boter in de vriezer gezet, heel even tv gekeken.

Na ongeveer een kwartier was de boter al hard, tijd om de cake te maken dus. Een andere vriendin, laten we haar vriendin A noemen :wink:, kan goed cakes bakken, dus heeft ze mét wietboter een cake gebakken.

Om ongeveer 9 uur, was de cake klaar, heel kort even laten afkoelen....
ETENSTIJD :grin:
Allemaal een stukje gehad, er gingen ongeveer 20 plakken uit de cake.
Terug naar de tv, we hebben ongeveer een uur tv gekeken. Toen kwamen we tot de conclusie, hij werkt nog niet.....
Iedereen was zo geduldig om te wachten, alleen ik hield het om half 11 niet meer, toen heb ik mijn 2e plak opgegeten.

Rond 11 uur begonnen sommigen al iets te merken, ik nog steeds niks, hoppa half plakje er bij.....
Het werd steeds gezelliger, de eerste lachkicks kwamen ook al, maar niet bij mij, half plak er bij. Inmiddels heb ik 3 op.
Om 12 uur had de THC ook de weg naar mijn hoofd gevonden, heel hard gelachen, véél lachkicks om helemaal niets :)

Ik ging het hardst met vriendin B, lagen we helemaal dubbel omdat iemand een grappige opmerking maakte, 5 minuten verder, even de tranen van de wangen vegen, kijken we elkaar aan, gingen we weer :)
Ik wilde dat alles zo bleef, plakje erbij.....
De hele groep had inmiddels lachkicks, het was zeer gezellig op dat moment :)

Rond half 1 heb ik het 5e plakje opgegeten.
Vanaf 1 uur ging ik te hard, ik begon toen met suiker eten en water drinken, wat overigens voor mn gevoel niet veel hielp. Iedereen had de hele tijd lachkicks.
er stonden 2 banken tegen overelkaar, en 2 jongens gingen een dragon ball Z gevecht nadoen :tearsofjoy:
Wat bij iedereen een gigantische lachbui opwekte, ook bij mij.

Maar vanaf dat moment, begon ik in mn eentje harder te gaan, veel harder dan de rest. Ik voelde allemaal warme golven door mn lichaam gaan. Gesprekken kreeg ik niet meer mee, soms een flard in slowmotion. M'n bloeddruk werd ook heel laag, want iedere keer als ik opstond werd het zwart voor mn ogen. Ik ben zo nog een uur blijven zitten, toen heeft een vriend me naar huis gebracht, waar ik eerst nog m'n bed op moest maken....

Uiteindelijk lag ik om half 3 in bed, ik heb toen geslapen tot 12 uur, toen werd ik door mn moeder uit mn nest gegooid. Eerst even wat gegeten, toen even gedoucht, en weer op bed tot 5 uur....
Ik was zó moe, ik wilde slapen, maar tsja mn ouders. Dus ik maar koffie drinken. Om half 11 ben ik naar bed gegaan, en vandaag weer tot 12 uur geslapen, nu ben ik weer enigzins toonbaar. Gister was ik namelijk lijkbleek...
Mn ouders vroegen of ik gedronken had, ik ontkende dit ( ik had ook niet gedronken)
Toen vroegen ze naar sigaretten, ook ontkend, toen vroegen ze naar wiet.... Ik heb het ontkend, mn pa gelooft wel dat ik "gewoon" moe was, maar mn moeder weet ik niet zeker.

Achteraf gezien was het een zeer geslaagde avond, maar de volgende keer eet ik wat minder :wink:

Imke

Badass junkie
Ja leek me erg leuk. :)
Maar inderdaad.. in het vervolg misschien een klein beetje geduldiger zijn. :wink: Maar je weet het nu voor de volgende keer eh.
Leuk report. :wave:

brommer-nozem

dankje :)

Tsja, de volgende keer wat minder eten :flushed:
Maar herkent iemand die trip-achtige ervaringen?
Ik heb nu trouwens ook zo iets van "wat bezielde me ingodsnaam om zo veel te eten..."-gedachte :P

Qocaïne

Badass junkie
Aj Aj, je bent wel erg gulzuig geweest!

