Snap het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TrippyShit

Badass junkie
Ik snap echt niet waarom mensen hier in godsnaam aan beginnen. Het is algemeen bekend dat het zwaar verslavende rotzooi is en het vaak gegarandeerd je leven verneukt! waarom zou je hier dan aan beginnen. Hoe wasted ben je dan vraag k me af helemaal bij het spuiten.
Kan dit gewoon niet snappen :confused:

moest t ff kwijt :rolleyes:

J0rrit

Badass junkie
Inderdaad, ik heb het eens gerookt ( 2 keer gerookt en 1 keer gesnoven ), toen het op was nooit meer gehaald. Ik lag de 1e keer een uur lang te kotsen, 2e keer niet maar ook beetje misselijk gevoel, laatste keer was overigens wel heel relaxt, maar toen het op was niet meer gehaald, gewoon beetje discipline.

Overigens is spuiten natuurlijk nóg verslavender.

A

Anonymous

Gast
nieuwsgierigheid en de situatie, mensen raken in de foute kringen, zien andere mensen spuiten, krijgen een spuit aangeboden en denken ach, een keertje kan toch geen kwaad? en zo begint het :wave:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin

Carlitos

Badass junkie
Maar hij bedoelt waarom ze eraan beginnen als ze weten dat het verslavend is / net zoals sommige met hero beginnen

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
omdat al die andere soorten drugs misschien geen verslavingsgevaar opleverden? waarom dan heroine wel ...

je bent niet gelijk na 1 keer echt lichamelijk en geestelijk hooked .. dus het gevaar is dat 1 keer proberen twee keer word .. en dan zit het zaadje wel in je geest ..........

het is dus vaak, zo niet altijd, pure overschatting van eigen persoon en pure onderschatting van die bruine troep dat mensen ertoe aanzet om het toch eens te proberen. En blijkbaar zijn er maar al teveel mensen die hen die kans nog geven ook :confused:

:sunglasses:

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.

A

Anonymous

Gast
TrippyShit zei:
Ewaa Bdk :P haha zomaar reageren in mijn topic :grin: wanneer komt de dmt er nou is van??

zodra ik weer me loonstrookje heb gehad gaan we erop trippen :hearteyes:

speeseend

Wijs gebruiker
onderschatten i.c.m. overschatten

]-[IG]-[ zei:
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.

Wat betreft groepsdruk ben ik het echt niét met je eens! Dit zal jij misschien als zodanig ervaren hebben.

A.K.A. komt toch wat dichter bij mijn waarheid: Het onderschatten i.c.m. overschatten.

De meesten hebben toch het één en ander geprobeerd en zijn nergens verslaafd aan geraakt. Met bruin gaat het allemaal heel geleidelijk. Pas wanneer je voor het eerst ziek wordt van het niet gebruiken, merk je dat je hooked bent. Dit kan gerust een half jaar tot een jaar duren.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
nieuwsgierigheid in het begin.. daarna kunnen problemen en een uitzichtloze situatie ervoor zorgen dat je hooked raakt ja

maare dus

Newbie
Ik denk dat de meeste mensen het uit nieuwschierigheid proberen.

Verder kan ik melden dan bruin bij mij de uitwerking had van een serieuse waterpijp met goede hasj. :grin:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:

na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

Jep Flip JIJ snapt het nog niet helemaal he .....

EEN PERFEKT LEVEN MET NICOTINE !!!

WIJ kunnen voor je kinderen gaan zorgen als jij aan een longapperaat ligt.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik had toen mazzel ...... ik was hevig afgeleid op de mdma maar naast me waar ik bij stond gvd ...

werden mijn broers langzaam bruiner en bruiner

Ik had ze toen al meteen in elkaar moeten stompen ook al was ik 4 jaar jonger.

DE KANKERKAFFERS hebben het leven van mijn moeder ondraaglijkgemaakt ..

De Doodstraf aan ALLE heroinedealers !!

:hearteyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:

Van sigaretten kun je anders ook dodelijk ziek worden.....

Vaak denkt men bij heroinegebruikers ook direct aan de junkies van de straten, maar men vergeet dat er ook nog een heleboel gebruikers zijn onder de zgn. "Elite". Die mensen gaan gewoon naar hun werk en zorgen voor hun kids zonder dat er ook maar iemand merkt dat ze heroineverslaafd zijn. De enige reden waarom zij niet op straat belanden, is omdat ze het geld voor heroine nog steeds gewoon kunnen betalen.
Junkies op straat zijn ook heel vaak van heroine overgestapt op crack. Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero. Dat zij altijd zo gehaast en desperate op zoek zijn naar drugs, komt omdat crack ook nog eens heel opgefucked werkt.
(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen en heb deze verhalen van gebruikers gehoord, ik heb zelf nog nooit heroine en crack gebruikt en ben het ook niet van plan.)

speeseend

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero.