5 plakjes kerel! Je pakt na nog geen úúr bij omdat je het gevoel wilt laten aanhouden xD Lmao!

Achjah.. een mooie ervaring after all! ^_^
Je leert hier alleen maar van!

Spcae Cake is leuk :)

ZI09

Bewuste gebruiker
Haha, mooi verhaal :)

Redelijk veel geslapen jij, allemachtig zeg :mrgreen: gaat redelijk ver hoor.

Maar waarom zei je niet gewoon dat je gedronken had dan?
Dat is ook altijd mijn koningssmoesje als ik de dag na wiet gaar ben.
Weten hun veel dat ik nog zit te na garen.
Werkt prima.

brommer-nozem

Nou, kijk ik hoor al maanden van mn moeder aan dat ik te veel zuip...
valt best mee overigens, ik drink gemiddeld 3 biertjes per week oid :wink:

Mn ma wou vandaag weer met me praten, ze zei:"ik weet niet wat je gedaan hebt, het kan me eigenlijk ook niet meer schelen, ik vermoed dat je wiet hebt gehad, maar goed. Als je het niet wil zeggen, zelf weten, ik geloof er alleen geen hol van dat je alleen slecht geslapen hebt. En ik hoop ook dat je inziet dat dit te gek was, en hier rekening mee houdt voor de volgende keer"
:)
Over 2 week waarschijnlijk weer spacecake, dan maar wat minder eten... :wink:

ZI09

Bewuste gebruiker
brommer-nozem zei:
Nou, kijk ik hoor al maanden van mn moeder aan dat ik te veel zuip...
valt best mee overigens, ik drink gemiddeld 3 biertjes per week oid :wink:

For christ sake, je moeder woont onder een steen :mrgreen: ?

brommer-nozem zei:
Mn ma wou vandaag weer met me praten, ze zei:"ik weet niet wat je gedaan hebt, het kan me eigenlijk ook niet meer schelen, ik vermoed dat je wiet hebt gehad, maar goed. Als je het niet wil zeggen, zelf weten, ik geloof er alleen geen hol van dat je alleen slecht geslapen hebt. En ik hoop ook dat je inziet dat dit te gek was, en hier rekening mee houdt voor de volgende keer"
:)
Over 2 week waarschijnlijk weer spacecake, dan maar wat minder eten... :wink:
Wow, moeilijke mams.

Maar ik zou inderdaad de volgende keer iets rustiger aandoen met de cake, hehe :mrgreen:

brommer-nozem

tsja, mn ouders zijn qua alcohol en drugs nogal ouderwets ( op wel meer punten trouwens :wink: )
ze vinden dat een jongen van 16 nog niet zo veel moet drinken.
En over drugs valt niet te praten, drugs zijn slecht punt.
Er valt gewoon niet over te praten, daarom doe ik het ook buiten hun weten om. Stiekem hoop ik eigenlijk wel dat ik een keer betrapt wordt met een joint of iets dergelijks, en hopelijk volgt er dan een goed gesprek :rolleyes:

ZI09

Bewuste gebruiker
Ja, zou soms wel beter zijn.

Hoewel ouders meestal niet zo relaxt voorgelicht zijn.
Ik bedoel, als je soms blowt ben je gelijk verslaafd en na 3 weken ga je thuis stelen en dood aan heroïne.
Dat soort dingen. En LSD en paddo's eet je dan elke dag.

:confused: hoe verzinnen ze het toch.

bwoh, rond je 16e vind ik alcohol wel wat schadelijker dan een paar jaartjes later.
Maar 3 bier op een week, dat gaat geen problemen opleveren hoor :P

Bovenaan