(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen ...

Crack is niet bepaald goedkoper, eerder het omgedraaide! Zeker ook omdat crack niet bepaald lang werkzaam is én het effect veel sneller vervaagd dan met hero. Qua verslavingsrisico ligt het wat meer aan 'you're mind' dan aan het middel. Gelukkig is crack niet echt een lichamelijke verslaving.

Meestal zijn de verlaafden waar jij het over hebt, niet overgestapt. Het zijn in de meeste gevallen poly-drugsgebuikers.

De eend

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
speeseend zei:
Marla Singer zei:
Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero.

(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen ...

Crack is niet bepaald goedkoper, eerder het omgedraaide! Zeker ook omdat crack niet bepaald lang werkzaam is én het effect veel sneller vervaagd dan met hero. Qua verslavingsrisico ligt het wat meer aan 'you're mind' dan aan het middel. Gelukkig is crack niet echt een lichamelijke verslaving.

Meestal zijn de verlaafden waar jij het over hebt, niet overgestapt. Het zijn in de meeste gevallen poly-drugsgebuikers.

De eend

Ok, zou best kunnen als jij dat zegt. Ik heb zelf helemaal geen verstand van de heroine- en crack prijzen, had deze verhalen ook alleen maar gehoord van (ex)gebruikers toen ik een aantal jaar geleden stage liep bij het Leger des heils.......

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
normaal gesproken is base-coke en coke in het algemeen minimaal 2 x duurder dan bruin.

maar als je eenmaal naar het niveau van bolletjeskoper bent afgezakt, dan betaal je ongeveer evenveel voor slechte bruin en wit .. namelijk nog net een streep voor een tientje ... soms als je mazzel hebt 2 strepen voor bruin, bij wit zeker niet ...

maar per gram gesproken betaal je rond de 50 voor een gram wit en rond de 25 voor een gram bruin .. hoe meer hoe goedkoper en dus zal dat bij bruin ' in het groot' waarschijnlijk nog meer verschil op gaan leveren met de prijs van wit 'in het groot' ..

daar verkijken al die mensen zich ook enorm op met dat bruin .. want in het begin is dat tientje of die 25 echt vet zat voor een tijdje . na een tijdje zul je helaas dan toch bemerken dat dat gewoon niet lang duurt en dat je steeds meer nodig hebt .. tot aan grammen per dag ... en dan ga je enorm ziek worden als je zelfs maar geen tientje hebt ..
met coke als habbit voel je je ook niet happie hoor, maar je wordt niet zo ziek dat je amper nog kan lopen ..

verschil tussen een voornamelijk lichamelijke drang en een voornamelijk geestelijke drang ( al heeft bruin uiteraard ook een fikse geestelijke drang cq craving ..

'het' grote gevaar met coke ( crack is btw heeeel iets anders dan basecoke, zeg maar nog chemischer en nog vertiefder :wink: ) is dat je nooit genoieg hebt .. heb je een gram dan gaat die op maar heb je tien gram dan gaat dat ook op .. terwijl je met bruin roken gewoon aan je grens komt en je ogies dicht gaat doen zeg maar ..

veel mensen die van de bruin zijn afgekomen zijn er gewoon bang voor geworden .. door dat ziek zijn .. maar omdat ze nog steeds in een sterke roes 'moeten' verkeren, gaan ze gewoon over op andere middelen die lichamelijk gezien ietsje minder impact hebben op dat vlak ..

helaas kun je eigenlijk wel zeggen dat als je eenmaal aan de basecoke of aan de bruin zit, dat je gewoon minimaal polyverslaafd bent, al heb je wel een voorkeur ,,, namelijk wit en/of bruin .. maar als dat niet mogelijk is, komen de benzo's, andere opiaten, softdrugs of wat dan ook gewoon in beeld hoor ...

grijnz ik geloof dat ik hier 1 van de wenigen zal zijn die én ervaring heeft als hulperlenende in deze en andere zooi én ervaring heeft als hulpbehoevende in die dopezooi .. dubbel he :wink:

en ja ik ben dus zo'n heroinegebruiker met stropdas ... dan hoor je af en toe eens van arie, gaat het wel goed je wordt zo mager .. en dan verzin je smoesjes ( ik heb ook nogal wat lichamelijke aandoeningen, waardoor dat nog geloofwaardig is ook, tot op bepaalde hoogte uiteraard ...

opmerkbaar trouwens .. gisteren had ik nog gezegd van ex-heroinegebruiker .. maar heb het vandaag zo moeilijk gehad met die 'craving' naar bruin lichamelijk is de ellende allang over namelijk ( coke is ook lekker, maar alleen als extraatje, omdat ik dan verander in precies het tegenovergestelde dat ik ben .. nml een geheel introvert iemand in zn eigen wereldje die geen woord kan zeggen .. tewijl zonder coke kan ik mezelf uren horen lullen bij wijze van spreken.

nu ik erover zit te tiepen ben ik verder wel trots op mezelf ... 6 dealers gezien, 3 bij wie ik zo kan poffen ( weet inmiddels wel beter dan veel geld en of pinpassen mee te nemen als ik naar de grote stad moet :wink: .. en toch elke keer nee zeggen met de moed der wanhoop ... majah bij de laatste toch voor gaas gegaan toen die zei van wil je dan een valiumpje ..

en die ligt nu hier voor me .. zoals een maand geleden die methadonpil voor me lag ... voorlopig is mn bier toch nog niet op dus vooralsnog ga ik ervanuit dat dat 'blauwtje' er morgen nog ligt ..

en zo niet .. morgen weer een dag en dan heb ik nog lekker geslapen ook.

:wave:

Hislordship

Wijs gebruiker
ik heb het zelf nooit gedaan maar ergens begrijp ik wel dat mensen het doen als ze zch klote voelen bijvorbeeld of veel pijn hebben maar 1x proberen ken geen kwaat als je sterk genoeg bent om het bij 1x te houden

teebo

Bewuste gebruiker
ken je het 3dag van een festival weg van de wereld, geen normen en waarden meer gevoel?
ik denk dat een kraakpand gevoel nog wat verder gaat. niet dat iedereen daar begint maar toch,
ik ben trouwens vreselijk nieuwsgierig naar hero
ik begin eraan als ik een cronische ziekte heb

speeseend

Wijs gebruiker
Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel

Je weet maar nooit wanneer je begint met die zooi! Als het ''je tijd'' is, dan is het je tijd om ermee te beginnen. ''Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel''.

de eend

Vanadesse

Wijs gebruiker
Nieuwschierigheid is wat dat betreft een vervelende eigenschap van de mens. Bij mij speelt ook de vraag waarom mensen zoveel op het spel willen zetten voor iets dat begint met een experiment uit nieuwschierigheid, maar het gebeurd. En het "verslaving? Dat overkomt mij niet!" gevoel zal hier ook vast een rol in mee spelen. Soms is het nieuwschierigheids gevoel sterker dan de mens. Mij zal het niet overkomen, en ik hoop dat er zo nog velen meer rondlopen.

MindTraveler

Belezen gebruiker
BillyBilo zei:
Wat een kut topic is dit.

Waarom strik jij je veters, kam je je haar en poets je je tanden?

- zo zitten de schoenen strak rond de voeten en verlaagt struikelkans
- zo voorkom je knopen, warboelen en foute "out-of-bed"-looks
- een stinkende bek is slecht voor het zelfvertrouwen

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat bij veel mensen een (soms onbewuste) zelfdestructieve kant ook een rol speelt. Het leven kan klote zijn waardoor je je sowieso afvraagt wat je hier doet. Het zelfbeeld kan zo laag zijn dat hoe je eruit ziet, of je gezondheid weinig meer uitmaakt, je voelt je toch al vertieft.

Dus dan is niet de vraag, heroine waarom wel, maar eerder waarom niet?

acidboy

Badass junkie
MindTraveler zei:
BillyBilo zei:
Wat een kut topic is dit.

Waarom strik jij je veters, kam je je haar en poets je je tanden?

- zo zitten de schoenen strak rond de voeten en verlaagt struikelkans
- zo voorkom je knopen, warboelen en foute "out-of-bed"-looks
- een stinkende bek is slecht voor het zelfvertrouwen

Hm ik draag schoenen zonder ze ooit te strikken, struikel nauwelijks.
Kam mn haar nooit .. heb echter ook geen warboelen of zogenaamde 'foute' looks.

Tanden poetsen ben ik het mee eens, niet relaxt om uit je bek te stinken, bovendien is het slecht voor je gebit, niet poetsen.

(om even een totaal overbodige en nutteloze toevoeging achter te laten)

acidboy

Badass junkie
Vrijwel niets, behalve dat BillyBilo ze gebruikte als voorbeeld voor (in zijn optiek) totaal onzinnige 'waarom' vragen.
Tenminste, dat denk ik, I just played along.

zommes

Badass junkie
Dit topic gaat nergens over, onderbouw de volgende keer waarom je iets niet snapt. Wat hebben wij aan alleen die mededeling? Ik snap ook niet waarom jij leeft, maar ga daar geen topics over openen. (wel sluiten)

LOL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan